Şimdi Ara

Akşam saatlerinde düşük hız problemi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
727
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Türknetin 50 mbps'a kadar hız paketini kullanıyorum ve yaklaşık olarak 20 gündür internet bağlantısı aktif durumda.

    Modem olarak ASUS DSL-N16 kullanıyorum yani VDSL destekliyor ve modeme de ethernet kablosuyla bağlanıyorum.

    Benden başka interneti kullanan yok. Buna %100 eminim. Modem arayüzünden hem modeme bağlananları görebiliyorum hem de veri indirme-yükleme ile ilgili trafik akışını takip edebiliyorum.

    Şöyle bir problem yaşıyorum. Gündüz saatlerinde ya da gece geç saatlerde (gece 2-3) hız normal. Hız testinde 40-42 mb arası değerleri görüyorum.

    Fakat akşam saatlerinde, 18.00-00.00 arası özellikle hız aşırı bir şekilde düşüyor. Hız testi yaptığımda indirme hızında 9 mb, 12 mb, 16 mb, 22 mb gibi değerleri görüyorum. Bu saatler arasında hiç 30 mb hızı geçtiğini görmedim.

    Upload hızında hiçbir sıkıntı yok. Günün her saatinde 3 mb üzeri değerleri görüyorum.

    Bu problem ile ilgili Türknet'e en az 5-6 tane arıza kaydı bıraktım. BTK ve sikayetvar.com'a sikayet oluşturdum. Hiçbir çözüm sunamadılar.

    Arıza kayıtlarının çoğunu, "modeminiz ya da donanımınız kaynaklı problem var" diyerek sonuçlandırdılar ya da "Probleminizi çözdük, hattınızı sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam edebilirsiniz." diye mesaj göndererek sonuçlandırdılar.

    Sorunumun donanım kaynaklı olmadığına %100 eminim. Çünkü 4-5 tane farklı cihazla hız testi yaptım ve hepsinde hız düşük çıkıyor.

    Modem kaynaklı olmadığına da eminim çünkü modem alalı hem 1 ay oldu, hem de gündüz ve gece saatlerinde bu problemi yaşamıyorum. Modem kaynaklı olsa, günün her saatinde bu problemi yaşardım. Ayrıca ben modemi yeniden başlatmadığım sürece, bağlantım hiç bir zaman kopmuyor.

    Türknet'i sürekli aramama rağmen, maalesef tek yaptıkları kayıt açmak ve sorunu çözmeden kaydı kapatmak. Muhtemelen bu arıza kayıtlarını inceleyen birim, sadece gündüz çalışıyor ve gündüz saatlerinde hattımda değerler normal olduğu için sorun olmadığını düşünüp arızayı sonuçlandırıyor.

    Bunun gibi ya da benzer problem yaşayanlar var mı acaba?







  • ttnet altyapısını kullanan çoğu firmalar aynı sorunu yaşıyor yapabilecek bişey.
  • Saat 16:27 test sonucu.

    Akşam tekrar ekleyeceğim.

     Akşam saatlerinde düşük hız problemi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FunctionDie -- 22 Ekim 2016; 16:28:23 >
  • Yaklaşık 1 aydır bende de aynı sorun var. Özellikle akşam 6'dan sonra ve hava yağışlı olduğu günlerde. Kafasına göre düzelip tekrar ping yükseliyor. Sırf bu yüzden superonline'a geçeceğim.
  • Bu sorun ile ilgili o bahsettiğin her hafta açılan ve toplamda 37428374848 adet bulunan konuların linkini teker teker atar mısın? Ben de inceleyeyim bakalım ne yazmışlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hotel california

    10sn bakındım bunlara eriştim 5dk baksam tonlarca benzer konu içeriğine erişebilirim. her neyse. sorunun çözümü türk telekom elemanlarının portunun bulunduğu dslam a müdahale etmesi gerekiyor. kimi zaman yazılımsal müdahale ile portları ip havuzlarına bölüp, bant genişliğini bölebiliyorlar fakat elektrik gidip gelmesi yada olası bir resetlenme de sorun yeniden nüksediyor. sorunun kesin çözümü dslam a yeni fiber optik kablo çekmekten geçiyor.  Akşam saatlerinde düşük hız problemi?
     Akşam saatlerinde düşük hız problemi?


    anladim. santral eve yakin. onceden de gitmistim hat uzun sure aktif olmadiginda. pek ilgili degiller ve genede hep sorunlari turknet ile cozun diyorlar. oraya gitsem de ugrasacaklarini sanmam gidin turknet ile gorusun onlar bize sorunu iletsin derler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hotel california

    Kardeş bu sorunu içeren konular forumda haftada bir açılıyor, biraz araştırsaydın türevlerini görebilirdin

    Ayrıca çok yanlış sularda yüzmüşsün, paranla sahtekar şirketlerin elinde madara olmuşsun.(zamanında bende oldum)

    Şimdi muhabbetin ne olduğuna gelince; evde ki modemin bağlı olduğu telefon hattının diğer ucu semt santrali üzerinde bir cihaza bağlı. Dslam vdsl port kartı. Senin gibi yani port kartı sayısı kadar farklı abonelerde vdsl hizmeti alıyor. Diyelim ki akşam oldu, millet eve geldi işten, herkes aldı çayını kahvesini, geçip pc başına açtı YouTube vs, izlemeye başladı dizisini filmini. Çılgınlar gibi download başladı.
    İşte bu noktada bağlı olduğun, port kartlarının bulunduğu dslamın, ana omurgaya bağlandığı fiberoptik kablo 10gbps kapasitede ise; 10gbps/abone sayısı gibi bir denklem oluşuyor. Aktif abone akşam saatlerinde artıkça havuzda düşen pay azalıyor internet yavaşlıyor Ping artıyor vs. Gece oluyor milletin ertesi gün işi okulu var yatmaya gidiyor paydaş sayısı azalıyor internet düzeliyor.

    Çözüm kısmına gelince; artık muhabbetin ne olduğunu biliyorsun gidip Türk Telekom ilçe santraline gidip teknik kısımda ki personele sorunu bizzat anlatabilirsin. Hiç boşuna saçma sapan ara prosedür ile kanser olma. Başka türlü çözüm bulamazsın.

    Bir diğer temennim de forumda 37428374848 defa açılan bu soruna bağlı konular son bulur. Herkes okuyup sorunun neden kaynaklandığını öğrenir

    Merhaba,

    Yaklaşık 1 yıldır devam eden sorunum konusunda bana ne önerirsiniz. TTNET 50 MB Fiber + RJ11 soket üzerinden ASUS DLS 17 modeme bağlı internet hattım var. Bağlandığı ilk günden beri hız 30-35 max (Sokağın başındaki kutundan evin girişine olan yaklaşık 70 metre bakır kablo) ki bunu tahmin ediyordum.

    Ancak benim asıl problemim ping değeri. Bugune kadar 30 ms'nin altına hiç inmedi, genelde 35-40 aralığında. Defalarca bildirdim, çağrı açtım her seferinde "bizim tarafta değerleriniz normal, lokal tesisatınıza baktırın" diyorlar. Gelen hat kablosunu splitter olmadan direk de bağladım ama ping hiç değişmedi. Aynı hatta daha önce 16MB ADSL varken bile ping değerim 25-30 civarı idi.

    Forumdaki mesajlarda millein hız testi paylaşımlarında 8-10 ms ler görüyorum. Bu ping değerini düşürmek için ne önerirsiniz?

    Teşekkürler,

    EDİT : Yanlış servis sağlayıcı konuya yazmışım şimdi farkettim. TTNET konusuna yeniden yazacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dasarum -- 23 Ekim 2016; 16:29:56 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hotel california

    Kardeş bu sorunu içeren konular forumda haftada bir açılıyor, biraz araştırsaydın türevlerini görebilirdin

    Ayrıca çok yanlış sularda yüzmüşsün, paranla sahtekar şirketlerin elinde madara olmuşsun.(zamanında bende oldum)

    Şimdi muhabbetin ne olduğuna gelince; evde ki modemin bağlı olduğu telefon hattının diğer ucu semt santrali üzerinde bir cihaza bağlı. Dslam vdsl port kartı. Senin gibi yani port kartı sayısı kadar farklı abonelerde vdsl hizmeti alıyor. Diyelim ki akşam oldu, millet eve geldi işten, herkes aldı çayını kahvesini, geçip pc başına açtı YouTube vs, izlemeye başladı dizisini filmini. Çılgınlar gibi download başladı.
    İşte bu noktada bağlı olduğun, port kartlarının bulunduğu dslamın, ana omurgaya bağlandığı fiberoptik kablo 10gbps kapasitede ise; 10gbps/abone sayısı gibi bir denklem oluşuyor. Aktif abone akşam saatlerinde artıkça havuzda düşen pay azalıyor internet yavaşlıyor Ping artıyor vs. Gece oluyor milletin ertesi gün işi okulu var yatmaya gidiyor paydaş sayısı azalıyor internet düzeliyor.

    Çözüm kısmına gelince; artık muhabbetin ne olduğunu biliyorsun gidip Türk Telekom ilçe santraline gidip teknik kısımda ki personele sorunu bizzat anlatabilirsin. Hiç boşuna saçma sapan ara prosedür ile kanser olma. Başka türlü çözüm bulamazsın.

    Bir diğer temennim de forumda 37428374848 defa açılan bu soruna bağlı konular son bulur. Herkes okuyup sorunun neden kaynaklandığını öğrenir

    Hocam aynı problem bizim binada internet kullanan herkeste var bizim bina içerisinde fiber santral var elektrikler gitti geldi böyle oldu gündüz sorun yok akşam 6 başlıyor Telekoma gittim gündüz sorun yok turk Telekom teknik personele problemi nasıl anlatayım şimdiden teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.