Şimdi Ara

Ağır hasar kayıtlı araçlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ağır hasar kayıtlı araçlar alınmazmı yada alırsak ne gibi sorunlar yaşayabiliriz nelere dikkat etmek lazım.bilgi sahibi arkadaşlar yazabilirmi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ağır hasar kayıtlı kazanın olduğu tarihte 2.el değerinin %40-70 arasındaki hasar tutarı; pert (tam hasar kayıtlı) ise %70 ve üstü hasar tutarı demektir. Aracın pert ten çıkma olmadığına dikkat etmek gerekli, aracın direklerinde ve motorunda herhangi bir oynamanın olmadığı teyit edilmelidir. aracın ileride çok büyük sorunlar çıkarma riski yüksektir, bir de 100 bin üstüne ağır hasar kayıtlı araba almak nasıl bir adrenalin merakıdır anlamıyorum.


    3.5 senedir ağır hasar kayıtlı bir mitsubishi colt kullanıyorum. aracı 63 bin km'de iken aldım şu an 102 bin km'de.

    önden darbe yemiş. sağ şase düzeltilmiş, düzeltildiği için üzerinde yırtıkları var. sağ far, ön tampon, ön kaput, sağ çamurluk komple değişmiş. muhtemelen bilmediğim yerlerinde de boya var. ön airbaglerin sensörü yok ve kabloları boşta geziyor, muhtemelen patlamış. ön direksiyon simidi asx'ten çıkma, torpido çıkma yenisiyle değiştirilmiş. ancak yan hava yastıkları duruyor, sensörleri de içerisinde kablolarda direnç yok. yani dört hava yastıklı aracın sadece iki yan hava yastığı aktif

    63 bin'den 102 bin km'ye kadar rutin bakımları ve salıncak, sağ aks kafası gibi alt takım parçaları dışında herhangi bir masraf çıkartmadı. bu aralar ön takımdan yine sesler geliyor, sol aks kafası ve ön amortisör takozlarının değişmesi gerekecek. çok önemli bir masraf değil. artık evin ikinci arabası konumuna düştüğü için pek önemsemiyorum. belki gelecek yaz baktırırım. şanzımandır, motordur, frendir en ufak bir sorun dahi çıkartmadı.

    o dönem piyasası 30-32 bin lira iken ben colt'u 19 bin liraya satın almıştım. iyi ki de almışım.

    her pert araba ortadan ikiye ayrılmış anlamına gelmiyor. bendeki gibi düzgün durumda olan, en azından eline yüzüne bakılıp yola çıkılabilen pert kayıtlı arabalar da mevcut. colt'la pek çok kez uzun yola çıktım, hiç bir sıkıntımız olmadı.

    çalışmayan hiç bir aksamı yok (ön airbag ve aktif gerdiriciler hariç ) klimasıdır, radyosudur, cam rezistansıdır aklınıza ne geliyorsa hepsi aktif.
  • Şasi eğri ise araban düz gidemez
    Ön takım düzen tutmaz
    Lastikler dengeli basmaz
    Sürekli lastik yer
    Çalışması gerektiği gibi çalışmaz kapılar kapanmaz su alır
    Ucuza alırsın belki satamazsın hasarı nereden aldığı önemli
    Sigorta anlaşması abartma para almak için bilmem ne yalan hepsi kanma
  • Ağır hasar kayıtlı kazanın olduğu tarihte 2.el değerinin %40-70 arasındaki hasar tutarı; pert (tam hasar kayıtlı) ise %70 ve üstü hasar tutarı demektir. Aracın pert ten çıkma olmadığına dikkat etmek gerekli, aracın direklerinde ve motorunda herhangi bir oynamanın olmadığı teyit edilmelidir. aracın ileride çok büyük sorunlar çıkarma riski yüksektir, bir de 100 bin üstüne ağır hasar kayıtlı araba almak nasıl bir adrenalin merakıdır anlamıyorum.


    Ağır hasar kayıtlı araçlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • düzen tutmayıp sürekli masraf çıkarabilir, hiç düzen tutmayabilir ve hayatınızı riske atabilirsiniz.

    düzen tutmuşsa satarken de ucuza vermek zorunda kalırsınız veya çok uzun sürer satmanız. uzun yıllar binmek için alınabilir, düzen tutmuşsa!
  • ağır hasar kaydı işlemesi için illa şasiden hasar alması gerekmiyor.

    Ön tampondan aldığı darbe ile 3-4 airbag açıp airbagler pahalı olunca perte çıkmış olabilir.

    Sel hasarı vardır ondan ağır hasarlıdır. Alttan darbe yemiştir şanzıman vs ön takım travers gitmiştir o yüzden ağır hasarlı demektir.

    Unutmayın hasar kaydı sadece sigorta ile alakalı olandır. Kaskosuz olup tek taraflı ağır hasarı da cepten yaptıran, 1-2 ekleme görmüş arabalar vardır.
  • Aracın kaza yerindeki fotoğrafları
    Eksper raporu
    Tamirin serviste yapılmış olma zorunluluğu
    Tamir ve değişen parçalar için fatura
    Tarcanlar gibi detaylı rapor veren yerlerde ekspertiz

    görmek şartı ile, şasisi eğrilmemiş, kaporta ve airbag hasarlı araçlar alınabilir.

    Alınırsa binmek için alınır, ucaza alınıp, ucuza satılır.
  • %99 Dış kısım iyi kötü yapılmış fakat iç kısımlardaki hata ve arızalar gizlenmiştir.Kullandıkça sürekli bir taraftan arızalar çıkar sonrasında kafayı yeme kıvamına gelirsin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Aracın kaza yerindeki fotoğrafları
    Eksper raporu
    Tamirin serviste yapılmış olma zorunluluğu
    Tamir ve değişen parçalar için fatura
    Tarcanlar gibi detaylı rapor veren yerlerde ekspertiz

    görmek şartı ile, şasisi eğrilmemiş, kaporta ve airbag hasarlı araçlar alınabilir.

    Alınırsa binmek için alınır, ucaza alınıp, ucuza satılır.
    Serviste yapılmış olursa maliyeti kazasız olanı geçer.
    O yüzden sanayi esnafı diye tabir ettiğimiz kendi çapında aracı derme çatma toplayıp tekrar piyasaya sürüp buradan para kazananlar yapıyor bu işi.

    İlle kazalı boyalı alınacaksa 2-3 parça boya ve en fazla 1-2 değişenli o da kapı veya çamurluk olmak şartıyla alınabilir bence.
  • Ağır hasar kayıtlı araç alınır neden alınmasın, herkes paranoyak olmuş. Ağır hasar kaydı denilince milletin aklında; kamyonun altına girmiş, 5 takla atmış, arabanın yarısı hurda olmuş sensörü uyarı veriyor. Aracı inceletirsin bakarsın aklına yatarsa alırsın.
  • Sel arabaya nasıl bir zarar verir ki ağır hasar giriliyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3.5 senedir ağır hasar kayıtlı bir mitsubishi colt kullanıyorum. aracı 63 bin km'de iken aldım şu an 102 bin km'de.

    önden darbe yemiş. sağ şase düzeltilmiş, düzeltildiği için üzerinde yırtıkları var. sağ far, ön tampon, ön kaput, sağ çamurluk komple değişmiş. muhtemelen bilmediğim yerlerinde de boya var. ön airbaglerin sensörü yok ve kabloları boşta geziyor, muhtemelen patlamış. ön direksiyon simidi asx'ten çıkma, torpido çıkma yenisiyle değiştirilmiş. ancak yan hava yastıkları duruyor, sensörleri de içerisinde kablolarda direnç yok. yani dört hava yastıklı aracın sadece iki yan hava yastığı aktif

    63 bin'den 102 bin km'ye kadar rutin bakımları ve salıncak, sağ aks kafası gibi alt takım parçaları dışında herhangi bir masraf çıkartmadı. bu aralar ön takımdan yine sesler geliyor, sol aks kafası ve ön amortisör takozlarının değişmesi gerekecek. çok önemli bir masraf değil. artık evin ikinci arabası konumuna düştüğü için pek önemsemiyorum. belki gelecek yaz baktırırım. şanzımandır, motordur, frendir en ufak bir sorun dahi çıkartmadı.

    o dönem piyasası 30-32 bin lira iken ben colt'u 19 bin liraya satın almıştım. iyi ki de almışım.

    her pert araba ortadan ikiye ayrılmış anlamına gelmiyor. bendeki gibi düzgün durumda olan, en azından eline yüzüne bakılıp yola çıkılabilen pert kayıtlı arabalar da mevcut. colt'la pek çok kez uzun yola çıktım, hiç bir sıkıntımız olmadı.

    çalışmayan hiç bir aksamı yok (ön airbag ve aktif gerdiriciler hariç ) klimasıdır, radyosudur, cam rezistansıdır aklınıza ne geliyorsa hepsi aktif.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 21 Kasım 2019; 15:38:2 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    ağır hasar kaydı işlemesi için illa şasiden hasar alması gerekmiyor.

    Ön tampondan aldığı darbe ile 3-4 airbag açıp airbagler pahalı olunca perte çıkmış olabilir.

    Sel hasarı vardır ondan ağır hasarlıdır. Alttan darbe yemiştir şanzıman vs ön takım travers gitmiştir o yüzden ağır hasarlı demektir.

    Unutmayın hasar kaydı sadece sigorta ile alakalı olandır. Kaskosuz olup tek taraflı ağır hasarı da cepten yaptıran, 1-2 ekleme görmüş arabalar vardır.
    Öyle sadece airbag açmış range filan bulunsa haftasonu keyfine binmek için alınır.

    Ha sadece airbag + tampon hasarlı ha tamamen airbagsiz fark eden birşey yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ülkemizde paramızın değersizleşmesi, sıfır araç fiyatlarının artması, arabanın yatırım aracı gibi düşünülmesi gibi etmenler nedeniyle araba çok değerli görülüyor. Üstelik yıllarca ödenen kredi ve faiz oranlarının yüksekliği, sigortadan alınan pert araçların trafikteki çokluğu ve 2. el piyasada dönen sahtekarlıklar nedeniyle en ufak kusurlar bile millette iyice takıntı haline geldi.

    Şahsi fikrimce ağır hasarlı araba eğer yetkili serviste tamir edilmişse ve ağır işlem görmemişse (Şasi,podye,direkler,şanzıman,motor vs.) kanımca alınabilir. Sanayi de ismini bilmediğin bir kaportacı ve deneme yanılma yöntemiyle iş yapan ustanın yaptığı araçtan daha iyidir. Binici olarak alınabilir. Düşük fiyattan aldığın için en kötü zararına bile olsa bindiğine sayarak satarsın. Ağır hasarlı araca yaklaşık 1 sene bindim. Normali bile sorunlu bir aracı ağır hasarlı haliyle 1 sene zor dayandım. Bir daha biner miyim; Japon ve Kore grubu olursa binerim, Avrupa özellikle Fransız olan araca binmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Böcekli sümük

    Sel arabaya nasıl bir zarar verir ki ağır hasar giriliyor?
    Selde kalmış arabanın tüm elektronik aksamına, motoruna, airbag soketlerine, devre ve beynine su ve kum girmiş demektir. Elektronik aksamın ileride pas korozyon vs nedenlerden dolayı arıza verme olasılığı çok yüksektir. Bazı durumlarda iç döşemenin tamamen değişmesi gerekebilir (araç tamamen su ve çamurla dolduğunu düşünün). O nedenle selde kalmış araba ALINMAZ!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    eniştemin dizel aracı aynen sel hasarı almıştı yetkili serviste yapıldı hiç sorun çıkarmadı bayaa kullandı,sonra basit bi kazada pert oldu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence hiç bulaşmamak lazım. ülkenin vatandaşları adam gibi araba alacak hale nasıl getirilir, bunun düşünülmesi lazım. yoksa bu işin sonu yok, iş atın bokundaki arpaları yemeye kadar gider..
  • arkadaslar ağır hasarlı arac nasıl anlaşılır yani mesela diyelim adam arac satacak o araba ağır hasarlı ama herif ilana ağır hasar değildir diye yazı gecmıs. Biz nerden anlicaz bi belge falan varmı nereye göstercez

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.