Şimdi Ara

Abd Ambargosu Türk Firmasını Dünya Devi Yaptı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gurur verici. Bu tür güzel haberlerin artması dileğiyle.


    Abd Ambargosu Türk Firmasını Dünya Devi Yaptı
    "ABD ambargosu ile başlayan yerli mil üretimi, Türk firmasının adını günümüzde Formula pistlerine kazıdı.
    Bir Türk sanayi kuruluşu, dünyanın ilgisini üzerinde toplayan ve dünyanın en güçlü motorlarına sahip araçlarının yer aldığı Formula yarışlarında damgasını vurdu. Pek bilinmese de Formula yarışlarındaki araçların bir çoğunun en önemli motor parçası olan "kam mili" Sivas’ta ESTAŞ isimli firma tarafından üretiliyor. Yerli sanayi kuruluşu bununla kalmayıp dünyanın en pahalı ve güçlü otomobillerinin kam millerinin üretimini de gerçekleştiriyor. Sivas’ta 110 dönüm kapalı alanda 900 personeli ile üretim yapan firma, 41 ülkeye ihracat yapan firma kam mili konusunda dünyanın en tercih edilen firması oldu.

    Her şey ABD ambargosu ile başladı
    Bugün dünyada adından söz ettiren firmanın kuruluşu, elde ettiği başarı kadar ilginç. Firmanın kuruluş hikayesini anlatan Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Timuçin, her şeyin 1973 yılında ABD’nin Türkiye’ye karşı uyguladığı ambargo ile başladığını belirterek, "O yıllar Amerikan arabalarının yedek parçaları, ambargo dolayısı ile bulunamıyordu. Parça arayan bir kişi firmamızın kurucusu olan aynı zamanda tornacı olan Halis Vermezoğlu’nun yanına giderek kendisine kırılan kav milinin benzerini yapmasını ister. Vermezoğlu birkaç parçayı bir araya getirerek bir torna tezgahı oluşturur ve parçanın aynısını üretmeyi başarır. Bu tezgah 1983 yılına kadar kullanılmıştır. Biz de bu gün firmanın temelini oluşturan bu tezgahı fabrikamızda sergiliyoruz" dedi.

    Formula araçlarına mil üretiyorlar
    Faaliyetleri hakkında bilgi veren Timuçin, "Eksantrik milleri ve pompa milleri üzerine üretim yapıyoruz. 10 santimetre ile 3 metre arasında her türlü mili üretebilecek kapasiteye sahibiz. 110 dönüm kapalı alanda 900 personel ile üretim yapıyoruz. 41 ülkeye ihracatımız var. Mil konusunda AR-GE birimimiz var. Burada eksantrik mili dizaynı yapıyoruz. Formula yarışlarında kullanılan özel eksantrik millerinin dizaynını ve üretimini gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimiz olan firmaların istedikleri hız ve performansta mil üretimleri yapıyoruz. Formula’da yarışlara katılan ekiplerin bizlere gönderdiği teşekkür belgeleri de var" diye konuştu.
    Sivas’ta üretimlerini gerçekleştiren firma ürettiği milleri, ham maddesinden alıp kullanılabilir konuma kadar getiriyor. Kullanılan metaller bin 400 derece ısıdan çıkartılıp eksi 200 derece soğuğa sokularak sertleştiriliyor."

    Kaynak:www.milliyet.com.tr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SonNn_ -- 14 Nisan 2017; 1:51:49 >







  • O zaman dans
  • Çok dayanıklı bir malzemedir.Formulanın kam mili olmak her demirin haddi değil
  • Mükemmel, keşke her alanda bu başarı gösterilebilse.
  • Her şeyi yapabiliriz. Her şeyi üretebiliriz. Yeter ki inanalım, çalışalım.

    Elin Alman'ı, Amerikan'ı anasının karnında öğrenmedi sonuçta bu işleri.
  • McLaren64 kullanıcısına yanıt
    Herşeyi yapmak için bilimin ışığından faydalanmak lazım. Analitik düşünebilen ve bilimsel kafaya sahip bireyler olmalı bu ülkede, tüpütakın başına hayvanat bahçesi idarecisi geçirmekle olmaz.
  • Megan Fox'un 'KAM MİLİ' dediği Transformers sahnesi geldi aklıma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaguler

    Herşeyi yapmak için bilimin ışığından faydalanmak lazım. Analitik düşünebilen ve bilimsel kafaya sahip bireyler olmalı bu ülkede, tüpütakın başına hayvanat bahçesi idarecisi geçirmekle olmaz.

    Ya da yökun yonetimine parayla insanlarin dinini somurenler...
  • Sanayide açık bir motorda bu parçayı gördüm ucunda kırık vardı. Demek adı kam mili.
  • helal olsun guzel seyler hemde sivas gibi yerde oranin halkina is vermis darisi diger firmalarin basina
  • Müthiş gurur verici
  • bütün makine bölümlerine ders olarak okutulmalı.
  • İsteyince oluyor demek ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_


    quote:

    Orijinalden alıntı: aaguler

    Herşeyi yapmak için bilimin ışığından faydalanmak lazım. Analitik düşünebilen ve bilimsel kafaya sahip bireyler olmalı bu ülkede, tüpütakın başına hayvanat bahçesi idarecisi geçirmekle olmaz.

    Ya da yökun yonetimine parayla insanlarin dinini somurenler...


    Doğru söze ne hacet




  • Almanya'nın sanayisinin bugünkü durumuna gelmesinde en büyük etken 2. dünya savaşıdır. Yani üretmeye mecbursan bir şekilde üretirsin bakınız İran her taraftan ambargoyla boğuşuyor bu da onları üretime itiyor örneğin çok sayıda dış ülkelere satamasa da İran dünyanın en büyük 10. otomobil üreticisi kendi pazarını rahatlıkla karşılıyor ayrıca Tacik ve Kırgız bölgesine güzel ihracat rakamları var.
  • Hersey tamamda bazi motorlarin en onemli parcasi lafi nerden geldi
  • Istesek her seyi yapariz da istemiyoruz.

    Hırsızlığı, calmayi, cirpmayi, calismamayi ve yeri geldiginde dilenmeyi cok iyi istiyor ve beceriyoruz.

    Ithalat yapmak, her şeyi dış ulkelerden almak da benim nezdimde dilenmektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaguler

    Herşeyi yapmak için bilimin ışığından faydalanmak lazım. Analitik düşünebilen ve bilimsel kafaya sahip bireyler olmalı bu ülkede, tüpütakın başına hayvanat bahçesi idarecisi geçirmekle olmaz.

    TÜPÜTAKIN hangi başkanı hayvanat bahçesi idarecisi açıklayın da bilelim!?
  • aaguler kullanıcısına yanıt
    Renk
  • Tamam bi zorunluluk olmadığı sürece üretim gerçekleşmez. Bu gune dek her icatın temeli aslında bir problemdir. Ancak bizim ülkenin bir başarısının asıl sebebi, başka bir ülkenin hatası denebilir kabaca. Sonuç güzel olsada, gidiş yolundan kırdım notu.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.