Şimdi Ara

Volvo şanzıman seçenekleri

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
31.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobil genelde kimse cevap yazamamış burada bilen vardır belki ;
    Volvoda kullanılan
    1)powetronic
    2)Geartronik
    3)otomatik?
    şanzımanlar hakkında bilgi arıyorum.
    Kafama takılanları şöyle sıralayabilirim volvo global sitesinde s60 için sunulan seçeneklerde geartronik,powershift ve manual şanzımanları mevcut, geartronik hızlanma verileri manuale eşdeğer ancak powershift daha az performanslı görünüyor.Volvoyu arayıp satış elemanından aldığım bilgiye göre powershiftler dsg gibi çift shaftlıymış?? neden daha az performanslı o zaman ve geartronikten ne farkı var? dediğimde yokuşta birisi geriye kaçırır, diğeri kaçırmaz dedi başka da birşey diyemedi .
    Türkiye'deki S60 seçeneklerinde powershift mevcut, verileri daha iyi olan geartronik yok maalesef. Ayrıca bir de, sadece tr sitesinde olan 'otomatik' vites seçenegi var ki bunun hangi tip bir şanzıman olduğu ve performansı hakkında hiç bir fikrim yok. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum, teşekkürler.







  • Şu yazılanları okuduktan sonra bir kez daha anladım ki Volvo binmek herkese göre değil. Altınız da ki araba Volvo ise bunu bilerek binin. Usta sana dedi ki “şanzuman yağını değiştirmeye gerek yok ömürlük” .... Bakın, sağdan soldan duyumlar ile söylenen ile binilebilecek bir araba değildir Volvo. Tamamen bilinçli kullanıcı arabasıdır. Sonra sağda solda Volvo’yu kötülüyorsunuz şöyle böyle diye. Azıcık okuyun, araştırın, servise bile güvenmeyin. Yağ değiştirmek pahalı bir şey değil, pahalı geliyorsa binmeyin. Powershift nasıl kullanıcağınızı bildiğiniz de DSG nin eline verir ama herkes de bir “powershift” sorunlu da sorunlu. Sıfır aldığım powershift şuan 320.000 km de hala sorun yok. 15.000 de bir yağı ve filtresi değişti tek yaptığım bu.. XC70 D5 im var üstünde geartronic şanzumanın Allahı var 20.000 de yağı değişir 427.000 km de hiç bir şeyi yok, şuan dedem kullanıyor yokuşta dip gaz çıktığı halde hala bir sorun yok..

    Aynı şanzuman 420 beygir Volvo V70 R da mevcut, onun yağı 5.000 de bir motor yağı ile değişir şuan 190.000 e dayandık onda da bir şey yok. Volvo yu bilin öyle binin, burada ki insanlar emin olun servis de ki kullanıcılardan daha bilgili.
    O araçta hangi şanzıman var şimdi emin olamadım ama geartronic ise (tork konvertörlü tam otomatik) KM daha fazla ilerlemeden mutlaka değiştirin, ustanın dediğine bakmayın. Şanzımanın ömrüne ömür katarsınız, çalışması hemen rahatlar. Tork konvertörlü şanzımanda bütün işi yağ yapar. Şanzıman tamamen yağ basıncıyla çalışır. Eğer içindeki yağı çıkarırsanız imkanı yok yerinden oynatamazsınız arabayı.
    Doğal olarak bu yağın da bir ömrü var. Nasıl motor yağının, fren hidroliğinin bir ömrü varsa.

    Yabancı sitelerdeki Volvo üstadları geartronic tam otomatiklerin yağının kullanıma bağlı olarak ağırlıklı şehir içiyse 60 bin, ağırlıklı uzun yol ise 80 binde bir değişmesini öneriyorlar. Yalnız değişimi yapanın volvo ustası olması önemli. Her şanzıman yağı konulmuyor bu araçlara. Özel yağı var.
    Powershiftlerde durum farklı olabilir o konuda bilgim yok.

    Ömürlük yağ yoktur, şanzımanın ömrü kadar yağ vardır. Burada kelime oyunu yapılıyor.
    -"Şanzıman yağı ömürlüktür",
    -Peki ne kadar ömür?
    -"Şanzıman bozulana kadar!"
    -E şanzıman hiç değişmeyen yağ yüzünden bozulduysa?
    -"Şanzımanın ömrü o kadarmış"
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Volvo'nun Geartronic Şanzıman Seçenekleri

    Volvo araçlarında bulunan Geartronic şanzıman, hem manuel hem de otomatik şanzıman özelliklerini birleştiren otomatik bir şanzıman türüdür. Bu sistem, sürüş deneyiminizi kişiselleştirmenize olanak tanıyarak daha fazla kontrol ve verimlilik sunar.

    Geartronic şanzıman, geleneksel otomatik şanzımanlar gibi, vitesleri otomatik olarak değiştirir. Bununla birlikte, manuel vites değiştirme moduna geçmenizi sağlayan bir seçeneğe de sahiptir. Bu, istediğiniz zaman vites değiştirmenize olanak tanır ve aracınızın performansı üzerinde daha fazla kontrol sağlar.

    Volvo Geartronic şanzımanlar, çeşitli sürüş koşullarına uyacak şekilde tasarlanmıştır. Şehir içi sürüş için otomatik mod, rahat ve zahmetsiz bir sürüş sunar. Ancak, performansı artırmak veya yakıt verimliliğini optimize etmek istediğinizde, manuel vites değiştirme moduna geçebilirsiniz.

    Geartronic şanzımanlar aşağıdaki avantajları sunar:

    • Daha iyi yakıt verimliliği
    • Gelişmiş performans
    • Kişiselleştirilmiş sürüş deneyimi
    • Güvenilirlik ve dayanıklılık

    Volvo'nun Geartronic şanzıman seçenekleri, farklı araç modellerinde mevcuttur. İster sportif bir sürüş deneyimi ister günlük işe gidip gelme için verimli bir araç arıyor olun, Volvo'nun Geartronic şanzımanları ihtiyaçlarınızı karşılamak üzere tasarlanmıştır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • benzinliler powershift

    dieseller geartronic.

    hangi siteden baktınız bilmiyorum ama aynı motorda ikisinin birden kullanılması gibi bir şey söz konusu değil.

    powershift dünyanın en büyükşanzıman üretticilerinden olan getrag tarafından üretiliyor.

    geartronik ise volvonun kendi üretimi.

    powershift dediğiniz gibi dsg ile aynı, çift debriyajlı bir sitem, nasıl ki manuel şanzımanda geri kaçırma oluorsa bu şanzımanın da geri kaçırma yapmama şansı yok. aksi halde debriyajı yemesi lazım, onun için elektronik el freni ile kombine ediliyor.

    (bu vw dsgde de aynı şekilde, örneğin pololarda autohold yok ve geri kayma var)

    geartronik ise tork konventörlü bir şanzıman, dolayısı ile geri kaçırma yapmıyor, verimlilik olarak powershiftten geridedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    benzinliler powershift

    dieseller geartronic.

    hangi siteden baktınız bilmiyorum ama aynı motorda ikisinin birden kullanılması gibi bir şey söz konusu değil.

    powershift dünyanın en büyükşanzıman üretticilerinden olan getrag tarafından üretiliyor.

    geartronik ise volvonun kendi üretimi.

    powershift dediğiniz gibi dsg ile aynı, çift debriyajlı bir sitem, nasıl ki manuel şanzımanda geri kaçırma oluorsa bu şanzımanın da geri kaçırma yapmama şansı yok. aksi halde debriyajı yemesi lazım, onun için elektronik el freni ile kombine ediliyor.

    (bu vw dsgde de aynı şekilde, örneğin pololarda autohold yok ve geri kayma var)

    geartronik ise tork konventörlü bir şanzıman, dolayısı ile geri kaçırma yapmıyor, verimlilik olarak powershiftten geridedir.
    evet dediğiniz gibi aynı motorda powershift ile geartronic aynı anda yok, ancak aşagıda verdiğim linki incelerseniz manual ve powershift kıyaslanınca powershift manualden daha yavaş hızlanıyor , geartronic ile manual kıyaslanırsa ikisi birbirine eşit verilere sahip yani dsg gibi bir şanzıman olan powertronic geartronice göre daha kötü gibi.
    örneğin ;
    D5 205 bg 0-100 verileri M:7.8sn GT:7.8 sn
    2.0 t 203 bg 0-100 verileri M:7.7 PS: 8.2
    volvo tech data




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    evet dediğiniz gibi aynı motorda powershift ile geartronic aynı anda yok, ancak aşagıda verdiğim linki incelerseniz manual ve powershift kıyaslanınca powershift manualden daha yavaş hızlanıyor , geartronic ile manual kıyaslanırsa ikisi birbirine eşit verilere sahip yani dsg gibi bir şanzıman olan powertronic geartronice göre daha kötü gibi.
    örneğin ;
    D5 205 bg 0-100 verileri M:7.8sn GT:7.8 sn
    2.0 t 203 bg 0-100 verileri M:7.7 PS: 8.2
    volvo tech data

    Alıntıları Göster
    media.volvocars tan vites oranlarını da inceledim, manuel ve powershiftin vites oranları da aynı,

    0-100 leri arasında bu denli fark olması, bir ihtimal şanzımanı korumak amacıyla aracın ecu'sunda bir değişiklik yapılmasıyla açıklanabilir. çünkü vw-mitsubishi-nissan çift kavramalı şanzımanlarda çıkan arızaları insanların sık sık ani kalkış yapmasına bağlıyor

    diğer taraftan geartronik iyi iş çıkarmış, dsg dışında manueli ile aynı veriyi sunabilen şanzıman hemen hiç yok, ama tüketim olarak manuelinde yaklaşık %20 fazla tüketiyor, powershiftte bu oran %5in altında.




  • up
  • Afacan Dennis kullanıcısına yanıt
    Powershift: Ford'un çift kavramalısı. DSG ile aynı mantık. Masraf çıkarmaya meyilli, balata ve mekatronik problemi çıkarmaya hazır.
    Geartronic: Japon Aisin markasının tork konvertörlü tam otomatik şanzımanıdır. Aisin, volvo'ya 60 seneden fazladır şanzıman yapar. Konforlu, sağlam güzel şanzımanlardır. Yağı düzenli değiştiği sürece kolay kolay arıza çıkarmaz.
  • TF80 SC (geartronic) = huzur..
  • nacker kullanıcısına yanıt
    şanzıman yağı kaç binde bir değişiyor bilginiz varmı geartronikde bende d4 190 hp s60 var.arada bişr dikkatimi çeken ani frenlemelerde biraz sert vites küçültüyor arada bir yapıyor bunu
  • Afacan Dennis kullanıcısına yanıt
    Ağır yol koşullarinda yada performanslı kullanımlarda değiştirilmesi öneriliyor.Tabi Geartroniklerden bahsediyoruz.
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    16 bin km oldu yaklaşık 5 bin km si performanslıdır 8 ileri geartronik
  • Afacan Dennis kullanıcısına yanıt
    Ağırlıklı şehir içinde trafikte kullanıyorsanız 60 bin civarı; ağırlıklı olarak uzun yollarda kullanıyorsanız 80 bin civarı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 14 Nisan 2018; 8:44:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    şanzıman yağı kaç binde bir değişiyor bilginiz varmı geartronikde bende d4 190 hp s60 var.arada bişr dikkatimi çeken ani frenlemelerde biraz sert vites küçültüyor arada bir yapıyor bunu
    Kardeş bende dün serviste idim. 2012 Volvo v60 D3 var bende. Servis çalışanına sordum. Volvo 80 bin km idi ama türkiye volvo bunu 40bin km çekti dedi. Oha dedim. Servis kayıtlarına baktık araba 139 bine gelmiş hiç değişmemiş dedi kesinlikle şanzuman bakımı gerekli dedi.

    Arabanın bakım yapılırken ustamıza sordum. Ustam benim arabaya hiç şanzuman bakımı olmamış ne yapacaz dedim. Ne bakımı abi dedi. Powershift için geçerli senin arabanın ömür boyu gerekmez demez mi. Niye dedim. Yok bunlarda gerekmez sadece ambulans taksi vs ağır çalışma temposunda olanlarda gerekir seninkinde gerekmez dedi. Rahatladım.



    Ama Powershift için turkiye volvo 80binden 40bine çekmiş bilesiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maslan41 -- 6 Aralık 2018; 0:46:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    benzinliler powershift

    dieseller geartronic.

    hangi siteden baktınız bilmiyorum ama aynı motorda ikisinin birden kullanılması gibi bir şey söz konusu değil.

    powershift dünyanın en büyükşanzıman üretticilerinden olan getrag tarafından üretiliyor.

    geartronik ise volvonun kendi üretimi.

    powershift dediğiniz gibi dsg ile aynı, çift debriyajlı bir sitem, nasıl ki manuel şanzımanda geri kaçırma oluorsa bu şanzımanın da geri kaçırma yapmama şansı yok. aksi halde debriyajı yemesi lazım, onun için elektronik el freni ile kombine ediliyor.

    (bu vw dsgde de aynı şekilde, örneğin pololarda autohold yok ve geri kayma var)

    geartronik ise tork konventörlü bir şanzıman, dolayısı ile geri kaçırma yapmıyor, verimlilik olarak powershiftten geridedir.
    Arkadaslar bende de 2012 volvo v60 d3 var. Ama biraz dik rampalarda geri kaçırma oluyor tatlı bayır oldumu sorun yok. Alırken sordum bu mevzuyu da. Yokuş kalkış yada imiş olmadığından kaçırır dedi. Ama sizin yazınızdan anladığım imiş yada çıkışta kaçırmamalı anlıyorum.




  • maslan41 M kullanıcısına yanıt
    O araçta hangi şanzıman var şimdi emin olamadım ama geartronic ise (tork konvertörlü tam otomatik) KM daha fazla ilerlemeden mutlaka değiştirin, ustanın dediğine bakmayın. Şanzımanın ömrüne ömür katarsınız, çalışması hemen rahatlar. Tork konvertörlü şanzımanda bütün işi yağ yapar. Şanzıman tamamen yağ basıncıyla çalışır. Eğer içindeki yağı çıkarırsanız imkanı yok yerinden oynatamazsınız arabayı.
    Doğal olarak bu yağın da bir ömrü var. Nasıl motor yağının, fren hidroliğinin bir ömrü varsa.

    Yabancı sitelerdeki Volvo üstadları geartronic tam otomatiklerin yağının kullanıma bağlı olarak ağırlıklı şehir içiyse 60 bin, ağırlıklı uzun yol ise 80 binde bir değişmesini öneriyorlar. Yalnız değişimi yapanın volvo ustası olması önemli. Her şanzıman yağı konulmuyor bu araçlara. Özel yağı var.
    Powershiftlerde durum farklı olabilir o konuda bilgim yok.

    Ömürlük yağ yoktur, şanzımanın ömrü kadar yağ vardır. Burada kelime oyunu yapılıyor.
    -"Şanzıman yağı ömürlüktür",
    -Peki ne kadar ömür?
    -"Şanzıman bozulana kadar!"
    -E şanzıman hiç değişmeyen yağ yüzünden bozulduysa?
    -"Şanzımanın ömrü o kadarmış"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Temmuz 2018; 1:35:10 >




  • Şu yazılanları okuduktan sonra bir kez daha anladım ki Volvo binmek herkese göre değil. Altınız da ki araba Volvo ise bunu bilerek binin. Usta sana dedi ki “şanzuman yağını değiştirmeye gerek yok ömürlük” .... Bakın, sağdan soldan duyumlar ile söylenen ile binilebilecek bir araba değildir Volvo. Tamamen bilinçli kullanıcı arabasıdır. Sonra sağda solda Volvo’yu kötülüyorsunuz şöyle böyle diye. Azıcık okuyun, araştırın, servise bile güvenmeyin. Yağ değiştirmek pahalı bir şey değil, pahalı geliyorsa binmeyin. Powershift nasıl kullanıcağınızı bildiğiniz de DSG nin eline verir ama herkes de bir “powershift” sorunlu da sorunlu. Sıfır aldığım powershift şuan 320.000 km de hala sorun yok. 15.000 de bir yağı ve filtresi değişti tek yaptığım bu.. XC70 D5 im var üstünde geartronic şanzumanın Allahı var 20.000 de yağı değişir 427.000 km de hiç bir şeyi yok, şuan dedem kullanıyor yokuşta dip gaz çıktığı halde hala bir sorun yok..

    Aynı şanzuman 420 beygir Volvo V70 R da mevcut, onun yağı 5.000 de bir motor yağı ile değişir şuan 190.000 e dayandık onda da bir şey yok. Volvo yu bilin öyle binin, burada ki insanlar emin olun servis de ki kullanıcılardan daha bilgili.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle yorumunuza katılıyorum.
  • mustafaksac kullanıcısına yanıt
    Güzel bir değerlendirme. 15000 dr bir yağ değişimden kastınız motorun periyodik yağ değişiminde şanzuman yağını da mı değiştirdiniz. Merak ettim. Çünkü bende bu arabayı değiş tokuş yapmak ivin değil evladiyelik kullanmak için aldım. Değerlendirmelerimizi tabiki dikkate alacağım.
    Bakımları fazla masraflı değil demissiniz ama 1000 tl az fiyat mı değil. Ama ne demiş atalarımız;"ata binen osuruğuna katlanır😁"

    Dağda solda volvoyu kötülüyorsunuz derken genel olarak bakım ve yedek parça pahalılıktan dolayı sikayetlerden dolayı genel bir tabir mi kullandınız, benim için kötüleme yaptığımı söylediniz.
  • mustafaksac kullanıcısına yanıt
    Cevap 2018'den ama inşallah görüp cevaplarsınız. S60 2015 bakıyorum, aracın servis bakımlı olduğunu iletiyor sahibi, kaç km'de veya yılda bir şanzıman yağı değişmiş olmalı? Powershift'le ilgili kullanan bir arkadaşım ve internetten okuduklarım yüzünden bu araca cesaret edemiyorum.
  • false6 kullanıcısına yanıt
    Powershift'lerde şanzıman yağı 40 binde bir değişiyor.
  • Selamlar 2. el bir volvo düşünüyorum . Volvo kalite ve güvenle özdeşleşmiş bir firma malumunuz . Adılazım değil şu meşhur şikayet sitesine bir göz attım powershiftten ağzı yananlarla dolu. Birde D2 seri motorların conta yakması soğutma suyu eksiltme hatası olanlar olmuş . 80-100 bin civarı s60 bakıyorum uygun yıl km versiyon kombinasyon önerilerinize ihtiyacım var (örneğin 2011 150 binde D3 alın yada bütçe daha fazlaysa t3 tercih edin gibi). saygılarımla...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.