|
Bildirim
|
Şu yazılanları okuduktan sonra bir kez daha anladım ki Volvo binmek herkese göre değil. Altınız da ki araba Volvo ise bunu bilerek binin. Usta sana dedi ki “şanzuman yağını değiştirmeye gerek yok ömürlük” ....
![]() Aynı şanzuman 420 beygir Volvo V70 R da mevcut, onun yağı 5.000 de bir motor yağı ile değişir şuan 190.000 e dayandık onda da bir şey yok. Volvo yu bilin öyle binin, burada ki insanlar emin olun servis de ki kullanıcılardan daha bilgili. |
O araçta hangi şanzıman var şimdi emin olamadım ama geartronic ise (tork konvertörlü tam otomatik) KM daha fazla ilerlemeden mutlaka değiştirin, ustanın dediğine bakmayın. Şanzımanın ömrüne ömür katarsınız, çalışması hemen rahatlar. Tork konvertörlü şanzımanda bütün işi yağ yapar. Şanzıman tamamen yağ basıncıyla çalışır. Eğer içindeki yağı çıkarırsanız imkanı yok yerinden oynatamazsınız arabayı.
Doğal olarak bu yağın da bir ömrü var. Nasıl motor yağının, fren hidroliğinin bir ömrü varsa. Yabancı sitelerdeki Volvo üstadları geartronic tam otomatiklerin yağının kullanıma bağlı olarak ağırlıklı şehir içiyse 60 bin, ağırlıklı uzun yol ise 80 binde bir değişmesini öneriyorlar. Yalnız değişimi yapanın volvo ustası olması önemli. Her şanzıman yağı konulmuyor bu araçlara. Özel yağı var. Powershiftlerde durum farklı olabilir o konuda bilgim yok. Ömürlük yağ yoktur, şanzımanın ömrü kadar yağ vardır. Burada kelime oyunu yapılıyor. -"Şanzıman yağı ömürlüktür", -Peki ne kadar ömür? -"Şanzıman bozulana kadar!" -E şanzıman hiç değişmeyen yağ yüzünden bozulduysa? -"Şanzımanın ömrü o kadarmış" ![]() |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 14 Nisan 2018; 8:44:39 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maslan41 -- 6 Aralık 2018; 0:46:22 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Temmuz 2018; 1:35:10 > |
|
|
|
|
|
|