Şimdi Ara

8 VALF ile 16 VALF arasindaki fark nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
4
Favori
182.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaslar

    Benim 2003 temmuz trafige cikisli 2004 model otomatik Golf Pacific aracim var. Araci aldiktan sonra bakim esnasinda aracin 8 Valf oldugunu ogrendim. 8 Valf ve 16 Valf arasindaki fark nedir.

    Her ikisininde avantaj ve Dezavantajlari nedir? 16 Valf daha cok tercih ediliyor olmaz ise olmaz birseymidir? Ben araci temiz ve hesapli bulunca pek Valf filan aklima gelmedi.

    Tesekkurler



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Konu ayrıntılı ama çok kısa anlatmaya çalışayım.

    8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf

    16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf

    Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha optimum değerlere ulaşıyor. Ancak bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez.

    HONDA'nın 16 Valfli ama SOHC motorları var. VW'nin de bünyesinde 4 silindirli ama 20 valfli motorları da var. Aracınızdaki "AKL" motor olarak bilinen 8 Valfli motor da üretimi hesaplı olan ve halen üretilen ve kullanılan bir motor. VW'nin bunu devam ettirmesi, GOLF VI'ye de koyması ve hatta 7 ileri çift kavramalı DSG vites kutusunu da bu motora bağlaması şaşırtıcı.

    http://forum.donanimhaber.com/m_25710078/mpage_1/key_//tm.htm

    quote:

    Sevgili arkadaşım,

    Volkswagen şimdiye kadar yüzlerce benzinli ve dizel motor geliştirmiştir. Çok ilginç gelecektir ama geliştirdiği benzinli motorların LPG'ye mükemmel uyum göstermesini VW isteyerek ve/veya planlayarak da yapmamış, çünkü VW şirket politikası gereği CNG'yi destekliyor, LPG'yi değil. Motor geliştirme departmanı da hiç durmayan, sürekli yeni teknolojiler geliştiren ve bunları uygulayan bir laboratuvar gibi çalışıyor.

    İlk olarak aklınızdan şu düşünceyi çıkartın. Bir motorun üretimi durduysa bu motorun KÖTÜ veya BOZUK olmasından değil, daha iyisi geliştirildiği içindir. Bir motor da halen üreliyorsa bunun sebebi ekonomik çıkar (iktisadi menfaat) ve pazarının olmasıdır.

    AKL motor basit yapısı, üretimi, montajı ve tamiri kolay, çalışma prensibi nedeni ile fazla parçası olmayan ve son safhasında da oldukça makul yakıt tüketimi, güç üretimi ve ömrü olan bir motor. Bu motorda şarj dinamosu, klima kompresörü ve hidrolik direksiyon pompası yukarıdan aşağya doğru sıralanmış durmakta, çift (')! taraflı yassı kayış (FLAT BELT) ile krank mili kasnağından güç almaktadır. Gaz pedalına halatla bağlı olması nedeni ile gaz pedalına basıldığında tepkisi anidir. Eksoz manifoldu arkada, emme manifoldu öndedir. LPG'ye uyumu çok iyidir. Tek hatırlanması gereken husus motoru devirli kullanmaktır. 4. viteste 50 km/saat ve 5. viteste de 60 km/saat hızlarla da rahatça gitmekte ve tecrübeli kullanımda yakıtı makuldur. Zaten bu motorun ülkemize gelme sebebplerinden birisi ÖTV ve maliyetlerdir.

    BCB motor ise daha karmaşık, 16 valf, çift eksantrik, hava filtresi motor bloğu üzerinde, tek taraflı kayış kullanmakta, daha elektronik bir yapıya sahiptir. Gaza bastığınızda motorun tepki vermesinde çok hafif bir gecikme olmakta, çünkü gaz pedalındaki elektronik direnç (rezistans) ne kadar basıldığını ölçmekte, bunu motora elektronik sinyal olarak aktarmakta ve gaz kelebeği buna göre açılmakta, enjektörlerden yakıt püskürtülmektedir. Emme manifoldu akada (!), eksoz manifoldu da öndedir, eksoz borusu karterin içinden açılan bir oyuktan geçer. Emme manifoldunun firewall (göğüs duvarı) ve motor arasındaki en sakin ve rahat boşlukta olmasından ötürü LPG enjektörleri de bu motorda en rahat ve en verimli şekilde takılmaktadır.

    Ben AKL motorunu çok sevdim. Hızlanma ve gaz pedalına tepkisi BCB motordan daha iyi. Ama diğer yandan da BCB motorun LPG'ye uyumu (Cruise Control'un da çalışmasından ötürü) onu da LPG'li zamanda çok sevdim.

    İkisinin 100-105 HP arasındaki gücü beni fazlası ile tatmin etti. Yarış yapmayacaksan ve efendi kullanacaksan bu ikiz motorun bu devirde bence değerlerinin bilinmesi gerek.

    Selamlar,

    Taner Göde


    8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf




    16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf



    quote:

    Orijinalden alıntı: rude.

    Vay be ne açıklama abi yaaaa.

    Oku alim ol( bu konu hakkında ) Eline sağlık hll olsun diyorum

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rude.

    Vay be ne açıklama abi yaaaa.

    Oku alim ol( bu konu hakkında ) Eline sağlık hll olsun diyorum


    Sadece okumakla yetmiyor. 1985 yılı Eylül ayında amcamın oto tamirhanesinde 3 hafta çalıştım. Benzin içtim (depodan hortumla çekerken, kimseye söyleme), yüzümü sıcak ama pis motor yağıyla yıkadım (yağ tapasını sökerken altında durmamak gerektiğini o zaman anladım). "Tatlı-Sert" sıkmanın ne olduğunu, "Altını Beslemek" termininin de alkol almadan önce yenilen yemekten farklı bir anlama geldiğini o zaman öğrendim. Eski Amerikan arabalarının köpek kulubesi, yan yana konulmuş V8 motorlarının da hela taşı olarak kullandıldığını orada gördüm. Çırak-Kalfa-Usta, Harçlık-Haftalık-Dayak... Tavsiye ederim, çok muhteşem bir deneyim.
    Konu ayrıntılı ama çok kısa anlatmaya çalışayım.

    8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf

    16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf

    Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha optimum değerlere ulaşıyor. Ancak bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez.

    HONDA'nın 16 Valfli ama SOHC motorları var. VW'nin de bünyesinde 4 silindirli ama 20 valfli motorları da var. Aracınızdaki "AKL" motor olarak bilinen 8 Valfli motor da üretimi hesaplı olan ve halen üretilen ve kullanılan bir motor. VW'nin bunu devam ettirmesi, GOLF VI'ye de koyması ve hatta 7 ileri çift kavramalı DSG vites kutusunu da bu motora bağlaması şaşırtıcı.

    http://forum.donanimhaber.com/m_25710078/mpage_1/key_//tm.htm

    quote:

    Sevgili arkadaşım,

    Volkswagen şimdiye kadar yüzlerce benzinli ve dizel motor geliştirmiştir. Çok ilginç gelecektir ama geliştirdiği benzinli motorların LPG'ye mükemmel uyum göstermesini VW isteyerek ve/veya planlayarak da yapmamış, çünkü VW şirket politikası gereği CNG'yi destekliyor, LPG'yi değil. Motor geliştirme departmanı da hiç durmayan, sürekli yeni teknolojiler geliştiren ve bunları uygulayan bir laboratuvar gibi çalışıyor.

    İlk olarak aklınızdan şu düşünceyi çıkartın. Bir motorun üretimi durduysa bu motorun KÖTÜ veya BOZUK olmasından değil, daha iyisi geliştirildiği içindir. Bir motor da halen üreliyorsa bunun sebebi ekonomik çıkar (iktisadi menfaat) ve pazarının olmasıdır.

    AKL motor basit yapısı, üretimi, montajı ve tamiri kolay, çalışma prensibi nedeni ile fazla parçası olmayan ve son safhasında da oldukça makul yakıt tüketimi, güç üretimi ve ömrü olan bir motor. Bu motorda şarj dinamosu, klima kompresörü ve hidrolik direksiyon pompası yukarıdan aşağya doğru sıralanmış durmakta, çift (')! taraflı yassı kayış (FLAT BELT) ile krank mili kasnağından güç almaktadır. Gaz pedalına halatla bağlı olması nedeni ile gaz pedalına basıldığında tepkisi anidir. Eksoz manifoldu arkada, emme manifoldu öndedir. LPG'ye uyumu çok iyidir. Tek hatırlanması gereken husus motoru devirli kullanmaktır. 4. viteste 50 km/saat ve 5. viteste de 60 km/saat hızlarla da rahatça gitmekte ve tecrübeli kullanımda yakıtı makuldur. Zaten bu motorun ülkemize gelme sebebplerinden birisi ÖTV ve maliyetlerdir.

    BCB motor ise daha karmaşık, 16 valf, çift eksantrik, hava filtresi motor bloğu üzerinde, tek taraflı kayış kullanmakta, daha elektronik bir yapıya sahiptir. Gaza bastığınızda motorun tepki vermesinde çok hafif bir gecikme olmakta, çünkü gaz pedalındaki elektronik direnç (rezistans) ne kadar basıldığını ölçmekte, bunu motora elektronik sinyal olarak aktarmakta ve gaz kelebeği buna göre açılmakta, enjektörlerden yakıt püskürtülmektedir. Emme manifoldu akada (!), eksoz manifoldu da öndedir, eksoz borusu karterin içinden açılan bir oyuktan geçer. Emme manifoldunun firewall (göğüs duvarı) ve motor arasındaki en sakin ve rahat boşlukta olmasından ötürü LPG enjektörleri de bu motorda en rahat ve en verimli şekilde takılmaktadır.

    Ben AKL motorunu çok sevdim. Hızlanma ve gaz pedalına tepkisi BCB motordan daha iyi. Ama diğer yandan da BCB motorun LPG'ye uyumu (Cruise Control'un da çalışmasından ötürü) onu da LPG'li zamanda çok sevdim.

    İkisinin 100-105 HP arasındaki gücü beni fazlası ile tatmin etti. Yarış yapmayacaksan ve efendi kullanacaksan bu ikiz motorun bu devirde bence değerlerinin bilinmesi gerek.

    Selamlar,

    Taner Göde
    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde



    8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf




    16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf





    Alıntıları Göster
    Eskiden de eksantrik ÜSTTE değil AŞAĞIDAYDI, valfler "piyano" adındaki tertibatla hareket ettiriliyordu, "kaldırma kolları" yardımıyla aşağıdan yukarıya güç iletiliyordu. 1978 Murat 131 Motoru buna mükemmel bir örnek.

  • bu konu forumda çok tartışıldı.

    arama kısmını kullanın
  • Konu ayrıntılı ama çok kısa anlatmaya çalışayım.

    8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf

    16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf

    Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha optimum değerlere ulaşıyor. Ancak bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez.

    HONDA'nın 16 Valfli ama SOHC motorları var. VW'nin de bünyesinde 4 silindirli ama 20 valfli motorları da var. Aracınızdaki "AKL" motor olarak bilinen 8 Valfli motor da üretimi hesaplı olan ve halen üretilen ve kullanılan bir motor. VW'nin bunu devam ettirmesi, GOLF VI'ye de koyması ve hatta 7 ileri çift kavramalı DSG vites kutusunu da bu motora bağlaması şaşırtıcı.

    http://forum.donanimhaber.com/m_25710078/mpage_1/key_//tm.htm

    quote:

    Sevgili arkadaşım,

    Volkswagen şimdiye kadar yüzlerce benzinli ve dizel motor geliştirmiştir. Çok ilginç gelecektir ama geliştirdiği benzinli motorların LPG'ye mükemmel uyum göstermesini VW isteyerek ve/veya planlayarak da yapmamış, çünkü VW şirket politikası gereği CNG'yi destekliyor, LPG'yi değil. Motor geliştirme departmanı da hiç durmayan, sürekli yeni teknolojiler geliştiren ve bunları uygulayan bir laboratuvar gibi çalışıyor.

    İlk olarak aklınızdan şu düşünceyi çıkartın. Bir motorun üretimi durduysa bu motorun KÖTÜ veya BOZUK olmasından değil, daha iyisi geliştirildiği içindir. Bir motor da halen üreliyorsa bunun sebebi ekonomik çıkar (iktisadi menfaat) ve pazarının olmasıdır.

    AKL motor basit yapısı, üretimi, montajı ve tamiri kolay, çalışma prensibi nedeni ile fazla parçası olmayan ve son safhasında da oldukça makul yakıt tüketimi, güç üretimi ve ömrü olan bir motor. Bu motorda şarj dinamosu, klima kompresörü ve hidrolik direksiyon pompası yukarıdan aşağya doğru sıralanmış durmakta, çift (')! taraflı yassı kayış (FLAT BELT) ile krank mili kasnağından güç almaktadır. Gaz pedalına halatla bağlı olması nedeni ile gaz pedalına basıldığında tepkisi anidir. Eksoz manifoldu arkada, emme manifoldu öndedir. LPG'ye uyumu çok iyidir. Tek hatırlanması gereken husus motoru devirli kullanmaktır. 4. viteste 50 km/saat ve 5. viteste de 60 km/saat hızlarla da rahatça gitmekte ve tecrübeli kullanımda yakıtı makuldur. Zaten bu motorun ülkemize gelme sebebplerinden birisi ÖTV ve maliyetlerdir.

    BCB motor ise daha karmaşık, 16 valf, çift eksantrik, hava filtresi motor bloğu üzerinde, tek taraflı kayış kullanmakta, daha elektronik bir yapıya sahiptir. Gaza bastığınızda motorun tepki vermesinde çok hafif bir gecikme olmakta, çünkü gaz pedalındaki elektronik direnç (rezistans) ne kadar basıldığını ölçmekte, bunu motora elektronik sinyal olarak aktarmakta ve gaz kelebeği buna göre açılmakta, enjektörlerden yakıt püskürtülmektedir. Emme manifoldu akada (!), eksoz manifoldu da öndedir, eksoz borusu karterin içinden açılan bir oyuktan geçer. Emme manifoldunun firewall (göğüs duvarı) ve motor arasındaki en sakin ve rahat boşlukta olmasından ötürü LPG enjektörleri de bu motorda en rahat ve en verimli şekilde takılmaktadır.

    Ben AKL motorunu çok sevdim. Hızlanma ve gaz pedalına tepkisi BCB motordan daha iyi. Ama diğer yandan da BCB motorun LPG'ye uyumu (Cruise Control'un da çalışmasından ötürü) onu da LPG'li zamanda çok sevdim.

    İkisinin 100-105 HP arasındaki gücü beni fazlası ile tatmin etti. Yarış yapmayacaksan ve efendi kullanacaksan bu ikiz motorun bu devirde bence değerlerinin bilinmesi gerek.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Konu ayrıntılı ama çok kısa anlatmaya çalışayım.

    8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf

    16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf

    Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha optimum değerlere ulaşıyor. Ancak bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez.

    HONDA'nın 16 Valfli ama SOHC motorları var. VW'nin de bünyesinde 4 silindirli ama 20 valfli motorları da var. Aracınızdaki "AKL" motor olarak bilinen 8 Valfli motor da üretimi hesaplı olan ve halen üretilen ve kullanılan bir motor. VW'nin bunu devam ettirmesi, GOLF VI'ye de koyması ve hatta 7 ileri çift kavramalı DSG vites kutusunu da bu motora bağlaması şaşırtıcı.

    http://forum.donanimhaber.com/m_25710078/mpage_1/key_//tm.htm

    quote:

    Sevgili arkadaşım,

    Volkswagen şimdiye kadar yüzlerce benzinli ve dizel motor geliştirmiştir. Çok ilginç gelecektir ama geliştirdiği benzinli motorların LPG'ye mükemmel uyum göstermesini VW isteyerek ve/veya planlayarak da yapmamış, çünkü VW şirket politikası gereği CNG'yi destekliyor, LPG'yi değil. Motor geliştirme departmanı da hiç durmayan, sürekli yeni teknolojiler geliştiren ve bunları uygulayan bir laboratuvar gibi çalışıyor.

    İlk olarak aklınızdan şu düşünceyi çıkartın. Bir motorun üretimi durduysa bu motorun KÖTÜ veya BOZUK olmasından değil, daha iyisi geliştirildiği içindir. Bir motor da halen üreliyorsa bunun sebebi ekonomik çıkar (iktisadi menfaat) ve pazarının olmasıdır.

    AKL motor basit yapısı, üretimi, montajı ve tamiri kolay, çalışma prensibi nedeni ile fazla parçası olmayan ve son safhasında da oldukça makul yakıt tüketimi, güç üretimi ve ömrü olan bir motor. Bu motorda şarj dinamosu, klima kompresörü ve hidrolik direksiyon pompası yukarıdan aşağya doğru sıralanmış durmakta, çift (')! taraflı yassı kayış (FLAT BELT) ile krank mili kasnağından güç almaktadır. Gaz pedalına halatla bağlı olması nedeni ile gaz pedalına basıldığında tepkisi anidir. Eksoz manifoldu arkada, emme manifoldu öndedir. LPG'ye uyumu çok iyidir. Tek hatırlanması gereken husus motoru devirli kullanmaktır. 4. viteste 50 km/saat ve 5. viteste de 60 km/saat hızlarla da rahatça gitmekte ve tecrübeli kullanımda yakıtı makuldur. Zaten bu motorun ülkemize gelme sebebplerinden birisi ÖTV ve maliyetlerdir.

    BCB motor ise daha karmaşık, 16 valf, çift eksantrik, hava filtresi motor bloğu üzerinde, tek taraflı kayış kullanmakta, daha elektronik bir yapıya sahiptir. Gaza bastığınızda motorun tepki vermesinde çok hafif bir gecikme olmakta, çünkü gaz pedalındaki elektronik direnç (rezistans) ne kadar basıldığını ölçmekte, bunu motora elektronik sinyal olarak aktarmakta ve gaz kelebeği buna göre açılmakta, enjektörlerden yakıt püskürtülmektedir. Emme manifoldu akada (!), eksoz manifoldu da öndedir, eksoz borusu karterin içinden açılan bir oyuktan geçer. Emme manifoldunun firewall (göğüs duvarı) ve motor arasındaki en sakin ve rahat boşlukta olmasından ötürü LPG enjektörleri de bu motorda en rahat ve en verimli şekilde takılmaktadır.

    Ben AKL motorunu çok sevdim. Hızlanma ve gaz pedalına tepkisi BCB motordan daha iyi. Ama diğer yandan da BCB motorun LPG'ye uyumu (Cruise Control'un da çalışmasından ötürü) onu da LPG'li zamanda çok sevdim.

    İkisinin 100-105 HP arasındaki gücü beni fazlası ile tatmin etti. Yarış yapmayacaksan ve efendi kullanacaksan bu ikiz motorun bu devirde bence değerlerinin bilinmesi gerek.

    Selamlar,

    Taner Göde


    8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf




    16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde



    8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf




    16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
    4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf





    Alıntıları Göster
    Eskiden de eksantrik ÜSTTE değil AŞAĞIDAYDI, valfler "piyano" adındaki tertibatla hareket ettiriliyordu, "kaldırma kolları" yardımıyla aşağıdan yukarıya güç iletiliyordu. 1978 Murat 131 Motoru buna mükemmel bir örnek.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Eskiden de eksantrik ÜSTTE değil AŞAĞIDAYDI, valfler "piyano" adındaki tertibatla hareket ettiriliyordu, "kaldırma kolları" yardımıyla aşağıdan yukarıya güç iletiliyordu. 1978 Murat 131 Motoru buna mükemmel bir örnek.



    Alıntıları Göster
    Vay be ne açıklama abi yaaaa.

    Oku alim ol( bu konu hakkında ) Eline sağlık hll olsun diyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rude.

    Vay be ne açıklama abi yaaaa.

    Oku alim ol( bu konu hakkında ) Eline sağlık hll olsun diyorum

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rude.

    Vay be ne açıklama abi yaaaa.

    Oku alim ol( bu konu hakkında ) Eline sağlık hll olsun diyorum


    Sadece okumakla yetmiyor. 1985 yılı Eylül ayında amcamın oto tamirhanesinde 3 hafta çalıştım. Benzin içtim (depodan hortumla çekerken, kimseye söyleme), yüzümü sıcak ama pis motor yağıyla yıkadım (yağ tapasını sökerken altında durmamak gerektiğini o zaman anladım). "Tatlı-Sert" sıkmanın ne olduğunu, "Altını Beslemek" termininin de alkol almadan önce yenilen yemekten farklı bir anlama geldiğini o zaman öğrendim. Eski Amerikan arabalarının köpek kulubesi, yan yana konulmuş V8 motorlarının da hela taşı olarak kullandıldığını orada gördüm. Çırak-Kalfa-Usta, Harçlık-Haftalık-Dayak... Tavsiye ederim, çok muhteşem bir deneyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: rude.

    Vay be ne açıklama abi yaaaa.

    Oku alim ol( bu konu hakkında ) Eline sağlık hll olsun diyorum


    Sadece okumakla yetmiyor. 1985 yılı Eylül ayında amcamın oto tamirhanesinde 3 hafta çalıştım. Benzin içtim (depodan hortumla çekerken, kimseye söyleme), yüzümü sıcak ama pis motor yağıyla yıkadım (yağ tapasını sökerken altında durmamak gerektiğini o zaman anladım). "Tatlı-Sert" sıkmanın ne olduğunu, "Altını Beslemek" termininin de alkol almadan önce yenilen yemekten farklı bir anlama geldiğini o zaman öğrendim. Eski Amerikan arabalarının köpek kulubesi, yan yana konulmuş V8 motorlarının da hela taşı olarak kullandıldığını orada gördüm. Çırak-Kalfa-Usta, Harçlık-Haftalık-Dayak... Tavsiye ederim, çok muhteşem bir deneyim.

    Alıntıları Göster
    Ben onlardan aldım, bu dalda olmasada fazlasıyla aldığım kanısındayım. Ama anlatım gerçekten süper.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rude.

    Ben onlardan aldım, bu dalda olmasada fazlasıyla aldığım kanısındayım. Ama anlatım gerçekten süper.

    Alıntıları Göster
    süper anlatım.
    kısa ve öz.
    teşekkürler tanergode
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rude.

    Ben onlardan aldım, bu dalda olmasada fazlasıyla aldığım kanısındayım. Ama anlatım gerçekten süper.

    Alıntıları Göster
    tanergode cok tesekkurler ustat gercekten cok cok guzel ve specific bir aciklama olmus.
    Müsadenizle bir kac sorum var.

    1.) Servisteki usta bu araca LGP taktirmayin dedi. Performansi kötü olur. Hatta sizinki gibi otomatik bir araca takildi sonra tekrar söktük arac kendine gelemedi hala dediler. Oysa LPG uyumu mukemmel gozukuyor.
    2.) 8 VALF de depo kucukmudur. 16 VALF e gore kucuk gibi. Gecen ibre hemen kırmızı bolge uzerindeydi 135 tl ye full doldu. Sanirim 160 tl ye tam doluyor. 16 valf lerde 180 tl bu rakam.
    3.) 8 Valf in yakit harcamasi 16 valf e gore ne orandadir. Ornek 100 km sehir ici 16 valf 20 tl harciyor diyelim, 8 Valf 23 tl mi harcar.
    4.) Benim aractan sikayetim yok sadece ogrenme meraki ile soruyorum aile icin arac secerken bu 8 valf aracmis diyerek vazgececek kadar onemli bir durummudur. Cunki cok temiz ve uygun fiyata 2001 model megane bir araci sirf 8 valf oldugu icin arkadas aldirmamisti. Galiba onlarda renault19 motor u varmis. Ve gercekten ikinci el araba pazarlarinda ozellikle 2000-2002 8 valf megan araclar 16 valf e gore biraz daha az musteri topluyor ve biraz daha ucuz.

    Tskler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    tanergode cok tesekkurler ustat gercekten cok cok guzel ve specific bir aciklama olmus.
    Müsadenizle bir kac sorum var.

    1.) Servisteki usta bu araca LGP taktirmayin dedi. Performansi kötü olur. Hatta sizinki gibi otomatik bir araca takildi sonra tekrar söktük arac kendine gelemedi hala dediler. Oysa LPG uyumu mukemmel gozukuyor.
    2.) 8 VALF de depo kucukmudur. 16 VALF e gore kucuk gibi. Gecen ibre hemen kırmızı bolge uzerindeydi 135 tl ye full doldu. Sanirim 160 tl ye tam doluyor. 16 valf lerde 180 tl bu rakam.
    3.) 8 Valf in yakit harcamasi 16 valf e gore ne orandadir. Ornek 100 km sehir ici 16 valf 20 tl harciyor diyelim, 8 Valf 23 tl mi harcar.
    4.) Benim aractan sikayetim yok sadece ogrenme meraki ile soruyorum aile icin arac secerken bu 8 valf aracmis diyerek vazgececek kadar onemli bir durummudur. Cunki cok temiz ve uygun fiyata 2001 model megane bir araci sirf 8 valf oldugu icin arkadas aldirmamisti. Galiba onlarda renault19 motor u varmis. Ve gercekten ikinci el araba pazarlarinda ozellikle 2000-2002 8 valf megan araclar 16 valf e gore biraz daha az musteri topluyor ve biraz daha ucuz.

    Tskler

    Alıntıları Göster
    Cevaplar alıntının içerisinde.


    quote:

    Orjinalden alıntı: cemele

    tanergode cok tesekkurler ustat gercekten cok cok guzel ve specific bir aciklama olmus.
    Müsadenizle bir kac sorum var.


    1.) Servisteki usta bu araca LGP taktirmayin dedi. Performansi kötü olur. Hatta sizinki gibi otomatik bir araca takildi sonra tekrar söktük arac kendine gelemedi hala dediler. Oysa LPG uyumu mukemmel gozukuyor.
    Bu araca bilhassa LPG taktırın, hem de LANDI-RENZO, BRC veya PRINS, hesaplı olan ZAVOLI ve ROMANO da olabilir, en ufak bir sorun yaşamayacaksınız, sadece takan yer uzman, takan kişi de usta olsun. Marka bir yer, özellikle de BRC ve LANDI RENZO, sizi mükemmel uyum ve korunan performans ile fazlasıyla memnun edecektir.

    2.) 8 VALF de depo kucukmudur. 16 VALF e gore kucuk gibi. Gecen ibre hemen kırmızı bolge uzerindeydi 135 tl ye full doldu. Sanirim 160 tl ye tam doluyor. 16 valf lerde 180 tl bu rakam.
    İkisinin de deposu 50 litredir, yedek depo ile 5 litre daha alabilir ama tavsiye edilmez, OVERFILL (AŞIRI DOLUM) yaparsınız fazla yakıt dışarıya tahliye edilir, yakıt göstergesi de tam doğru çalışmayabilir, buharlaşan yakıta depoda yer kalmaz, depo "şişer".

    3.) 8 Valf in yakit harcamasi 16 valf e gore ne orandadir. Ornek 100 km sehir ici 16 valf 20 tl harciyor diyelim, 8 Valf 23 tl mi harcar.
    Arada kayda değer çok fazla bir fark yok, sadece 16V motor 5 HP daha fazla güç üretiyor, o kadar. İkisi aynı harcar diyebilecek durumdayım.

    4.) Benim aractan sikayetim yok sadece ogrenme meraki ile soruyorum aile icin arac secerken bu 8 valf aracmis diyerek vazgececek kadar onemli bir durummudur. Cunki cok temiz ve uygun fiyata 2001 model megane bir araci sirf 8 valf oldugu icin arkadas aldirmamisti. Galiba onlarda renault19 motor u varmis. Ve gercekten ikinci el araba pazarlarinda ozellikle 2000-2002 8 valf megan araclar 16 valf e gore biraz daha az musteri topluyor ve biraz daha ucuz.
    Hayır, kesinlikle vazgeçmeye sebep olacak bir durum değildir. VW'nin şu anda 16 Valfli LPG'ye uygun motoru aşağı yukarı yokken 8 Valfli LPG'ye uygun motoru halen üretilmekte ve satılmaktadır. Bu bile sizin için yeterli bir sebep olmalı vazgeçmemek için. Renault hususunda genel olarak birşey söyleyemem ama 8V ve 16V arasında araç almak veya almamak kadar kesin ve kati bir ayırım yapmak ve seçici davranmak bence doğru bir araç alma politikası değil.


    Tskler
    Rica ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Cevaplar alıntının içerisinde.


    quote:

    Orjinalden alıntı: cemele

    tanergode cok tesekkurler ustat gercekten cok cok guzel ve specific bir aciklama olmus.
    Müsadenizle bir kac sorum var.


    1.) Servisteki usta bu araca LGP taktirmayin dedi. Performansi kötü olur. Hatta sizinki gibi otomatik bir araca takildi sonra tekrar söktük arac kendine gelemedi hala dediler. Oysa LPG uyumu mukemmel gozukuyor.
    Bu araca bilhassa LPG taktırın, hem de LANDI-RENZO, BRC veya PRINS, hesaplı olan ZAVOLI ve ROMANO da olabilir, en ufak bir sorun yaşamayacaksınız, sadece takan yer uzman, takan kişi de usta olsun. Marka bir yer, özellikle de BRC ve LANDI RENZO, sizi mükemmel uyum ve korunan performans ile fazlasıyla memnun edecektir.

    2.) 8 VALF de depo kucukmudur. 16 VALF e gore kucuk gibi. Gecen ibre hemen kırmızı bolge uzerindeydi 135 tl ye full doldu. Sanirim 160 tl ye tam doluyor. 16 valf lerde 180 tl bu rakam.
    İkisinin de deposu 50 litredir, yedek depo ile 5 litre daha alabilir ama tavsiye edilmez, OVERFILL (AŞIRI DOLUM) yaparsınız fazla yakıt dışarıya tahliye edilir, yakıt göstergesi de tam doğru çalışmayabilir, buharlaşan yakıta depoda yer kalmaz, depo "şişer".

    3.) 8 Valf in yakit harcamasi 16 valf e gore ne orandadir. Ornek 100 km sehir ici 16 valf 20 tl harciyor diyelim, 8 Valf 23 tl mi harcar.
    Arada kayda değer çok fazla bir fark yok, sadece 16V motor 5 HP daha fazla güç üretiyor, o kadar. İkisi aynı harcar diyebilecek durumdayım.

    4.) Benim aractan sikayetim yok sadece ogrenme meraki ile soruyorum aile icin arac secerken bu 8 valf aracmis diyerek vazgececek kadar onemli bir durummudur. Cunki cok temiz ve uygun fiyata 2001 model megane bir araci sirf 8 valf oldugu icin arkadas aldirmamisti. Galiba onlarda renault19 motor u varmis. Ve gercekten ikinci el araba pazarlarinda ozellikle 2000-2002 8 valf megan araclar 16 valf e gore biraz daha az musteri topluyor ve biraz daha ucuz.
    Hayır, kesinlikle vazgeçmeye sebep olacak bir durum değildir. VW'nin şu anda 16 Valfli LPG'ye uygun motoru aşağı yukarı yokken 8 Valfli LPG'ye uygun motoru halen üretilmekte ve satılmaktadır. Bu bile sizin için yeterli bir sebep olmalı vazgeçmemek için. Renault hususunda genel olarak birşey söyleyemem ama 8V ve 16V arasında araç almak veya almamak kadar kesin ve kati bir ayırım yapmak ve seçici davranmak bence doğru bir araç alma politikası değil.


    Tskler
    Rica ederim.


    Alıntıları Göster
    specific nedir ya?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rude.

    specific nedir ya?

    Alıntıları Göster
    İki satır birşey yazalım dedik yine ağzımıza tıktın Taner abi sağol.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rude.

    specific nedir ya?

    Alıntıları Göster
    aman allahım 8 valf ile 16 valf olayı ancak bu kadar basit ve güzel açıklanabilirdi.
    şahane olmuş valla.
    ellerinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rude.

    specific nedir ya?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rude.

    specific nedir ya?


    kendine özgü, belirli özellik anlamına gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orjinalden alıntı: rude.

    specific nedir ya?


    kendine özgü, belirli özellik anlamına gelir.

    Alıntıları Göster
    Golf Pacific'ler de 8V 102 HP motor var mıydı ya ? Ben tüm Pacific'leri 16V 105 HP diye biliyordum..?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan43

    Golf Pacific'ler de 8V 102 HP motor var mıydı ya ? Ben tüm Pacific'leri 16V 105 HP diye biliyordum..?

    Alıntıları Göster
    tanergode hocam
    tekrar tesekkurlerimi kabul edin. Kafamda 8 valf ve 16 valf arasinda ne kadar soru varsa hepsini cok net sekilde cevapladiniz.
    Elinize saglik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rude.

    specific nedir ya?

    Alıntıları Göster
    Dostun kusura bakma arada bir inglizce kacmis tanergodenin anlatimi cok ozel, ozgul, kesin, net ve belirli bir ture yani 8 valf ve 16 valf uzerine oldugu icin o kelime kaci vermis.
    Specific hepsini ifade ediyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: rude.

    specific nedir ya?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan43

    Golf Pacific'ler de 8V 102 HP motor var mıydı ya ? Ben tüm Pacific'leri 16V 105 HP diye biliyordum..?

    Alıntıları Göster
    Benim gibi arac konusunda hic bilgisi olmayanlar zaten kafadan 16 valf biliyor:)
    Kaputu acinca 16 valf olanlarda 16 valf diye yaziyormus. 8 Valf lerde ise SR yaziyormus. Benim aracda SR yaziyor yani 8 Valf 102HP


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gokhan43

    Golf Pacific'ler de 8V 102 HP motor var mıydı ya ? Ben tüm Pacific'leri 16V 105 HP diye biliyordum..?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    Benim gibi arac konusunda hic bilgisi olmayanlar zaten kafadan 16 valf biliyor:)
    Kaputu acinca 16 valf olanlarda 16 valf diye yaziyormus. 8 Valf lerde ise SR yaziyormus. Benim aracda SR yaziyor yani 8 Valf 102HP


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gokhan43

    Golf Pacific'ler de 8V 102 HP motor var mıydı ya ? Ben tüm Pacific'leri 16V 105 HP diye biliyordum..?


    Alıntıları Göster
    Hocam dediğinizi biliyorum yazı meselelerini fakat Pacific'lerde 8V olduğunu bilmiyordum..Neyse onu da öğrenmiş olduk

    Bu arada Taner hocam eline sağlık döktürmüşsün yine




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.