Bildirim
Golf 4 Kasa 8 valf ve 16 Valf Motor Farkı Anlayamadım Hiç Fark Yok
Daha Fazla ![](/static/forum/img/downicon.png)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az ![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü,
2 Mobil
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
Giriş
Mesaj
-
-
Bariz bir fark var mıydı emin değilim ancak hatırladığım kadarıyla 8v alt devirlerde,16v ise üst devirlerde daha canlı bir motordu. Tabi bu farklar inanılmaz düzeyde değildi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sesi bile aynı hocam sanki aynı motor , motorun üstünde 16 v olmassa inanmayacağım
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
16v model euro 4'e uyumlu olması için yapılan, bildiğim kadarıyla 125hp Polo GTI'daki motorun detuned hali, yani daha güçsüzü. Hasbelkader bir dönem bize de geldi, güçlü olsun iyi olsun diye değil, o dönem kısa süreli bir üretim yaptı VW.
8v modelin sesi daha hırıltılıdır, 16v modelin daha tizdir. 16v daha iyidir diye bişey yok, bu motorların ilk dönemlerinde yakıt tüketimi ve emisyon o kadar önemli değildi, yani 8v model 1-1.5lt fazla yakmış pek önemi yoktu ama günümüzde yarım litre için kafa göz birbirimize dalıyoruz bu yüzden 16v tercih etmek daha makbul bu araçlarda. Aslında 8v motor çok daha karakterli makinadır, emme manifoldu değişken geometridir, dövme kranklıdır ve kısa stroklu olmasına rağmen alt devirlerde de canlı bir motordur. Tabiki bunda daha zayıf emisyon kurallarına tabi olmasının da etkisi var. Düşük sıkıştırmalı düşük verimlidir ama kaliteli makinadır.
-
her şey çekiş değil. avrupa gibi ülkelerde emisyon normları var. egzoz gazı salınımları var. 16 16v modern bir motor ve pek çok kriteri 8v olana göre karşılıyor... -
8v olanın sesi güzel bir egzozla v6 gibi çıkıyor.
En Beğenilen Yanıtlar
![](/static/forum/img/enbegenilen_icons/tumyanitlarigenislet.png)
16v model euro 4'e uyumlu olması için yapılan, bildiğim kadarıyla 125hp Polo GTI'daki motorun detuned hali, yani daha güçsüzü. Hasbelkader bir dönem bize de geldi, güçlü olsun iyi olsun diye değil, o dönem kısa süreli bir üretim yaptı VW.
8v modelin sesi daha hırıltılıdır, 16v modelin daha tizdir. 16v daha iyidir diye bişey yok, bu motorların ilk dönemlerinde yakıt tüketimi ve emisyon o kadar önemli değildi, yani 8v model 1-1.5lt fazla yakmış pek önemi yoktu ama günümüzde yarım litre için kafa göz birbirimize dalıyoruz bu yüzden 16v tercih etmek daha makbul bu araçlarda. Aslında 8v motor çok daha karakterli makinadır, emme manifoldu değişken geometridir, dövme kranklıdır ve kısa stroklu olmasına rağmen alt devirlerde de canlı bir motordur. Tabiki bunda daha zayıf emisyon kurallarına tabi olmasının da etkisi var. Düşük sıkıştırmalı düşük verimlidir ama kaliteli makinadır. |
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X