Şimdi Ara

8 VALF ile 16 VALF arasindaki fark nedir? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
118
Cevap
4
Favori
181.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben ikisinide kullandım .yukarıdakiler dısında ekliceklerim sunlar
    1)8 valf klimalı kullanımda 16 valften daha cok bayılıyor
    2)16 valfte elektronik gaz pedalı var ve yarım sn. gibi geç tepkimesi var. 8 valfte telli gaz pedalı var
    3)16 valf olanı 8 valfe göre daha sessiz (tartışılabilir)
    4)birde 16 valf daha atak gibi geliyor bana
  • Yani şehir içi için 8V ... daha (düşük devirde) iyi oLduğu içiN.
  • walla bravo...40 yıl öncesinin teknolojisi abartıla abartıla bu kadar olur...
    quote:

    Orjinalden alıntı: can__35

    Yani şehir içi için 8V ... daha (düşük devirde) iyi oLduğu içiN.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    walla bravo...40 yıl öncesinin teknolojisi abartıla abartıla bu kadar olur...
    quote:

    Orjinalden alıntı: can__35

    Yani şehir içi için 8V ... daha (düşük devirde) iyi oLduğu içiN.




    Arkadaş doğru söylemiş... 8V düşük devirlerin motorudur... 16V ise yüksek devirlerin motorudur...
  • valf sayısı ne kadar fazla ise, emme ve egzos daha kolay çalışır, yani motor zorlanmaz,az yakar...8 valf eski bir teknoloji...
    o zaman 16 valfli motor kullananlar şehir içi sürmesin...hep uzun yol gitsin..
    8valf motor mu kaldı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    valf sayısı ne kadar fazla ise, emme ve egzos daha kolay çalışır, yani motor zorlanmaz,az yakar...8 valf eski bir teknoloji...
    o zaman 16 valfli motor kullananlar şehir içi sürmesin...hep uzun yol gitsin..
    8valf motor mu kaldı?

    Arkadaşım... Taner Göde abimize bu konuyu sorarsan o sana gerekli cevapları verecektir...
    8 Valfle yüksek devirlerde 16Valften aldığınız kadar keyif almazsınız... Aynı şekilde de şehir içinde düşük devirde pek fark olmasa da 8V daha iyi... Neticeye bakıldığında durum böyle ama ortalamada 16V tabiki en iyi seçim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Arkadaşım... Taner Göde abimize bu konuyu sorarsan o sana gerekli cevapları verecektir...
    8 Valfle yüksek devirlerde 16Valften aldığınız kadar keyif almazsınız... Aynı şekilde de şehir içinde düşük devirde pek fark olmasa da 8V daha iyi... Neticeye bakıldığında durum böyle ama ortalamada 16V tabiki en iyi seçim...

    8 valf motoru kimseye soramam kusura bakmayın... eski teknoloji diyorum...
    vw'cilerin cevabı da belli... şehir içi kullanım için ideal ve lpg'ye %100 uyumlu diyeceklerdir...

    valla size de bravo... şehir içi için 8 valf iyi diyorsunuz ya... elin almanı ucuza motor imal ediyor, sizde bu motoru sahipleniyorsunuz... tamamen düşük maliyet için yapılmış bir motor, sizi düşünüpte yapmamışlar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune


    quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Arkadaşım... Taner Göde abimize bu konuyu sorarsan o sana gerekli cevapları verecektir...
    8 Valfle yüksek devirlerde 16Valften aldığınız kadar keyif almazsınız... Aynı şekilde de şehir içinde düşük devirde pek fark olmasa da 8V daha iyi... Neticeye bakıldığında durum böyle ama ortalamada 16V tabiki en iyi seçim...

    8 valf motoru kimseye soramam kusura bakmayın... eski teknoloji diyorum...
    vw'cilerin cevabı da belli... şehir içi kullanım için ideal ve lpg'ye %100 uyumlu diyeceklerdir...

    valla size de bravo... şehir içi için 8 valf iyi diyorsunuz ya... elin almanı ucuza motor imal ediyor, sizde bu motoru sahipleniyorsunuz... tamamen düşük maliyet için yapılmış bir motor, sizi düşünüpte yapmamışlar...

    wala neticeye bakılır arkadaşım haticeye değil... neticede LPGye uyumlu ve az yakıyo... orta yaşlı birini de tatmin edio zaten sorun yok... sen gidip TFSI alabilrsin o da senin düşüncen... Ben de isterim TFSI almak ama bütçe meselesi arkadaş...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    valf sayısı ne kadar fazla ise, emme ve egzos daha kolay çalışır, yani motor zorlanmaz,az yakar...8 valf eski bir teknoloji...
    o zaman 16 valfli motor kullananlar şehir içi sürmesin...hep uzun yol gitsin..
    8valf motor mu kaldı?

    Arkadaşım... Taner Göde abimize bu konuyu sorarsan o sana gerekli cevapları verecektir...
    8 Valfle yüksek devirlerde 16Valften aldığınız kadar keyif almazsınız... Aynı şekilde de şehir içinde düşük devirde pek fark olmasa da 8V daha iyi... Neticeye bakıldığında durum böyle ama ortalamada 16V tabiki en iyi seçim...


    8 valf şehiriçinde 16 valften daha iyi diye birşey yok. 8 valfin düşük devri, yüksek devrinden daha iyidir o kadar...

    VW firması da bunun farkında. Ve aynı dönemlerde geliştirdiği ve passatta kullandığı 1.8 litrelik motoru 20valf olarak üretti. Üstelik aynı motoru golfe de boraya da koydu... Şimdi 8 valfli golf, 20 valfli golften daha mı iyi şehiriçi performansı sunacak?

    20 valfli veya 16 valfli vw motoru 8 valfli motordan daha mı sorunlu? veya daha mı az uyumlu lpg'ye.(lpg'ye uyum da ne demekse...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 22 Mart 2009; 17:53:03 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    valf sayısı ne kadar fazla ise, emme ve egzos daha kolay çalışır, yani motor zorlanmaz,az yakar...8 valf eski bir teknoloji...
    o zaman 16 valfli motor kullananlar şehir içi sürmesin...hep uzun yol gitsin..
    8valf motor mu kaldı?

    Arkadaşım... Taner Göde abimize bu konuyu sorarsan o sana gerekli cevapları verecektir...
    8 Valfle yüksek devirlerde 16Valften aldığınız kadar keyif almazsınız... Aynı şekilde de şehir içinde düşük devirde pek fark olmasa da 8V daha iyi... Neticeye bakıldığında durum böyle ama ortalamada 16V tabiki en iyi seçim...


    8 valf şehiriçinde 16 valften daha iyi diye birşey yok. 8 valfin düşük devri, yüksek devrinden daha iyidir o kadar...

    VW firması da bunun farkında. Ve aynı dönemlerde geliştirdiği ve passatta kullandığı 1.8 litrelik motoru 20valf olarak üretti. Üstelik aynı motoru golfe de boraya da koydu... Şimdi 8 valfli golf, 20 valfli golften daha mı iyi şehiriçi performansı sunacak?




    Siz de arapsaçına yapıştırıcı sürüyorsunuz iyice... Şehir içi yüksek devir yapıp cebindeki paraya kibrit suyu dökmeye ne gerek var? Siz de demişsiniz zaten düşük devirde daha iyi diye... 20 valflik motoru ne diye ortaya atıyorsunuz anlamadım ayrıca olay sadece performans değil... "Düşük Devirde" Tüketim-Maliyet/Performans...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 22 Mart 2009; 17:56:53 >




  • doğru ya ;
    vw, lpg'ye uyumlu olsun,2. el alanlar lpg taktırsın diye 8v motor yapıyorlar...
    az yakmasına gelince ; 16 valf olsa daha az yakar...
  • abartılcak bişe yok abi sadece bilgi almaya çalışıyoruz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: can__35

    abartılcak bişe yok abi sadece bilgi almaya çalışıyoruz

    çok doğru...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    valf sayısı ne kadar fazla ise, emme ve egzos daha kolay çalışır, yani motor zorlanmaz,az yakar...8 valf eski bir teknoloji...
    o zaman 16 valfli motor kullananlar şehir içi sürmesin...hep uzun yol gitsin..
    8valf motor mu kaldı?

    Arkadaşım... Taner Göde abimize bu konuyu sorarsan o sana gerekli cevapları verecektir...
    8 Valfle yüksek devirlerde 16Valften aldığınız kadar keyif almazsınız... Aynı şekilde de şehir içinde düşük devirde pek fark olmasa da 8V daha iyi... Neticeye bakıldığında durum böyle ama ortalamada 16V tabiki en iyi seçim...


    8 valf şehiriçinde 16 valften daha iyi diye birşey yok. 8 valfin düşük devri, yüksek devrinden daha iyidir o kadar...

    VW firması da bunun farkında. Ve aynı dönemlerde geliştirdiği ve passatta kullandığı 1.8 litrelik motoru 20valf olarak üretti. Üstelik aynı motoru golfe de boraya da koydu... Şimdi 8 valfli golf, 20 valfli golften daha mı iyi şehiriçi performansı sunacak?




    Siz de arapsaçına yapıştırıcı sürüyorsunuz iyice... Şehir içi yüksek devir yapıp cebindeki paraya kibrit suyu dökmeye ne gerek var? Siz de demişsiniz zaten düşük devirde daha iyi diye... 20 valflik motoru ne diye ortaya atıyorsunuz anlamadım ayrıca olay sadece performans değil... "Düşük Devirde" Tüketim-Maliyet/Performans...



    bende hackerboya katılıyorum baslıkta 8 valf 16 valf diye açılmış.20 valfi neden ortaya koyuyorsunuz. sadece artılarını eksilerini ortaya koyalım fikirlerimizi paylaşalım. hangisinin iyi olduğu ise artılardan eksiklerden herkes bir pay çıkarır herhalde . kimseye birşeyi kabul ettirme zorunluluğumuz yok. motora sadece performans acısından ve tüketim açısından bakılmış . kullanan arkadaşlar bu motorların yaptığı sıkça karsılasılan sorunları yazabilir .sevilen yönleri parça maliyetleri. vesselam...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Siz de arapsaçına yapıştırıcı sürüyorsunuz iyice... Şehir içi yüksek devir yapıp cebindeki paraya kibrit suyu dökmeye ne gerek var? Siz de demişsiniz zaten düşük devirde daha iyi diye... 20 valflik motoru ne diye ortaya atıyorsunuz anlamadım ayrıca olay sadece performans değil... "Düşük Devirde" Tüketim-Maliyet/Performans...


    Bu başlığa yazmak istemiyordum. Ama yazmak durumunda kaldım.

    Yukarıdaki sizin de alıntıladığınız yazdıklarımı dikkatlice okursanız 8 valf motorun düşük devirlerinin yüksek devirlerinden daha iyi olduğunu yazdım. 8 valfin düşük devri, 16 valften daha iyidir yazmadım.

    Gelelim VW'in yaptığı bu saçma sapan, akıl sır erdirilemeyen işe.

    ARGE'sini 16 valf, direkt enjeksiyonlu çift beslemeli araçlara yapan bir firma nasıl olur da hala 8 valfli araçları satar, anlamak mümkün değil. Bu motor oldukça eski bir yapıya sahiptir. En başarısız 1.6 motorlardandır. Performans/tüketim oranında hep en sonlarda yer alır. Neredeyse 1.8 turbo 20valf 150 hp motor kadar yakar ama yarısı kadar gitmez.

    Siz bu aracı almış olabilirsiniz. Yanlış tercih yaptınız demiyorum. İhtiyacınızı karşılıyordur. Ona itirazımız yok.

    Ancak sene 2009'da hala 8 valflik pancar motorunu üretip satan bir firmayı savunmak da abes oluyor.

    Bu motoru bana övebilecek, güç ve tork grafiklerini 16 valflik BCB ile kıyaslayarak hala düşük devirde dahi olsa üstün olduğunu savunabilecek birisini tanımıyorum.

    Tekrar söylüyorum. Aracınız 8 Valf olabilir. Kimse size yanlış tercih yapmışsınız demiyor. Bu sizin değil VW'nin ayıbıdır. Madem o kadar memnundu bu motordan, neden diğer motorları geliştiriyor? Neden TSI gibi 16 valf, direkt enjeksiyonlu bir motorla uğraşıyor?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Siz de arapsaçına yapıştırıcı sürüyorsunuz iyice... Şehir içi yüksek devir yapıp cebindeki paraya kibrit suyu dökmeye ne gerek var? Siz de demişsiniz zaten düşük devirde daha iyi diye... 20 valflik motoru ne diye ortaya atıyorsunuz anlamadım ayrıca olay sadece performans değil... "Düşük Devirde" Tüketim-Maliyet/Performans...


    Bu başlığa yazmak istemiyordum. Ama yazmak durumunda kaldım.

    Yukarıdaki sizin de alıntıladığınız yazdıklarımı dikkatlice okursanız 8 valf motorun düşük devirlerinin yüksek devirlerinden daha iyi olduğunu yazdım. 8 valfin düşük devri, 16 valften daha iyidir yazmadım.

    Gelelim VW'in yaptığı bu saçma sapan, akıl sır erdirilemeyen işe.

    ARGE'sini 16 valf, direkt enjeksiyonlu çift beslemeli araçlara yapan bir firma nasıl olur da hala 8 valfli araçları satar, anlamak mümkün değil. Bu motor oldukça eski bir yapıya sahiptir. En başarısız 1.6 motorlardandır. Performans/tüketim oranında hep en sonlarda yer alır. Neredeyse 1.8 turbo 20valf 150 hp motor kadar yakar ama yarısı kadar gitmez.

    Siz bu aracı almış olabilirsiniz. Yanlış tercih yaptınız demiyorum. İhtiyacınızı karşılıyordur. Ona itirazımız yok.

    Ancak sene 2009'da hala 8 valflik pancar motorunu üretip satan bir firmayı savunmak da abes oluyor.

    Bu motoru bana övebilecek, güç ve tork grafiklerini 16 valflik BCB ile kıyaslayarak hala düşük devirde dahi olsa üstün olduğunu savunabilecek birisini tanımıyorum.

    Tekrar söylüyorum. Aracınız 8 Valf olabilir. Kimse size yanlış tercih yapmışsınız demiyor. Bu sizin değil VW'nin ayıbıdır. Madem o kadar memnundu bu motordan, neden diğer motorları geliştiriyor? Neden TSI gibi 16 valf, direkt enjeksiyonlu bir motorla uğraşıyor?




    Ya ben de istiyorum 16 Valf TFSI 160-170bg motor almayı ama arada 10.000 liralık fark var ki bu büyük bir fark... işte bu yüzden babam gibi 40lı yaşlardakileri memnun edecek kadar performans göstediği için bu motoru aldık...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Ya ben de istiyorum 16 Valf TFSI 160-170bg motor almayı ama arada 10.000 liralık fark var ki bu büyük bir fark... işte bu yüzden babam gibi 40lı yaşlardakileri memnun edecek kadar performans göstediği için bu motoru aldık...



    Haklısınız. Maalesef imkan sınırları bizi böyle acımasız üreticilerin ellerine makhum ediyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Bu başlığa yazmak istemiyordum. Ama yazmak durumunda kaldım.

    Yukarıdaki sizin de alıntıladığınız yazdıklarımı dikkatlice okursanız 8 valf motorun düşük devirlerinin yüksek devirlerinden daha iyi olduğunu yazdım. 8 valfin düşük devri, 16 valften daha iyidir yazmadım.

    Gelelim VW'in yaptığı bu saçma sapan, akıl sır erdirilemeyen işe.

    ARGE'sini 16 valf, direkt enjeksiyonlu çift beslemeli araçlara yapan bir firma nasıl olur da hala 8 valfli araçları satar, anlamak mümkün değil. Bu motor oldukça eski bir yapıya sahiptir. En başarısız 1.6 motorlardandır. Performans/tüketim oranında hep en sonlarda yer alır. Neredeyse 1.8 turbo 20valf 150 hp motor kadar yakar ama yarısı kadar gitmez.

    Siz bu aracı almış olabilirsiniz. Yanlış tercih yaptınız demiyorum. İhtiyacınızı karşılıyordur. Ona itirazımız yok.

    Ancak sene 2009'da hala 8 valflik pancar motorunu üretip satan bir firmayı savunmak da abes oluyor.

    Bu motoru bana övebilecek, güç ve tork grafiklerini 16 valflik BCB ile kıyaslayarak hala düşük devirde dahi olsa üstün olduğunu savunabilecek birisini tanımıyorum.

    Tekrar söylüyorum. Aracınız 8 Valf olabilir. Kimse size yanlış tercih yapmışsınız demiyor. Bu sizin değil VW'nin ayıbıdır. Madem o kadar memnundu bu motordan, neden diğer motorları geliştiriyor? Neden TSI gibi 16 valf, direkt enjeksiyonlu bir motorla uğraşıyor?







  • Aşağıdaki linkte silindir başına 4 valfin(16v) neden silindir başına 2 valften(8v) daha iyi olduğu anlatılmış. Gerçek değerlerle kıyaslamak isteyen olursa inceleyebilir.

    Tıklayın;

    Why a Four Valve Head is so much better than a Two Valve ?

    RPM 8v 16v
    1500 45 56
    2000 68 91
    2500 101 130
    3000 112 133
    3500 112 129
    4000 111 132
    4500 126 140
    5000 129 136
    5500 130 134
    6000 126 126
    6500 112 118
    7000 99 108
    Speaks for itself... at 1500 RPM the 16v has 24% more torque, at 2500 the 16v has 29% more torque, at 4000 18% more. These are real life engines, no theory here,...

    wikipedia'dan da multi-valve yani silindir başına 2'den fazla valf bulunduran sistemlerle ve faydaları ile ilgili bilgi edinebilirsiniz.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve

    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081223165456AAhjVtL

    Konu hakkında tam anlamıyla bilimsel bir makaleye de aşağıdaki linken ulaşabilirsiniz;
    http://www.patentstorm.us/patents/5555869/description.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 22 Mart 2009; 18:50:17 >




  • Bu vaLf oLayLarindan benimde pek anLadigim soyLenmez. Sayenizde az cok biLgi sahibi oLdum. DeniLdigi gibi 8v aracLar iLk kaLkisLarda daha performansLi ise daha dun otomatik vites megan 2'ye bindim Enistem kuLLaniyordu. Aracin iLk 50-60 hizLari zorLaniyordu sanki. Ama daha sonra hiz yukseLdikce arac aciLiyordu. 120-130 fiLan. Bu aracta dikkatimi cekmisti neden boyLe acaba diye. Sanirim bu sebepten oLsa gerek.

    Benim aracta uzun yoLda 140-150'den sonra devir 4 bini devirdigi icin daha fazLa basamiyorum 2004 poLo'da. Hatta 4,5 devir fiLan bastim baktim o kadarda tatminkar bir hizLanma yoktu. Ama kaLkisLarda gayet seridir. Babamda kuLLanmisti keci gibi kaciyor arac diyordu :)

    Sanirim 16v oLsaydi bu 150-160 km hizi 3,5 devirde fiLan oLurdu degiLmi?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.