Şimdi Ara

8 VALF ile 16 VALF arasindaki fark nedir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
4
Favori
181.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vw yaptıysa vardır bir bildiği...
    şaka bir yana da eskiye rağbet ola bitpazarına nur yağardı diye bir atasözü var ...
    8 valf iyi diyenler, madem bu kadar iyi siz niye 8 valf kullanmıyorsunuz? ekonomikmiş, şehir içinde muazzammış...
  • 8v lik motor ekonomik değil bence.

    yazın staj yaptığım şirkette jetta istanbul şehir içi trafiğinde 14 litreden aşağı inmedi.aynı şekilde arkadaşımdaki golf izmitte(daha az trafik) 11litreden aşağı inmiyordu.

    lpg ile uyumlu ancak benzinli kullanım için ideal bir motor değil bence.
  • sağdan sağdan gidecek adamda 16 valf alır, hiç olmazsa daha yeni toknoloji...
  • Vw kaç sene önce ürettiği 8v motorları hala Passatlara Jettalara takıyor.Hakketen anlamıyorum,neden 2009 model araca 10-20 sene öncenin teknolojisini kullanıyorlar.

    Ayrıca bence 8V her halkuarda 16V dan çok yakar.Param yetse Jetta 16 V düşünüyordum.Fakat araya fiyat farkını koyunca millet 8V e talim ediyor...
  • Sagdani Soldani yok bu isin. Sizleri 20 valf aracinizla sabah 9 ve aksam saat 18.00 trafiginde Levet trafiginde soldan soldan giderken gormeyi arzu ederdim. Her malin bir alicisi vardir muhakkak. VW yillardir 8 valf den vazgecmiyorsa ellbette bunun basinda ekonomik nedenler yatiyordur.
    8 ve 16 valf arasindaki farki tam anlamiyla hissedebilmem icin 2 seneye ihtiyacim var.
  • sağdan soldan gelmesinler de


    Karakterimin tam tersi olan bi motor 8v. Alt devir güçlü olsun dersem dizel alırım zaten daha da az yakar.
  • Konuyu acan benim aslinda msg lari bastan okursaniz bu araci aldiktan 2 hafta sonra 8 valf oldugunu anladim. Ama iyikide anlamamisim yoksa almazdim.

    Araci denedim en fazlada 130 km hiz yaptim daha fazla cikmadim su an icin gerekde yok. Zira fazla tecrubem yok arac kullanimi konusunda. Okudugum ve anladigim kadari ile her ikisininde kendine gore avantajlari var. 8 VALF arac 160km-170km hizla gidemezmi? Zaten bu hizlari devamlida yapamazsiniz illaki hizinizi dusurecek bir engel cikacaktir. IST-ANKARA arasindaki ortalama hizininz maximum kac olabilirki? Ve bu hizi 8 valf aac saglayamazmi?


    Orjinalden alıntı: plantamax

    ŞİMDİ VW ALAN BİRİNE BU SATTEN SONRA BIRAK 16VALF FSI MOTORU DİREKT TSI TAVSİYE EDERİM.......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    ´´SAĞDAN SAĞDAN´´ diyen adam 8VALF motoru alıyor......niye biz almıyoruz sorusuna verecek cevap ise ´´SOLDAN SOLDAN´´ diyorum....
    ,


    Seni İstanbul'da sabah ve akşam trafiğine bekleriz.

    Çoğu gün Porsche sollayıp Ferrari'lere makas atıyorum. İnanılmaz bir keyif. Herkese tavsiye ederim.

    Hatta bir keresinde rampa çıkarken arka arkaya bir 911 S ile Maserati Granturismo solladım.

    4 yıldır İstanbul'dayım, sollamadığım, sağlamadığım, makas atmadığım araba kalmadı. Nasıl yaptın diye sorsana...

  • 16 Valf - 8 Valf = 8 Valf

    Fark 8 Valftir.
  • Cevap icin tesekkur ederim amacim polemik filan degil zaten araci alan almis ama ogrenmek istedigim icin soruyorum.

    2 tane ayni model ayni marka arac dusunun biri 8 valf digeri 16 valf her ikiside ayni yol sartlarinda hizlari 160-170km/h bu durumda 8 valf arac 16 valf kadar rahat olmaz demissiniz nedir bu rahatsiz edici durumlar.
    Ne gibi farkliliklar hisseder iki driver.

    tsk

    Orjinalden alıntı: plantamax

    8 VALF TABİKİ 160-170KM/H İLE GİDER AMA 16 VALF KADAR RAHAT OLMAZ O HIZLARDA.....ZATEN PERFORMANS OLARAK BÜTÜN FARKTA BURDA.....BİRİ ÜST DEVİRLERİN DİĞERİ ALT DEVİRLERİN ADAMI......
  • Seni ustun ve bilimsel aciklamarindan dolayi kutluyorum. Iyiki varsin ne guzel anlattin aradaki farki.


    quote:

    Orjinalden alıntı: skipper_forum

    16 Valf - 8 Valf = 8 Valf

    Fark 8 Valftir.

  • Sorunun ve konunun "8 VALF ile 16 VALF arasındaki fark" olduğunu hatırlatmak isterim. VW'nin neden hâlâ 8 VALF motor ürettiğine gelince bunun piyasadan gelen talebe uygun yapıldığını, bu motorun üretiminin UCUZ olduğunu, yakıtın Türkiye'ye göre nispeten ucuz olduğu Almanya'da da bu motorun sunulduğunu, LPG'ye % 100 uygun tek 1.6 motor olduğunu ifade edebilirim.
  • Orjinalden alıntı: cemele

    Cevap icin tesekkur ederim amacim polemik filan degil zaten araci alan almis ama ogrenmek istedigim icin soruyorum.

    2 tane ayni model ayni marka arac dusunun biri 8 valf digeri 16 valf her ikiside ayni yol sartlarinda hizlari 160-170km/h bu durumda 8 valf arac 16 valf kadar rahat olmaz demissiniz nedir bu rahatsiz edici durumlar.
    Ne gibi farkliliklar hisseder iki driver.

    tsk

    Orjinalden alıntı: plantamax

    8 VALF TABİKİ 160-170KM/H İLE GİDER AMA 16 VALF KADAR RAHAT OLMAZ O HIZLARDA.....ZATEN PERFORMANS OLARAK BÜTÜN FARKTA BURDA.....BİRİ ÜST DEVİRLERİN DİĞERİ ALT DEVİRLERİN ADAMI......
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    sayın cemele,

    yüksek süratte fark daha iyi anlaşılmasının nedeni şudur,

    sürat arttıkça devir yükselecektir. Atıyorum 6000 ve üstü devrilerde ateşleme ve buradana laınması için gereken zaman çok kısalmaktadır. işte bu koşulda çalışan bir siklindiri bir odaya benzetirsek giriş (hava)valfleri bu odanın pencereleri olarak hayal edin, çıkış (eksoz)valfini de odanın kapısı olarak .

    siz sayıyı 2 katına çıarınca büyük tek bir pencere yerine 2 adet daha ufak pencere koyuyorsunuz gibi hayal edebilirsiniz. içeriye çekilecek hava devir artınca görece olarka artacaktır bu da daha iyi bir yanma demektir.Silindir içi oksijen miktarını artırabilerseniz ki ,valf yapılarak hedeflenen şey odur, odaya daha fazla hava girişine neden olursunuz buda ivmelenmekisteyen aracın nefesini tükendiği durumların daha geçe olmasına neden olmaktadır. Ama 8 silinmdirli 5000motor bir aracı düşünürseniz bunun valf sayısını artırmaının ne getirisi olacaktır incleemk gerekir. Çünk üdevir yüksek değil ama hacim büyükse vacum etkisi de büyük olacak sili,ndir rahat çalışacaktır. eğer silindir içine rahat giremez veya çıkamaz ise silindir devrini artırmak zorlaşacak bellirli bir noktada tıkanıp kalacaktır. aynen bir koşucunun nefes alıp da yetmemesi gibi silidir isteksizleşecek ve yeterli yakıt olduğu halde bunu yakacak havayı ve zamanı bulamayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Mart 2009; 9:58:56 >




  • anlatım çok güzel olmuş. yazan arkadaşın eline sağlık.

    bende birşey eklemek istiyorum

    megane 1.6 8v kullanıyorum. 16v de kullandım. ikisinin arasında gördüğüm farklar;

    +8v alt devirlerde çok daha canlı, ancak 3000d/d geçince arabada güç kaybını hissediyorsun. ancak alt devirlerde canlı olması aracı daha alt devirlerde kullanmanı ve daha az yakmanı sağlıyor.
    + lpg dönüşümlerinde daha ucuza mal edebiliyorsun, ben OMVL düz sistem taktırdım. araç benzinsiz de çalışıyor problemsiz. ayrıca 700 liraya mal oldu. sabah çalışmama, ecu problemleri, hata kodları ile uğraşmadım.

    -16v de üst devirlerde gücünü gösteriyor,
    -lpg dönüşümlerinde sıralı taktırmak zorundasın, sıralının da problemleri yok değil. çalışmama sorunları, sürekli depoda çeyrek depo benzin olmalı, sistemin karmaşıklığından montajının zor olması, iyi bir usta bulunamadığında uzun ve sıkıntılı bir süreç yaşatması.

    seçim senin.




  • Evet aciklayici yorum yapan arkadaslarin hepsine tesekkur ediyorum.
    Ben kısa surede LPG dusunmuyorum daha dogrusu LPG ye pek sıcak bakmıyorum. Iki sebebi var birincisi arac otomatik vites ve ozel servisteki usta bu araclara LPG taktirma dedi verim alinamiyor dedi. Ama burda basta Tanergode ustat ve hemen hemen herkes ozellikle 8 valf motorlarda LPG uyumunun mukemmel oldugu belirtti. Ikinci sebeb olarakda guvenlik ve LPG nin ilerde aracta verecegi benzine gore tahribat.
    Cok fazla kullanmiyorum senede maximum 8000km ancak yapabilirim. 2-3 sene sonra degisim filan olmaz ise LPG yi dusunurum. Bakalim hayirlisi olsun kazasiz belasiz kullanalim benim aracin yavas olmasinda fayda var hem acemi soforum hem icinde zaman zaman 5 aylik oglumu tasiyacagim. 2-3 sen sonra palazlaninca artik bakariz 16 valf ve ustune.

    Yorumlari ile deger katan butun arakadaslara tekrar tesekkur ederim.


    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    anlatım çok güzel olmuş. yazan arkadaşın eline sağlık.




  • Ok. dir.

    Tanergode arakadas noktayi bastan koymustu. Isin icine sollama saglama girdi tamamen hizlanma surelerinde biri daha seri ve kisa surede ulasiyor digeri daha fazla benzin yakarak daha uzun zamanda ulasiyor. Tanergode arkadasin dedigi gibi arac alinirken illada olmasi gerekir parametrelerden biri degil bana gore. Ikinci el arac temiz fiyati uygun o zaman kacirma 8-18 valf farketmez.



    Orjinalden alıntı: plantamax




    şimdi soruna kısa ve öz bir cevap vermek istiyorum; benim yukarıda özetle yazdıklarımı herkes bir defa daha tekrar ederek yazmış....

    şimdi dostum senin soruna gelince durum şudur.....BİRİ 8V DİĞERİ 16V OLAN İKİ ARAÇ YANYANA 160 KM/H HIZDA DURMADAN GİDİYOR OLSUN.......
    YOLDA YERİ GELDİ 190KM/H HIZA ÇIKMAK GEREKTİ DİYELİM.......İŞTE BU NOKTADA 160 DAN 190 A ÇIKARKEN 8VALF MOTOR ,16 VALF MOTORA GÖRE ARA HIZLANAMA DEĞERİ OLARAK GERİDE KALACAKTIR BASİT BİR ÖRNEK VERMEK GEREKİRSE, MESELA; 8VALF MOTORLU OLAN ARAÇ 160KM/H HIZDAN 190KM/H HIZA ÇIKMASI İÇİN GEREKEN SÜRE ORTALAMA 30 SANİYE İSE; 16VALF MOTORLU OLAN ARAÇTA 160 DAN 190 A ÇIKMASI İÇİN GEREKEN SÜRE 20 SANİYE CİVARINDADIR YANİ İKİ MORTOR ARASINDAKİ PERFORMANS FARKI BUDUR...... NOKTA(.)



    Orjinalden alıntı: cemele

    Cevap icin tesekkur ederim amacim polemik filan degil zaten araci alan almis ama ogrenmek istedigim icin soruyorum.

    2 tane ayni model ayni marka arac dusunun biri 8 valf digeri 16 valf her ikiside ayni yol sartlarinda hizlari 160-170km/h bu durumda 8 valf arac 16 valf kadar rahat olmaz demissiniz nedir bu rahatsiz edici durumlar.
    Ne gibi farkliliklar hisseder iki driver.

    tsk

    Orjinalden alıntı: plantamax

    8 VALF TABİKİ 160-170KM/H İLE GİDER AMA 16 VALF KADAR RAHAT OLMAZ O HIZLARDA.....ZATEN PERFORMANS OLARAK BÜTÜN FARKTA BURDA.....BİRİ ÜST DEVİRLERİN DİĞERİ ALT DEVİRLERİN ADAMI......











  • aynı motor benim aracımda da mevcut lpg ile kullanıyorum(2001 bora).araç ile otobanda 190 km/h hız yaptım.
  • aferin, birdaha ki sefere 220 dene.

    quote:

    Orjinalden alıntı: huso_

    aynı motor benim aracımda da mevcut lpg ile kullanıyorum(2001 bora).araç ile otobanda 190 km/h hız yaptım.
  • LPG li verimi nasil Huso sorun cikariyormu, Benimki otomatik vites, bakim yaptirdim usta LPG taktirma dedi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: huso_

    aynı motor benim aracımda da mevcut lpg ile kullanıyorum(2001 bora).araç ile otobanda 190 km/h hız yaptım.
  • vw ne yaparsa doğrudur NOKTA...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.