Şimdi Ara

AKL MOTOR İLE BCB MOTURUN FARKI NEDİR

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
34.053
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Meraba arkadaşlar.
    bu sorunun cevabını çok merak ediyorum. vw firmasının uzun bir zaman ürettiği akl 8 valfe lik motor ile , üretimi çok uzun zaman devam etmeyen bcb kodlu 16 valfe lik motorun farkı nedir. bu motorların artı ve eksi yanları nelerdir. selamlar



  • taner bey neredesiniz


  • Tarsus'ta Meşhur Yıldırımlar Tavuk Şiş Lokantası'ındaydık, Şelâle'nin dibinde.

    Sadal arkadaşım, bu soruyu en iyi cevaplayacak olan kişilerden birisi benim, nitekim her iki motoru da kullandım, LPG'li hale de getirdim ve geniş tecrübelerim var.

    AKL motor
    - Tek Eksantrik SOHC Single Over Head Camshaft
    - 1 Emme, 1 Eksoz valfi, Toplam 4 silindir x 2 valf = 8 valf
    - Mekanik Gaz Kelebeği / Halatlı Gaz Pedalı
    - Değişken Geometrili Emme Manifoldu
    - 100/102 HP - 148 NM
    - LPG UYUMU Mükemmel
    - Halen üretiliyor, değişik kodlar altında.

    BCB motor
    - Çift Eksantrik DOHC Double Over Head Camshaft
    - 2 Emme, 2 Eksoz valfi, Toplam 4 silindir x 4 valf = 16 valf
    - Elektronik Gaz Kelebeği / Elektronik Gaz Pedalı
    - Düz ve Doğrudan Beslemeli Emme Manifoldu
    - 105 HP - 152 NM
    - LPG UYUMU Mükemmel
    - Yerini FSI motorlara bıraktı




  • taknik bilgi süper abi ama kalite ve performans (yakıt tasarrurfunu da) iişin içine katar isek hangi motor tercih edilebilir.
    akl motor hala üretilmekte tamam onu anladım ama
    bcb kodlu motorun üretimi neden kısa sürede sona erdi. fsı hakkında yapılan bazı olumsuz yönler var yüksek yakıt tüketimi ve gürültülü çalışma lpg uyumsuzluguna sayalım.
    bcb motorun kusuru neydi
    neden akl devamederken bcb üretimi kısa sürdü.
    benim kafamdaki sorular bunlar
    selamlar abi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadall

    taknik bilgi süper abi ama kalite ve performans (yakıt tasarrurfunu da) iişin içine katar isek hangi motor tercih edilebilir.
    akl motor hala üretilmekte tamam onu anladım ama
    bcb kodlu motorun üretimi neden kısa sürede sona erdi. fsı hakkında yapılan bazı olumsuz yönler var yüksek yakıt tüketimi ve gürültülü çalışma lpg uyumsuzluguna sayalım.
    bcb motorun kusuru neydi
    neden akl devamederken bcb üretimi kısa sürdü.
    benim kafamdaki sorular bunlar
    selamlar abi



    FSI'de yüksek yakıt tüketimi söz konusu değil. Yalnız diğer 2 eleştiri doğru olabilir, onu bilemem.

    BCB motordan fazla yüksek devir gereksinimli bir motor olarak bahsediliyordu. Yani etkili tork üretimi için yüksek devirlere gereksinim duyduğu belirtiliyordu. Başka dezavantajını duymadım.




  • sorularımın cevabını hala alamadım
  • Sevgili Sadall,

    Volkswagen şimdiye kadar yüzlerce benzinli ve dizel motor geliştirmiştir. Çok ilginç gelecektir ama geliştirdiği benzinli motorların LPG'ye mükemmel uyum göstermesini VW isteyerek ve/veya planlayarak da yapmamış, çünkü VW şirket politikası gereği CNG'yi destekliyor, LPG'yi değil. Motor geliştirme departmanı da hiç durmayan, sürekli yeni teknolojiler geliştiren ve bunları uygulayan bir laboratuvar gibi çalışıyor.

    İlk olarak aklınızdan şu düşünceyi çıkartın. Bir motorun üretimi durduysa bu motorun KÖTÜ veya BOZUK olmasından değil, daha iyisi geliştirildiği içindir. Bir motor da halen üreliyorsa bunun sebebi ekonomik çıkar (iktisadi menfaat) ve pazarının olmasıdır.

    AKL motor basit yapısı, üretimi, montajı ve tamiri kolay, çalışma prensibi nedeni ile fazla parçası olmayan ve son safhasında da oldukça makul yakıt tüketimi, güç üretimi ve ömrü olan bir motor. Bu motorda şarj dinamosu, klima kompresörü ve hidrolik direksiyon pompası yukarıdan aşağya doğru sıralanmış durmakta, çift (')! taraflı yassı kayış (FLAT BELT) ile krank mili kasnağından güç almaktadır. Gaz pedalına halatla bağlı olması nedeni ile gaz pedalına basıldığında tepkisi anidir. Eksoz manifoldu arkada, emme manifoldu öndedir. LPG'ye uyumu çok iyidir. Tek hatırlanması gereken husus motoru devirli kullanmaktır. 4. viteste 50 km/saat ve 5. viteste de 60 km/saat hızlarla da rahatça gitmekte ve tecrübeli kullanımda yakıtı makuldur. Zaten bu motorun ülkemize gelme sebebplerinden birisi ÖTV ve maliyetlerdir.

    BCB motor ise daha karmaşık, 16 valf, çift eksantrik, hava filtresi motor bloğu üzerinde, tek taraflı kayış kullanmakta, daha elektronik bir yapıya sahiptir. Gaza bastığınızda motorun tepki vermesinde çok hafif bir gecikme olmakta, çünkü gaz pedalındaki elektronik direnç (rezistans) ne kadar basıldığını ölçmekte, bunu motora elektronik sinyal olarak aktarmakta ve gaz kelebeği buna göre açılmakta, enjektörlerden yakıt püskürtülmektedir. Emme manifoldu akada (!), eksoz manifoldu da öndedir, eksoz borusu karterin içinden açılan bir oyuktan geçer. Emme manifoldunun firewall (göğüs duvarı) ve motor arasındaki en sakin ve rahat boşlukta olmasından ötürü LPG enjektörleri de bu motorda en rahat ve en verimli şekilde takılmaktadır.

    Ben AKL motorunu çok sevdim. Hızlanma ve gaz pedalına tepkisi BCB motordan daha iyi. Ama diğer yandan da BCB motorun LPG'ye uyumu (Cruise Control'un da çalışmasından ötürü) onu da LPG'li zamanda çok sevdim.

    İkisinin 100-105 HP arasındaki gücü beni fazlası ile tatmin etti. Yarış yapmayacaksan ve efendi kullanacaksan bu ikiz motorun bu devirde bence değerlerinin bilinmesi gerek.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • BCB lpg uyumlu bir motor değildir.Hassas bir motordur uzun kmler lpg kullanımında motor elektroniğinde sorular peydah olacaktır..Lpg li vw arayanlar AKL motor almalı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.