Şimdi Ara

8 VALF ile 16 VALF arasindaki fark nedir? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
117
Cevap
4
Favori
181.414
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim içinde epey aydınlatıcı oldu. Bazen forumda arama yaparak birçok kirli bilgi arasında doğrusunu seçmek zor olabiliyor.
    Teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yüksek süratte fark daha iyi anlaşılmasının nedeni şudur,

    sürat arttıkça devir yükselecektir. Atıyorum 6000 ve üstü devrilerde ateşleme ve buradana laınması için gereken zaman çok kısalmaktadır. işte bu koşulda çalışan bir siklindiri bir odaya benzetirsek giriş (hava)valfleri bu odanın pencereleri olarak hayal edin, çıkış (eksoz)valfini de odanın kapısı olarak .

    siz sayıyı 2 katına çıarınca büyük tek bir pencere yerine 2 adet daha ufak pencere koyuyorsunuz gibi hayal edebilirsiniz. içeriye çekilecek hava devir artınca görece olarka artacaktır bu da daha iyi bir yanma demektir.Silindir içi oksijen miktarını artırabilerseniz ki ,valf yapılarak hedeflenen şey odur, odaya daha fazla hava girişine neden olursunuz buda ivmelenmekisteyen aracın nefesini tükendiği durumların daha geçe olmasına neden olmaktadır. Ama 8 silinmdirli 5000motor bir aracı düşünürseniz bunun valf sayısını artırmaının ne getirisi olacaktır incleemk gerekir. Çünk üdevir yüksek değil ama hacim büyükse vacum etkisi de büyük olacak sili,ndir rahat çalışacaktır. eğer silindir içine rahat giremez veya çıkamaz ise silindir devrini artırmak zorlaşacak bellirli bir noktada tıkanıp kalacaktır. aynen bir koşucunun nefes alıp da yetmemesi gibi silidir isteksizleşecek ve yeterli yakıt olduğu halde bunu yakacak havayı ve zamanı bulamayacaktır.



    birde düşük devirlerde 8V neden üstündür onu anlatabilir misiniz :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sodömizer -- 6 Mart 2009; 0:19:30 >




  • selam
    taner arkadaşa ayrıca selam olsun yazılarını ilgiyle takip ediyoruz
    bir çift sözüm vosvosa 2009 yılında hala 8v li 102 bg lik eski nesil motorları satabiliyo ya helal olsun
    bir arkadaş demiş millet mecbur kalıyo diye almayalım kardeşim vosvos bi sürü marka var aralıkta baz donanım tsi li golfe 40 diyorlardı ne yapıyorsunuz dedim satıcıya o da bizde böyle dedi herkesin tercihine saygılıyım ama bence o arabalar o paraları kesinlikle hak etmiyo ayrıca benim gibi 30 yaşın üstündekiler için vosvos hala tosbağa dır aynen skoda gibi skoda deyince aklıma o yamuk tekerleriyle bizim sütçü amca aklıma geliyo
  • x
  • Yazdiklariniz icinde 8 ve 18 valf arasinda baglantili birsey goremedim. Simdi siz yazdiniz kimse artik 8 valf 102 bg li motora sahip vw almaz. Yazilarini dikkatle takip ettiginiz taner gode arkadas vw nin neden 8 valf motor urettiginede deginmis.

    quote:

    Orjinalden alıntı: turgut reis

    selam
    taner arkadaşa ayrıca selam olsun yazılarını ilgiyle takip ediyoruz
    bir çift sözüm vosvosa 2009 yılında hala 8v li 102 bg lik eski nesil motorları satabiliyo ya helal olsun
    bir arkadaş demiş millet mecbur kalıyo diye almayalım kardeşim vosvos bi sürü marka var aralıkta baz donanım tsi li golfe 40 diyorlardı ne yapıyorsunuz dedim satıcıya o da bizde böyle dedi herkesin tercihine saygılıyım ama bence o arabalar o paraları kesinlikle hak etmiyo ayrıca benim gibi 30 yaşın üstündekiler için vosvos hala tosbağa dır aynen skoda gibi skoda deyince aklıma o yamuk tekerleriyle bizim sütçü amca aklıma geliyo





  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemele

    Yazdiklariniz icinde 8 ve 18 valf arasinda baglantili birsey goremedim. Simdi siz yazdiniz kimse artik 8 valf 102 bg li motora sahip vw almaz. Yazilarini dikkatle takip ettiginiz taner gode arkadas vw nin neden 8 valf motor urettiginede deginmis.

    quote:

    Orjinalden alıntı: turgut reis

    selam
    taner arkadaşa ayrıca selam olsun yazılarını ilgiyle takip ediyoruz
    bir çift sözüm vosvosa 2009 yılında hala 8v li 102 bg lik eski nesil motorları satabiliyo ya helal olsun
    bir arkadaş demiş millet mecbur kalıyo diye almayalım kardeşim vosvos bi sürü marka var aralıkta baz donanım tsi li golfe 40 diyorlardı ne yapıyorsunuz dedim satıcıya o da bizde böyle dedi herkesin tercihine saygılıyım ama bence o arabalar o paraları kesinlikle hak etmiyo ayrıca benim gibi 30 yaşın üstündekiler için vosvos hala tosbağa dır aynen skoda gibi skoda deyince aklıma o yamuk tekerleriyle bizim sütçü amca aklıma geliyo




    selam alınmana gerek yok burası özgür bir forum sadece görüşlerimi söyledim kimseyi bilgilendirmek haddim değil zaten taner arkadaşımız gerekli açıklamayı yapmış ne diyelim ki ben şunu dedim sadece 2009 senesinde o paraya 102 lik 8v li motor alınmaz dedim ha siz almışsınız kimse bir şey diyemez ama itiraf edin eskiden bu bilgilere sahip olsaydınız siz de belki almayacaktınız amaç polemik değil benim düşüncelerime katılmak zorunda değilsiniz kimse değil önemli olan hak bildiğin yolda tek başına yürüyebilmektir neden rahatsız oldunuz anlamakta zorluk çekiyorum gelen yazılardan rahatsız olacaksanız bir daha konu açmazsınız olur biter birbirimizden rahatsız olmamamız lazım




  • Guzel kardesim rahatsizligim VW i kotulemen degil. Konu ile ilgisi olmayan herhangi bir bilimsel dayanagi olmayan kizginligina dayali sozlerine tepki veriyorum. Yukarda arkadaslarin aciklamarina ilaveten 8 valf ve 16 valf arasindaki farka ekleyecegin bisey varsa buyur kulagim sende. VW araclarini ucuz fiyata verse o zaman ne tosbagi olur ne kaplumbag. Gitmissiniz 40000 tl fiyat cekmisler arabaya ve isinize geliyorsa demisler sizde o kizginlikla onemsenmemezlikle burda atip tutuyorsun. Sana ordaki satis temsilcisi size 40000 tl dedik ama 30000 tl ye birakiriz deseydi, VW den daha iyi firma olmayacakti. Aracin 8 valf yada 16 valf olmasi benim icin su anda hic onemli degil ilk aracim temiz olsun sorun cikartmasin yeter. Ben Honda civic ile basladim toyatai opel derken elimize golf gecti. Zaten ben 8 valf ve 16 valf farki anlayamam su anda. Bu arada asiri derecede menunum haftada 50-100km arasi yol yapiyorum tikir tikir gidip geliyorum.
    Bu arada 102bg 8 valf arabaya bu para verilmez diyorsun sen bana 22000 tl ye 0-60000km araliginda 2005 model yeni kasa 16 valf temiz degiseni olmayan 3 parca boyaya kadar kabul edilir bir arac bul ozelden yaz 1000 tl de harcadigin emek icin sana verecegim.



    Orjinalden alıntı: turgut reis


    Orjinalden alıntı: cemele

    Yazdiklariniz icinde 8 ve 18 valf arasinda baglantili birsey goremedim. Simdi siz yazdiniz kimse artik 8 valf 102 bg li motora sahip vw almaz. Yazilarini dikkatle takip ettiginiz taner gode arkadas vw nin neden 8 valf motor urettiginede deginmis.




    selam alınmana gerek yok burası özgür bir forum sadece görüşlerimi söyledim kimseyi bilgilendirmek haddim değil zaten taner arkadaşımız gerekli açıklamayı yapmış ne diyelim ki ben şunu dedim sadece 2009 senesinde o paraya 102 lik 8v li motor alınmaz dedim ha siz almışsınız kimse bir şey diyemez ama itiraf edin eskiden bu bilgilere sahip olsaydınız siz de belki almayacaktınız amaç polemik değil benim düşüncelerime katılmak zorunda




  • 8 valf 2001 confort otomatik bora kullanıyorum. aldığımda tüplü idi şu ana kadar hiç bir sorun yaşamadım. hatta 8 valfın parçaları ve işçiliği de daha kolay olduğu için tamiri kolay.

    daha geçen kayışları değiştirttim hemen yanımda da 16 valf bora kayış değiştirdi onun parça ve işçilik fiyatı farklı oldu en güzel örnektir. nihayetinde bu araçla uçmuyoruz.

    en uygun en sorunsuz bir şekilde ihtiyacımızı karşılamaya çalışıyoruz.. tüp uyumu varsa parçalar daha ucuzsa kişi neden tercih etmesin ki. ille de herkes dsg li tsi motor mu almak zorunda..

    otomatik arazı olan arkadaşa da eğer uzun km yapıyorsa tüp taktırmasında bi sakınca yok ben kullanıyorum sorunsuz.. tabi yaptığı km önemli..
  • Ben yakin zamanda LPG dusunmuyorum arac 64000 km lerde yilda baska bisey olmadigi surece 10000 km nin ustune cikmam mumkun degil. Aracim haftanin 5 gunu yatiyor.
    Bu yuzden aracin cok yakmasinida pek onemsemiyorum. Ayda 1 depo benzin yetiyor.
  • şahsi görüşüme göre yılda 15 depo benzin tüketimini aşamayanlar için LPG dünyasına girip girmemek terazi kefesinde bir denge durumunu ortaya koyuyor. Tabiiki 15 depo veya 12 depo veya biraz daha artı eksi rakkamlar benzin lpg fiyat oranı ile değişebilir.Ancak değişmeyecek olan şey benzini tüketen ve kullanan araç sahibinin hoşnutluğu ve alacağı zevk kavramıdır.Ama işin içine para girince zevk veya bazı gerçekleri biraz gevşetmek ve herkesin kendi doğrusunu bulması daha uygun oluyor.

    Not: dizel konu dışında tutulması kaydıyla yukarıdaki görüşümü yazdım.
  • Arac konusunda yeterli bilgim yok. Zaten yeni yeni kullaniyorum.
    Arac 2004 model Golf otomatik 8 valf olanlardan Taner gode gibi tecurbeli ve bilgili arkadaslar benim motorun LPG ye uygun oldugunu yazdilar. Oysa ozel servis teki eleman abi buna LPG taktirma verim alamassin dediler. Bir araca takmislar ve sokmusler ama o taktiklari arac nasildi ayni motor mu bilmiyorum.

    Asil dusundugum sey ise LPG nin konfor a etkisi ve ozelliklede arac uzerinde benzine gore yapacagi olumsuz etki yuzde olarak ne kadardir. Benim gibi acemi surucu benzinden LGP ye geciste hem performans hemde konfor u ne kadar hisseder birde benim arac otomatik. LGP taklinca aracin ozellikle motor gibi onemli ve hayati kısımlarındaki aşınma benzine gore cok mu olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    şahsi görüşüme göre yılda 15 depo benzin tüketimini aşamayanlar için LPG dünyasına girip girmemek terazi kefesinde bir denge durumunu ortaya koyuyor. Tabiiki 15 depo veya 12 depo veya biraz daha artı eksi rakkamlar benzin lpg fiyat oranı ile değişebilir.Ancak değişmeyecek olan şey benzini tüketen ve kullanan araç sahibinin hoşnutluğu ve alacağı zevk kavramıdır.Ama işin içine para girince zevk veya bazı gerçekleri biraz gevşetmek ve herkesin kendi doğrusunu bulması daha uygun oluyor.

    Not: dizel konu dışında tutulması kaydıyla yukarıdaki görüşümü yazdım.




  • söz konusu aşınma ve ömür olduğunda her zaman orjinal dizayn daha uzun ömürlü olmasını bekleriz. Bunu kısalatan çok fazla parametre vardır. Ancak direk LPG kullanımı sonrasını bunu gözlemlemek ve kanıtlamak söz konusu olduğunda yüzbinlerce km kullanılması gerekecektir ki bu durumu birçok kullnıcı aracı satarak zatan görememektedirler. yeni alınmış araçların belirli bir süre orjinal benzinli kullnım sonucunda eğer aracınıa uygum bir LPG kiti ve düzgün bir mopntaj ve bakımları yapılması sonucunda hissedilebilir bir performasn eksilliği hissetmek oldukça zordur. Bu tür farklar ancak ölçerek bulunabilir ki sadece beygir gücünü ölçen bir sistemde LPG kullanım miktarını biraz açarak bu aradaki farkı ayar ile kapatmaları mümkündür.

    Aracınızda turbo yok ise ve elektronik sistemleri LPg ile uyum sağlıyorsa çıkacak problemlerde danışacak ve çözüm bulacak servis veya ustalarınız olduğu müddetçe LPG sistemininde birçok avantajı bulunmaktadır. Ancak para mevzu bahis değil ise orjinal benzinlinin zevki ve önceliğini asla LPG ile kıyaslayamayız. Bazı kişiler araçlarına tomarla fazladan para verip alacakları küçücük bir beygir veya salise farkını önemsiyor ise benzin bu işin çözümüdür ama çok yi imodifiye edilmiş bir LPg sistemi de bazen sadece o araç için tatmin edici sonuçlar alınmasını sağlayabiliyor. Burada tek sorun şudur eğer uğraşmaktan sıkılıyor ve en ufak bir aksaklıkta keşke yapmasaydım diyecekseniz LPG ye geçiş yaparken bir kere daha düşünün veya erteleyin, derim.
    Ama aracınızla bütünleşmiş ve çıkacak sorunları göğüsleyebilecek bir zihniyette ve pes etmeyecek yapınız varsa neden benzine daha fazla ödeyeceksiniz diye de belirtmem gerekiyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemele

    Arac konusunda yeterli bilgim yok. Zaten yeni yeni kullaniyorum.
    Arac 2004 model Golf otomatik 8 valf olanlardan Taner gode gibi tecurbeli ve bilgili arkadaslar benim motorun LPG ye uygun oldugunu yazdilar. Oysa ozel servis teki eleman abi buna LPG taktirma verim alamassin dediler. Bir araca takmislar ve sokmusler ama o taktiklari arac nasildi ayni motor mu bilmiyorum.

    Asil dusundugum sey ise LPG nin konfor a etkisi ve ozelliklede arac uzerinde benzine gore yapacagi olumsuz etki yuzde olarak ne kadardir. Benim gibi acemi surucu benzinden LGP ye geciste hem performans hemde konfor u ne kadar hisseder birde benim arac otomatik. LGP taklinca aracin ozellikle motor gibi onemli ve hayati kısımlarındaki aşınma benzine gore cok mu olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    şahsi görüşüme göre yılda 15 depo benzin tüketimini aşamayanlar için LPG dünyasına girip girmemek terazi kefesinde bir denge durumunu ortaya koyuyor. Tabiiki 15 depo veya 12 depo veya biraz daha artı eksi rakkamlar benzin lpg fiyat oranı ile değişebilir.Ancak değişmeyecek olan şey benzini tüketen ve kullanan araç sahibinin hoşnutluğu ve alacağı zevk kavramıdır.Ama işin içine para girince zevk veya bazı gerçekleri biraz gevşetmek ve herkesin kendi doğrusunu bulması daha uygun oluyor.

    Not: dizel konu dışında tutulması kaydıyla yukarıdaki görüşümü yazdım.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Mart 2009; 11:42:28 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemele

    Arac konusunda yeterli bilgim yok. Zaten yeni yeni kullaniyorum.
    Arac 2004 model Golf otomatik 8 valf olanlardan Taner gode gibi tecurbeli ve bilgili arkadaslar benim motorun LPG ye uygun oldugunu yazdilar. Oysa ozel servis teki eleman abi buna LPG taktirma verim alamassin dediler. Bir araca takmislar ve sokmusler ama o taktiklari arac nasildi ayni motor mu bilmiyorum.

    Asil dusundugum sey ise LPG nin konfor a etkisi ve ozelliklede arac uzerinde benzine gore yapacagi olumsuz etki yuzde olarak ne kadardir. Benim gibi acemi surucu benzinden LGP ye geciste hem performans hemde konfor u ne kadar hisseder birde benim arac otomatik. LGP taklinca aracin ozellikle motor gibi onemli ve hayati kısımlarındaki aşınma benzine gore cok mu olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    şahsi görüşüme göre yılda 15 depo benzin tüketimini aşamayanlar için LPG dünyasına girip girmemek terazi kefesinde bir denge durumunu ortaya koyuyor. Tabiiki 15 depo veya 12 depo veya biraz daha artı eksi rakkamlar benzin lpg fiyat oranı ile değişebilir.Ancak değişmeyecek olan şey benzini tüketen ve kullanan araç sahibinin hoşnutluğu ve alacağı zevk kavramıdır.Ama işin içine para girince zevk veya bazı gerçekleri biraz gevşetmek ve herkesin kendi doğrusunu bulması daha uygun oluyor.

    Not: dizel konu dışında tutulması kaydıyla yukarıdaki görüşümü yazdım.




    Değerli arkadaşım,

    Sadece Türkiye'deki değil, Avrupa'daki tüm LPG dönüşüm servislerini dolaşırsan VW'nin A ve B ile başlayan benzinli motorların tümünün (FSI ve TSI olanlar henüz hariç olmakla birlikte) LPG'ye kusursuz uygunluğunu teyit ederler. Bunun sebebi VW'nin motorlarını ötedenberi DOĞALGAZ'a (CNG/LNG) uygun üretmek istemesidir. Gelin görün ki benzinli bir motoru proje aşamasında CNG/LNG'ye uygun hale getirirken LPG'ye uygunluğu da kendiliğinden oluşuyor. Bu durumda 8V (AKL olarak bilinen) ve 16V (BCB olarak bilinen) bu motorlar gerek yapı tarzları, gerek hava/yakıt besleme yönleri ve gerek ECU'ları ile LPG'ye % 100 uyumludurlar. En ufak bir şüpheniz olmasın.

    Aracın OTOMATİK olmasının LPG ile uzaktan ve yakından bir ilgisi yoktur. LPG aracın yakıt beslemesi ile ilgilidir. Vites kutusunun otomatik veya manüel olmasının bir etkisi yok, olamaz da.

    Benzinden LPG'ye geçişte çok kısa bir an (saniyenin çeyreği kadar belki bile değil) duraksama hissedersiniz, fakat bu sürüş performansını etkileyecek veya engelleyecek bir husus değildir. Aşınma konusuna gelince benzindeki normal bakımları LPG'de de yapmaya devam edince (yağ, su, filtre vb.) benzin ve LPG kullanımından ötürü birisi veya diğeri lehine/aleyhine bir aşınma farkı oluşmayacaktır. Sizin ifade etmeye çalıştığınız birinci kuşak (karbüratör boğazından püskürtmeli) "analog" LPG sistemleri. Onlar 2009 itibariyle epey geride kaldı, her ne kadar eski teknolojiye dayalı araçlara tek tük takılıyorsa da (400 TL civarındadır).

    Selamlar,

    Taner Göde




  • Tesekkur ederim yaklasim ve cevaplariniz icin konu 8V ile 16V olmasina ragmen LPG uyumu hakkinda da epey bir bilgi edindim.
    Ayda 400-500 km yol yapan extrada yilda 3500-4000km uzun yol yapacak bir arac icin benzinin cok pahali olmasina ragmen ilk etapta LPG dusunmuyorum.
    LPG nin benim aracin sahip oldugu motorlarda tam uyum sagladigini ozellikle Taner Göde arkadasin cok aciklayici yazilarindan ve bilgilerinden kesin sekilde ogrenmis bulunuyorum.
    2 yil sonra araci kullanmaya devam edersem Benzin halen pahali LGP de cazip konumunu surdurse Taner Gode arakadasin dedigi gibi isini bilen ve kaliteli bir LPG sitemi taktirmayi dusunuyorum.
    Su an icin araci yeni aldim biraz bu sekilde kullanip benzin giderlerine bakmayi tercih ediyorum.


    Orjinalden alıntı: vezir

    şahsi görüşüme göre yılda 15 depo benzin tüketimini aşamayanlar için LPG dünyasına girip girmemek terazi kefesinde bir denge durumunu ortaya koyuyor. Tabiiki 15 depo veya 12 depo veya biraz daha artı eksi rakkamlar benzin lpg fiyat oranı ile değişebilir.Ancak değişmeyecek olan şey benzini tüketen ve kullanan araç sahibinin hoşnutluğu ve alacağı zevk kavramıdır.Ama işin içine para girince zevk veya bazı gerçekleri biraz gevşetmek ve herkesin kendi doğrusunu bulması daha uygun oluyor.

    Not: dizel konu dışında tutulması kaydıyla yukarıdaki görüşümü yazdım.




    Değerli arkadaşım,

    Sadece Türkiye'deki değil, Avrupa'daki tüm LPG dönüşüm servislerini dolaşırsan VW'nin A ve B ile başlayan benzinli motorların tümünün (FSI ve TSI olanlar henüz hariç olmakla birlikte) LPG'ye kusursuz uygunluğunu teyit ederler. Bunun sebebi VW'nin motorlarını ötedenberi DOĞALGAZ'a (CNG/LNG) uygun üretmek istemesidir. Gelin görün ki benzinli bir motoru proje aşamasında CNG/LNG'ye uygun hale getirirken LPG'ye uygunluğu da kendiliğinden oluşuyor. Bu durumda 8V (AKL olarak bilinen) ve 16V (BCB olarak bilinen) bu motorlar gerek yapı tarzları, gerek hava/yakıt besleme yönleri ve gerek ECU'ları ile LPG'ye % 100 uyumludurlar. En ufak bir şüpheniz olmasın.




  • ben tanıdığım samimi olduğum dostlarıma. eğer araclarını uzun vadede kullanacaklarsa az km yapsalar dahi. lpg takması için teşvik ediyorum. çünkü ülkemizde en pahalı yakıt kullanılmakta. benzin ve lpg arasındaki fiyat açısından farkda değişkenlik göstermekte. ama sehir dısı bir yola çıkacak oluyoruz ortalama gidiş geliş 1000 km olduğunu var sayarsak benzine göre 50 tl az ödemiş oluyorum. buda lpg taksidinin yarısı demek :)). zaten sehir içinde kullandığımızda da yararını görüyoruz. ben çok memnunum. bu zamanda ya lpg yada dizel. herkese keyifli sürüşler
  • Orjinalden alıntı: cemele

    Guzel kardesim rahatsizligim VW i kotulemen degil. Konu ile ilgisi olmayan herhangi bir bilimsel dayanagi olmayan kizginligina dayali sozlerine tepki veriyorum. Yukarda arkadaslarin aciklamarina ilaveten 8 valf ve 16 valf arasindaki farka ekleyecegin bisey varsa buyur kulagim sende. VW araclarini ucuz fiyata verse o zaman ne tosbagi olur ne kaplumbag. Gitmissiniz 40000 tl fiyat cekmisler arabaya ve isinize geliyorsa demisler sizde o kizginlikla onemsenmemezlikle burda atip tutuyorsun. Sana ordaki satis temsilcisi size 40000 tl dedik ama 30000 tl ye birakiriz deseydi, VW den daha iyi firma olmayacakti. Aracin 8 valf yada 16 valf olmasi benim icin su anda hic onemli degil ilk aracim temiz olsun sorun cikartmasin yeter. Ben Honda civic ile basladim toyatai opel derken elimize golf gecti. Zaten ben 8 valf ve 16 valf farki anlayamam su anda. Bu arada asiri derecede menunum haftada 50-100km arasi yol yapiyorum tikir tikir gidip geliyorum.
    Bu arada 102bg 8 valf arabaya bu para verilmez diyorsun sen bana 22000 tl ye 0-60000km araliginda 2005 model yeni kasa 16 valf temiz degiseni olmayan 3 parca boyaya kadar kabul edilir bir arac bul ozelden yaz 1000 tl de harcadigin emek icin sana verecegim.



    Orjinalden alıntı: turgut reis


    Orjinalden alıntı: cemele

    Yazdiklariniz icinde 8 ve 18 valf arasinda baglantili birsey goremedim. Simdi siz yazdiniz kimse artik 8 valf 102 bg li motora sahip vw almaz. Yazilarini dikkatle takip ettiginiz taner gode arkadas vw nin neden 8 valf motor urettiginede deginmis.




    selam alınmana gerek yok burası özgür bir forum sadece görüşlerimi söyledim kimseyi bilgilendirmek haddim değil zaten taner arkadaşımız gerekli açıklamayı yapmış ne diyelim ki ben şunu dedim sadece 2009 senesinde o paraya 102 lik 8v li motor alınmaz dedim ha siz almışsınız kimse bir şey diyemez ama itiraf edin eskiden bu bilgilere sahip olsaydınız siz de belki almayacaktınız amaç polemik değil benim düşüncelerime katılmak zorunda

    sinirli olduğumu nereden çıkardın birader ben görüşümü söyledim sadece ama sen anlamak istemiyorsun galiba elin markasına niye kızayım sadece 2009 yılında o para 102 lik 8v arabaya verilmez dedim bu benim görüşüm kimseye hakaret etmedim vw yi eleştirdim seni değil yav hakikaten söylüyorlardı da inanmıyordum
    vw kullanıcıları ne kadar fanatikmiş gördüm şimdi sen almışsın güle güle kullan birader bana ne sana bir şey diyen yok özgür bir forum burası hakaret olmadıktan sonra istediğimi yazarım rahatsız olacaksan konu açma
    sonradan üslubunu değiştirip bana saldırmışsın ayıp etmişsin benim kimsenin parasına ihtiyacım yok şükür
    bu arada sana 2. elde yardım da edemem kusuruma bakma çünkü hiç 2.el arabaya binmek nasip olmadı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rude.

    specific nedir ya?


    unique
  • spesifik: özel,özgü,özgün...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okucukank

    ben tanıdığım samimi olduğum dostlarıma. eğer araclarını uzun vadede kullanacaklarsa az km yapsalar dahi. lpg takması için teşvik ediyorum. çünkü ülkemizde en pahalı yakıt kullanılmakta. benzin ve lpg arasındaki fiyat açısından farkda değişkenlik göstermekte. ama sehir dısı bir yola çıkacak oluyoruz ortalama gidiş geliş 1000 km olduğunu var sayarsak benzine göre 50 tl az ödemiş oluyorum. buda lpg taksidinin yarısı demek :)). zaten sehir içinde kullandığımızda da yararını görüyoruz. ben çok memnunum. bu zamanda ya lpg yada dizel. herkese keyifli sürüşler



    kesinlikle katılıyorum arkadaşa...Benzinin 2,90 olduğu bir ülkede nasıl benzinli araca binilirki..Bende de Vw Bora vardı yazın ağustosun başında almıştım.O zaman ben bu aracı alabiliyorsam benzininide koyarım diyordum ama öyle olmuyor.Temuuzun sonunda benzin 3,56 TL idi.iLk depoyu doldururken hevesle doldurdum ama sonrasında artık cebe zarar vermeye başladı.Saolsun devlet 2 Tl vergi alıyormuş..

    Ben daha geçen haftasonu taktırdım LPG ve şimdiye kadar taktırmadığıma pişmanım.Aldım alalı 8000 km yapmışım yazın taktırsaydım 3-4 bin km sonra LPG kitini amorti etmiş olacaktım.Ama zararın nersinden dönülürse kardır....

    Konyadan taktırdım ve şimdiye kadar 95 TL lik gaz aldım ve şimdiye kadar 550 km yaptı.Halada bitmedi gazım.95 TL lik benzin alsaydım km de 25 kr yaksa bile 380 km yapacaktı arabam ama şimdi 550 oldu ve en az 100-150 km daha yapar...

    Arkadaşlar aylık az bile km yapıyorsanız en fazla 2 senede çıkartırsınız LPG kitinin parasını.ben Yozgatta öğretmenim ve memleketim Burdur...Yozgat Burdur arası 750 km git gel 1500 km bide gezersin etti 2000 km..Ramazan kurban ve yarıyıl tatilinde ve yazın gidişimde ve eylülde gelişimde toplam sadece gidiş geliş yaptığım yol 6000 km..Bunun içinde gezmeler yok Yozgattaki gezmelerim okula gidiş gelişim yok....Demekki ben bir yılda fazlasıyla amorti ediyorum....


    İşte hesap ortada...Ben benzine o kadar para verecek kadar zengin değilim




  • walla kardeşim 40 yaş cıvarındaysan 8 valf motor seni fazlasıyla tatmin eder...
    Yok benim gibi 18 20 yaşındaysan tabi ki TSI 170 bglik motor tatmin eder...

    Biz jettayla 210u gördük düz yolda motor 1.6 8Valf 102Bg araçta 4 kişiydik ve bagaj da ağzına kadar çanta vs doluydu... 1.6 ton kadar bi ağırlık vardı yani motora binen... biraz önü açık bir yol gerekti 210km hız için o ayrı mesele ama sonuç olarak senin aracın Golf ve daha hızlı gidebilir... yakıt olarak da öyle abartıldığı kadar fark yok zaten... ayrıca denildiği gibi 8 valf LPGye müthiş uyum sağlıyor şahsen biz taktırdık ve performans kaybı olmadı bile... yol olsa yine 200 210u görecek LPG ile...

    Taner Göde abimiz fazlasıyla farkını açıklamış zaten. biz söz kalmamış sağolsun... Laf aramızda ben de bilmediklerimi öğrendim :P
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.