|
3 silindir araç ile yaptığınız max km ?
-
-
5 silindirler rahatça 600-700 bin devirebiliyorsa, düzgün kullanılmış tasarımı sağlam bir 3 silindir niye yapamasın? -
3 silindirde aşınmaya bağlı ömür kaybı 6 silindirin 2 katıdır.
o yüzden 3 silindirde yüksek kmler pek mümkün değildir.
6000 devirde gittiğinizi varsayalım v12 motorda silindir başı 500 devir var iken
3 silindirde 2000 devir olur.
zorlama v.s. dahil bile değil. -
1.4 TDI pololar 2014-2017 arası olanlar 100 binde üflemeye başlıyor. 60 binde üfleyen gördüm. 32 binde piston eriten gördüm. Sevgiler, dizel polo almayın. -
2 yıl önce taksi 230bin kmde LPGli 0.9 tce stepway görmüştüm. şimdi eğer duruyorsa 390bin kmleri görmüştür.
ayrıca renonun söylediğine göre 3 silindirli 0.9 tce 800bin km test edilmiş. -
Valla muhendis degilim ama devir sayisinin silindir sayisina bölünmesi sacma geldi.quote:
Orijinalden alıntı: a3l4i
3 silindirde aşınmaya bağlı ömür kaybı 6 silindirin 2 katıdır.
o yüzden 3 silindirde yüksek kmler pek mümkün değildir.
6000 devirde gittiğinizi varsayalım v12 motorda silindir başı 500 devir var iken
3 silindirde 2000 devir olur.
zorlama v.s. dahil bile değil.
Bence 3 silindirli motorda 12 silindir motorda 6000 devirde esit hareket yapar.
Siz acaba esit gucte motorlardan mi bahsetmek istediniz yani 3 silindirli 100hp motor ve 6 silindirli 100hp motor var ise belki dediginiz zorlanma acisindan mantikli olabilir
Bu 3 silindir dayaniksizdir diyen neye gire diyor merak ettim.
Hayirli gunler -
O zaman 4 de 8 in yarısı ama multijetler 1.6 atmosferikler 1 milyon km gidiyor. -
-
Devir sayisinda silindir sayisinin bi onemi yok krank milinin donme sayisina gore motor devri belirlenir dakikada krank mili 1000 defa donuyorsa silindirin kac devir/dakikadav donecegi strok ve biyel kolu uzunluguna baglidirquote:
Orijinalden alıntı: a3l4i
3 silindirde aşınmaya bağlı ömür kaybı 6 silindirin 2 katıdır.
o yüzden 3 silindirde yüksek kmler pek mümkün değildir.
6000 devirde gittiğinizi varsayalım v12 motorda silindir başı 500 devir var iken
3 silindirde 2000 devir olur.
zorlama v.s. dahil bile değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 18 Ekim 2018; 12:31:41 > -
Anlayamadım, motorun dakikada yaptığı devir krank'ın tek bir turu ile ölçülmüyor mu? Silindir sayısı arttıkça sadece patlama sıklığı artar, krankın attığı tur değişmez. Yanlış mı anladım, her silindire binen stresten mi bahsetmeye çalıştınız yoksa? -
Zaten silindir sayisi arttikca patlama sayisi duz mantik artiyor fakat Silindir sayisi arttikca tek bir silindirin patlama sayisi artmaz ben demek istedigini anladim fakat yanlis anlasilmaya mahal veriyor 3 silindirle 6 silindirin patlama sikligi esittir mesela bunuda not duselim burayaquote:
Orijinalden alıntı: alcohol06
Anlayamadım, motorun dakikada yaptığı devir krank'ın tek bir turu ile ölçülmüyor mu? Silindir sayısı arttıkça sadece patlama sıklığı artar, krankın attığı tur değişmez. Yanlış mı anladım, her silindire binen stresten mi bahsetmeye çalıştınız yoksa? -
Bende Hyundai Getz kullandım üç silindirli dizel aracı sattığımda 178.000 km deydi fe halen tıkır tıkır çalışıyordu. Aracım çok iyiydi ve tanıdığa sattım. 50-60.000 kadarda o kullandı ve yine sağlam halde sattı aracı. Sizin sorununuz silindir sayısıyla alakalı olmayabilir.quote:
Orijinalden alıntı: emrcnd
Yıllar önce bizde Hyundai Accent 1.5 CRDi vardı 3 silindir 150 bin km civarında motorda sıkıntılar çıktı ölü parasına sattık o zamanlar ötv indirimi de yapmıştı devlet araba pul parasına gitmişti
O günden beri 3 silindirlere pek hoş bakmam ama son yeni çıkan 3 silindir motorlara iyi diyorlar zamanla belli olur
Yakışıklı arabaydı
Yıl 2007
-
2008 model Yaris'im 85 binde -
2007 model İbiza 1.4 Tdi'mi sattığımda 195 bin km'deydi.
Orijinal turbo, enjektör v.s. ile hala saat gibi çalışmaktaydı.
Yağ yakma duman atma yoktu.
Motorda yağ kaçağı terleme v.s. yoktu.
Şimdi 1.6 Tdci var lakin İbizanın 2000 devirdeki tork patlamasını hala özlerim.
benden daha tecrübeli arkadaşımı çağırayım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 18 Ekim 2018; 12:50:13 > -
Aynı şeyi söylüyoruz, krankın 720c dönüşünde 3 silindir ateşleme yapıyorsa 720/3=240c'de bir ateşleme yapılıyor, 6 silindir olursa 720/6=120c'de bir ateşleme var. Silindir başına yapılan iş değişmiyor, kranka etki eden patlama sıklığı değişiyor. -
3 silindirli yarisim şu an 103 bin km'de, 250 bine kadar binmeyi düşünüyorum. Bakımlarını düzgün yaptırıp uzum bir süre yeni araba düşünmüyorum. İnş o da öyle düşünüyordur -
Şu önyargılardan ne zaman kurtulacağız çok merak ediyorum -
1.5 3 silindirli crdi tamamen tasarim hatasi bir motordur.quote:
Orijinalden alıntı: emrcnd
Yıllar önce bizde Hyundai Accent 1.5 CRDi vardı 3 silindir 150 bin km civarında motorda sıkıntılar çıktı ölü parasına sattık o zamanlar ötv indirimi de yapmıştı devlet araba pul parasına gitmişti
O günden beri 3 silindirlere pek hoş bakmam ama son yeni çıkan 3 silindir motorlara iyi diyorlar zamanla belli olur
Yakışıklı arabaydı
Yıl 2007
200000 km gorup silindir kapagi acmayan sayisi cok cok azdir.
-
Öyle bir şey yok.
Krankın döndüğü devir, yani motorun devri her piston için aynıdır. İsterse V24 olsun, bunun motordaki silindir sayısıyla alakası yok.
Şöyle olabilir; aynı beygir gücünde, silindir başına düşen güç artacağından motor sürekli daha fazla zorlamaya maruz kalacaktır. Ama zaten 3 silindir motorların da öyle çok bir güçleri yok.
He ama motor güçsüz diye sürekli yüksek devir çevirirseniz o zaman iş başka.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Ekim 2018; 13:17:56 > -
3 silindir motorun dezavantajı tork ve maksimum beygir gücü için yüksek devir çevirmek zorunda kalmanızdır. Hacim ve silindir sayısı arttıkça çevirmeniz gereken devir düşer motorun ömrü uzar. Ama dersiniz ki benim 3 silindirli motorumda 4-6-8 silindir gibi düşük devirde tork beygir veriyor o zaman kullanım ömrünün benzer olmasını beklersiniz. Ama bundan daha önemlisi sıkıştırmadır.
Bence 3 silindirli motorda 12 silindir motorda 6000 devirde esit hareket yapar. Siz acaba esit gucte motorlardan mi bahsetmek istediniz yani 3 silindirli 100hp motor ve 6 silindirli 100hp motor var ise belki dediginiz zorlanma acisindan mantikli olabilir Bu 3 silindir dayaniksizdir diyen neye gire diyor merak ettim. Hayirli gunler |
|
5 silindirler rahatça 600-700 bin devirebiliyorsa, düzgün kullanılmış tasarımı sağlam bir 3 silindir niye yapamasın?
|
Eğer motorlar aynı devirde dönüyorsa ve her ikisi de 4 zamanlı ise silindir sayısı 2,3,4,5,6,8,10,12 farketmeksizin her bir silindirde gerçekleşen patlama sayısı aynıdır. Diyelim 3 silindirli bir motorunuz var ve 2.000 dd da çalışıyor. Aynı şanzıman, diferansiyel ve lastikleri kullanmak şartıyla modifiye edip kranklarını birbirine bağlayarak 2 tane 3 silindirliyi birbirine bağladınız ve 6 silindirli motorunuz oldu. Ama hala 2.000 dd da çalıştırıyorsunuz. Silindir başına ateşleme sayısı gördüğünüz üzere değişmedi. Her 2 turda bir silindirde ateşleme olur. Yani dakikada 1.000 ateşleme oluyor bu örnekte. Sonuç olarak her bir silindirdeki bir dakikada gerçekleşen patlama sayısı rpm/2 dir. Silindir başına düşen iş yapma gereksinimi 3 silindirde daha fazladır. |
Benzer içerikler
- lpg"li araç beyaz duman atıyor
- suzuki vitara 1.6 jlx yorumlar
- en az yakan suv
- mini onarım tramere işler mi
- eds gece çalışıyor mu
- 2023 model toyota corolla
- bmw elektrikli araba fiyat
- kia fiyat listesi
- kia picanto 2024
- geely jeep
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X