Şimdi Ara

3 silindir araç ile yaptığınız max km ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
1
Favori
10.627
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Atmosferik, turbo veya dizel, benzin fark etmez. 3 silindir motorlu araçla max ne kadar km yaptınız? 300 binleri gören var mı?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    3 silindirde aşınmaya bağlı ömür kaybı 6 silindirin 2 katıdır.
    o yüzden 3 silindirde yüksek kmler pek mümkün değildir.
    6000 devirde gittiğinizi varsayalım v12 motorda silindir başı 500 devir var iken
    3 silindirde 2000 devir olur.
    zorlama v.s. dahil bile değil.
    Valla muhendis degilim ama devir sayisinin silindir sayisina bölünmesi sacma geldi.
    Bence 3 silindirli motorda 12 silindir motorda 6000 devirde esit hareket yapar.
    Siz acaba esit gucte motorlardan mi bahsetmek istediniz yani 3 silindirli 100hp motor ve 6 silindirli 100hp motor var ise belki dediginiz zorlanma acisindan mantikli olabilir
    Bu 3 silindir dayaniksizdir diyen neye gire diyor merak ettim.
    Hayirli gunler
    quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    3 silindirde aşınmaya bağlı ömür kaybı 6 silindirin 2 katıdır.
    o yüzden 3 silindirde yüksek kmler pek mümkün değildir.
    6000 devirde gittiğinizi varsayalım v12 motorda silindir başı 500 devir var iken
    3 silindirde 2000 devir olur.
    zorlama v.s. dahil bile değil.
    Devir sayisinda silindir sayisinin bi onemi yok krank milinin donme sayisina gore motor devri belirlenir dakikada krank mili 1000 defa donuyorsa silindirin kac devir/dakikadav donecegi strok ve biyel kolu uzunluguna baglidir

    Eğer motorlar aynı devirde dönüyorsa ve her ikisi de 4 zamanlı ise silindir sayısı 2,3,4,5,6,8,10,12 farketmeksizin her bir silindirde gerçekleşen patlama sayısı aynıdır.

    Diyelim 3 silindirli bir motorunuz var ve 2.000 dd da çalışıyor. Aynı şanzıman, diferansiyel ve lastikleri kullanmak şartıyla modifiye edip kranklarını birbirine bağlayarak 2 tane 3 silindirliyi birbirine bağladınız ve 6 silindirli motorunuz oldu. Ama hala 2.000 dd da çalıştırıyorsunuz. Silindir başına ateşleme sayısı gördüğünüz üzere değişmedi. Her 2 turda bir silindirde ateşleme olur. Yani dakikada 1.000 ateşleme oluyor bu örnekte.

    Sonuç olarak her bir silindirdeki bir dakikada gerçekleşen patlama sayısı rpm/2 dir.

    Silindir başına düşen iş yapma gereksinimi 3 silindirde daha fazladır.

  • 5 silindirler rahatça 600-700 bin devirebiliyorsa, düzgün kullanılmış tasarımı sağlam bir 3 silindir niye yapamasın?
  • nacker kullanıcısına yanıt
    3 silindirde aşınmaya bağlı ömür kaybı 6 silindirin 2 katıdır.
    o yüzden 3 silindirde yüksek kmler pek mümkün değildir.
    6000 devirde gittiğinizi varsayalım v12 motorda silindir başı 500 devir var iken
    3 silindirde 2000 devir olur.
    zorlama v.s. dahil bile değil.
  • 1.4 TDI pololar 2014-2017 arası olanlar 100 binde üflemeye başlıyor. 60 binde üfleyen gördüm. 32 binde piston eriten gördüm. Sevgiler, dizel polo almayın.
  • 2 yıl önce taksi 230bin kmde LPGli 0.9 tce stepway görmüştüm. şimdi eğer duruyorsa 390bin kmleri görmüştür.

    ayrıca renonun söylediğine göre 3 silindirli 0.9 tce 800bin km test edilmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    3 silindirde aşınmaya bağlı ömür kaybı 6 silindirin 2 katıdır.
    o yüzden 3 silindirde yüksek kmler pek mümkün değildir.
    6000 devirde gittiğinizi varsayalım v12 motorda silindir başı 500 devir var iken
    3 silindirde 2000 devir olur.
    zorlama v.s. dahil bile değil.
    Valla muhendis degilim ama devir sayisinin silindir sayisina bölünmesi sacma geldi.
    Bence 3 silindirli motorda 12 silindir motorda 6000 devirde esit hareket yapar.
    Siz acaba esit gucte motorlardan mi bahsetmek istediniz yani 3 silindirli 100hp motor ve 6 silindirli 100hp motor var ise belki dediginiz zorlanma acisindan mantikli olabilir
    Bu 3 silindir dayaniksizdir diyen neye gire diyor merak ettim.
    Hayirli gunler
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • a3l4i kullanıcısına yanıt
    O zaman 4 de 8 in yarısı ama multijetler 1.6 atmosferikler 1 milyon km gidiyor.
  • Yıllar önce bizde Hyundai Accent 1.5 CRDi vardı 3 silindir 150 bin km civarında motorda sıkıntılar çıktı ölü parasına sattık o zamanlar ötv indirimi de yapmıştı devlet araba pul parasına gitmişti

    O günden beri 3 silindirlere pek hoş bakmam ama son yeni çıkan 3 silindir motorlara iyi diyorlar zamanla belli olur
    Yakışıklı arabaydı
    Yıl 2007
    3 silindir araç ile yaptığınız max km ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 18 Ekim 2018; 12:34:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    3 silindirde aşınmaya bağlı ömür kaybı 6 silindirin 2 katıdır.
    o yüzden 3 silindirde yüksek kmler pek mümkün değildir.
    6000 devirde gittiğinizi varsayalım v12 motorda silindir başı 500 devir var iken
    3 silindirde 2000 devir olur.
    zorlama v.s. dahil bile değil.
    Devir sayisinda silindir sayisinin bi onemi yok krank milinin donme sayisina gore motor devri belirlenir dakikada krank mili 1000 defa donuyorsa silindirin kac devir/dakikadav donecegi strok ve biyel kolu uzunluguna baglidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 18 Ekim 2018; 12:31:41 >
  • a3l4i kullanıcısına yanıt
    Anlayamadım, motorun dakikada yaptığı devir krank'ın tek bir turu ile ölçülmüyor mu? Silindir sayısı arttıkça sadece patlama sıklığı artar, krankın attığı tur değişmez. Yanlış mı anladım, her silindire binen stresten mi bahsetmeye çalıştınız yoksa?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Anlayamadım, motorun dakikada yaptığı devir krank'ın tek bir turu ile ölçülmüyor mu? Silindir sayısı arttıkça sadece patlama sıklığı artar, krankın attığı tur değişmez. Yanlış mı anladım, her silindire binen stresten mi bahsetmeye çalıştınız yoksa?
    Zaten silindir sayisi arttikca patlama sayisi duz mantik artiyor fakat Silindir sayisi arttikca tek bir silindirin patlama sayisi artmaz ben demek istedigini anladim fakat yanlis anlasilmaya mahal veriyor 3 silindirle 6 silindirin patlama sikligi esittir mesela bunuda not duselim buraya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Yıllar önce bizde Hyundai Accent 1.5 CRDi vardı 3 silindir 150 bin km civarında motorda sıkıntılar çıktı ölü parasına sattık o zamanlar ötv indirimi de yapmıştı devlet araba pul parasına gitmişti

    O günden beri 3 silindirlere pek hoş bakmam ama son yeni çıkan 3 silindir motorlara iyi diyorlar zamanla belli olur
    Yakışıklı arabaydı
    Yıl 2007
    3 silindir araç ile yaptığınız max km ?
    Bende Hyundai Getz kullandım üç silindirli dizel aracı sattığımda 178.000 km deydi fe halen tıkır tıkır çalışıyordu. Aracım çok iyiydi ve tanıdığa sattım. 50-60.000 kadarda o kullandı ve yine sağlam halde sattı aracı. Sizin sorununuz silindir sayısıyla alakalı olmayabilir.




  • 2008 model Yaris'im 85 binde
  • 2007 model İbiza 1.4 Tdi'mi sattığımda 195 bin km'deydi.

    Orijinal turbo, enjektör v.s. ile hala saat gibi çalışmaktaydı.

    Yağ yakma duman atma yoktu.

    Motorda yağ kaçağı terleme v.s. yoktu.

    Şimdi 1.6 Tdci var lakin İbizanın 2000 devirdeki tork patlamasını hala özlerim.
    benden daha tecrübeli arkadaşımı çağırayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 18 Ekim 2018; 12:50:13 >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Aynı şeyi söylüyoruz, krankın 720c dönüşünde 3 silindir ateşleme yapıyorsa 720/3=240c'de bir ateşleme yapılıyor, 6 silindir olursa 720/6=120c'de bir ateşleme var. Silindir başına yapılan iş değişmiyor, kranka etki eden patlama sıklığı değişiyor.
  • 3 silindirli yarisim şu an 103 bin km'de, 250 bine kadar binmeyi düşünüyorum. Bakımlarını düzgün yaptırıp uzum bir süre yeni araba düşünmüyorum. İnş o da öyle düşünüyordur
  • Şu önyargılardan ne zaman kurtulacağız çok merak ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Yıllar önce bizde Hyundai Accent 1.5 CRDi vardı 3 silindir 150 bin km civarında motorda sıkıntılar çıktı ölü parasına sattık o zamanlar ötv indirimi de yapmıştı devlet araba pul parasına gitmişti

    O günden beri 3 silindirlere pek hoş bakmam ama son yeni çıkan 3 silindir motorlara iyi diyorlar zamanla belli olur
    Yakışıklı arabaydı
    Yıl 2007
    3 silindir araç ile yaptığınız max km ?
    1.5 3 silindirli crdi tamamen tasarim hatasi bir motordur.

    200000 km gorup silindir kapagi acmayan sayisi cok cok azdir.




  • a3l4i kullanıcısına yanıt
    Öyle bir şey yok.
    Krankın döndüğü devir, yani motorun devri her piston için aynıdır. İsterse V24 olsun, bunun motordaki silindir sayısıyla alakası yok.
    Şöyle olabilir; aynı beygir gücünde, silindir başına düşen güç artacağından motor sürekli daha fazla zorlamaya maruz kalacaktır. Ama zaten 3 silindir motorların da öyle çok bir güçleri yok.
    He ama motor güçsüz diye sürekli yüksek devir çevirirseniz o zaman iş başka.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Ekim 2018; 13:17:56 >
  • 3 silindir motorun dezavantajı tork ve maksimum beygir gücü için yüksek devir çevirmek zorunda kalmanızdır. Hacim ve silindir sayısı arttıkça çevirmeniz gereken devir düşer motorun ömrü uzar. Ama dersiniz ki benim 3 silindirli motorumda 4-6-8 silindir gibi düşük devirde tork beygir veriyor o zaman kullanım ömrünün benzer olmasını beklersiniz. Ama bundan daha önemlisi sıkıştırmadır.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.