Şimdi Ara

Atmosferik Benzinli Opel Astraların kronik sorunu için çözüm öneriniz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
3.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba dostlarım ; benim Opel Astra Sedan 1.6 Manuel benzinli 115 BG arabam var. Daha öncede yine Opel Astra Sedan 1.6 Manuel Benzinli 100 BG arabam vardı. Her iki otomobilimde yaşadığım problem arabada klima çalışırken bayırda önümde bir kamyon varsa karşıdan gelen arabayı bekleyip daha sonra geçmeye kalktığımda arabam bayılıyor ( kendini bir süre toparlayamıyor ) . Benim bu konu ile ilgili öğrenmek istediğim bir kaç sorum olacak .
    1- Ben sürüş tekniğini bilemediğim için mi bu kronik sorunu yaşıyorum , eğer benden kaynaklanan bir durum ise bunun çaresini nasıl bulabilirim ?
    2- Atmosferik 1.6 benzinli tüm markalar bu sorun var mı , eğer yoksa hangi marka arabalar bu sorunu yaşamıyor ?
    3- Benzinli turbo motorlu araçlarda bu sorun oluyor mu ?
    Saygılarımla . Sağlıklı günler dilerim.



  • Vitesin manuel veya otomatik olmasının çok bir etkisi yok. Kamyon arkasında takıldığınızda, sollamaya çıkmadan önce motor devrini 3000-3500 hatta duruma göre 4000 civarına getirecek şekilde vites küçültmeniz lazım. Yol müsait olunca da gaza basıp hızlanacaksınız.
    2 litre altındaki atmosferiklerde bu bahsettiğiniz sıkıntıyı yaşarsınız. Gerçi aslında bir sıkıntı değil, aracın çalışma karakterinin bir neticesi (güç yüksek devirlerde geliyor, 4000 üstü). Aynı beygir güçlerindeki turbo dizel veya turbo benzinlilerde ise daha az mecbur kalırsınız vites düşürmeye, çünkü onlar güçlerini düşük devirlerde verir.
  • Yokuşta sollamak için vites küçültüp devri yükseltip öyle sollamanız lazım. Atmosferik araçlarda tork düşük olduğu için düşük devirlerde cansız kalırlar hele klima da açıksa hiç yürümez.

    Turbo benzinli veya turbo dizel araçlarda torkunu daha düşük devirde verir, o yüzden böyle bir problem yaşamazsınız.
  • Benim öğrenmek istediğim , çift yönlü , virajlı bir yolda ilerlerken bayırda kamyon arkasına takıldınız onun gidişine uyuyorusunuz çünkü karşıdan araba geliyor arabada klima çalışıyor , vites 2 de kamyonu geçeceksiniz ancak bayırda olduğu için arabayı toparlatamıyorum. Aklıma başka soru geldi vitesin manuel veya otomatik olmasının önemi var mı ?
  • gkozcan G kullanıcısına yanıt
    Vitesin manuel veya otomatik olmasının çok bir etkisi yok. Kamyon arkasında takıldığınızda, sollamaya çıkmadan önce motor devrini 3000-3500 hatta duruma göre 4000 civarına getirecek şekilde vites küçültmeniz lazım. Yol müsait olunca da gaza basıp hızlanacaksınız.
    2 litre altındaki atmosferiklerde bu bahsettiğiniz sıkıntıyı yaşarsınız. Gerçi aslında bir sıkıntı değil, aracın çalışma karakterinin bir neticesi (güç yüksek devirlerde geliyor, 4000 üstü). Aynı beygir güçlerindeki turbo dizel veya turbo benzinlilerde ise daha az mecbur kalırsınız vites düşürmeye, çünkü onlar güçlerini düşük devirlerde verir.
  • Manuel vites daha avantajlı, bayıldığı zaman debriyaj tokatlarsın araba yürür ama otomatik de öyle bi imkan yok.
  • War Rock W kullanıcısına yanıt
    Otomatikte gaza fazla basınca araç vites düşürüyor.
  • Benzinli aracın rampada çekişten düşmesi modele has kronik bir sorun değildir, olağan şeydir. Çözümü de arkadaşlar söylemiş, aracı devrinde kullanmak gibi bir deyim vardır.
    Astra 1.6 Benzinli motorun kronik arızaları ise; Termostat arızası, eksantrik dişlisi arızası, yağ soğutucu arızası, subap erimesi arızası vb. Bu saydıklarımdan subap arızası (yüksek devirde uzun süre kullanmamak) dışında hiç bir şekilde kullanıcının yapacağı bir şey yok, tamamen üreticinin hatası kronik arızalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KararanBitki

    Otomatikte gaza fazla basınca araç vites düşürüyor.
    Evet ama bazen vites düşürmek bile kurtarmıyor bayıldığında, onun için debriyajı tokatlayıp anlık 4000 deviri bulunca araç kendini topluyor onu demek istedim.
  • Öncelikle yorum yaparak beni bilgilendiren tüm dostlarıma teşekkür ederim . Ben Adanada oturuyorum , zaman zaman Antalya tarafına gidiyorum. Taşucunu geçtikten sonra Gazipaşaya kadar sık virajlı yol vardır. Eskiden gerçekten çok fazla idi , şimdi 10-11 tane tünel açıldı ve virajlı yol yaklaşık 80-90 km civarına düştü. Burada öyle virajlı kısımlar varki , bir viraj bitiyor öbürü başlıyor. Ayrıca zaman zaman bayırlı virajlara denk geliyorsunuz bir iki tane kamyonun arkasına takılıp kalınca seyreyleyin . Dediğim gibi zaman zaman 2. viteste gitmek durumundasınız. Burada size otomatik vitesi sordum ve otomatik vitesde yanlış anlamadıysam dahada zorlanıyor muyum ? Eğer otomatik vites virajlı yollar için uygun değilse otomatik vites hangi yollar için uygun ? Ayrıca otomatik viteslerde değişiyor kısaca hangi yol için hangi tür otomatik vites sıkıntısız oluyor ? Saygılar.
  • Atmosferik Benzinli Opel Astraların kronik sorunu için çözüm öneriniz ?

    Aracınızın yaklaşık yukarıdaki gibi tork ve güç eğrisi var. Atmosferik araç yaklaşık 4000 devirde en güçlü hızlanır
    Yukarıdaki arkadaşların yorumları doğru. O kamyonu geçmek için araç biraz bağıracak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkozcan

    Öncelikle yorum yaparak beni bilgilendiren tüm dostlarıma teşekkür ederim . Ben Adanada oturuyorum , zaman zaman Antalya tarafına gidiyorum. Taşucunu geçtikten sonra Gazipaşaya kadar sık virajlı yol vardır. Eskiden gerçekten çok fazla idi , şimdi 10-11 tane tünel açıldı ve virajlı yol yaklaşık 80-90 km civarına düştü. Burada öyle virajlı kısımlar varki , bir viraj bitiyor öbürü başlıyor. Ayrıca zaman zaman bayırlı virajlara denk geliyorsunuz bir iki tane kamyonun arkasına takılıp kalınca seyreyleyin . Dediğim gibi zaman zaman 2. viteste gitmek durumundasınız. Burada size otomatik vitesi sordum ve otomatik vitesde yanlış anlamadıysam dahada zorlanıyor muyum ? Eğer otomatik vites virajlı yollar için uygun değilse otomatik vites hangi yollar için uygun ? Ayrıca otomatik viteslerde değişiyor kısaca hangi yol için hangi tür otomatik vites sıkıntısız oluyor ? Saygılar.
    Otomatik vitesin herhangi bir zararı yok. Sadece aktarma kaybı daha fazla olur. Örnek olarak Cruze 1.6 manuelin 0-100'ü 10.9 sn iken otomatiğinin 12.7 saniye. Keza manuelin son hızı 190 km/s iken otomatiğin 185 km/s bu farklar aktarma kaybına bağlı.

    İş aslında tamamen motorda bitiyor. Motor güçlüyse şanzıman istediği kadar kötü olsun yine yürür. Şanzıman isterse ZF vs olsun motorun güçsüzse ne yapsan yürümez.

    Sık sık böyle yollarda seyahat ediyorsanız dizel veya turbo benzinli araç alın derim.

    Yazınızda klimanın açık olduğunu söylemişsiniz. Sollamaya çıkmadan klimayı kesinlikle kapatın.




  • Bu kronik sorun değil, klima kompresörünün motor dönüşüne dahil olup, bu şekilde motordan güç (ç)almasıdır. Araç 100hp ise klima açıldığında 75hp gibi davranabilir.

    O yüzden arkadaşlar zaten yazmış, bu tip hamlelerde klimayı kapatıp vites küçültüp basmak gerekir.
  • Değerli bilgiler için çok teşekkür ederim.
  • Aracınız kaç model ya da kasa ne diye geçiyor? Astra J diye tahmin ediyorum Doğru mu?
  • Keşke aracı almadan önce atmosferik motor nedir ne değildir araştırsaymışsınız. Yokuşlu yerlerde 4.000-4.500 devirde seyredin aksi halde düşük devirlerde performans kaybı yaşarsınız. Aracınız turbolu olsaydı aynı yokuşu 1.500 devirde çok rahat çıkardınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChemtraiLs

    Benzinli aracın rampada çekişten düşmesi modele has kronik bir sorun değildir, olağan şeydir. Çözümü de arkadaşlar söylemiş, aracı devrinde kullanmak gibi bir deyim vardır.
    Astra 1.6 Benzinli motorun kronik arızaları ise; Termostat arızası, eksantrik dişlisi arızası, yağ soğutucu arızası, subap erimesi arızası vb. Bu saydıklarımdan subap arızası (yüksek devirde uzun süre kullanmamak) dışında hiç bir şekilde kullanıcının yapacağı bir şey yok, tamamen üreticinin hatası kronik arızalar.
    Eksantrik dişlisi arızası problemini yaşayan bir tanıdığım var ve hatta aracı da biraz benim yönlendirmemle aldı gibi bir durum da söz konusu. Araç 2017 model "0" olarak alındı, 1,5 sene sonra bu sorun çıktı. Servis ücreti mukabili yaparım diyince dışarıda yarı fiyatına yaptırdı ama şimdi tekrar ses gelmeye başlamış. Eksantrik dişlisi yine gidiyor anlayacağınız. Epeyde para tutuyor bu işlem, bilginiz varsa bu konuda ne önerirsiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Eksantrik dişlisi arızası problemini yaşayan bir tanıdığım var ve hatta aracı da biraz benim yönlendirmemle aldı gibi bir durum da söz konusu. Araç 2017 model "0" olarak alındı, 1,5 sene sonra bu sorun çıktı. Servis ücreti mukabili yaparım diyince dışarıda yarı fiyatına yaptırdı ama şimdi tekrar ses gelmeye başlamış. Eksantrik dişlisi yine gidiyor anlayacağınız. Epeyde para tutuyor bu işlem, bilginiz varsa bu konuda ne önerirsiniz?

    Alıntıları Göster
    Arkadaşınıza geçmiş olsun. Emme ve egzoz olmak üzere iki parçadan oluşan bu kasnaklara çok fahiş fiyat biçilmiş Opel tarafından. Ben bu sorunu yaşadığım 2016 yılında yetkili servis sadece parçalara 2.500 TL demişti. Ben de Opel yedek parça satışı yapan bir web sitesinden sipariş ettim ancak parçanın biri uymadı, iade sürecinde baya bir sıkıntı yaşattılar. O zaman 1.250 TL civarına işçilik dahil halletmiştim diye hatırlıyorum. Maalesef bu arızanın bir nedeni yok. Tamirat yapıldıktan sonra da zaman nüksetme ihtimali var, işlem bittikten sonra sente ayarı yapılıyor ve bu anladığım kadarıyla hassas bir ayar. İşçiliği iyi olan bir yer tercih edilmesi dışında bir de yedek parçaları internetten değil yedek parça dükkanlarından almasını tavsiye ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozay06

    Aracınız kaç model ya da kasa ne diye geçiyor? Astra J diye tahmin ediyorum Doğru mu?
    Merhaba arabamın harf olarak ne olduğunu bilmiyorum. 2010 model Astra Sedan manuel 111. Seri Enjoy onu biliyorum. 2010 yılında 0 almıştım ben kullanıyorum. Bazı arkadaşlar bana niye torklu almadın diye sormuşlar ozaman bütçem ancak buna yetiyordu. Saygılar.
  • Astra H kasa olarak geçiyor Genelde kasa ağırlığından dolayı J kasada bu problem daha fazla hissediliyor
  • Turbo dizel veya benzinli almak
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.