< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 2 Mayıs 2021; 22:26:46 > |
3 silindir araç ile yaptığınız max km ? (4. sayfa)






-
-
Hocam, iyi güzel diyorsunuz da ben de şunu hiç anlamam, bilgi sahibi olsun ya da olmasin bir şey hakkinda konusurken insanlara sıfat yapıştirmak da bir bizim insanımızda var herhalde. Kahvehane kültürü kötü bir kültür değil, biliyorsunuz kıraathane yani okuma evidir insanlarin okumasi için açilan yerlerdir. Neyse araç ömrü sadece silindir sayısina bağli bisey değildir. Ama araba üreticilerinin bir silindir eksik motor üretmesinin sebebi maliyeti düşürmektir. Yani bir silindir çıkarıp aracın motor ağirlıgı azalır, buna bağlı daha az parça daha az yakıt amaçtır. Ona gore de daha ucuza satılır araç. Sadece silindir degil mesela örnek de verdim ucuz daha basit suspansiyon sistemi koyulur genelde bu araçlara. Herşeyden kısmaya çalışılır. Simdi 1.0 lt, 3 silindir motor ile 1.5 lt 4 silindir motorun ömrünun aynı oldugunu eğer söylersek bu arac bir de daha az yakit harciyor daha pahali olmasini beklersiniz ama olmaz. Almanya Audi fabrikasinda bir teknisyen arkadasima sordugumda 1.5 mi 1.0 mi hangisi dedigimde tabiki 1.5 diyorsa o zman da bu önerme desteklenir. (Not: Bu motorlar arasinda öyle nefret ettirecek bir performans farkı da yok.1.0 motorlar gayet te güçlü motorlar ayrica). Ama herşey paraya göre tabi. Ben tercih etmem. Yani belki benim takıntım da olabilir ama bu bildiklerim ve duyduklarim bana yetiyor. Burda da onlardan bahsediyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
trendline 1.0 polodan iki tane almistik sirkete. biri calindi ama birini 3 yil 80.000 km kadar calisanlarimiz tepe tepe kullandi. bi enjektor arizasi yapip katalitik konvertoru bozmasi disinda tik demedi.onu da umraniye sanayide 1000 liraya yaptirmistik.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 3 Mayıs 2021; 1:34:15 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim 1.4 TDI 2004 cordobam 457 bin de şuan maaşallah tüm bakımları vaktinden önce yapilmiş ve sürekli kaliteli yakıt kullanılmış tek kullanıcı elinde..
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1.2 70 hp atmosterik 12valf htp skoda motoru ile çanakkale otobandan aşağı süzülürken 210 gördüm arka koltuk yok bagaj yok tek kişiydim.
-
Konu hortlamış bir konuda Türk insanının önce şunu anlaması lazım; motorun bitmesi nedir?
- conta yanması ise kolay bir şekilde değişir.
-silindir kırması ise kolay bir şekilde değişir.
-silindir üst kapaksa değişir.
-krank mili olsa değişir.
-turbo enjektör vs ise olağan parçalar.
Üstelik bu parçaların hiçbiri motor hacmine ve silindir sayısına bağlı olmaksızın, düşük kmlerde bile arızalanabilir. Arızalanmaz diyen gitsin sembol almak yerine eski model mercedese cesaret etsin girsin. Düzgün ve benzer kullanımda mercedesin motoru da sembolün motoruda yukarıdaki arızaları benzer kmlerde verecektir.
Gerçekten motorun bitmesini, gerçek manası ile motor bloğunun bitmesi ise onu hiçbir araçta kolay kolay bozamazsınız. Özellikle soğutma sistemi başarılı ve soğutma bakımları düzgün yapılmış araçlarda motoru çok zorlamadığınız sürece istediğiniz kadar kullanabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 14 Temmuz 2023; 15:28:55 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
gözümle görmedim ama 500 bin km üstü 1.0 tsi octavia ilanına rastlamıştım.
-
1.5 insignia şu an 129 bin
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yazdıklarınız arasında bir tane kolay denebilecek tamirat yok.. ilk 4'ü ciddi işçilik ve full takım conta değişimi içeriyor. arabasına göre 20lerden kapı açıp 90-100bine çıkacak tamiratlar.
turbo enjektör uydu parçalardır doğru. ama diğerleri yüksek stresle çalışan düşük hacimli bir motorun uzun km'ler baskı sonucunda cortlayabileceği ana motor yapıları.. konuda bahsedilen şey motor bitmesi değil. bir motor sürekli conta yakıp, piston kırıp duruyorsa o motor bitiktir zaten, illa silindir duvarının gömlek çakılamayacak hale gelmiş olmasına şart değil.
Yoksa Vw'nin ilk twincharger tsi motorları da mesele segman silindir duvarı ise ömür anlamında taş gibidir.. sorun açmayacak olsa 1 milyon km gider, döküm bloktur. ancak çalışma prensibi motorun ana parçalarını bozarak yüksek km yapmasına izin vermez.. ne zincir sorunu gergi sorunu biter, ne piston kırması biter, ne karbon birikim biter, sensör arızaları vb.. bu yüzden bu motorlara uzun ömürlü diyemiyoruz.
-
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yorumlara şöyle bir göz attım da, devir sayısıyla silindir sayısının ters orantılı olduğunu söyleyenler olmuş. Tabi ki herkes anlamayabilir ancak bilmediği konu hakkında çok emin konuşup ders vermeye çalışmak saçma ve komik olmuş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memocan2468 -- 15 Temmuz 2023; 9:43:27 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ortalama bir ustanın sadece tek bir araçla ilgilendiğini düşünsek, silindir üst kapak açması bu onarımları yapması kaç saatini alır?
yeni nesil turbo motorlarda piston kirma olabiliyor bu doğru. Ancak bunun sebebinin motor hacmi olmadığını, hatta düşük devirde gaza aşırı yüklenmek olduğunu sizde biliyorsunuz.
dedigim gibi hacim bir motorun sağlamlığında çok ufak bir kıstastır. Üretim kalitesi daha önemlidir. Bugün 1.6 Honda motoru geçmiş model Mercedes’ler dahil çoğu Mercedes motorundan daha uzun süre hiç açılmadan gider.
keza 1.3 multijet hiç açılmadagi kmlerde BMW’ nin dizel motoru 2-3 tur açılır. Üstelik 1.3 multijet 1.2 ton çeker, bmwnin dizeli ekstra gücüne rağmen 1.5 tonda arıza verir.
yani hacim kıstassa 1.5 dizel sembol alacağınıza, gidin eski model 3-4 litre BMW, Mercedes, Volvo vs birsey alın. 1.5 dizel şanssız değilseniz 300-350 bin km motor açtırmaz. Düzgün kullanırsanız 500-600 görürsünüz. Alacağınız bu eski hacimli motorlu araçlarla bakalım 1 milyon km görebilecekmisiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
3 silindir 1.4 tdi
310 bini geçti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir atmosferik bir turbo 3 sil. farklı marka araçlara sahibiz 55bin km civarı kullanıldı. Şimdilik bir sorun yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X