Şimdi Ara

3 silindir araç ile yaptığınız max km ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
1
Favori
16.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ister 3 silindirli olsun ister 2 silindir isterse 12 silindirli olsun. 4 zamanlı motorlarda krank mili devrin iki kati kadar doner. Kısacası 5olayin bitmesi icin 720Derece dönüşe ihtiyac vardır.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 18 Ekim 2018; 13:56:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Şu önyargılardan ne zaman kurtulacağız çok merak ediyorum
    Ben kendim 3 silindir kullanıyorum yanlış anlaşılmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    2009 model cordoba 1.4tdi aracı, 2010 yılında 15bin kmde ilk sahibinden aldım.

    17bin kmde iken chiptuning yaptırdım. 85hp/195nm olan değerler; 105hp/260nm oldu. Egr valfini de kör conta ile kendim kapadım.
    Tabi bundan sonra kontak aç/kapa yaparken rölantide beklemeye ve yağı en geç 9bin kmde, orjinal filtreler ile değiştirmeye özen gösterdim.
    İlk başlarda mobil1 esp 5w30 kullandım, son iki bakımda castrol edge 5w40a geçtim.Her iki yağda da eksilme gözlemlemedim hiç; en azından çubukta farkedilecek kadar.
    2015e kadar aracı yazılımlı olarak kullandım ve 63bin kmdeyken sattım. Şu an halen daha yazımla kullanıyor sattığım kişi ve aracın yürüründe bile sorun çıkmamış; 100bin kmye gelmiş. Şimdiki sahibi, bakımlara ve rölantide beklemeye benim kadar dikkat etmiyor. Ama benim kadar da basmıyor; 20bin kmde bir takım lastik yemiştim, ilk 2 vites full patinajlı olduğu için
    Evin önünden geçerken sesinden tanıyorum yine

    3 silindirli(özellikle dizel) titreşimlidir, seslidir ama bu durun uzun yolda sabit hızda tersine dönüyordu, krank moment kazandıkça ehlileşiyor Uzun yolda 3.7lt/100km bu teknolojide bir motor için güzel değerdi; hem de yazılımlıyken. Alt devirleri ne kadar ızdıraplıysa; üst devirleri de o kadar keyiflidir




  • nacker kullanıcısına yanıt
    5 gordu ise 3 niye gormesin diye bir aciklama yok.

    Misal 4 silindirli bor motorun 6000 devirde poston hizi 12m/sn ise 3 silindirli motor oraninda azalir bu hiz.Asinmada bu sekilde artar ki daha fazla gidip gelmesi gerek silindir icinde.

    Muhendisler piston hizini azaltmak icin silindir sayisini arttirirlar.Ancak silindir sayisi artinca surtunen yuzeyde fazla olur ve tuketim artar.

    3 silindire dusmesinin nedeni surtunen yuzeyleri azaltmak.Motoru ufaltmak.Tek silindirli motorlarin alt devir canliligindan yararlanmak.Tabi tum komponantlar otomatik olarak 1 birim azaliyor her silindir icin olan ki buda maliyet demek.Bu boyle surup gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    İyi de piston hızı silindir sayısına mı bağlı ki? Strok uzunluğuna ve o an çevirdiğiniz devirle alakalı değil mi?

    Bu bir yana 5 silindir örneğini tek sayıda silindire sahip olmasından dolayı verdim. 3-5 gibi tek sayı silindire sahip motorlar doğası gereği daha farklı titreşim karakterine sahip olur. Bu yüzden 3 ve 5, 4'e göre birbirine daha benzer geliyor bana.
  • Hocam söylediğiniz şey imkansız. Silindirdeki devir sayısı her silindir için sabittir ve krank üzerinden ölçülür. 6000 dd çeviren bir motor 6 silindir de olsa 16 silindir de olsa krank 6000 dd’de döndüğü için silindirler de aynı devirde çalışır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Öyle bir mantıkta yok.Mesela Bmw nin yeni 3 silindirleri 1250 devirde max tork veriyor.Bu max torku 4400 lere kadar taşıyabiliyor.Tsi ise 4 piston olmadına rağmen max gücün elde edildiği devir başlangıcı ve devir uzunluğunda geride.

    3 silindir motor günümüz teknolojisinde gayette başarılı artık.Downsizing artık çok farklı noktalara geldi.V12 lerin yerini v8 ler hatta gtr deki gibi v6 lar almaya başladı.Gayette uzun ömürlü motorlar.



    Motor ömrünü belirlerken sadece silindir sayısına bakmak,bina m2 si ölçerken alanı sadece tuğla sayısına göre belirlemeye çalışmaya benzer.O kadar çok farklı açıda ve matematikte parametre var ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 18 Ekim 2018; 15:9:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Aynı şeyi söylüyoruz, krankın 720c dönüşünde 3 silindir ateşleme yapıyorsa 720/3=240c'de bir ateşleme yapılıyor, 6 silindir olursa 720/6=120c'de bir ateşleme var. Silindir başına yapılan iş değişmiyor, kranka etki eden patlama sıklığı değişiyor.
    Hocam karistiriyorsunuz 3-6-12 silindirde krank acisi 120 derecedir degismez 4 ve 8 silindirde 180 5 silindirde 108 derecedir cok karmasik bi konu bu konu uzerine calisma yaptigim icin iyi biliyorum misal 5 silindirde



    108 -72-36 derecelik bindirmeler oluyor silindirlerin birbiri uzerine hatta 5 silindirin o kendine has tinisininda sebebi bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Ister 3 silindirli olsun ister 2 silindir isterse 12 silindirli olsun. 4 zamanlı motorlarda krank mili devrin iki kati kadar doner. Kısacası 5olayin bitmesi icin 720Derece dönüşe ihtiyac vardır.



    Etki zaman sayisi ies 2 zamanlida 1 dort zamanlida1/2 pek makina muhendisi bilmiyor bu konulari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence yapar ama ben daha görmedim öyle bir motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Meraki olmayan adam bilmez ister makinaci olsun ister metaruljici ya da matematikci. Bilmez. Merakı olan adam hangi dalda olursa olsun oturur okur öğrenir.



    Mühendislik bir felsefesi benim fikrime göre bu sekilde.

    Öğren Uygula Test Et Geliştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 18 Ekim 2018; 16:0:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Dostum motorun her ateşleme döngüsü (örneğin 3 silindirde 1-3-2 sekansı silindir tamamlanması) 720c'de tamamlanmıyor mu? ilk 360c ateşleme, ikinci 360c de egzoz zamanı. Sen 12 silindirde 120c'de bir ateşleme var dersen krankı 2 ateşleme-2 egzoz zamanı kadar, yani 4 devir ile döndürmüş oluyorsun. Sabitler şaşıyor bu kez.

    120c'de bir 6 silindir ateşler, her bir silindir ateşlerken sekansa göre diğerleri egzoz zamanına girer, tüm işlem 720c'de tamamlanır, her 720c'de bir tekrar eder. Karmaşık bişey yok, 720c'yi silindir sayısına böleceksin sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Dostum motorun her ateşleme döngüsü (örneğin 3 silindirde 1-3-2 sekansı silindir tamamlanması) 720c'de tamamlanmıyor mu? ilk 360c ateşleme, ikinci 360c de egzoz zamanı. Sen 12 silindirde 120c'de bir ateşleme var dersen krankı 2 ateşleme-2 egzoz zamanı kadar, yani 4 devir ile döndürmüş oluyorsun. Sabitler şaşıyor bu kez.

    120c'de bir 6 silindir ateşler, her bir silindir ateşlerken sekansa göre diğerleri egzoz zamanına girer, tüm işlem 720c'de tamamlanır, her 720c'de bir tekrar eder. Karmaşık bişey yok, 720c'yi silindir sayısına böleceksin sadece.
    Mesaj yazacaktim ama anlatmasi zor sizinle hep farkli frekanstan konusuyoruz malesef ancak boyle anlatabilirim

    3 silindir araç ile yaptığınız max km ?

    Not 1. Sekilde 3. Silindir 1 ve 2 nin arasinda olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 18 Ekim 2018; 16:38:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 3 silindir motorlar asimetrik yapısı gereği titreşimli çalışır çalışmak zorundadır hatta bunu azaltmak için dengeleme şaftı kullanılır.

  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Anladım da sen 3-6-12 silindirler ikili (pair) olarak çalıştığı için kranktaki hareketini baz alıyorsun. Ben tek bir motor devinimi yani 720c üzerinden basitçe bölüp geçtim, toplama baktım çalışma biçimine değil. Dediğin doğru 6 silindir de 180c'de ateşliyor 12 silindir de ancak tek bir silindir değil pair olarak ateşliyorlar, sen tek bir silindir 180c ateşliyor diyorsun diye düşündüm. Konu krankın bir dönüşünde silindirlerin ateşleme döngüsü, açısı değil. Sen benden sonra ekstra detaya girmişsin yani.

    Çoğu silindir sayısı için detayı buradahttp://what-when-how.com/automobile/firing-order-of-cylinders-automobile/




  • Herhangi bir motor için silindir başı devir, piston başı devir gibi bir hesap yoktur, ilk başta hareketin doğasına aykırı çünkü pistonlar krank mili gibi açısal bir harekette bulunmazlar. Üst ölü bölge (TDC) ve alt ölü bölge (BDC) arasında doğrusal bir hareketi vardır ve bu hareketi nitelendirecek bir kavram kullanılacaksa ancak piston hızı kullanılabilir (yön belirtmek şartıyla).

    Cüretkar bir şekilde iddia ettiğiniz "zorlama vs. dahil bile değil" iddiası motorun ömrünü belirleyen en gerçek faktördür çünkü fabrika çıkışı standartlarına göre kontrol edilemeyecek tek faktördür. Kullanıcı sürekli sıkıştırarak, aşırı ısınmış bir şekilde kullanım sergileyerek dinamometre üstünde sorunsuz şekilde milyon km gitmiş motoru elli bin kilometre kullanarak bitirebilir. Bundan sonra motorun karakteristiği gelir (uzun-kısa stroklu olması, kompresyon, besleme şekli [atmosferik-aşırı besleme] blokta, biyel kolunda, pistonda kullanılan materyal, motor hacmi). Şimdi bu yazdığım faktörlerin etkilerini teker teker açıklamaya kalkarsam hem bu yazı çok uzayacak hem de ciddi vakit kaybedeceğim o yüzden şimdilik kısa kesiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    2 yıl önce taksi 230bin kmde LPGli 0.9 tce stepway görmüştüm. şimdi eğer duruyorsa 390bin kmleri görmüştür.

    ayrıca renonun söylediğine göre 3 silindirli 0.9 tce 800bin km test edilmiş.
    0.9 tce'ler reno'lardan neden kalktı acaba? Güzel motordu. Sadece Dacia'larda var galiba şimdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski aracım Seat Cordoba 1.4 TDi idi.0 almıştım 232000 binde satmıştım.2005 kasım da alındı 2012 de satmıştım.

    Motor hala iyiydi.Bir sıkıntı yaşamamıştım.Yalnız bakım çok önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2004 model 1.0 corsayı (60 hp) son 150.000 km si lpg li olmak üzere 190.000 km ye kadar kullandık. Hiçbir bakımı aksatılmadı ve hiçbir sorun çıkarmadı. Sonra satıldı ve irtibat koptu. Ama bana sorarsanız daha uzun kmler hiç sıkıntı çıkarmazdı çünkü araç hiçbir zaman bakımsız bırakılmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Silindir sayisi arttikca piston hizi duser.

    Misal,f1 de ve tum spor uretim motorlarda ki v8 motor yapisal olarak 18.000 devir yapip poston hizi 22m/sn ise bu devri arttirmak icin piston sayisi arttirilir.V10 ayni piston hizinda 18.800 devir yapar ancak piston hizi ayni kalir.Yapisal olarak motor ve malzeme limitini asmaz.Ancak bu seferde ic surtunmeler artar.Tuketim daha fazla olur.Bu boyle surer gider.Ancak gucu arttirmanin bir nolu yolu devir cevirmek o da daha fazla silindir sayisi ile olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.