Şimdi Ara

2024 yılında dizel araba almak mantıklı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
1
Favori
5.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Haftaiçi işe git gel 15km yapıyorum. Haftasonları değişiyor. Yıllık ortalama 9-12 bin km arası diyelim. Bu zamana kadar hep atmosferik motorlu araçlarım oldu. Hepsine de lpg taktırıp kullandım. Civic yumurta kasa, Civic fd6, Focus, şimdi de 1.6 lpgli Egeam var. Kısmetse ocak ayında elim rahatlayacak. 2020-2021 model C5 Aircrosslar ilgimi çekiyor bütçem dahilinde. 1.2 turbo benzinli olanların donanım paketleri sadece giriş seviyesi. 1.5 BlueHDI olanlarda full donanımlılar var. O kadar para verip boş paket araca da binmek istemiyorum aslında. Sizce bu devirde dizel araç almak mantıklı mı?




  • 1.3 Egea 153 binde dizel araç kullanıyorum. Bana da ilk başta dediler benzinli daha iyi kısa mesafede ve dizelin masrafları ağır dediler. Ancak dedikleri gibi bir durum olmadı 100km uzun yolda 80/110 arası 4.3 lt mazot yakıyorum. Şehir içi 5lt geçmiyor. Şimdi dizeli satıp benzinli aldığım zaman turbolu araç almam lazım ve bu araçlar pahalı. Bende aracımı otomatik vites için değiştireceğim ancak yine dizel alacağım.

  • Değil kronik enjektör sorunu var.

  • 1.3 Egea 153 binde dizel araç kullanıyorum. Bana da ilk başta dediler benzinli daha iyi kısa mesafede ve dizelin masrafları ağır dediler. Ancak dedikleri gibi bir durum olmadı 100km uzun yolda 80/110 arası 4.3 lt mazot yakıyorum. Şehir içi 5lt geçmiyor. Şimdi dizeli satıp benzinli aldığım zaman turbolu araç almam lazım ve bu araçlar pahalı. Bende aracımı otomatik vites için değiştireceğim ancak yine dizel alacağım.

  • bence cebimizin düşmanı benzinli araç almak mantıksız.

  • 1.0 tsi polo var. Sehirici 8 9 litrenin altına bir türlü dusuremediim
    Fakat uzun yolda 4 litre civarı yakıyor
    Modelli bir araçta dizelin satışı ileride zor olabilir
  • SHIHAD kullanıcısına yanıt
    Ben de öyle düşünüyorum. Birde EGRsi DPFsi Adbluesu vs baya alengirli işleri cabası. Hiç dizel araç kullanmadım. 1.2 turbo olanın dolu paketi olsa ona yöneleceğim ama bomboş paket tavan rayı bile yok, yoksa hem yakıt hem bakım hem mtv için 1.2 çok idealdi. Kafam karışık
  • Değil.
  • C5 aircrossun psa grubundaki kardeşi Grandland x i değerlendirebilirsiniz.
    3008-c5a-glx üç araç da aynı altyapı, aynı motor. Fiyat olarak aralarında en uygunu glx.

    Aşağıda benzin ve orta donanım ve üzerini işaretlediğim bir filtre oluşturdum, inceleyebilirsiniz.

    https://www.sahibinden.com/s/hiJEGOg8
  • 9-10bin km yapan adam için artık akıl işi değil.. 1.0-1.2 turbo motorlar tam size göre.


    yol yapıyor olsanız güncel dizel motorların artık saçma bir hal almış karmaşık yapısına rağmen alınır derdim.

  • bu konunun forumda cevap bulmasi mumkun degil, herkes kendi fikrini belirtecek ve yeterli sure sonunda gelen cevaplar %50 olacak.


    ya oturup kendi durumunuza gore hesap kitap yapip karar vereceksiniz ya da ugrasmadan kalbinizin sesini dinleyip karar vereceksiniz.

  • Dizel yakıt bulabildiğimiz sürece binilir, e bulunamama ihtimali de sıfır olduğuna göre mantıksız değil bence.
  • Dizel uzun yol yapıştır arabası dır. Alırsın 1000 km 140-150 yada daha hızlı az yakar, dpf tıkanmaz sorun açmaz. Maliyetini çoktan çıkartır. Şehiriçinde de az yakar Turbo benzinliye göre ama dpf tıkanır problem açar. He dpf iptali yaptıranlar var bilmiyorum o konuyu

  • a.234 kullanıcısına yanıt

    1.4 egea kullanan biri olarak 1.3e çok özeniyorum :D . Hem gitmiyor hem de normal hızda gitmesi için devirli kullanmak gerekiyor, az yakmıyor namussuz. Ama alırken dizelle benzinli arasındaki fiyat farkı aşırı fazlaydı yapacak bir şey yok.

  • Sánchez kullanıcısına yanıt

    10 yıldır dizel accent kullanıyorum memnunum. 1.0 tsi da güzel ama şehir içi ve dışı tüketim farkı çok fazla

  • sazan84 S kullanıcısına yanıt

    Abi teşekkür ederim ama bu araçlara da baktım. Biraz daha ufak geldi bana. 3008 de çok pahalı. Arka koltukların bağımsız olması vs c5a daha geniş ve ferah hissettirdi.

  • Sánchez kullanıcısına yanıt

    Rica ederim. Ne kadar ekmek, o kadar köfte tabi :)


    bir dipnot,;c5a artık sadece dizel araç getiriyor. Kasa daha ağır olduğu için benzinli artık çekemiyordur diye tahmin ediyorum.


    her iki aracın kıyaslama videosunu ekledim


    Otomobil Günlüklerimyoutube
    Madalyonun İki Yüzü | Opel Grandlandx vs Citroen C5 AirCros | Otomobil Günlüklerim
    https://www.youtube.com/watch?si=QO2762Lmufq-qsW5&v=nUUFnfTGYxk&feature=youtu.be
  • sazan84 S kullanıcısına yanıt

    Eyvallah abi zaten bu videoda söylüyor c5a>glx

  • Sánchez kullanıcısına yanıt

    Doğrudur. Ben bu daha iyidir şeklinde öneride bulunmadım aslında size. Aşağıdaki cümlenize ithafen, giriş seviyesi bir benzin otomatik c5a alacağınıza, daha dolu bir glx alabilirsiniz şeklindeydi önerme amacım.


    C5 Aircrosslar ilgimi çekiyor bütçem dahilinde. 1.2 turbo benzinli olanların donanım paketleri sadece giriş seviyesi. 1.5 BlueHDI olanlarda full donanımlılar var. O kadar para verip boş paket araca da binmek istemiyorum aslında.

  • Hep lpgli araç kullanmışsınız ille de c5 dediğiniz için 1.2 lpg uyumlu değil. Yakıt tüketimi de bundan dolayı üzecektir dolayısı ile 1.5 daha makbul olur. Ama deneyimli kullanıcıları yazarsa eğer daha iyi olacaktır adblue veya kronikleri var mıdır diye.
  • motograter M kullanıcısına yanıt
    Nasıl uyumlu değil. Taktıranlar var.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.