Şimdi Ara

Yakıt Deposu Temizliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
57.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 10 yaş üstü aracı olanlar belki yaşamışlardır bu durumu.. Deponun sonlarına doğru, yani henüz ışığın yanmasına yüz tutmuş zamanlarında, araçta bir gariplik hissediyorum. Bu şöyle bir gariplik;
    Aracın hızlanma zamanı düşüyor, gaza daha yavaş tepki veriyor motor... (Yavaştan kasıt, 0-100 12 sn. ise, 13-14e çıkıyor)
    Vites geçişlerinden sonra hızlanmada aynı hantallık..
    Kısacası motordaki değişimiz azda olsa fark ediyorum, ya da yakıt ibresinin sona yaklaştığını gördüğüm için kendi hüsnü kuruntum

    Bunun sebebinin yakıt deposunun dibinde biriken pislik yada tortudan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Çünkü aklıma başka bir sebebi de gelmiyor..

    Yakıt deposunun çıkarılıp temizlendiğini biliyorum, ama yerinde müdahale edebilmek mümkün mü? Katkı maddeleri falan...


    Ekleme:
    10 yaş üstü dedim, çünkü deposu uzun süredir temizlenmeyen araçlar olduğu için hedef kitlem oydu
    Bu arada araç, yumurta kasa Accent, 1.3 karbüratörlü. Arka stoplarında siyah çorap var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 21 Ağustos 2009; 14:09:02 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yakıt Deposu Temizliği: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Yakıt deposu temizliği, aracınızın düzgün çalışmasını sağlamak için hayati önem taşıyan düzenli bir bakım görevidir. Ne zaman yapılması gerektiğini, nasıl yapılacağını ve maliyetinin ne olduğunu öğrenerek aracınızın performansını ve ömrünü artırabilirsiniz.

    Neden Yakıt Deposu Temizliği Önemlidir?

    Zamanla yakıt deposunda tortu, kirlilik ve su birikebilir. Bu birikintiler yakıt filtresini tıkayarak yakıt akışını engelleyebilir, motor performansını düşürebilir ve hatta motora zarar verebilir. Yakıt deposu temizliği, bu sorunları önleyerek aracınızın sağlıklı çalışmasını sağlar.

    Benzin Deposu Nasıl Temizlenir?

    Benzin deposu temizliği genellikle şu adımları içerir:

    1. Depoyu boşaltın.
    2. Temizleme solüsyonunu depoya dökün.
    3. Motoru çalıştırın ve yaklaşık 15 dakika rölantide bırakın.
    4. Motoru kapatın ve yaklaşık 30 dakika bekleyin.
    5. Depoyu yeniden doldurun.

    Mazot Deposu Nasıl Temizlenir?

    Mazot deposu temizliği, benzin deposu temizliğine benzerdir, ancak farklı bir temizleme solüsyonu gerektirir. Adımlar şu şekildedir:

    1. Depoyu boşaltın.
    2. Temizleme solüsyonunu depoya dökün.
    3. Motoru çalıştırın ve yaklaşık 30 dakika rölantide bırakın.
    4. Motoru kapatın ve yaklaşık 60 dakika bekleyin.
    5. Depoyu yeniden doldurun.

    Yakıt Deposu Temizliği Fiyatı

    Yakıt deposu temizliği fiyatı, aracın modeline, deponun büyüklüğüne ve kullanılan temizleme yöntemine bağlı olarak değişir. Ortalama olarak, fiyatlar [yakıt deposu temizliği fiyat] arasında değişmektedir.

    Yakıt Deposu Temizliği Ne Kadar Süre Gerektirir?

    Yakıt deposu temizliği tipik olarak 1-2 saat sürer. Bununla birlikte, deponun kirlilik düzeyine ve kullanılan temizleme yöntemine bağlı olarak süre değişebilir.

    Profesyonel Yardım Almak Ne Zaman Gereklidir?

    Yakıt deposu temizliğini kendiniz yapabiliyorsanız da, aşağıdaki durumlarda profesyonel yardım almanız önerilir:

    • Depo çok kirliyse
    • Temizleme işlemi sırasında sorunlarla karşılaşıyorsanız
    • Aracınızın yakıt sisteminde devam eden sorunlar yaşıyorsanız

    Yakıt deposu temizliği, aracınızın sağlığı ve performansı için hayati önem taşır. Düzenli temizlik yaparak, aracınızın düzgün çalışmasını sağlayabilir, maliyetli onarımları önleyebilir ve aracınızın kullanım ömrünü uzatabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ilgilenen yok anlaşılan..
  • www.mercar.com

    bg ürünlerine bir göz istersen
    depo dryer var onun faydası olur ama bencede arada fiziksel temizlik yapılmalı
    saf alkol bile tortu yaparken benzin vs katkılı ürünler hayda hayda tortu yaparlar
  • bence indirip temizlemekten başka seçenek yok.benzin depoları zamanla sorun yaratıyor,diesel gibi deyil.depo yerdeyken incelenir.paslanma veya kaplama maddesinde dökülmeler başlamışsa depoyu değiştirmek en doğru hareket gibi duruyor.kolay gelsin
    quote:

    Orijinalden alıntı: uazro

    ilgilenen yok anlaşılan..
  • cevaplar için teşekkürler. tabi ki en güzeli deponun indirilmesidir ancak o kadar meşakatli olmayan bir yol olup olmadığını merak etmiştim. Bu temizleyici katkı maddelerinin nasıl bir performans göstereceklerini çok merak ediyorum açıkçası.. hayır o değil, tortuyu dağıtacaksa eğer, pislikle beraber karbüratöre göndermesin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 21 Ağustos 2009; 19:23:39 >
  • Eskı usul en guzelı bence. Depo sokulup ıcıne 2-3 lt tıner dokulur ve bırazda zıncır atılır delıkler kapatılır. Daha sonra ıkı kısı karsılıklı depoyu bebek sallarmıs gıbı sureklı sallar yada tek kısı basarabılıyorsa calkalar bır guzel. Bu ıslem 3-4 defa tekrar tekrar yapılırsa depo ıcındekı ıslık olsun pas olsun sokulup gıder.
  • Konu eski bir konu ama google dan aratılınca üstlerde çıkıyor o yüzden kesin yöntemi yazıyorum yarın bir gün aynı sorunu yaşayıp araştırma yapan bu konuyu görürse işine yarar.

    Yöntemim biraz uğraştırıyor ve masraflı ancak kesin çözüm isteyenlere birebir.Paslı depo için yapmanız gereken öncelikli işlem depo içerisine hatrı geçececek kadar zincir bulup atıyorsunuz.Daha sonra depo içerisine depo hacminin çeyreği kadar kostik döküp depo hacminin %75 i kadar kaynar su ilave ediyorsunuz.Soğuk suda olabilir 0 derece su kostik ile birleştiğinde direk 60 dereceye çıkar ancak kaynar su eklerseniz daha yüksek sıcaklık elde edersiniz ne kadar sıcak olursa pası sökmesi o kadar kolay olur.Kostik ile suyu ilave edince depoyu üsülen çalkalayıp bırakıyorsunuz 15 dk sonra depoyu tekrar ele alarak sıkı sıkı sallamaya başlıyorsunuz 10 - 15 dk çalkalayabildiğiniz kadar çalkalayın.Bu işlemi 2 veya 3 kere tekrar ettikten sonra kostikli suyu depodan boşaltıp zinciri alıyorsunuz.Daha sonra depo içini su ile çalkalayıp boşalttıktan sonra piyasadan kaliteli bir tuzruhu alıp (deponun tamamını yada en azından %80 ini dolduracak kadar) depoyu dolduruyorsunuz yarım saat bekledikten sonra boşaltmadan depoyu baş aşağı yapıp tuz ruhunun üst yüzeyinede temas etmesini sağlıyorsunuz ve bir yarım saat daha bekliyorsunuz.Bu şekilde de yarım saat bekledikten sonra depoyu boşaltıp tekrar su le içini çalkalıyoruz.Deponuzun içinde ağır bir çürük yoksa yani yüzeysel bir paslanma ise bu işlemler sonucu deponuzun içi ayna gibi olmuştur şüpheniz olmasın.

    ÖNEMLİ NOT : Kostik su ile birleştiğinde süratle ve şiddetli bir şekilde tepkimeye giren bir kimyasaldır o yüzden kostiği depoya döktükten sonra suyu yavaş yavaş ilave etmeniz gerekiyor.Hortum vs. yardımı ile bir anda depo içerisine su basarsanız anında poffff şeklide tepkime olur bulduğu deliklerden dışarıya tayzıklı şekilde fışkırır kostik tehlikelidir cildi yakar gözü perişan eder dikkatli olun ve bu işlemlerin hepsini havadar bir ortamda yapın.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    Konu eski bir konu ama google dan aratılınca üstlerde çıkıyor o yüzden kesin yöntemi yazıyorum yarın bir gün aynı sorunu yaşayıp araştırma yapan bu konuyu görürse işine yarar.

    Yöntemim biraz uğraştırıyor ve masraflı ancak kesin çözüm isteyenlere birebir.Paslı depo için yapmanız gereken öncelikli işlem depo içerisine hatrı geçececek kadar zincir bulup atıyorsunuz.Daha sonra depo içerisine depo hacminin çeyreği kadar kostik döküp depo hacminin %75 i kadar kaynar su ilave ediyorsunuz.Soğuk suda olabilir 0 derece su kostik ile birleştiğinde direk 60 dereceye çıkar ancak kaynar su eklerseniz daha yüksek sıcaklık elde edersiniz ne kadar sıcak olursa pası sökmesi o kadar kolay olur.Kostik ile suyu ilave edince depoyu üsülen çalkalayıp bırakıyorsunuz 15 dk sonra depoyu tekrar ele alarak sıkı sıkı sallamaya başlıyorsunuz 10 - 15 dk çalkalayabildiğiniz kadar çalkalayın.Bu işlemi 2 veya 3 kere tekrar ettikten sonra kostikli suyu depodan boşaltıp zinciri alıyorsunuz.Daha sonra depo içini su ile çalkalayıp boşalttıktan sonra piyasadan kaliteli bir tuzruhu alıp (deponun tamamını yada en azından %80 ini dolduracak kadar) depoyu dolduruyorsunuz yarım saat bekledikten sonra boşaltmadan depoyu baş aşağı yapıp tuz ruhunun üst yüzeyinede temas etmesini sağlıyorsunuz ve bir yarım saat daha bekliyorsunuz.Bu şekilde de yarım saat bekledikten sonra depoyu boşaltıp tekrar su le içini çalkalıyoruz.Deponuzun içinde ağır bir çürük yoksa yani yüzeysel bir paslanma ise bu işlemler sonucu deponuzun içi ayna gibi olmuştur şüpheniz olmasın.

    ÖNEMLİ NOT : Kostik su ile birleştiğinde süratle ve şiddetli bir şekilde tepkimeye giren bir kimyasaldır o yüzden kostiği depoya döktükten sonra suyu yavaş yavaş ilave etmeniz gerekiyor.Hortum vs. yardımı ile bir anda depo içerisine su basarsanız anında poffff şeklide tepkime olur bulduğu deliklerden dışarıya tayzıklı şekilde fışkırır kostik tehlikelidir cildi yakar gözü perişan eder dikkatli olun ve bu işlemlerin hepsini havadar bir ortamda yapın.

    Kolay gelsin.

    Hacı abi orjinal bi yazı olmuş eline sağlık. Şimdi benim sorum şu
    2012 aracım kangoo dizel 82binde
    Benim yıkatmama gerek varmi?
    Yada yikatmak iyimidir
    Mantıken baktıgımda pis durmasından iyidir diye dusunuyorum ben
    Ama bide işin mutfağı var
    Bi zararı olurmu?
    Depoyu aracımdan cıkarmadanda yikayabilirmiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    Konu eski bir konu ama google dan aratılınca üstlerde çıkıyor o yüzden kesin yöntemi yazıyorum yarın bir gün aynı sorunu yaşayıp araştırma yapan bu konuyu görürse işine yarar.

    Yöntemim biraz uğraştırıyor ve masraflı ancak kesin çözüm isteyenlere birebir.Paslı depo için yapmanız gereken öncelikli işlem depo içerisine hatrı geçececek kadar zincir bulup atıyorsunuz.Daha sonra depo içerisine depo hacminin çeyreği kadar kostik döküp depo hacminin %75 i kadar kaynar su ilave ediyorsunuz.Soğuk suda olabilir 0 derece su kostik ile birleştiğinde direk 60 dereceye çıkar ancak kaynar su eklerseniz daha yüksek sıcaklık elde edersiniz ne kadar sıcak olursa pası sökmesi o kadar kolay olur.Kostik ile suyu ilave edince depoyu üsülen çalkalayıp bırakıyorsunuz 15 dk sonra depoyu tekrar ele alarak sıkı sıkı sallamaya başlıyorsunuz 10 - 15 dk çalkalayabildiğiniz kadar çalkalayın.Bu işlemi 2 veya 3 kere tekrar ettikten sonra kostikli suyu depodan boşaltıp zinciri alıyorsunuz.Daha sonra depo içini su ile çalkalayıp boşalttıktan sonra piyasadan kaliteli bir tuzruhu alıp (deponun tamamını yada en azından %80 ini dolduracak kadar) depoyu dolduruyorsunuz yarım saat bekledikten sonra boşaltmadan depoyu baş aşağı yapıp tuz ruhunun üst yüzeyinede temas etmesini sağlıyorsunuz ve bir yarım saat daha bekliyorsunuz.Bu şekilde de yarım saat bekledikten sonra depoyu boşaltıp tekrar su le içini çalkalıyoruz.Deponuzun içinde ağır bir çürük yoksa yani yüzeysel bir paslanma ise bu işlemler sonucu deponuzun içi ayna gibi olmuştur şüpheniz olmasın.

    ÖNEMLİ NOT : Kostik su ile birleştiğinde süratle ve şiddetli bir şekilde tepkimeye giren bir kimyasaldır o yüzden kostiği depoya döktükten sonra suyu yavaş yavaş ilave etmeniz gerekiyor.Hortum vs. yardımı ile bir anda depo içerisine su basarsanız anında poffff şeklide tepkime olur bulduğu deliklerden dışarıya tayzıklı şekilde fışkırır kostik tehlikelidir cildi yakar gözü perişan eder dikkatli olun ve bu işlemlerin hepsini havadar bir ortamda yapın.

    Kolay gelsin.

    kostik içinde bana ulaşıyorsunuz :) ambalaj 25lik:)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.