Şimdi Ara

2015 DİZEL OTOM. FLUENCE TECRÜBE-1 YILLIK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
2.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, belki almak isteyen faydalanmak isteyen olur düşüncesiyle +/- yönlerini konuşarak 1 yıllık fluence kullanım tecrübemi paylaşmak istiyorum.
    Aracım 2015 model aldığımda 77 bin km de idi şu an 91 bin km'de.

    *Motor: 1.5 dizel 110 beygir gücünde olan bu ünite araç kasasını taşıma noktasında oldukça başarılı. Şimdi burada uçuyor kaçıyor dersem bazı arkadaşlar bilmişlik yapar, motorun çekişi kuvveti oldukça iyi. Yani sollamalarda, bagajda yük varken vs sorun yaşamazsınız. Böyle bi aracı alırken performans beklentiniz ne ise daha fazlasını karşılar. Yakıt tüketimi olarak segmentinde ki dizel otomatik araçlardan daha cimri. Buraya kağıt üstünde ki verileri bakıp yazmıyorum, zaten bilinen bir gerçek Renault grubunun dizel motorları yakıt konusunda tüketiciyi üzmez. Kronik olarak mazot geri dönüş hortumu kışın uğultu yapar. Değişince düzelir pahalı bişi değil.

    *Karoser: Sınıf ortalaması bi karoser e sahip araç. İçine oturduğunuz zaman önden dar arka kısım daha bombeli. Çamurluklar diğer modellerin aksine plastik değil :) Hiç kazaya karışmadım Allah yaşatmasın ancak ön arka tampon ve far grubunun karoser ile birleşim noktaları plastik aksamlar pek hoşuma gitmedi. Özellikle arka kapıların gergi kolları kroniktir ses yapar arızalanır. Zaten dış ve iç mekan Samsung SM3 aracının aynısı.

    *Süspansiyon: Aracı yazlık/kışlık 205/55/16 lastik ölçüleri ile kullanıyorum. Olması gereken 215/55/16 ancak. Araç dışarıdan bakınca yol tutuşu zayıf görüntüsü verse de aslında güzel yol tutuyor. Tabii ki bi focus yada astra değil ama accent blue'dan daha iyi olduğuna eminim. Sürüşte elektronik destekli direksiyon nedeni ile hissiyat kademeli ve zayıf. Tamam arabaya yön veriyorsunuz ama direksiyon hissi his değil. Aracın ön teker izi ile arka teker izi farklı genişlikte. Yaklaşık 1 santimdi sanırım, bunun sebebinin arka torsiyonun yerleşiminden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Süspansiyonlar çok sert değil şehir içi kullanımda rahat edersiniz. 180/kmh hız sonrasında viraja girerken frenleme yapılırsa kaymaya oldukça meyilli. Yüksek hızda Çukur giriş çıkışlarında da arkadan atmaya meyilli.

    *Şanzıman: Gelelim otomatik şanzıman konusuna, Edc şanzıman almadan önce çok araştırma yaptığım 2014 sonrası çatal sorununun giderildiği söylenen bir şanzıman. Benim kullandığım araçta ben çok memnunum. Getrag üretimi yarı otomatik çift kavramalı 6 ileri bu şanzıman kullanım alışkanlıklarınıza göre kendisini programlayabiliyor. devir/vites değişimini sürücünün kullanımına göre programlayıp ayarlıyor. Şehir içi kısa inişlerde 1-2 geçişinde ya gaz vereceksiniz yada manuel e alıp 2-3 diye gideceksiniz. Bazen sapıtabiliyor bu konuda, belki güncelleme vs ile çözülmüştür ama ben servise uğramadım çokta üst üste olan bi durum değil bende zaten. Her çift kavrama şanzıman gibi arızası söylentisi bile en kötü 7-8 bin lira.

    *İç Aksam: Koltuk döşemeleri, düğmeler, elektronik gösterge güzel, konsolun orta kısmı tam oturtulmuş ama işçilik zayıf. Trim sesi şehir içi yok ancak uzun soluklu bozuk çukurlu yolda orta konsol emniyet kemerlerine doğru ses yapar. Hem ön üst hem de orta kısım da kabin aydınlatması olması güzel.

    *Sonuç: Her ne kadar filoların esiri olsa da, f/p açısından oldukça mantıklı bir araç. Ben araçla 14 bin km yol yaptım şehir içi/dışı. Sürekli Opetten yakıt alıyorum, çekişinden gidişinden oldukça memnunum. Almayı düşünenlere tavsiye ederim fluence seçenekleriniz içinde mutlaka olsun.







  • Bazen gaza oturtuyorsun Edc sanziman hic orali olmuyor ya da hangi vitese geçsem diye sigara yakip dusunuyor. Motor sanziman konusunda Geri kalani guzel.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Hocam bizde de Fluence var,ara sokaklarda giderken

    aniden 1. Vitesten 2.Vitese geçebiliyor, arabada şahlanıyor

    haliyle
  • 16 model sıfır aldım icon dizel otomatik, 4 yıldır kullanıyorum, dediklerinize katılıyorum. Şu an araç bulursam değiştirme aşamasındayım, ama baktıklarımın hepsi küçük geliyor fluenceden sonra. Bagaj arka koltuklar dolu nerelere gittim. Motor konusunda da gerçekten kağıt verisinden daha iyi hissettiriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    16 model sıfır aldım icon dizel otomatik, 4 yıldır kullanıyorum, dediklerinize katılıyorum. Şu an araç bulursam değiştirme aşamasındayım, ama baktıklarımın hepsi küçük geliyor fluenceden sonra. Bagaj arka koltuklar dolu nerelere gittim. Motor konusunda da gerçekten kağıt verisinden daha iyi hissettiriyor.
    Benim bundan sonra tercihim megane 4, a6, yada c serisi olacak ama önce maddiyat tabi bi kaç sene daha binerim.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Hiç başıma gelmedi çok da performanslı araç kullanırım yerine göre acımam yani, ne kullanırsam kullanayım. Ben yaşamadım hiç
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    4 ileri tork konventörlü şanzımanla falan mı karıştırıyorsunuz EDC'yi? Şayet bu dediğiniz tepkiyi gerçekten EDC şanzımanla yaşadıysanız muhtemelen bir arızası vardır o aracın.
  • 2012 edc otomatik dizel fluence yarı dolu paketi 2-3 yıl şirket aracı olarak ara ara kullandım hızlanması gidişi süper ivmelenmeside böyle yerden lastikleri kesilcek gibi oluyordu bu durum korkuturdu beni :) yol tutuşu konusunda kendi görüşüm bana pek güven vermezdi nispeten hafif hissettirdiği için olabilir birde iç trim malzemesi çok çabuk aşınıp soyuluyordu bizim şirket arabası 248.000 km de rampalarda vites kontrol sorunu yazmaya başlamıştı araç vitese geçmediği için kontak kapatıp açınca düzeliyordu ayrıca kavramasında da ara ara yolda seyir halinde iken kafası karışır vitesi geçirtmezdi şimdi egea 1.3 multijet easy geldi fluence gitti şehir dışı göreve gittiğim zaman arıyorum fluence i yalan yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    4 ileri tork konventörlü şanzımanla falan mı karıştırıyorsunuz EDC'yi? Şayet bu dediğiniz tepkiyi gerçekten EDC şanzımanla yaşadıysanız muhtemelen bir arızası vardır o aracın.
    arkadaşlar doğru yazmış edc bazen kafası gidip gelir özellikle rampalarda başıma gelirdi en kötüsüde arkanda trafik akarken stop et çalıştır düzelt derken korna sesi çekerdim :) edc genel olarak vites geçişleri his olarak hoşuma gidiyordu ancak ne zaman ne yapacağını pek kestiremiyorsunuz
  • haykouz H kullanıcısına yanıt
    2014 sonrası bu sorunların çoğu giderildi, ama şuna katılıyorum markası ne olursa olsun yarı otomatik çift kavrama şanzıman her zaman risk iyi baktırıp almak lazım. Ben bi sorun yaşamadım ve cidden çok memnunum. Öyle malımı övmek için falan yazmıyorum artı/eksi neyse yukarıda yazdım zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    4 ileri tork konventörlü şanzımanla falan mı karıştırıyorsunuz EDC'yi? Şayet bu dediğiniz tepkiyi gerçekten EDC şanzımanla yaşadıysanız muhtemelen bir arızası vardır o aracın.

    Hatiri sayilir sayida edc kullandim. Cogunda ayni olay var ki gordugunuz uzere forumda da mevcut yasayan bunu.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Belki modelden belki seriden bize denk gelmedi gelmez de inşallah
  • Forumda pek sevilmez, ama bende de bu araçtan var. Benim alış ve kullanma gayem tamamıyla yürütme maliyetleri, ucuz parça servis vs nispeten sorunsuz EDC şanzıman. Ben memnunum, DSG gibi akıcı bir şanzıman değil ama yeterli bir şanzıman. Son zamanlarda 2. elin gözdesi oldu,
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Modelden olma ihtimali yüksek bence. 2015+ modellerde hiç görmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Forumda pek sevilmez, ama bende de bu araçtan var. Benim alış ve kullanma gayem tamamıyla yürütme maliyetleri, ucuz parça servis vs nispeten sorunsuz EDC şanzıman. Ben memnunum, DSG gibi akıcı bir şanzıman değil ama yeterli bir şanzıman. Son zamanlarda 2. elin gözdesi oldu,
    73250 ye almıştım şimdi en kötü benim araç gibi olanları 150-160 bandında. Bu tabi değerlenme/değer artış göstergesi değil olamazda çünkü yerli ve milli paramız gün be gün eriyor. Sadece ekonomik olarak bugün almak istesek alamazdım zorlardı alım gücü 1 sene de inanılmaz düştü.
  • 2 hata gördüm okurken onları düzelteyim öncelikle lastik ebadı 205 65 15 - 205 60 16 - 205 55 17 olarak belirtmiş renault pakete göre.
    arka lastiklerin iz genişliği ön lastiklerden 22 mm daha geniş hem torsiyon olması hem arkasının uzun olması hemde önden kaymaya meyilli olsun diye bilerek yapılıyor.

    Ek olarak 4 yıldır aile aracı olarak kullanıyoruz standart bir ailenin her ihtiyacını karşılar. Beni rahatsız eden noktalar çok fazla trim sesi var ve debraj her renoda olduğu gibi yukarda ve dar bir aralıkta kavrıyor onun dışında iş görür.

    bu arada arabası 17 jant olan arkadaşlara tavsiyem 225 50 17 takın konfor kaybetmeden yol tutuş kazandırıyor ben çok memnunum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi o.lut03 -- 26 Eylül 2020; 16:42:34 >
  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    Evet lastik ebatında hatam var doğru, teker izi de doğru hatırlamışım sağ sol 1 cm den 2 cm ediyor. Bende oldukça memnunum forumda kötülüyor insanlar ama arabadan anlayanlar alın teri ile araç alanlar öyle atıp tutmaz
  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    Hocam Fluence aracım var trim sesi bazen çıldırtıyor bir çözümü yok mudur basit ve uygun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atkosturanadam

    Hocam Fluence aracım var trim sesi bazen çıldırtıyor bir çözümü yok mudur basit ve uygun?
    ben kolçak ve torpidonun içini kapladım üstüne kaydırmaz ped koydum ses yapmasın içerdekiler diye sonra torpido ile cam arasına aşağıdaki üründen alıp uyguladım ve sigorta kutusu twitter kapaklarının tırnaklarına bez bant uyguladım lastik basınçlarını da biraz düşürdüm iyi oldu.
    ayrıca arkadan yankılanarak gelen ses vardı bagaja yalıtım ile oda nispeten çözüldü
    gittigidiyor
    Araç Torpido Göğüs Konsol Ön Cam Arası Fitil Araç Yalıtım Fitili 1.65 cm Ücretsiz Kargo Fiyatı ve Özellikleri - GittiGidiyor
    https://www.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/arac-torpido-gogus-konsol-on-cam-arasi-fitil-arac-yalitim-fitili-1-65-cm-ucretsiz-kargo_pdp_562443781




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.