Şimdi Ara

1 yıl araba almayın satmayın.. (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
208
Cevap
1
Favori
16.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
111 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • jeomustafa kullanıcısına yanıt

    Türkiye’de var dolar enflasyonu. Bugün bir bankaya gidin ve vadeli dolar mevduatı faizini sorun. İşte o duyduğunuz oran kabaca doların bizdeki enflasyonudur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şimdi ne ev alabiliyorsun ne de araba paranız varsa kenarda dursun zira ekonominin ne olacağı belli değil

  • jademugla kullanıcısına yanıt

    Galerici misiniz?

  • arkadaş çok doğru bir konuya değinmiş.


    kesinlikle almayın, seneye elinizdeki birikiminizle el arabası alırsınız.

  • Parası, yatırımı, fikri olana "almayın" demek kolay. Çünkü araba bu. Bugün almam, yarın almam, 3 yıl sonra bir ara alır yenilerim yani. Sonuçta fiyatı belli. Vasat bir araba 20.000 Euro. Pek değişmiyor yani.  Ha bugün almışım, ha 5 yıl sonra almışım. Ben erteleyebilirim. Ki erteliyorum da zaten. Yıllardır erteliyorum. Ertelemeye de devam edeceğim. Bana bir şey değişmiyor zira. Mevcut da kara duman atarak, freni tutmayarak falan yürüyor bir şekilde. O yüzden pek sallamıyorum da.  


    Üç kişi üç araba kullanıyoruz. Birinin eli yüzü düzgün olsa, kalan ikisi yürüyen hurda olsa oluyor. Uzun yola gidecek bir araba olsun. Yeter. Tam olarak bu yüzden 325.000'de bir hurdaya binebiliyorum.  


    Ancak herkes bu kadar şanslı değil. Parası sınırlı olan, birikimle zar zor peşinatı ödeyerek alabilecek kıvama gelen insanlar var. Sabit gelirli. Yatırım fikri yok, fırsat girişimciliği yapacak güç veya vizyon ya da ikisi birden yok. Ortak araba kullanımı imkanı da yok diyelim. Uzun yola güvenle gidebilecek araba ihtiyacı var benden farklı olarak. Ne yapsın bu insanlar? Daha da pahalanmadan, eğer elindeki eskiyor ise bir an önce değiştirecek. Bundan daha doğal bir şey yok.


    Herkesin gerçekleri farklı.


    İmkanı olan tabii ki almasın. Ben yıllardır almıyorum. Almamaya da devam edeceğim. Bu lükse sahibim çünkü.  Almadığım her an zararda değilim, bir şey değilim. Olsam da fark etmez. Kafam farklı çalışıyor. Otomobile keyif üzerinden değer biçiyorum. O yüzden otomobilin fiyatı beni ilgilendirmiyor. Keyifi ilgilendiriyor. Milyonluk otomobillerin bana bir şey ifade etmediği oluyor. Mesela, Range Rover'ın benim için zerre değeri yok. Bana bir anlam ifade etmiyor. Onun onda biri parasına satılan x bir araba eğer ikonik ve keyifli bir aletse, o bana çok daha fazla anlam ifade ediyor. Bilmem anlatabildim mi?


    Tam olarak bu yüzden, otomobilden yediğim potansiyel kazık da bana bir anlam ifade etmiyor. Sizin alıp sattığınız çoğu araba zaten benim kalemim arabalar değil. Yani, şöyle diyeyim, Fluance'a veya Corolla'ya bineceğim diye 325.000'deki hurdamı satıp üstüne para vermem.  Ama ne bileyim, bir Swift Sport'a Corolla'ya vereceğim paranın yarısını verip mutlu mutlu binerim. Keyfim yerinde olur. Veya uzun yola çıkabileceğim bir araç derdinde değilsem, sadece elimdeki hurda Fusion'dan kurtulup yerine kalas olmayan bir şey arıyorsam, Fusion'ı satıp Alfa GTV veya GT falan alabilirim.  Ama onunla da uzun yola çıkmam.  Yani, benim kafa farklı çalışıyor biraz.


    --------------


    Ama bu lükse sahip olmayan milyonlar var. Kaç kişi üç arabayı üç kişi ortak kullanma şansına sahip? Kaçınızın eşi işine arabası ile gidiyor? Kaçınızın anası 40 yıldır araba kullanıyor? 2005 yılında şimdiki eşimle tanışalı 1 yıl olmuştu ve hatun kişi kendine Kalos almıştı. Evlendim. Üstünden 5 yıl geçti. Hatun Kalos'a binmeye devam ediyor. Hatun arabası ile geldi aga.  Evet, seni seviyorum Sanduciorba.   Neyse konumuza geri dönelim.


    Milyonlarca insanın "3 arabadan biri düzgün olsa yeter" diyebileceği bir imkan yok yani. Tek bir araba var elinin altında. Onun da düzgün olması gerekiyor. Yatırım yok, para yok, fikir yok. Ne yapsın? Eldekini ilk imkanı olduğunda peşinata gömüp, daha da pahalanmadan sahip olmaya uğraşıyor. Çok normal.


    Ancak, şansa, imkana, alternatiflere sahip olan HİÇBİR insanın bu akıma kapılıp da zırt pırt araba değiştirmemesi gerekiyor. Zaten kabaca 15 yıldır burada bunu söylüyorum ben.  Bende imkan olmasa da kafam bu benim. Değişmem yani. Keyifli bir hurda alır, uzun yola da gitmem en kötü. Binerim otobüse. Dert değil. Her ortamda sağ kalırım ben. Doğan'a da binerim. Koymaz yani. Ama tabi kafa var bende. Doğan'a da binmem. O bütçe ile giderim bir CRX alırım. Keyifle binerim.  İki üç daha çok masraf açar ama keyfim çok yerinde olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 6 Ekim 2020; 12:50:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0FD1540C7

    Forumda bir arkadaş konu açmış yeni bmw 4 serisi 800 küsür bin tl ye ikinci araç olarak bakmaya gitmişler.


    Allah çok daha fazlasını versin, gözü olanın gözü çıksın. Benim milyar tl lerim olsa piyasa bu durumdayken bu hükümete vs para kazandırmazdım. Kendimce protestomu yapardım. Hala peynir ekmek gibi satılıyor arabalar. Nasıl iş ben anlamadım.

    Haberlerde görmüyormuyuz Cem Yılmaz 4.5 Milyon TL'lik yeni arabasıyla yola çıktı, o aracın 3 milyonu sadece vergi.


    800 bin TL'lik araç pek birşey değil, piyasada sıfır araç 150-200bin TL, bunu 4 ile çarp.


    Eskiden 25bin TL'ye sıfır araba alırken 100 bin TL'ye jeep alan kadar zengin işte.


    Ve alanda bir kere almaktan ötürü, parasını korumak için alıyor. Ya dolara çevirecek, yada birşey satın alacak. Eee her gün ötv zam zam geliyor adam param yok olacaksa hem bmw alayım, hemde üstüne bi ton kullanayım ve kar edeyim diyor.


    Öbür türlü parası bankada dursa yılda %30 dolardan zaten ereyecek, ÖTV vergileri ile alma gücünün dahada düşmesinden bahsetmiyorum bile.


    Yani sorsan onlarda çok keyif aldığından değil, kendi paralarını korumak için almaktalar. Virüs,ÖTV zamları böyle uçmadığında da daire ev felen alıyorlardı.





  • Senin müteahittlik ile bir gram alakan olmadığı belli.


    Eğer bilseydin o müteahhitler evlere demir alırken aldığı demir o günün KURU ile almakta.


    Beton dökmeye,hafriyata gelen adamlar oksijen değil Mazot yakmakta. Eve masraf yapılırken TL üzerinden yaptığı bir masraf yok.


    Senin gibilerde böyle onların TL ile masraf yaptığı dolar ile kar yaptığını düşünmeye devam eder.

  • Araba alacaksın demi çakal

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hickimse araba alıp satmayınca piyasanın düzeleceğinimi sanıyosun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 yıl ekmek almayın da ekmek fiyatları düşsün...

  • Bu soyledigin Turkiye de calismaz.


    1-Araba degistirme

    2-Telefon degistirme


    Yillik olarak Turk insanin periodik bakimi gibidir.

  • Soyle farkliliklar var :) Dedigim ev Izmir de Inonu caddesindeydi ve su anda sifir muadil daire degeri 900k , Renault 9 Spring Sifir aracti ve o yillari dusunursek gunumuz Megane sifir benzinli muadili demek daha dogru olur 200K liste fiyati , etti mi sana 1.2 Milyon :)


    Dolar 8Tl ye dayandi hocam siz belki olumlu bakacak bir pencere buluyorsunuz ancak benim gunes balcikla sivanmiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcetoBalsamico -- 6 Ekim 2020; 14:52:29 >
  • tamamen yanlış


    aslında kural çok basit 30 yaş üstü arabaların trafiğe çıkma yasağı çıktığında bağlanması gerek misal


    0-5 yaş arası araçların 2.elde max.80 bin tl ye


    5-10 yaş arası araçların max 50 bin tl ye


    10-15 yaş arası araçların max 30 bin tl ye


    15-20 yaş arası araçların max 20 bin tl ye


    20-25 yaş arası araçların max 10 bin tl ye


    25-30 yaş arası araçların max 5 bin tl ye gibi düzenlemeyle satılması gerek


    eski hurda araçların devlet desteğiyle geri alınması vs ile bir sirkülasyon oluşturulursa hem sıfır hem 2.el araç satışlarında hareketlenmesine olanak sağlıycaktır


    şimdi adam 97 model aracına 20 bin istese 2011 model arabası olan vatandaş km sine yürürüne kaportasına bakmasa ulan der yıl ve teknolojisiyle bu araba 20 binse benim araba 100 bin der devletin el atması lazm

  • 1 yıl daha bekleyip 2 kat pahalı alın

  • Katılıyorum 1 yıl araba almayın , elektronik ürünlerden bilgisayar tablet telefondan uzak durun bakın bakalım nasıl anırmaya başlıyorlar.Maliyetine sattırırlar adama maliyetine.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLIFE

    Senin müteahittlik ile bir gram alakan olmadığı belli.


    Eğer bilseydin o müteahhitler evlere demir alırken aldığı demir o günün KURU ile almakta.


    Beton dökmeye,hafriyata gelen adamlar oksijen değil Mazot yakmakta. Eve masraf yapılırken TL üzerinden yaptığı bir masraf yok.


    Senin gibilerde böyle onların TL ile masraf yaptığı dolar ile kar yaptığını düşünmeye devam eder.

    İşçi TL ile çalışıyor Türkiye demir-celik ihracatçısı çimento ihracatçısı seramik ihracatçısı üstelik konutta KDV %1 hey yavrum hey

    Tabii Kütahya seramik yerine İtalyan seramiği yerli ağaç yerine ithal ağaç kullanan devleti ele geçiren talancı zihniyeti yağlayacaklar mutlaka olacaktır . Bu beklediğimiz bir şey

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pikelenjelo

    tamamen yanlış


    aslında kural çok basit 30 yaş üstü arabaların trafiğe çıkma yasağı çıktığında bağlanması gerek misal


    0-5 yaş arası araçların 2.elde max.80 bin tl ye


    5-10 yaş arası araçların max 50 bin tl ye


    10-15 yaş arası araçların max 30 bin tl ye


    15-20 yaş arası araçların max 20 bin tl ye


    20-25 yaş arası araçların max 10 bin tl ye


    25-30 yaş arası araçların max 5 bin tl ye gibi düzenlemeyle satılması gerek


    eski hurda araçların devlet desteğiyle geri alınması vs ile bir sirkülasyon oluşturulursa hem sıfır hem 2.el araç satışlarında hareketlenmesine olanak sağlıycaktır


    şimdi adam 97 model aracına 20 bin istese 2011 model arabası olan vatandaş km sine yürürüne kaportasına bakmasa ulan der yıl ve teknolojisiyle bu araba 20 binse benim araba 100 bin der devletin el atması lazm

    Eski araçlar yola çıkmasın dersen araç arzı azalır ve fiyatları daha da artırır. Sun an 85 milyonluk ülkede şahin Toros Broadway araçlarla birlikte 12 milyon otomobil var onları da yasaklardan 8-9 milyon otomobil olur . Düşün bradway kullanamayan adam mecburen Clio almak zorunda bu da eski Clio fiyatlarını artırır

    Herkes bir çözüm arıyor ama mesele vergidir . hükümet vergiyi düşürmesi üzerine kimse kafa yormuyor. Çünkü 40 milyon kişi devletten maaş ve ödenek alıyor. Vergi düşerse maaşım da düşer diye halkın çoğunluğu vergilerin düşmesini istemiyor sanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tek_Kisilik_Muhalefet -- 6 Ekim 2020; 17:7:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu ülkede herhangi bir ürünün fiyatı arttıktan sonra düştüğü görülmüş müdür? Kaç senedir fiyatlar yüksek almayın deniliyor ama düştüğünü de gören yok.

    Yine düşmeyecek aynı kalırsa öpüp başımıza koyalım yani durum o kadar kötü. Kur daha yükselecek, enflasyon artacak gidişat belli.

    İhtiyacı olan alabiliyorsa alsın şimdi yoksa onu da alamayacak duruma gelecek.

    Sağ olsun badem bıyıklılar biz gençlere yaşanmaz bir ülke bıraktılar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pruvap kullanıcısına yanıt

    87'liyim. 93'teki fiyatları hatırlamam imkansız ancak küçük bir araştırma ile her şey bulunabiliyor.


    93 yılında asgari ücretli bir çalışan 7 milyon 823 bin TL kazanmış. Aynı yıl Tempralar 170 milyondan başlıyormuş. Diyelim ki asgari ücretin 10 katı para kazandınız ve hiç harcamadınız, 71 milyon paranız olur. O yıl Serçe'nin fiyatı bile 82 milyonmuş.


    Hafızanız sizi yanıltıyor olmasın. Malum o zamanlar 23 iseniz şimdi 50 civarındasınızdır.


    Kaynak: https://vergidosyasi.com/2017/03/30/1975ten-gunumuze-brut-ve-net-asgari-ucret-rakamlari//






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sir Wilde

    Galerici misiniz?

    Hayır, 'araba almayın' diyenleri dinleyip 80.000₺ zarara uğramış tüketiciyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.