Şimdi Ara

Yüksek Rakımda Dizel Araba Kullanmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
7.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar memlekete gezmeye gittiğim zaman 1.3 multijet arabam ile bariz çekiş düşüklüğü oluyor rakım 1650 metre, benim bildiğim atmosferik motorlar etkileniyor turbo dizellerde pek böyle güçten düşme oluyor mu ?



  • ben dediğin rakımda yasıyorum 1.3 dizel var bendede ama sahıle ınınce bı farklılık hıssetmedım neden farklılık olsun kı
  • Dizel focus vardi bende erzurumdan trabzona gittigimde fark var gibi geliyodu. Baska arkadaslarimdanda duydum bunu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anchowy61

    Dizel focus vardi bende erzurumdan trabzona gittigimde fark var gibi geliyodu. Baska arkadaslarimdanda duydum bunu.

    Bende farkı hissettim arabanın sesi bile değişik geldi kulağıma.
  • dediğiniz şey genelde atmosferik motorlarda olur. Ben yazın 3000 rakıma çıktım araç 3. vitesten yukarı çıkmıyor düz yolda bile abanıyorsun 3. vitesten yukarı çıkmıyor.
  • Dün, TRT'de çok güzel bir belgesel vardı. Atacama'nın Gözleri...Güney Amerika'da 5000 rakımlı bir platoda dev çanaklardan oluşan çok güçlü bir teleskop projesi. Çalışanlar sırtlarında oksijen tüpü ile dolaşıyorlar. Burunlarına hastanelerdeki gibi şeffaf hortumlar bağlı. Arka planda Hyundai H1 panelvan vardı.
  • Bende Erzurumda yaşarken söylüyordum kimse inanmıyordu.
    Turbonun devreye girmediği alt devirlerde çekiş düşüklüğü hissediyordum.
    Batıya yada kuzeye gidince sorun kalmıyordu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    yüksek beygirli araba tavsiyesi
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • hava basıncının rakım yükseldikçe düşmesinden kaynaklı bir durum olabilir.
  • Turbo Dizeller telafi ediyor diye biliyordum ben atmosferikler oldukça çekişten düşüyor yüksek rakımda
  • turbo dizelde olsa sonucta motora giren oksijen miktarı düşüyor. çekiş kaybı yaşamanız gayet doğaldır.
  • Bölgede ağaçlar yoksa kısaca Karadeniz değil ise yaşanabilir. Benim araçta Rize'nin yaylalarında ilk bir de düştü sonra toparladı. ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ilgincmis bir şey daha öğrendik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mutlak basınç sensöründen ve aynı zamanda rakımdan kaynaklanan bir sonuç..örneğin deniz seviyesinde olan ile dağdaki aynı olmadığı için araç ilk çalıştırdığınız yeri kabul eder ve buna göre yorumlar yaparak ilerler(eğer rakım ölçerli mutlak basınç sensörü değil ise )..aklınızda bulunsun deniz seviyesinde çalıştırdınızda ve dağa çıkarken musait yerde durun,aracı stop edip bir daha çalıştırın..oradaki basıncı algılasın..o zaman performansınız değişecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.Canky -- 7 Mayıs 2014; 20:54:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    Bölgede ağaçlar yoksa kısaca Karadeniz değil ise yaşanabilir. Benim araçta Rize'nin yaylalarında ilk bir de düştü sonra toparladı. ..

    Bölge burası ılgaz dağı geçidi Rakım 1650 dik ve bol virajlı bir yol
     Yüksek Rakımda Dizel Araba Kullanmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi liverpol -- 7 Mayıs 2014; 21:01:17 >




  • Turbo dizeller etkilenmiyor-telafi ediyor diyen arkadaşlar ; merak ettim, hava yoğunluğunun azalmasını turbonun nasıl telafi ettiğini açıklayabilirler mi? (İğneleme değil, merak içerir)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Turbo dizeller etkilenmiyor-telafi ediyor diyen arkadaşlar ; merak ettim, hava yoğunluğunun azalmasını turbonun nasıl telafi ettiğini açıklayabilirler mi? (İğneleme değil, merak içerir)

    Turbo motorların yüksek rakım performansı daha iyidir. Yüksek rakımdaki yüksek hava basıncı dolayısıyla turbo çekişli motorların güç kaybı azımsanmayacak ölçüdedir. Tam aksine türbinlerin performansı yüksek rakımlarda daha iyidir. Bunun nedeni ise turbonun üst kısmına doğru olan hemen hemen sabit basınçla çıkış noktasındaki daha düşük çevre basıncı arasındaki büyük basınç farkıdır. Kompresör supabındaki düşük hava yoğunluğu büyük ölçüde dengelenir. Böylece motor neredeyse hiç güç kaybına uğramaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: liverpol

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Turbo dizeller etkilenmiyor-telafi ediyor diyen arkadaşlar ; merak ettim, hava yoğunluğunun azalmasını turbonun nasıl telafi ettiğini açıklayabilirler mi? (İğneleme değil, merak içerir)

    Turbo motorların yüksek rakım performansı daha iyidir. Yüksek rakımdaki yüksek hava basıncı dolayısıyla turbo çekişli motorların güç kaybı azımsanmayacak ölçüdedir. Tam aksine türbinlerin performansı yüksek rakımlarda daha iyidir. Bunun nedeni ise turbonun üst kısmına doğru olan hemen hemen sabit basınçla çıkış noktasındaki daha düşük çevre basıncı arasındaki büyük basınç farkıdır. Kompresör supabındaki düşük hava yoğunluğu büyük ölçüde dengelenir. Böylece motor neredeyse hiç güç kaybına uğramaz.

    Hava basıncı yüksek değil de alçak değil mi rakımı yüksek yerlerde? Havanın yoğunluğunun da az olduğu durumda, motora yeteri kadar hava gitmiyor. Bu durumda zengin karışım oluşup, turbo türbinlerine yeteri kadar basınç gelmiyor..... Ben böyle mantık yürütmüştüm. Söylediklerinizde emin misiniz?




  • oksijen sensörleri ne işe yarıyor?
  • volkman kullanıcısına yanıt
    Yüksege ciktikca basinc azalir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2200-2300m civarı bir rakımda kullandım bu yaz yaylada.. ağaç bile yetişmiyor o derece yüksek..
    atmosferik de turbo da etkileniyor ama yeterli basıncı sağlayınca turbo arayı açıyor
    bir de chipli olunca benim araç; yetersiz oksijenden dolayı kara tren gibi tütüyordu yanamayıp eksozdan çıkan mazot chipin ilk defa zararını gördüm; azalan oksijene fazladan yakıt basarak; eşekleşen aracımla
    yarım debrijayla aşina olup(hayatımda bu kadar yarım debriyaj yaptığımı hatırlamıyorum); rampaya vurmadan önce kaptırmak gerekiyor.. zaman zaman kalkışta bayılınca milleti indiriyordum arabadan..
    en komiği de sabah 7derece ısıda ilk marşta ; yetersiz ateşlemeden dolayı vuruntulu ilk hareketi alması motorun..
    bunların bir ısmı 3 silindirin naneleri ama farklı yüksek rakımda araç kullanmak..
    2.5tdi t4 tranporter da kullandım; ondan da bayılma; motor sesinde değişiklik mevcuttu bolca..

    kimi arazi araçlarında oksijen sensörü aracılığıyla; silindir içi hava yakıt karışımı değişiyor diye biliyorum..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.