Şimdi Ara

Yüksek Rakımda Dizel Araba Kullanmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
1
Favori
7.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    2200-2300m civarı bir rakımda kullandım bu yaz yaylada.. ağaç bile yetişmiyor o derece yüksek..
    atmosferik de turbo da etkileniyor ama yeterli basıncı sağlayınca turbo arayı açıyor
    bir de chipli olunca benim araç; yetersiz oksijenden dolayı kara tren gibi tütüyordu yanamayıp eksozdan çıkan mazot chipin ilk defa zararını gördüm; azalan oksijene fazladan yakıt basarak; eşekleşen aracımla
    yarım debrijayla aşina olup(hayatımda bu kadar yarım debriyaj yaptığımı hatırlamıyorum); rampaya vurmadan önce kaptırmak gerekiyor.. zaman zaman kalkışta bayılınca milleti indiriyordum arabadan..
    en komiği de sabah 7derece ısıda ilk marşta ; yetersiz ateşlemeden dolayı vuruntulu ilk hareketi alması motorun..
    bunların bir ısmı 3 silindirin naneleri ama farklı yüksek rakımda araç kullanmak..
    2.5tdi t4 tranporter da kullandım; ondan da bayılma; motor sesinde değişiklik mevcuttu bolca..

    kimi arazi araçlarında oksijen sensörü aracılığıyla; silindir içi hava yakıt karışımı değişiyor diye biliyorum..

    ben de 2150 metrede yaşıyordum yaklaşık 9 ay önce.aracım ilk çalıştırmada motor deli gibi sallanıyordu.şimdi rakım deniz seviyesi o motor sarsıntısı bayağı azaldı.not:araç 1,4 tdi pd fabia.sizin araçla aynı motora sahip.




  • OXMOXTOX O kullanıcısına yanıt
    işte ben de deniz seviyesinde yaşadığım için; bayağı yadırgamıştım bu durumu ilk sabah.. kışın buzda bile böyle yapmamıştı hiç..
    bizim araçlar oksijeni seviyor bir de marşa uzun basınca daha sarsıntısız çalışıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    işte ben de deniz seviyesinde yaşadığım için; bayağı yadırgamıştım bu durumu ilk sabah.. kışın buzda bile böyle yapmamıştı hiç..
    bizim araçlar oksijeni seviyor bir de marşa uzun basınca daha sarsıntısız çalışıyor

    marşa geçenlerde bir arkadaş uzun bastı bayağı bir ses geldi.aman ondan sonra marşı volanı yemeyelim.
    siz bizim araçları tanıdığınızdan bir soru sorucam.dün adanadan ankaraya yola çıktım.yol oldukça dağlık pozantı yaylasını çıkıyorsunuz.ben de biraz zorladım.araç birden o çekişini kaybetti yığıldı ve motor arıza ışığı yaktı.neyse hemen kenara çektim.bekledim kontağı aç-kapa yaptım aracın çekişi düzeldi ama motor arıza ışığı sönmedi.daha sonra aynısını bir kez daha yaptı.gazı köklememe rağmen araçta çekiş olmadığı gibi vites düşürüdüm habire.şimdi düzeldi bir sorun yok ama motor arıza ışığı yanıyor.sebep turbo olabilir mi?turbo valfi diye bir şey varmış acaba ondan mı?siz daha önce böyle bir şeyle karşılaştınız mı?




  • OXMOXTOX O kullanıcısına yanıt
    Uzun mars dedigim en fazla 1 saniye fazladan; motorun ilk devirlenme aninda yükünü azaltmak icin.yoksa tik desen calisiyor bunlar ama sarsıntı yapiyor..

    Bahsettiğin problem turbo hortumlari+ek yerleri saglamsa; ya kotu yakit gelmistir o an ki bizim arabalar pek seçmez; obezite var..ya kurumlanma vardir motorda; carbon clean oneririm..ya egr valfi dolmuştur; bendekini iptal ettim..ya da n75 turbo valfindendir.. en kotu ihtimal ise 10-40 gibi yari sentetik yag kullanimi neticesinde turbo yemistir; asiri yuklenmenin de etkisiyle..
    Benimki 60bin kmde, 45bin kmdir bende; hic uzmedi..ilk iki bakimda 5w30 mobil1 esp tam sentetik yag kullandim; sonrasinda 5w40 castrol edge t.diesel kullaniyorum (tavsiye ederim, nispeten daha uygundur fiyati) her iki bakimda da mazot filtresini degistiririm..
    Duman atma, turbo isligi falan yoktur umarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiyenin en yüksek şehri Erzurum'da yaşayanlara sormak lazım. Benzinlilerin rolanti ayarının bozulduğunu biliyorum ama dizeller hakkında bilgim yok. Ama illaki bir etkilenme vardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Uzun mars dedigim en fazla 1 saniye fazladan; motorun ilk devirlenme aninda yükünü azaltmak icin.yoksa tik desen calisiyor bunlar ama sarsıntı yapiyor..

    Bahsettiğin problem turbo hortumlari+ek yerleri saglamsa; ya kotu yakit gelmistir o an ki bizim arabalar pek seçmez; obezite var..ya kurumlanma vardir motorda; carbon clean oneririm..ya egr valfi dolmuştur; bendekini iptal ettim..ya da n75 turbo valfindendir.. en kotu ihtimal ise 10-40 gibi yari sentetik yag kullanimi neticesinde turbo yemistir; asiri yuklenmenin de etkisiyle..
    Benimki 60bin kmde, 45bin kmdir bende; hic uzmedi..ilk iki bakimda 5w30 mobil1 esp tam sentetik yag kullandim; sonrasinda 5w40 castrol edge t.diesel kullaniyorum (tavsiye ederim, nispeten daha uygundur fiyati) her iki bakimda da mazot filtresini degistiririm..
    Duman atma, turbo isligi falan yoktur umarım

    ben de castrol edge 5w 40 turbo dizel yağı kullanıyorum.3 yıl önce aracı ilk aldığım da aynı problemleri yapmıştı.turboyu söktürmüş revizyonunu yaptırmıştım.turbo mili ileri geri yapıyormuş düzelttiler.yani yatak sekman değişikliği yapıldığını söylediler.sorun tekrar etti.egryi değiştirdim ve bayağı bir kurumlanma vardı onları temizlettim.sonra aynı sorun tekrar etti.turbo hortumlarından dediler.hortumları değiştirdim yine aynısını yaptı.hava akışmetre dediler değiştirdim aynı sorun devam etti.sonra aracı çok zorlamadığım için uzun bir süre yapmadı.tekrar dün yaptı.ben bakmadığım sadece n75 turbo valfi kaldı acaba sorun orda olabilirmmi?bir de pcye bağlattık mı sorun gözükür mü?aklıma başka ihtimal gelmiyor.bu arada araçı ben 47000 kmdir kullanıyorum araç 150000 kmde.




  • Yazilanlara bakarsak revizyonlu turbo ,zora gelince sukoyvermis..
    Ariza kodunu okutursaniz yardimci olur. .
    Garrett turbo değişimi mantikli olan; tekrar revizyona gitmektense..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 7 Mayıs 2014; 22:53:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Yazilanlara bakarsak revizyonlu turbo ,zora gelince sukoyvermis..
    Ariza kodunu okutursaniz yardimci olur. .
    Garrett turbo değişimi mantikli olan; tekrar revizyona gitmektense..

    sağolun teşekkür ederim yardımlarınız için.yarın pcye bağlatayım arabayı acaba ne olacak?arıza ne verecek ?göreceğiz.bu arada gazı diplediğim zaman kara duman atıyor.diğer bir konuda sabah motor soğukken ilk çalıştırmada 1-2 saniye beyaz duman attıktan sonra bir daha atmıyor.
  • Turbosu, dizeli lpg lisi farketmez, yanma olması için oksijen lazım, bu konuda en iyiler japonlardan çıkıyor.
  • Oksijen sensörü, akışmetre, maf...

    Araçlar sensör verileriyle gerekli düzenlemeleri yapıyor, çok fazla fark yaratmaz rakım..

    Belli bir seviyenin üstüne çıkılmadıkça tabiki..

    Yanma için gerekli yakıt-hava karışımını motor ayarlıyor fakat oksijen azaldıkça çekişte ister istemez düşer bir miktar..
  • 1.3 multijet 75 hp çok etkileniyordu 1.5 Dci 85 hp motor daha iyi yüksek rakımda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yaz 1 saat içinde 1800 metreye tırmanıp indim bir fark hissetmedim. Araç opel corsa 1.3 cdti.
  • Her 1000 Metrelik yükseklikte %10 performans düşümü olur. Atmosferik motorlar bundan çok etkilenirken Turbo beslemeli araçlarda daha az güç kaybı olur.
    Mesele deniz seviyesinden yükseldikçe hava basıncının azalmasıdır.
    http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/3fe9d84310e77f1_ek.pdf?dergi=49
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    Bu yaz 1 saat içinde 1800 metreye tırmanıp indim bir fark hissetmedim. Araç opel corsa 1.3 cdti.

    1.3 multijetin çekişi gidişi nasıldı ? 1800 rakımda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liverpol


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    Bu yaz 1 saat içinde 1800 metreye tırmanıp indim bir fark hissetmedim. Araç opel corsa 1.3 cdti.

    1.3 multijetin çekişi gidişi nasıldı ? 1800 rakımda

    Dediğim gibi normalden bir fark hissetmedim. Deniz seviyesinde nasıl gidiyorsa o. Muhakkak performans düşüşü olmuştur ancak hissedilir seviyede değildi. Eğer normal çekişini soruyorsanız zaten kendini anca taşıyan bir motora 4 kişi + klima ekliyorsunuz (aile arabası olarak kullanılıyor) Nasıl olduğunu söylememe gerek yok sanırım Benim kullandığım 75 beygir. 95 likler daha iyi diyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: liverpol


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    Bu yaz 1 saat içinde 1800 metreye tırmanıp indim bir fark hissetmedim. Araç opel corsa 1.3 cdti.

    1.3 multijetin çekişi gidişi nasıldı ? 1800 rakımda

    Dediğim gibi normalden bir fark hissetmedim. Deniz seviyesinde nasıl gidiyorsa o. Muhakkak performans düşüşü olmuştur ancak hissedilir seviyede değildi. Eğer normal çekişini soruyorsanız zaten kendini anca taşıyan bir motora 4 kişi + klima ekliyorsunuz (aile arabası olarak kullanılıyor) Nasıl olduğunu söylememe gerek yok sanırım Benim kullandığım 75 beygir. 95 likler daha iyi diyorlar.

    Bende de daha önce 1.3 mulijet Albea ve 1.3 Grande Punto vardı yüksek rakımda oldukça düşüktü çekiş şimdi 1.5 Dci 85 hp var gayet yeterli çekişi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: liverpol

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    quote:

    Orijinalden alıntı: liverpol


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    Bu yaz 1 saat içinde 1800 metreye tırmanıp indim bir fark hissetmedim. Araç opel corsa 1.3 cdti.

    1.3 multijetin çekişi gidişi nasıldı ? 1800 rakımda

    Dediğim gibi normalden bir fark hissetmedim. Deniz seviyesinde nasıl gidiyorsa o. Muhakkak performans düşüşü olmuştur ancak hissedilir seviyede değildi. Eğer normal çekişini soruyorsanız zaten kendini anca taşıyan bir motora 4 kişi + klima ekliyorsunuz (aile arabası olarak kullanılıyor) Nasıl olduğunu söylememe gerek yok sanırım Benim kullandığım 75 beygir. 95 likler daha iyi diyorlar.

    Bende de daha önce 1.3 mulijet Albea ve 1.3 Grande Punto vardı yüksek rakımda oldukça düşüktü çekiş şimdi 1.5 Dci 85 hp var gayet yeterli çekişi

    Doğrudur hocam belki ben fark etmemişimdir belki de araçla alakalıdır. Bendeki opel. Şirkette aynı motorlu fiat fiorino var ancak motorları aynı olmasına rağmen araçların bazı tepkileri birbirinden farklı belki sensörlerle falan alakalıdır bilemem.

    Çıktığım yer de antalya saklıkent belki bilirsiniz deniz seviyesinden bir anda 2100 metreye çıkıyor. Multijetin değil de benim çekişim düştü diyebilirim feci başım ağrıdı burnumdan kan geldi 1800 metreden geri indim aşağı




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.