Şimdi Ara

Yüksek devirdemi kulanırsak çok yakar yoksa düşük devirdemi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
8.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mesela 2. viteste yüksek devirdemi gitmek yoksa 3. vitesde düşük devirdemi gitmek daha az yakar arkadaşlar. Şehir içi kulanım için. Şimdiden tşkler



    _____________________________
    2010 Mercedes C 220 CDI Siyah
    2013 VW GOLF 7 1.2 TSI COMFORTLİNE Tungsten Gri
  • Yüksek devir genelde çok yakar ama çok düşük devirde'de araçta ileride problemler çıkar.
    Dizel ise en mantıklısı 1800-2100 devir aralıklarında kullanmaktır.
    Benzinli araç kullanmak lüks olduğu için bilemiyorum onu :)
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShaRLooT

    Yüksek devir genelde çok yakar ama çok düşük devirde'de araçta ileride problemler çıkar.
    Dizel ise en mantıklısı 1800-2100 devir aralıklarında kullanmaktır.
    Benzinli araç kullanmak lüks olduğu için bilemiyorum onu :)

    Dizel araç için sormuştum
    _____________________________
    2010 Mercedes C 220 CDI Siyah
    2013 VW GOLF 7 1.2 TSI COMFORTLİNE Tungsten Gri
  • Araç ne? İmzanızda yazan Merso mu?
    Hangi viteste olursa olsun genel olarak benzinliler 2000-2500 devir aralığında, dizeller 1500-2000 devir aralığında en ekonomik değerleri sunar.. Bu değerlerin üstünde daha fazla yakacağı zaten biliniyor, ayrıca bu devirlerin altında da (motor zorlanacak kadar düşük devirlerde de) fazla yakar..
    _____________________________


    2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Araç ne? İmzanızda yazan Merso mu?
    Hangi viteste olursa olsun genel olarak benzinliler 2000-2500 devir aralığında, dizeller 1500-2000 devir aralığında en ekonomik değerleri sunar.. Bu değerlerin üstünde daha fazla yakacağı zaten biliniyor, ayrıca bu devirlerin altında da (motor zorlanacak kadar düşük devirlerde de) fazla yakar..
    3. vites düşük devirde daha az yakar..
    _____________________________
    2012 Mazda 3 Dizel
  • Dizel torku düşük devirde vereceği için 3. Vitesde daha az yakar. Gittiğiniz yola göre vitesi seçebilirsiniz.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Dizel torku düşük devirde vereceği için 3. Vitesde daha az yakar. Gittiğiniz yola göre vitesi seçebilirsiniz.
    araba çektiği sürece yani gaza bastığında hızın arttığı sürece deviri düşürmek az yakmanı sağlar(yüksek vites için) ancak eğer örneğin yokuş çıkıyorsun son vitestesin devir çok düşük gaza basıyorsun araba çekmiyor titriyor yada boğuluyor ozaman yakıtı yakmadan atmaya başladığı için daha çok yakmaya başlar araç.

    en az yakıt için en yüksek vites (aracın çektiği yani gaza bastımı hızlanabildiği) en düşük devir.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    araba çektiği sürece yani gaza bastığında hızın arttığı sürece deviri düşürmek az yakmanı sağlar(yüksek vites için) ancak eğer örneğin yokuş çıkıyorsun son vitestesin devir çok düşük gaza basıyorsun araba çekmiyor titriyor yada boğuluyor ozaman yakıtı yakmadan atmaya başladığı için daha çok yakmaya başlar araç.

    en az yakıt için en yüksek vites (aracın çektiği yani gaza bastımı hızlanabildiği) en düşük devir.

    Alıntıları Göster
    Şehir içi kullanıma 3. vites düşük devir kullanayım o halde
    _____________________________
    2010 Mercedes C 220 CDI Siyah
    2013 VW GOLF 7 1.2 TSI COMFORTLİNE Tungsten Gri




  • 1.4 TSİ motorlu araçlarda 1500 ün altına düşmemek kaydıyla düşük devir her zaman ekonomiktir...
    _____________________________
    Superb 1.4 TSI Elegance
  • Aracın teknik verilerine bakıp azami tork gücünün alındığı devirde kullanın. Düz yolda, araba çektiği sürece bu devrin 500 rpm kadar altında kullanılabilir ama hafif tırmanışlarda azami tork devri uygundur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paramedik 112

    Aracın teknik verilerine bakıp azami tork gücünün alındığı devirde kullanın. Düz yolda, araba çektiği sürece bu devrin 500 rpm kadar altında kullanılabilir ama hafif tırmanışlarda azami tork devri uygundur.
    Yüksek vites, düşük devir...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CHARGEN83

    Yüksek vites, düşük devir...

    Yüksek hız ve yük durumunda fazla yakmak için olabilir tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: CHARGEN83

    Yüksek vites, düşük devir...

    Yüksek hız ve yük durumunda fazla yakmak için olabilir tabi.

    Yük derken kamyondan bahsetmiyordur herhalde arkadaş, otomobil olarak düşük devirde seyir her zaman daha az yakar
    _____________________________
  • Yük için kamyon kullanmak gerekmiyor. Ağırlığına oranla düşük hacimli motora sahip arabalar düşük devirlerde, yüksek hızlarda, araba doluyken ve dik yokuşlarda az yakmaz. Düz yol hariç, yüksek hız-düşük devir eskiden kalma yanılgıdır esasında. 1.3 mJet yüklüyken veya uzun yolda giderken 2 dizel motorlu araba kadar yakar. Bu durum, azami tork devrinin daha yüksek devirlerde elde edildiği atmosferik motorlarda daha belirgindir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 14 Ocak 2012; 11:13:15 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paramedik 112

    Yük için kamyon kullanmak gerekmiyor. Ağırlığına oranla düşük hacimli motora sahip arabalar düşük devirlerde, yüksek hızlarda, araba doluyken ve dik yokuşlarda az yakmaz. Düz yol hariç, yüksek hız-düşük devir eskiden kalma yanılgıdır esasında. 1.3 mJet yüklüyken veya uzun yolda giderken 2 dizel motorlu araba kadar yakar. Bu durum, azami tork devrinin daha yüksek devirlerde elde edildiği atmosferik motorlarda daha belirgindir.
    Aracınızın maksimum torku verdiği devre göre değişir.1500-2000 arası denilmiş,bazı dizeller 2000 devirde maksimum torkunu vermeye başlıyor;bu araç 1500-2000 arası kendini çok zor toplar,ekonomi de yapamaz.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Yük için kamyon kullanmak gerekmiyor. Ağırlığına oranla düşük hacimli motora sahip arabalar düşük devirlerde, yüksek hızlarda, araba doluyken ve dik yokuşlarda az yakmaz. Düz yol hariç, yüksek hız-düşük devir eskiden kalma yanılgıdır esasında. 1.3 mJet yüklüyken veya uzun yolda giderken 2 dizel motorlu araba kadar yakar. Bu durum, azami tork devrinin daha yüksek devirlerde elde edildiği atmosferik motorlarda daha belirgindir.

    tabiki yolun durumuna göre uygun viteste gitmek gerekir, dizel olarak peki bilgim yok. benzinli araçlarda 4. vites 100 le giderken yakıt tüketimi daha çok 5 vitesle giderken daha az gösteriyor, rampa yukarı giderken uygun vitesle gitmeyip daha yüksek vitesle gidersen yakıt tüketimi artacaktır tabiki...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Aracınızın maksimum torku verdiği devre göre değişir.1500-2000 arası denilmiş,bazı dizeller 2000 devirde maksimum torkunu vermeye başlıyor;bu araç 1500-2000 arası kendini çok zor toplar,ekonomi de yapamaz.

    Arkadaşın imzasındaki araç bildiğim kadarıyla maksimum torku olan 400 nm'yi 2000 devirde veriyor zaten.. 1500-2000 arasında max torkun 2/3 ünü falan rahat rahat verir..(Tork grafiğini bulamadım) Bu devirlerde turbo lag gibi bir durum olacağını sanmıyorum..
    _____________________________


    2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Aracınızın maksimum torku verdiği devre göre değişir.1500-2000 arası denilmiş,bazı dizeller 2000 devirde maksimum torkunu vermeye başlıyor;bu araç 1500-2000 arası kendini çok zor toplar,ekonomi de yapamaz.

    Arkadaşın imzasındaki araç bildiğim kadarıyla maksimum torku olan 400 nm'yi 2000 devirde veriyor zaten.. 1500-2000 arasında max torkun 2/3 ünü falan rahat rahat verir..(Tork grafiğini bulamadım) Bu devirlerde turbo lag gibi bir durum olacağını sanmıyorum..

    Alıntıları Göster
    aracın hızını sabit tutmak için gaz pedalına en az açıyla bastığınız vites ve devirde az yakar yani motorun en iyi çektiği devir - max. torkunu verdiği devir oluyor. bunu deneyerek ve anlık tüketimi sürekli takip ederek rahatça bulabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 14 Ocak 2012; 11:38:41 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın hızını sabit tutmak için gaz pedalına en az açıyla bastığınız vites ve devirde az yakar yani motorun en iyi çektiği devir - max. torkunu verdiği devir oluyor. bunu deneyerek ve anlık tüketimi sürekli takip ederek rahatça bulabilirsiniz.

    Ben acaba 2 . vitesin yüksek devrimi 3 ün düşük devri arasında kalmıştım ama 3. düşük devrinden daha az yakıyor gibi.
    _____________________________
    2010 Mercedes C 220 CDI Siyah
    2013 VW GOLF 7 1.2 TSI COMFORTLİNE Tungsten Gri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bugrahan27

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın hızını sabit tutmak için gaz pedalına en az açıyla bastığınız vites ve devirde az yakar yani motorun en iyi çektiği devir - max. torkunu verdiği devir oluyor. bunu deneyerek ve anlık tüketimi sürekli takip ederek rahatça bulabilirsiniz.

    Ben acaba 2 . vitesin yüksek devrimi 3 ün düşük devri arasında kalmıştım ama 3. düşük devrinden daha az yakıyor gibi.

    aynen öyle 3. attığınızda motor max. torkunu verdiği devire gelir. dizelde devir arttıkça tork eğrisi düşme eğilimi gösterir
    _____________________________
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.