Şimdi Ara

Devir yükselince tork neden düşer ki ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
3.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Atıyorum x model araba 1500 devirde 120 NM tork üretiyor bu araba 2000 devire gelince neden tork düşer ?

    Devir Yükseldikçe doğru orantılı olarak torkun yükselmesi gerekmez mi ?

    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
    İnsanlara Fazla Değer Vermeyin...
  • borisgrey b kullanıcısına yanıt
    B borisgrey demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: borisgrey

    fazla kafa karışıklığına gerek yok

    güç = devir x tork

    e max güç sabit, deviri arttırırsan tork düşer, işte bu kadar basit. amma hikaye yazmışlar yanma manma diye
    Olayı anlamamışsın bile ezberci ve formülcü zihniyet ile yorum yapmışsın. Güç sabit, devri arttırırsan tork düşer diyorsun peki neden ?

    Neden belirli bir devre kadar Tork ve devir artarken bir yerden sonra Tork düşüyor ? Adamın sorduğu soru bu zaten. Yanma hikaye diyorsun peki neymiş nedeni ? Her şey idealken niye Tork bir anda düşer ?
  • 2000 devirde dizelde bile düşüş olmaz anca kendine gelmiştir araba. maksimum tork devri kaçsa ordan düşmeye başlar belli aralıkta korumuyorsa, 3500 den sonra da epey kaybeder torku.

    benzinli arabada maksimum torku atmosferik ise genelde 3500-4000 devirde alır anca burdan itibaren düşmeye başlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 3 Ocak 2019; 15:45:23 >
    _____________________________
  • Bir kaynak atayım size bence yardımcı olur..

    Sekiz Silindir
    Tork ve beygir gücü arasındaki ilişki nedir? Performansa etkileri nasıldır?
    https://www.sekizsilindir.com/2016/08/beygir-tork-iliskisi.html
    _____________________________
    "17 Seat Leon 1.6 TDi Style Plus - Dell Inspiron 7559 - Maden &amp; Met. Malz. Mühendisi - DEU ÇAP - YouTube




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    2000 devirde dizelde bile düşüş olmaz anca kendine gelmiştir araba. maksimum tork devri kaçsa ordan düşmeye başlar belli aralıkta korumuyorsa, 3500 den sonra da epey kaybeder torku.

    benzinli arabada maksimum torku atmosferik ise genelde 3500-4000 devirde alır anca burdan itibaren düşmeye başlar.
    *atıyorum* demiştim hocam



    Bu arada konuyu açtıktan sonra biraz bakındim ve benim gibi bu konuyu merak eden başka insanların açtığı konuları okudum. Sebebi Pistona aşırı hızdan dolayı yeterli hava yakıtın yetiştirilememesi - sürtunme vs.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İnsanlara Fazla Değer Vermeyin...
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    3k da max torq veren 5500 de max güç veren bir motor aslında 3k dan itibaren max güç devrine kadar max torkunu verir hatta güç arttıkça tork gerçek manada o değeri bulmuş olur. Galiba pistonlu motolarların cilvesi bu düşüş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"
  • Bunun çok sebebi var. Hepsinin de bilimsel olarak formüllerle açıklaması var ama hatırladıklarımı yazayım. İdeal çevrimdeki gibi ısının tamamı yanma odasında tutulamayıp dışarıya kaçtığı için oluşan termal kayıp var. Daha fazla iş elde edebilicekken vuruntu dediğimiz bir şey var. Bu yüzden sıkıştırma oranı benzin ve dizeller için belirli değerler arasındadır.

    Yine sabit hacimde yanma odasına ekstra ısı ekleyemiyoruz çünkü bizim patlamada oluşan alevimiz sonlu bir hıza sahip. Yine bu esnada oluşan ısı kayıpları var. Bu yüzden yanma odasındaki basınç istediğimiz kadar değil. Patlamadan sonra pistonun aşağı itildiği andaki en yüksek sıcaklığına ulaşıyor yine burada ısı kaybı var. Son olarak yanmış gazları atarkenki süreçte yine ideal orana yaklaşamadığımızdan dolayı içeriye istediğimiz miktarda temiz havayı alıp yanmış gazları atamamak var.


    Daha çok neden vardır da şu an aklıma gelmiyor. Yanlışlar olabilir hatırladığım kadarıyla yazdım.
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK

    PSN:TheCaliph_TR
    XBOX:ThecaliphTR




  • @dfk24 hocam maksimum beygir gücü benzinlide genelde 5500-6000 devirde gelir bu devre kadar artar ama cıvık fitek vti alırsan o sanırım 7600 devirde 160hp veriyor güç buraya kadar artmaya devam edecek çevir babam çevir.

    @etusch hocam dediğiniz mantıklı geldi bizim vectra b 3200 devirde maksimum tork 5600 devirde maksimum güç veriyor, 6000 den sonrası net gereksiz bence performans dememesinde bile. benzinli motorlarda çap ve strok farklı olduğundan olsa gerek devir bandı geniş ve 16 valf te olunca yüksek devirde tork düştüğünde bile tork pek aranmıyor.
    8 valf benzinliler ise valfler büyük olduğundan alt devirde atak deniyor ama üst devirde canlı değil uyuz uyuz devirleniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 3 Ocak 2019; 19:6:35 >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Vites ne zaman düşürülür?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Elinde kollu alyan olsun. Birde alyan ağız torna vida



    Tornavida ile daha hızlı vidayı açarsın ama ilk açmada zorlanırsın...



    Kollu Alyan ile ilk açmada rahat açarsın ama tornavida kadar hızlı alamazsın...



    Fizik kanunu döndürme mesafesi arttıkça tork artar devir düşer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • çok hızlı şekilde ağırlık kaldırır,iş yaparken niye fazla yorulursan o yüzden
    _____________________________
  • Belli bir hızdan sonra silindir içinde piston çok hızlı hareket ettiği için , yakıt hava karışımının tamamen yanması için yeterli zaman kalmıyor. Yakıt tam yanmadan boşaltma evresine geçiyor piston burdanda tork kaybı oluyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • O kayıpları önlersin ama bu sefer makine normal seyirde 25 litre benzin tüketir 100 km'de. Bir de bunun tekerleğe aktarılması var. İşin ucu verimli yanma sebebiyle ekonomiye dayanıyor olmaz diye bir şey yok esasında.
    _____________________________
    2009 Renault Laguna III 2.0 dci Privilege
  • yanmanin bir suresi var. buji atesledikten sonra hava benzin karisiminin tutusup genlesmeye baslamasi ve bitirmesi bir sure tutuyor.yani bize gore cok cok hizli milisaniye de olsa yanma en verimli gerceklestigi bir optimum sure var.

    3000 devirde mesela dakikada 3000 saniyede 50 devir ceviriyor krank. bu saniyede 25 tane tam yanma demek.yani 3000 devirde yanmanin tamamlanma suresi 1000/(25x4ayri zaman) = 10 milisaniye iken , 5000 devirde motor kranki saniyede 83 kere doner. yani yaklasik 41 yanma gerceklesir ve yanma icin sure 6msn duser. 6 msn sonra piston tekrar yukari cikmaya baslayip egzoz moduna gecer.

    tork aslinda elektrikli hava emme subaplari ile bir noktaya kadar lineer yapilabilir. fakat maliyetten dolayi yapmiyorlar. yani emme egzoz subaplari triger uzerinden kranka sabit bagli oldugundan en optimum ayar belli bir devre gore yapiliyor. o devirden hizli veya yavas oldugunda subap zamanlamalari ayarlanamadigi icin de bir tork kaybi oluyor. cozumu karburatorden benzin enjektsiyona gecildigi gibi motora hava enjekte etmek ama maliyetten dolayi yapilmiyor. bu tarz enjektor hava beslemeli motorlar var gordum duydum ama yaygin degil.

    elektrikli motor devri amerikada basladi, 1 milyon EV olmus amerikada. icten yanmali motorlara arge yapmiyor artik firmalar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • fazla kafa karışıklığına gerek yok

    güç = devir x tork

    e max güç sabit, deviri arttırırsan tork düşer, işte bu kadar basit. amma hikaye yazmışlar yanma manma diye
    _____________________________
  • Şöyle düşünelim
    Bir beygirimiz var bununla çift süreceğiz, beygiri tarlaya çektik pulluğu bağladık şimdi bu hayvan bunu koşarak mı çekerse daha derin kazabilir yoksa yavaş yavaş giderse mi aha motorda boyle işte yani hava ve yakıt karışımının tutuşmasının zaman karşısındaki ulaştığı termal anlamdaki en verimli doruk noktada güç en üstte oluyor, zorlamaya devam edince fazla benzin az hava yani çok devir ama kendisine uygulanacak karşı kuvvete de bir o kadar hassas durum oluşuyor.
    _____________________________
    AO
  • quote:

    Orijinalden alıntı: borisgrey

    fazla kafa karışıklığına gerek yok

    güç = devir x tork

    e max güç sabit, deviri arttırırsan tork düşer, işte bu kadar basit. amma hikaye yazmışlar yanma manma diye
    Olayı anlamamışsın bile ezberci ve formülcü zihniyet ile yorum yapmışsın. Güç sabit, devri arttırırsan tork düşer diyorsun peki neden ?

    Neden belirli bir devre kadar Tork ve devir artarken bir yerden sonra Tork düşüyor ? Adamın sorduğu soru bu zaten. Yanma hikaye diyorsun peki neymiş nedeni ? Her şey idealken niye Tork bir anda düşer ?
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK

    PSN:TheCaliph_TR
    XBOX:ThecaliphTR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Olayı anlamamışsın bile ezberci ve formülcü zihniyet ile yorum yapmışsın. Güç sabit, devri arttırırsan tork düşer diyorsun peki neden ?

    Neden belirli bir devre kadar Tork ve devir artarken bir yerden sonra Tork düşüyor ? Adamın sorduğu soru bu zaten. Yanma hikaye diyorsun peki neymiş nedeni ? Her şey idealken niye Tork bir anda düşer ?

    Alıntıları Göster
    arkadaşım sen en temel bilgiden yoksun olarak gelip buraya yorum yazma olur mu? fizik filan öğren gel sonra tartışalım, aynı frekansta değiliz.

    sorduğun soru şuna benziyor, "f=m.a ama 1kg yerine 10kg nesneyi daha yüksek hıza çıkarmak için neden fazla kuvvet uygulamam gerekiyor".. bir düşün sonra yaz oldu mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi borisgrey -- 4 Ocak 2019; 14:47:25 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: borisgrey

    arkadaşım sen en temel bilgiden yoksun olarak gelip buraya yorum yazma olur mu? fizik filan öğren gel sonra tartışalım, aynı frekansta değiliz.

    sorduğun soru şuna benziyor, "f=m.a ama 1kg yerine 10kg nesneyi daha yüksek hıza çıkarmak için neden fazla kuvvet uygulamam gerekiyor".. bir düşün sonra yaz oldu mu?

    Alıntıları Göster
    E tamam fizik biliyorsan bana niye şunu söylemiyorsun ? Tork artıyor devir artıyor güç artıyor. Neden bu 10 bin devire kadar gitmiyor ??


    Yani torkun düşme sebebi Güç = Tork * Devir

    Güç sabit olursa Tork düşmek zorunda. Hocam neden böyle ? Karıştırmayın formül böyle. 50 yıl önce atanmış kendini gram geliştirmemiş Fizik hocasından sevgiler.
    Peki hocam güç 3500 devire kadar artıyordu neden bir noktaya kadar arttı sonra sabit kaldı ve düştü ? Yarın velin gelsin okula.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 4 Ocak 2019; 15:4:4 >
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK

    PSN:TheCaliph_TR
    XBOX:ThecaliphTR




  • sürtünme??
    tork çıkış torkunu niteler, çıkış şaftına kadar bir çok sürtünme etkisi var


    benim tahminin bu arada

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.