Şimdi Ara

Yol tutuşu nasıl artar ? Anlayan var mı ? Ne yapmalıyım acaba ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçenlerde konusu vardı. Bı tane şahin almıştım 3. Araba olarak. Hatasız boyasız daha 100.000 km bile geçmemiş.

    Daha önce BMW , Opel vs kullandım. Şu anda da Hyundai Elantra kullanıyorum. Tofaş sanki normal segmentlerden farklı tuhat bir araç. Altı Dacia Duster dan daha yüksek

    Benim aldığım 1.6 motor 86bg galiba ama araç iyi çekiyor fakat çok dengesiz bir araba. Yoldan çıkacakmış gibi geliyor. Hyundai ile 100 km girdiğim virajlara tofasla 40 km ile giriyorum

    Üstünde 165-80-R13 var. Acaba 175-70-R13 taksam dengesizlik gider mi ?


    Birde motor sanki kucağımda çalışıyor. Motor ısısı içeriyi bile ısıtıyor yalıtım mi lazım ? Çözemedim bir türlü.


    Tofaş'ı hem babam hem ben meraktan aldık. Babamın çok hoşuna gitti araba . Bana tuhaf geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Çakıltaşı__1 -- 14 Haziran 2018; 23:44:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Lastik boyutları önemli bir faktör. Boyut olarak 16inc ve ustü çapta uygun oranli bir lastik seçilebilir. Örneğin şuandaki aracımda 225 45 r17 lastik var. Bu lastiği almaklada iş bitmez o lastik mevsime uygun hamurlu kaliteli bir lastik olmalı ve uygun basınçta hava basılmalı.

    En önemli diğer faktör ise aracın yerden yüksekliği. Yere yaklaştıkça aracın altına giren hava azalır. Bu yol tutuşu ençok arttıran etkenlerdendir.

    Ama sözkonusu model şahin olunca işin içine yaş ve metal yorgunluğu ile birlikte rijitliği geçtim bir arada dağılmamak için kendini zorlayan bir araçtan bahsediyoruz demektir. Siz 40la girdiğiniz o viraja hiç bir zaman 100le giremeyeceksiniz. Yada girsenizde çıkamayacaksınız. Çook daha büyük projeli işlere ihtiyacınız var. O zamanda o araç şahin olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapacağın tek şey var o da arabayı değiştirmek,başka çözümü yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1- 1inc daha buyuk jant

    2- genis taban lastik

    3- coil-over

    4- kule gergisi



    Arabanin yol tutusu daha fazla artmaz bu 4 maddeden baska, artan diyen yalan soyler.



    Not: konu basligina gore mesaj attim, icerigi hic okumadim, uzundu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jac0B0 kullanıcısına yanıt
    Spoiler'i unutmuşsunuz hocam uçaklardaki kanatın tam ters etkisini yapar, deyim yerindeyse arka tarafı aşşağı doğru bastırır. Hızlandıkça oluşan basınç farkı sebebiyle aracın hafiflemesini azaltır, yüksek hızlarda daha kontrollü ilerlersiniz...



    Tabi bunun her araç için hesaplanması vs lazım orjinal olanlar testlere sokulup değerlendiriliyor, aerodinamik mühendislik hesabı vs çakma veya görüntü için takılanlar ne derece işlevsel bilemeyiz.





    https://m.youtube.com/watch?v=h88b2UpFv-Q



    Anlatan adamlar yakın zamanda burda anlattı...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    1- 1inc daha buyuk jant

    2- genis taban lastik

    3- coil-over

    4- kule gergisi



    Arabanin yol tutusu daha fazla artmaz bu 4 maddeden baska, artan diyen yalan soyler.



    Not: konu basligina gore mesaj attim, icerigi hic okumadim, uzundu.
    Genis taban lastik kuru zeminde arttirirken islak ve buzlu zeminde azaltir.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gövde dayanımı zayıf olduğunda da yol tutuşu olumsuz etkileniyor. yol tutturmak için yürüyeni baştan üretmen gerekiyor.anlamsız bir çaba olur.
    her otomobilin bir amacı var. tofaşların amacı yolu iyi tutmak değil ekonomik olmak.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Konuya Duster falandır diyerek girdim ama Direk arabayı değiştirmen lazım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir arkadaş daha büyük jant, daha geniş tabanlı lastik, coil over ve kule gergisi demiş bunlar doğru ama Şahinlerin ?asisi rijit degil ve araç her ne kadar az yürümüş de olsa eski bir araç. Üstteki modifikasyonları yaptığında şasi daha çok zorlanacak ve kaynak yerlerinden kopmamı?sa dahi kopar ve çok tehlikeli bir hal alır.



    Ben aracı bilinçli kullanmanı tavsiye ederim. Modifikasyon, lastik dahi olsa uygulamamanı tavsiye ederim. Belki yumuşak ayarlanmış bir coil over ile şasiye binen yükler daha az olur ve yol tutuş bir nebze de olsa iyileşir ama bu masrafa değer mi diye sorulursa hayır derim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Karlı zeminde haklısın ancak ıslak zeminde i? tahliye kanallarına bakar. Bu arada araca fabrika önerisi dışında daha geniş tabanlı bir lastik takılırsa ve aracın ağırlığı fabrika standartlarında ise lastiğin yola uyguladığı basınç azalacak ve iyi süspansiyonlu bir araç bu durumda kendini tatlı tatlı viraj dışına açar ama iyi süspansiyon yoksa aniden yoldan kopabilir. Heleki ıslak zeminde bu daha korkunç olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğanlarda 14 inç 185 taban tekerler var o ebatlara geçilebilir. Düzgün birde spor yay takılabilir.

    Devamını gerksiz masraflı ve sakıncalı buluyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aha beyle yapacan



    Yol tutuşu nasıl artar ? Anlayan var mı ? Ne yapmalıyım acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiçte kopmaz sen merak etme millet İngiltere prensi gibi konuşuyor koptuğu falan yok sen sıkıntı yapma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Genis taban lastik kuru zeminde arttirirken islak ve buzlu zeminde azaltir.



    Hayirli gunler

    Alıntıları Göster
    ;))



    Pilotsport 4 tak bak yagmur falan dinliyor mu..

    Su anda Veloster N ve Veloster R-Spec de bu lastikledi Hyundai fabrikasyon koyuyor..

    Ayni lastikleri bmw M serilerinde kullaniyor..



    Ayni sekilde kendi aracimdaki 265 lik lastiklerde yagmurda tam gazda patinaja dustugunu hic gormedim..



    Aracim w211

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş 15 jant geniş taban ve ince yanak lastik bir nebze tutuşu artırır ama yakıtıda arttırır. Virajları bir nebze iyi alırsın. Ancak karoserin virajda yatması devam eder. Onun için sert ve alçak süspansiyon taktırman lazım. En ekonomik çözüm bu şekilde bunun ötrsi fantaziye girer tofaş için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • spacer ile iz genişliği arttırılabilir sert ve alçak yay takılır ama ne kadar işe yarar bilemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tofaş'ın yol tutuşunun kötü hissettirmesinin sebebi altından giren hava falan değildir, daha doğrusu pek onla alakası yoktur.

    Esas sorun Tofaş'ın süspansiyonlarının yumuşak olması, kasa rijitliğinin pek olmaması ve aracın genel darlığı. Sizin "Yoldan çıkacakmış gibi hissediyorum" demenizin sebebi bu. Geniş taban lastik iyileşme sağlamaz bu durumda. Yani sağlar da, şikayet ettiğiniz konuya değil. Yollarımız kusursuz düzlükte değil, dalgalanmalar ve kot farkları mevcut. Tofaş yumuşak olduğu için bu dalgalanmaları gayet yavaş ve tamamen sönümlemeye çalışıyor, hatta başarıyor da. Zaten sorun da burada başlıyor, araç dalgalanmanın olduğu yere adapte olmuyor, yaylana yaylana gidiyor. İşte bu yüzden aracın havalandığı yerlerde (yolun aşağı doğru dalga yaptığı yerlerde süspansiyonlar tekerleri yeterince kuvvetli bir şekilde yola doğru itemiyor) hele viraj da varsa araba "Her an atacakmış" gibi hissettiriyor. Mesela benim S40'ta E5'teki en ufak dalgalanmayı hissederek gidersiniz ve alışık değilseniz araba tutar. Çünkü yol o kadar bozuk, o kadar dalgalı ki, araba hepsine anlık olarak adapte olarak müthiş bir yol tutuşu sunuyor ama arabanın yola adapte olması demek, yol nasılsa arabanın da öyle olması demek.

    Bir gün arabası olan bir arkadaşınızdan rica edin, o sizin Tofaş'ı sürsün siz onun aracı ile arkadan izleyin, virajlarda falan nasıl atacakmış gibi olduğunu görün.

    Sizin yapabileceğiniz yukarıda da denildiği gibi coilover ile (Yay presletmeyi tavsiye etmiyorum, süspansiyonun çalışma aralığı çok daralır bu sefer yol dalgalanmasında süspansiyonun çalışma aralığı tekerleği yola itmeye yetmez ve teker yerden kesilir, böyle kazalar gördüm) aracı biraz sertleştirmek, ondan sonra lastik genişletmek işe yarayabilir. Çünkü araba yola uyum sağladığında lastiğe binen iş yükü artacak. Kule gergisi de işe yarayacaktır.




  • Kim bilir kaçıncı 100 bini gördü o araç. Tofaşlarda virajı 40 ile almak normaldir.
  • Spacer tak yol tutuşun artar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O arabaya Bir değil 3 şahin parası harcasan son 10senedeki arabalar gibi olmaz.





    Merak ettin aldın, şimdi satıp kurtulma vakti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.