Şimdi Ara

Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
169
Cevap
12
Favori
11.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
106 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Hocam 30 binde arabanin lastikleri neden bitmis ki? Aracin kaporta durumu nasil,cizik veya firca haresi var mi?

    Aciklamaniz yine super olmus,emeginize saglik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    detaylı yol bılgılerı isterız

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepsini okudumya la....Hiç sıkılmadan... Emeğinize sağlik..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Hocam 30 binde arabanin lastikleri neden bitmis ki? Aracin kaporta durumu nasil,cizik veya firca haresi var mi?

    Aciklamaniz yine super olmus,emeginize saglik.

    Teşekkürler,

    Aracın üzerindeki lastikler Michelin Pilot Sport idi. Eski aracımda bir kaç takım ben de kullanmıştım Michelin lastik. En fazla 40.000 gitmişti, Keşan'daki yolların durumuna da bakınca pek yadırgamadım lastiklerin halini.

    Kaporta temiz, ön tampondaki belli belirsiz ufak bir iz dışında bir çiziği, fırça izi, hiç bir şeyi yok.

    Kendimi ayarlayabilirsem haftaya içine detaylı temizlik, dışına da boya koruma yaptıracağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 24 Temmuz 2015; 9:03:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Hocam 30 binde arabanin lastikleri neden bitmis ki? Aracin kaporta durumu nasil,cizik veya firca haresi var mi?

    Aciklamaniz yine super olmus,emeginize saglik.

    Teşekkürler,

    Aracın üzerindeki lastikler Michelin Pilot Sport idi. Eski aracımda bir kaç takım ben de kullanmıştım Michelin lastik. En fazla 40.000 gitmişti, Keşan'daki yolların durumuna da bakınca pek yadırgamadım lastiklerin halini.

    Kaporta temiz, ön tampondaki belli belirsiz ufak bir iz dışında bir çiziği, fırça izi, hiç bir şeyi yok.

    Kendimi ayarlayabilirsem haftaya içine detaylı temizlik, dışına da boya koruma yaptıracağım.

    Anladim hocam,bende 1.6 92 hp'lik dizel versiyonuyla ilgilenmistim,cok begendigim bi modeldir.

    Tekrar hayirli ugurlu olsun,kazasiz belasiz gunlerde kullanin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salvodor_07

    detaylı yol bılgılerı isterız

    Bu akşam memlekete gideceğiz (Safranbolu), araçla ilk uzun yolum olacak. Ben de merak ediyorum bakalım nasıl olacak tüketim.
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    307 ile alakalı çok dolu ve bilgilendirici bir konu olmuş, hiç sıkılmadan okunabiliyor,

    elinize emeğinize sağlık,

    308 ile ilgili yeni bir başlıktan devam ederseniz daha güzel olur.....
  • 307niz ile yeni308 arasındaki kaporta kalitesi arasındaki farklılıkları nasıl değerlendirirsiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pejolara karsi olan samimiyetimi artti valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attci

    307niz ile yeni308 arasındaki kaporta kalitesi arasındaki farklılıkları nasıl değerlendirirsiniz...

    Şu anda bilemiyorum, zaman gösterecek.

    Fakat 307 de kaporta açısından kötü değildi diyebilirim.
  • Haftasonu memlekette (Safranbolu'da) idik.

    Babam 2 gün önce gitmişti, ben de Cuma akşamı çıktım.

    Büyük buluşma gerçekleşti

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Arabalar temiz halde yan yana gelince gri renk almak zorunda kaldığıma bir kere daha lanet ettim, ah Montebello Mavi ah...

    Gitmişken köye yaylaya da çıktık, her yer sıcaktan kavrulurken burada hava 19 C, püfür püfür mis gibiydi

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Giderken Cuma akşamı eşimi iş çıkışından aldım. Levent trafiği, ardından köprü trafiği çektik. Sonrasında da otobanda performanslı kullanım (130+), Safranbolu'da gezip tozma, dönüşte otobanda yine tempolu sürüş (130+), ardından Körfez'de dönüş trafiği. Depoyu Körfez'de doldurdum. Klima hep açıktı, araçta 3.5 kişiydik

    100 km'de 5.5 litre yaktı.

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Yol bilgisayarı bu modelde de yine tutarlı galiba, pompa hesabı ile birebir tuttu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 27 Temmuz 2015; 11:04:06 >




  • Hemserim hayirli olsun. En son karadeniz gezinizi okumustum. Karabukteols am belki bakardim 30ie ben de ilgileniyorum. Ilerleyen donemde 308 ile ilgili daha detayli paylasimlar bekliyorum. Aldiginiz aracin birebir aynisi ilgimi cekiyor su aralar, renk motor sanziman olarak aynisi hedefe girebilir. Iyi pazarlik yapmissiniz tekrar hayirli olsun.

    307 icin de baya zagmete girmissiz ama arkasindan yazmaya degerdi bu kadar yoldan sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 308'de iç mekanda bir iki ufak leke vardı. Saf gibi detaylı temizlikte çıkar diye düşünmüştüm, çıkmadı, çünkü leke değil, yanık izi imiş

    Orta konsolda bir tane ufak çizik vardı :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Kapı içindeki leke sandığım yanık izi :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Hobi olarak 1/24 otomobil maketi yapıyorum, forumda konusu da var belki biliyorsunuzdur. Dedim 1/24 ölçekteki arabayı boyuyorsam ben bunu da boyarım Maket boyalarımı şöyle bir karıştırdım, uygun olabilecek renklere baktım, şu renk neredeyse birebir uyuyor :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Tamirat sonrası fotoğraflar :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Fena olmadı, artık göze batmıyor




  • Hayırlı olsun, gayet güzel bir konu olmuş. Özetle genel ülke çapındaki sorunlu algısı araç eğer düzgün bakılır ve binilirse problem çıkarmıyor.

    Benim de 308 tipi ve özellikleriyle oldukça hoşuma giden bir araç. atmosferikçi ruhum bir gün biterse 308e aşk dolu gözlerle bakarım

    Not: 308in sağ arka kapısı boyalı mı?
  • 308 cok guzel bir otomobil.Test surusune katilmistim ses yalitimi bende gercekten hayranlik uyandirdi.Gorevliyede bu arac benzinli olmasin emin misiniz falan diye sormustum.
    Bende su sıralar 508 ile ilgileniyorum daha once hic peugeot aracim olmadi sizin bu yaziyla dahada heveslendim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servisin ekspertiz raporuna göre araçta boyanan, değişen yok hocam. Fotoğraftan kaynaklı sanırım, çıplak göz ile bir ton farkı görünmüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 31 Temmuz 2015; 16:00:41 >
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    1/24 otomobil maketlerinin konusu nerede acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Arkadaşlar merhaba;

    Bilenleriniz bilir, forumdaki belki de en uzun süre 307 sahibi olan birisiyim

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    2006 model 1.6 HDi 110 hp Premium+Tekno Paket+Sunroof donanımlarına sahip aracı sıfır km'den beridir kullanmaktayım. Şu anda 307.000 km'ye yaklaştı. Motorunda gidişinde bir sıkıntısı yok ama araç yenilemek ne zamandır aklımdaydı, kısmet bu güneymiş. Vaktim olduğunda PSA grubun bu mimli modeli ile ilgili detayları, 300.000 küsür km'dir başımdan geçenleri ve iç-dış aksamlardaki yıpranmalarını fotoğraflarla ayrıntıları ile paylaşacağım. Yüksek km Peugeot'lar için bir rehber olur Yeni aracı aldıktan sonra emektarı satılığa çıkaracağım

    Hem bunca km'dir HDi motorun beni bir kere bile üzmemiş olmasından, hem de markaya ve tasarımlarına olan sempatim nedeni ile yeni 308 hep radarımda olan bir araçtı.

    Anlaştığım araç 2014 model e-HDi 115 hp, manuel vites (otomatik benim için olmazsa olmaz değil henüz), Allure + Cam Tavan + Navigasyon + Jukebox + Denon Ses sistemine sahip. Jantlar 17", ölçüleri 225/45/17.

    Lansman rengi, Tekno Gri. 30.000 km'de. 1 yılda yaptığı yol fazla gibi görünse de çoğu uzun yolda yapılmış. Dün test için bayağı bir sürdüm aracı, hor kullanılmamış (başta bir süre test aracı olarak durmuş, sonrasında Peugeot servis müdürü kullanmaya devam etmiş). Görünürde bir sıkıntısı, trim sesi yok, hoşuma gitti. Herhangi bir vuruğu, çiziği de yok, temiz araç.

    İstenen fiyat 68.000 idi, sıkı bir pazarlıkla 63.000 TL'ye indirdik Birazdan teslim almaya gideceğim. Sık araç değiştiren birisi değilim, buna da nereden baksanız 200-250bin km binerim herhalde

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Gelelim kuru fasulyenin faydalarına

    307.000 km'nin 307 üzerindeki etkileri

    Dün 307'min kontağını belki de son kez kapattım. 9 yılın ardından araçtan indiğimde kilometre saati 307.026 sayısını gösteriyordu :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Aracı babama verdim, satılana kadar o kullanacak. Hatta dün son konuşmamızın ardından satmaya da pek niyetimiz yok gibi aslında, ben daha binerim buna diyor

    Üniversiteye başladığım 2004 yılında (aslında 99'da girdim, sonra 2001'de ayrıldım, 2004'te geri döndüm falan oralar karışık hikayeler ) Bir tane Hyundai Getz aldık. Sıfır km, 1.3 benzinli GLS modeli. Başlarda iyiydi ama zamanla yakıtı biraz yormaya başlayınca hem arabayı yenileyelim, hem de yakıtı daha uygun dizel bir araç alalım diyerek araba bakmaya başladık. Getz bize 2 yıl, yaklaşık 55.000 km kadar hizmet etti.

    O zamanlar otomobillere pek fazla ilgim ve bilgim yoktu fakat 1.3 benzinlinin bayık performansından sonra şöyle güçlü bir şey alalım diye araştırmalara başladım kendi çapımda. Markaları araştırırken çeşitli marka ve modellerde 70 bg, 90 bg gibi seçeneklerin yanında Peugeot'nun 110 hp dizeli ilgimi çekti. 307 de zaten tasarımı hoşuma giden bir araçtı, dedik bir gidip görelim.

    Bayiye gittik, inceledik, içi de dışı da hoşumuza gitti. Üç donanım seçeneği sundular, Baz, Comfort ve Premium.

    Bütçe uygunluğuna göre Kum Beji renginde Comfort için pazarlık ederken uzak kenarda farkettim kendisini. Renk acayip hoşuma gitti. Yanına gidip inceleyince daha da bir hoşuma gitti, dışı lacivert, içi bej, en üst paket olması nedeni ile krom aksamları, jatları, farları ile bambaşka görünüyordu. Diğer baz ve comfort donanımdaki 307'ler bir anda pek bir sünepe görünmeye başladı gözüme

    Dedik almışken madem en dolusunu alalım. İyi ki de öyle yapmışız, Comfort'u alsaydık belki kısa sürede sıkılıp satacaktık

    Araç 2006 yılında dönemine göre donanım açısından zengindi.

    Donanım, Ek Paketler

    Premium donanım seviyesi ile gelen özellikler:

    - ESP / EBD / AFU (BAS),
    - Sürücü-Yolcu ön hava yastıkları,
    - Sürücü-Yolcu yan hava yastıkları,
    - Ön-Arka perde hava yastıkları,
    - Ön-arka disk frenler,
    - 205/55/16 aluminyum alaşım janlar,
    - İki bölgeli, elektronik-otomatik klima,
    - Soğutmalı torpido gözü,
    - Elektrokrom (kendiliğinden kararan) dikiz aynası,
    - Far sensörü,
    - Yağmur sensörü,
    - Park sensörü,
    - Sıkışma önleyicili, tek dokunuşla açılır-kapanır camlar (4 camın hepsinde), kumandadan kilit tuşu ile kapanma,
    - Sürücü-yolcu koltuğu yükseklik ayarı,
    - Ön-Arka kol dayama,
    - Koltuk altlarında çekmeceler,
    - 6 hoparlör, 5'li CD değiştirici,
    - Süperkilitleme
    - Kadife-Kumaş koltuk döşemeleri

    Tekno Paket :

    - Otomatik yükseklik ayarlı, mercekli Xenon farlar,

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    - Far yıkama,
    - Düşük lastik basıncı algılama sistemi

    - Cruise Control (opsiyonel, sonradan eklettim)

    ve Sunroof.

    Bu donanım, 1.6 HDi 110 hp motor, 5 ileri manuel vites ile 34.000 TL gibi bir fiyatı vardı. Dizel-benzin farkı 2.500 TL idi Getz'i bayiye 16.000 TL'ye verip üzerine borçlanarak aldık aracımızı.

    Renk Montebello Mavi, ışığa göre yeri geldiğinde gece mavisi, yeri geldiğinde parlak maviye dönen güzel bir renk (bence ) :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Motor

    Bu araba ve motor 1.3 Getz'den sonra uçak etkisi yaptı haliyle. Kullanmaya başladığım ilk zamanlarda "vay be, arabalar 5.viteste de hızlanabiliyormuş" demiştim

    Bunca kullanımdan sonra şunu kesinlikle söyleyebilirim ki, bu aracın en iyi yanı motoruydu. Zamanla şirkette bir çok farklı marka-model dizel kullandım ama bana göre hiç biri bu eski 16V HDi-TDCi dizeller kadar yırtıcı ve hırçın değil. Hyundai'ın efsane 1.5 CRDI'ı istisna gösterilebilir, ama o da yüksek hızlarda kesilen bir motordu (en azından benim kullandıklarım öyleydi).

    1.6 HDi 16 valfli motor 1750 devirde 240 Nm (overboost ile 260 Nm) tork ve 4000 devirde 110 hp güç üretiyor. Yerine göre performans, yerine göre de ekonomiyi çok başarılı harmanlayan bir motor olarak izlenim bıraktı bende. Bendeki 307'nin 1340 kg'lık kasasını çok rahat taşıdı.

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    0-100 hızlanması fabrika verisi kimi yerde 11 saniye yazıyor, kimi yerde 10.6, tecrübeme göre 11 saniye altında diyebilirim. Yine fabrika verisi son süraati 188 km/h, düzde kadranda 180-190'ı çok zorlanmadan görüyordu. Hafif eğimde en fazla kadranda 215, GPS'te 211 km/h hız gördüm. Aracın diğer bir ilginç yanı da bu, kadran sapması olayı yok denecek kadar az. 4 km/h gibi bir sapma mevcut ve tüm hızlarda aynı farkı gördüm.

    Bu motorun diğer sevdiğim bir yanı alt devirlerinin de dolu olması. 3. vitese kadar 1000 devirde dahi olsanız zorlanmadan toparlıyor. Yokuş yukarı araçta 3 kişi, 3. vites 1200-1300 devirde bile mızmızlanmadan çıkabiliyor, gaz yiyor. 4 ve 5. vitesler içinse 1500 devir yeterli. Bu konuda kullandığım en kötü araç 1.5 dCi Fluence şirket aracım idi. 2000 devir altında neredeyse hiç bir varlık gösteremiyordu motor mesela.

    Esnekliği, ara hızlanmaları oldukça tatmin edici. Özellikle 3. vitesine bayılırdım 280.000 km'de iken 2. ve 3. vitesteki esnekliğini gösteren şöyle bir video çekmiştim :




    Tüketime zaten pek detaylı girmeye gerek yok, HDi yakıt ekonomisi ile bilinen bir motor.
    60 litre depo ile 54-55 litre tüketimlerle tek depoda 1.400 km'li menzillerim var, konusunu da açmıştım.

    Motorun tüketimi 120-130 km/h aralığında yapılan otoban sürüşlerinde 5.0-5.5 l/100 km arasında. Bir örnek, 123km/h ortalama hız, 5.0 l/100 km :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Cruise Control 90 km/h sabit hızla aldığım saçma sapan ortalamalardan örnekler :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Daha uzun soluklu, %75 otoyol, %25 şehiriçi diyebileceğim karma, sakin sürüş ortalaması; Gidilen mesafe 946 km, 3.5 l/100 km tüketim :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Peki delicesine basarsak ne yakıyor, buyrun cevabı burada; Gidilen yol 90 km, ortalama hız 187 km/h, 11.7 l/100 km tüketim :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Yine tecrübelerime göre aracın yol bilgisayarı oldukça tutarlı ve kullanışlı. Depo ölçümlerimde çoğunlukla +/- 0.1 sapma ile tutturdu. En fazla +/- 0.3-0.4 yanıldığını gördüm, bir kaç defa.

    Belki çoğunuza psikopatça gelecek ama 2012 Eylül ayından beri depo ortalamalarımı ve tüketimlerimi kaydettiğim bir dosyam var

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Toplamda 79.957 km kayıt tutmuşum.
    4.121 litre yakıt tüketmişim.
    Tüm bu km'nin genel ortalaması 5.2 l/100 km çıkıyor.


    Aracın Bakım-Arıza-Masraf Tarihçesi

    Evet şimdi işin "Abi pejo dökülür yeaa", "Sanayiden çıkamazsın yeeaaa" kısmına gelelim

    Araç 2006 yılında 0 km alındı.

    İlk 60.000 km boyunca 15.000 km'de bir bakıma götürdüm.

    60.000 km'den sonra bakım aralıklarımı 10.000 km'de bire düşürdüm.

    Yaşadığım arızalar, hangi km'lerde karşılaştığım, sebepleri, sonuçları ve masrafları :

    - ~25.000 km civarları, 1. viteste 2500 devir civarlarında önden gelen "kırt kırt kırt" diye bir ses.
    30.000 km periyodik bakımı esnasında garanti kapsamında halledildi, para ödemedim. Sebep aks bilyası imiş. Bir daha da tekrarlanmadı.

    - 60.000 km civarlarında "Tyre Pressure(s) not monitored" (lastik basınç(lar)ı takip edilemiyor) uyarısı. Sebep : Yeni lastik almıştık, lastikçi sök-tak esnasında basınç sensörlerinden birini kırmış. Yine 60.000 periyodik bakımı esnasında halledildi, yeni sensör takıldı. Bakım faturasına +90 TL gibi artısı oldu. Daha sonrasında bir kere daha yaşadım bu sensör kırılma olayını. Lastik değişimlerinde dikkatli olmak gerekiyor.

    - 120.000 km'ye yaklaşırken; "Antipollution System Faulty" uyarısı. Sebep; kötü yakıt (servisin söylemi). Aracın 120.000 km ilk ağır bakımında enjektör ve katalizör temizliği yapıldı. Bir daha da tekrarlanmadı. Bakım faturasına +400 TL gibi bir ekstra yansıdı.

    - ~160.000 km civarları; sol cam açma düğmelerinin tek dokunuşta camı kapatma foksiyonunda sıkıntı. Camın bir süre yukarı hareket ettikten sonra sanki sıkışma algılamış gibi durarak hafif aşağı inmesi, normal kapatmada sorun yok, sadece tek dokunuş fonksiyonundaki bu pürüz. Sol cam kumandası değişti, sıkıntı gitti (~100 TL). İlerleyen zamanda tekrar oluşan bu durum için kronik bir sıkıntı diyebilirim.

    - Yine 160.000 km'ler, Sunroof'un içeri su damlatması. Sebep su tahliye kanallarının pislik-toz nedeni ile tıkanması. Temizlendi, problem ortadan kalktı. Bir daha da tekrarlanmadı. 150 TL.

    - 180.000 km civarları, sağ farın titreşip sönmesi. Sebep; Xenon beyni. Yine periyodik bakım esnasında değişim, bakım faturasına +500 TL gibi bir ek masraf. ~3 yılda bir tekrarlıyor, buna da kronik diyebiliriz.

    - 207.000 km; 2. viteste gaza bir yüklendim, emme manifoldunu patlattım Çıkma manifold bulduk bir tane taktık, 350 TL. Hazır manifold sökülmüşken turboya da temizlik ve balans yaptırdım.

    - 280.000 km; Ön takımdan gelen takırtı sesi, direksiyon boşluğu. Sebep, direksiyon kutusu arızası. Direksiyon kutusu ve rotiller değişti. Toplam masraf 1.600 TL.

    - 290.000 km; yüksek hızlarda fren esnasında titreme; Sebep, salıncaklar. Ön salıncaklar ve salıncak burçları değişti, o da 1.000 TL gibi tuttu.

    5li CD değiştirici bozuldu bir iki defa (kronik), zaten kullanmadığım için elletmedim öyle duruyor.

    Başka da önemli bir şey yok. Belli bir ömrü olan, belli bakım km'lerinde zaten değişmesi gereken şeyleri (disk-balata-rot-kayış vs.) yazmıyorum, onlar arıza kapsamında değil zira.

    Bunun dışında seneler önce bir kere klima radyatörüm delindi, kaynak yaptırıp yeni gaz bastırmıştım, hangi km'deydi hatırlamıyorum, pek bir masraf çıkmamıştı. Geçen sene klima gazını yine yenilettim, o var. Bir kere rotları değiştirdim. Belki daha unuttuklarım vardır ama eften püften, çok fazla maliyeti olmayan şeyler insanın aklından silinip gidiyor.

    Triger bakımları 120.000 ve 240.000 km'lerde yapıldı. Baskı balata da bu ağır bakımlar esnasında değiştirildi.

    Yukarıdaki olayların hiç biri yolda kalma, çalışmama gibi sonuçlar doğurmadı. Neredeyse hepsi planlı periyodik bakımlar esnasında halledildi. Sadece manifold olayında zamansız şekilde servise gitmek zorunda kaldım.

    Motorun turbosu da enjektörleri de hala orijinal duruyor. Hiç yolda kalmadı, hiç çalışmama gibi bir olayı olmadı, tek marş, devam


    307.000 km'nin Araç İç Döşemesindeki Etkisi, Deformasyonlar

    Şimdi aracın güncel durumu dışarından şu şekilde :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Taş vurukları, hafif göçük ve çizikler dışında kaporta durumu diri denilebilir. Bel altına bir kaporta bakımı, temizlik boyası istiyor aslında, değiştirmeseydim önümüzdeki ay yaptıracaktım kırıklarını döküklerini.


    Bagaj, HB kasa için gayet kullanışlı ve büyük denilebilecek bir bagaja sahip. Artık çocuklu aile olmamıza rağmen sıkıntı çekmedik :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Bagaj fitilinde hafif bir deformasyon var :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Aracın içine geçelim :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Sol ön kapı içi alt plastiğinde zamanla kullanıma bağlı oluşan çizikler :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Sol ön cam kumanda grubu ve dirseğimi koyduğum kapı içi döşemesindeki aşınma :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Torpido üzerinde yolcu airbag izi :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Sağ ön kapı cam kumandası ve kapı açma kolu ve çevresi :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Koltuk döşemelerinde oluşan deformasyonlar :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Tavan döşemesi, tam camın köşesinde çok hafif bir açılma mevcut :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Yan airbag'ler çevresindeki koltuk kaplaması deformasyonu :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Sağ arka kapı cam kumandası ve çevresi, kol desteği :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Kabin genel görüntüsü :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Orta konsol ve düğmeler, silinen, renk atan bir şey yok :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Direksiyondaki aşınma, kemer kilitleri :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Tavan döşemesi, sunroof kumandası, genel durum :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Far ve cruise control kumandası :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Silecek ve radyo kumandası :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Sağ ön kapı içi fitilinde hafif bir açılma var :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    307.000 km'de döşemede meydana gelen yıpranmalar bunlar.


    Diğer bazı detaylar ;

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Davlumbaz içlerindeki yalıtım kaplamaları :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Turbonun içinin durumu (~260.000 km civarları) :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Debriyaj değişimi, volan :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Aracın en ağır kazası :

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    İşte böyle. Hep övecek değiliz, biraz da yerelim;

    - Süspansiyon sistemi gürültülü ve odun.
    - Bozuk zeminlerde trim sesleri mevcut, kimisinin çözümü mümkün, kimisi ile yaşamak zorundasınız.
    - Ses sitemi vasat.
    - Radyosunun çekim gücü çok zayıf, en ufak engelde hemen parazitlenir.

    Benim için başka da olumsuz bir izlenimi olmadı aracın.

    Üniversiteye son iki yılımda bununla gittim geldim,
    Sevgilimle (artık eşim), arkadaşlarla çok gezdik tozduk ,
    Düğün arabamız oldu,
    Hastaneden kızımızı evimize bununla götürdük,
    neler neler.

    kimisine 307 dediğinde lanet eder ama ben bu arabayı hep tebessümle anacağım, hiç üzmedi beni.


    308 ile de ilerleyen zamanlarda paylaşımlara devam edeceğim, umarım sıkmamışımdır

    ---------------------------------

    Evet 308 ile 2 gün bitti, düşüncelerim :

    - Aracı aldığım gün yakıt bitikti, fulledim 170 TL aldı. 200 TL altına depo fullemek psikolojik rahatlık verecek gibi (307'de büyük depo olduğu için 220-240 bayılıyordum)

    - Tüketim aşağı yukarı aynı gibi, bu gün klasik iş güzergahımda 90 sabit hız ile 3.3 l/100 km ortalama çıkardı. Fakat güzergah üzerindeki yokuş kısımlarda eski araçta sabit 90 ile gördüğüm anlık tüketim değerleri arasında 0.5-1 litre gibi bir fark var, e-HDi lehine. Mesela eski araçta anlık tüketimde 5.4-5.6 gibi değerler okuduğum yokuşlarda aynı hızda yeni araç 4.9-4.4 gibi anlık tüketimler gösterdi. Zamanla araca alıştıkça daha da düşürebilirim herhalde.

    - Aldığım günden beri performanslı sürdüm (bu sabah hariç), ortalaması 5.9, eski arabayı aynı şekilde kullandığımda 6.5'a yaklaşıyordu.

    - Biraz garip gelebilir ama yüksek hızlarda (160+) 307 daha stabil gibiydi sanki. Yeni aracı otobanda 190'a kadar yokladım, bu hisse kapıldım. Aradaki 200 kg ağırlık farkından mıdır, yoksa bitik lastikler nedeni ile mi bilemedim. Lastiklerin durumu kötüydü, dün akşam değiştirdim. Değiştirdikten sonra fazla basmadım, düzelmiş gibiydi.

    - Araç farklı olduğunu iliklerinize kadar hissettiriyor. Sanki değişik bir şey sürüyormuş hissine kapılıyorsunuz, kesinlikle sıradanlığın ötesine geçiyor Öncesinde bir çok defa test sürüşü yaptım ama bu arabanın tadı kısa test sürüşüyle pek alınamıyormuş, bunu farkettim.

    - Yalıtım çok başarılı. Süspansiyon güzel, Peugeot sonunda adam gibi süspansiyon yapmayı başarmış

    - Denon ses sistemi oldukça başarılı, baslar dolgun ve bozulmuyor. Tek sıkıntısı bu opsiyonu alırsanız yedek lastiğiniz olmuyor. Çünkü bagajda yedek lastiğin yerinde sistemin bas kolonu var.

    - İlk 5 vitesin oranları 307 ile çok benzer, hatta 2. ve 3. vites birebir aynı. 6. viteste 130 km/h hızda 2000 devir çeviriyor.

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    - Hafiflik performansa güzel yansıyor, bastığınız gibi fırlıyor araç, turbo boşluğu yok denecek kadar az. Motorun çekişi oldukça lineer, benzinli gibi hissettiriyor. Alt devirler eski motordaki gibi yine dolu.

    - Bazı özellikleri hala çözemedim, telefonumu henüz eşleştiremedim mesela, Jukebox da nedir ne işe yarar hiç bilmiyorum Dokunmatik ekranın hassasiyeti müthiş olmasa da menüleri ve kullanımı rahat, düşünülenin aksine çok kısa sürede alışılıyor.


    Vee forumun laneti dün işledi, sabah evden çıkarken sağ jantı kaldırıma sürttüm

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Neyse, nazarlık olsun.


    Lastikler de geberik haldeydi, dün akşam onları yeniledim.

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Her zaman gittiğim lastikçimde uygun ölçüde Michelin Primacy 3 vardı, fazla düşünmeden taktırdım gitti. Şimdi daha iyi oldu.

    Haftaya da içine detaylı temizlik yaptıracağım.

    ---------------------------------

    Haftasonu memlekette (Safranbolu) idik.

    Babam 2 gün önce gitmişti, ben de Cuma akşamı çıktım.

    Büyük buluşma gerçekleşti

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi... Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Arabalar temiz halde yan yana gelince gri renk almak zorunda kaldığıma bir kere daha lanet ettim, ah Montebello Mavi ah...

    Gitmişken köye yaylaya da çıktık, her yer sıcaktan kavrulurken burada hava 19 C, püfür püfür mis gibiydi

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...


    Giderken Cuma akşamı eşimi iş çıkışından aldım. Levent trafiği, ardından köprü trafiği çektik. Sonrasında da otobanda performanslı kullanım (130+), Safranbolu'da gezip tozma, dönüşte otobanda yine tempolu sürüş (130+), ardından Körfez'de dönüş trafiği. Depoyu Körfez'de doldurdum. Klima hep açıktı, araçta 3.5 kişiydik

    100 km'de 5.5 litre yaktı.

    Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

    Yol bilgisayarı bu modelde de yine tutarlı galiba, pompa hesabı ile birebir tuttu

    Dostum 307 aliyorum look paket diyolar.

    Eski bir arabam var ustune 15 verip alicam arabam zaten 7 lira ediyor.

    Sence alinir mi ?

    Arac temiz duruyor. Ekspertiz raporunu bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • satılık 307 ilanı galiba

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.