Şimdi Ara

Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
167
Cevap
12
Favori
9.133
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Yeni 308 1.6 e-HDi aldım! (2.el içerir) 300bin km'deki 307'ye veda vakti geldi...
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3600 Mesaj
    Arkadaşlar merhaba;

    Bilenleriniz bilir, forumdaki belki de en uzun süre 307 sahibi olan birisiyim



    2006 model 1.6 HDi 110 hp Premium+Tekno Paket+Sunroof donanımlarına sahip aracı sıfır km'den beridir kullanmaktayım. Şu anda 307.000 km'ye yaklaştı. Motorunda gidişinde bir sıkıntısı yok ama araç yenilemek ne zamandır aklımdaydı, kısmet bu güneymiş. Vaktim olduğunda PSA grubun bu mimli modeli ile ilgili detayları, 300.000 küsür km'dir başımdan geçenleri ve iç-dış aksamlardaki yıpranmalarını fotoğraflarla ayrıntıları ile paylaşacağım. Yüksek km Peugeot'lar için bir rehber olur Yeni aracı aldıktan sonra emektarı satılığa çıkaracağım

    Hem bunca km'dir HDi motorun beni bir kere bile üzmemiş olmasından, hem de markaya ve tasarımlarına olan sempatim nedeni ile yeni 308 hep radarımda olan bir araçtı.

    Anlaştığım araç 2014 model e-HDi 115 hp, manuel vites (otomatik benim için olmazsa olmaz değil henüz), Allure + Cam Tavan + Navigasyon + Jukebox + Denon Ses sistemine sahip. Jantlar 17", ölçüleri 225/45/17.

    Lansman rengi, Tekno Gri. 30.000 km'de. 1 yılda yaptığı yol fazla gibi görünse de çoğu uzun yolda yapılmış. Dün test için bayağı bir sürdüm aracı, hor kullanılmamış (başta bir süre test aracı olarak durmuş, sonrasında Peugeot servis müdürü kullanmaya devam etmiş). Görünürde bir sıkıntısı, trim sesi yok, hoşuma gitti. Herhangi bir vuruğu, çiziği de yok, temiz araç.

    İstenen fiyat 68.000 idi, sıkı bir pazarlıkla 63.000 TL'ye indirdik Birazdan teslim almaya gideceğim. Sık araç değiştiren birisi değilim, buna da nereden baksanız 200-250bin km binerim herhalde




    Gelelim kuru fasulyenin faydalarına

    307.000 km'nin 307 üzerindeki etkileri

    Dün 307'min kontağını belki de son kez kapattım. 9 yılın ardından araçtan indiğimde kilometre saati 307.026 sayısını gösteriyordu :



    Aracı babama verdim, satılana kadar o kullanacak. Hatta dün son konuşmamızın ardından satmaya da pek niyetimiz yok gibi aslında, ben daha binerim buna diyor

    Üniversiteye başladığım 2004 yılında (aslında 99'da girdim, sonra 2001'de ayrıldım, 2004'te geri döndüm falan oralar karışık hikayeler ) Bir tane Hyundai Getz aldık. Sıfır km, 1.3 benzinli GLS modeli. Başlarda iyiydi ama zamanla yakıtı biraz yormaya başlayınca hem arabayı yenileyelim, hem de yakıtı daha uygun dizel bir araç alalım diyerek araba bakmaya başladık. Getz bize 2 yıl, yaklaşık 55.000 km kadar hizmet etti.

    O zamanlar otomobillere pek fazla ilgim ve bilgim yoktu fakat 1.3 benzinlinin bayık performansından sonra şöyle güçlü bir şey alalım diye araştırmalara başladım kendi çapımda. Markaları araştırırken çeşitli marka ve modellerde 70 bg, 90 bg gibi seçeneklerin yanında Peugeot'nun 110 hp dizeli ilgimi çekti. 307 de zaten tasarımı hoşuma giden bir araçtı, dedik bir gidip görelim.

    Bayiye gittik, inceledik, içi de dışı da hoşumuza gitti. Üç donanım seçeneği sundular, Baz, Comfort ve Premium.

    Bütçe uygunluğuna göre Kum Beji renginde Comfort için pazarlık ederken uzak kenarda farkettim kendisini. Renk acayip hoşuma gitti. Yanına gidip inceleyince daha da bir hoşuma gitti, dışı lacivert, içi bej, en üst paket olması nedeni ile krom aksamları, jatları, farları ile bambaşka görünüyordu. Diğer baz ve comfort donanımdaki 307'ler bir anda pek bir sünepe görünmeye başladı gözüme

    Dedik almışken madem en dolusunu alalım. İyi ki de öyle yapmışız, Comfort'u alsaydık belki kısa sürede sıkılıp satacaktık

    Araç 2006 yılında dönemine göre donanım açısından zengindi.

    Donanım, Ek Paketler

    Premium donanım seviyesi ile gelen özellikler:

    - ESP / EBD / AFU (BAS),
    - Sürücü-Yolcu ön hava yastıkları,
    - Sürücü-Yolcu yan hava yastıkları,
    - Ön-Arka perde hava yastıkları,
    - Ön-arka disk frenler,
    - 205/55/16 aluminyum alaşım janlar,
    - İki bölgeli, elektronik-otomatik klima,
    - Soğutmalı torpido gözü,
    - Elektrokrom (kendiliğinden kararan) dikiz aynası,
    - Far sensörü,
    - Yağmur sensörü,
    - Park sensörü,
    - Sıkışma önleyicili, tek dokunuşla açılır-kapanır camlar (4 camın hepsinde), kumandadan kilit tuşu ile kapanma,
    - Sürücü-yolcu koltuğu yükseklik ayarı,
    - Ön-Arka kol dayama,
    - Koltuk altlarında çekmeceler,
    - 6 hoparlör, 5'li CD değiştirici,
    - Süperkilitleme
    - Kadife-Kumaş koltuk döşemeleri

    Tekno Paket :

    - Otomatik yükseklik ayarlı, mercekli Xenon farlar,



    - Far yıkama,
    - Düşük lastik basıncı algılama sistemi

    - Cruise Control (opsiyonel, sonradan eklettim)

    ve Sunroof.

    Bu donanım, 1.6 HDi 110 hp motor, 5 ileri manuel vites ile 34.000 TL gibi bir fiyatı vardı. Dizel-benzin farkı 2.500 TL idi Getz'i bayiye 16.000 TL'ye verip üzerine borçlanarak aldık aracımızı.

    Renk Montebello Mavi, ışığa göre yeri geldiğinde gece mavisi, yeri geldiğinde parlak maviye dönen güzel bir renk (bence ) :




    Motor

    Bu araba ve motor 1.3 Getz'den sonra uçak etkisi yaptı haliyle. Kullanmaya başladığım ilk zamanlarda "vay be, arabalar 5.viteste de hızlanabiliyormuş" demiştim

    Bunca kullanımdan sonra şunu kesinlikle söyleyebilirim ki, bu aracın en iyi yanı motoruydu. Zamanla şirkette bir çok farklı marka-model dizel kullandım ama bana göre bu eski 16V HDi-TDCi dizellerin hırçınlığı bir başka.

    1.6 HDi 16 valfli motor 1750 devirde 240 Nm (overboost ile 260 Nm) tork ve 4000 devirde 110 hp güç üretiyor. Yerine göre performans, yerine göre de ekonomiyi çok başarılı harmanlayan bir motor olarak izlenim bıraktı bende. Bendeki 307'nin 1340 kg'lık kasasını çok rahat taşıdı.



    0-100 hızlanması fabrika verisi kimi yerde 11 saniye yazıyor, kimi yerde 10.6, tecrübeme göre 11 saniye altında diyebilirim. Yine fabrika verisi son süraati 188 km/h, düzde kadranda 180-190'ı çok zorlanmadan görüyordu. Hafif eğimde en fazla kadranda 215, GPS'te 211 km/h hız gördüm. Aracın diğer bir ilginç yanı da bu, kadran sapması olayı yok denecek kadar az. 4 km/h gibi bir sapma mevcut ve tüm hızlarda aynı farkı gördüm.

    Bu motorun diğer sevdiğim bir yanı alt devirlerinin de dolu olması. 3. vitese kadar 1000 devirde dahi olsanız zorlanmadan toparlıyor. Yokuş yukarı araçta 3 kişi, 3. vites 1200-1300 devirde bile mızmızlanmadan çıkabiliyor, gaz yiyor. 4 ve 5. vitesler içinse 1500 devir yeterli. Bu konuda kullandığım en kötü araç 1.5 dCi Fluence şirket aracım idi. 2000 devir altında neredeyse hiç bir varlık gösteremiyordu motor mesela.

    Esnekliği, ara hızlanmaları oldukça tatmin edici. Özellikle 3. vitesini çok severdim 280.000 km'de iken 2. ve 3. vitesteki esnekliğini gösteren şöyle bir video çekmiştim :




    Tüketime zaten pek detaylı girmeye gerek yok, HDi yakıt ekonomisi ile bilinen bir motor.
    60 litre depo ile 54-55 litre tüketimlerle tek depoda 1.400 km'li menzillerim var, konusunu da açmıştım.

    Motorun tüketimi 120-130 km/h aralığında yapılan otoban sürüşlerinde 5.0-5.5 l/100 km arasında. Bir örnek, 123km/h ortalama hız, 5.0 l/100 km :



    Cruise Control 90 km/h sabit hızla aldığım saçma sapan ortalamalardan örnekler :



    Daha uzun soluklu, %75 otoyol, %25 şehiriçi diyebileceğim karma, dikkatli ve sakin sürüş ortalaması rekorum; Gidilen mesafe 946 km, 3.5 l/100 km tüketim :



    Peki delicesine basarsak ne yakıyor, buyrun cevabı burada; Gidilen yol 90 km, ortalama hız 187 km/h, 11.7 l/100 km tüketim :



    Yine tecrübelerime göre aracın yol bilgisayarı oldukça tutarlı ve kullanışlı. Depo ölçümlerimde çoğunlukla +/- 0.1 sapma ile tutturdu. En fazla +/- 0.3-0.4 yanıldığını gördüm, bir kaç defa.

    Belki çoğunuza psikopatça gelecek ama 2012 Eylül ayından beri depo ortalamalarımı ve tüketimlerimi kaydettiğim bir dosyam var



    Toplamda 79.957 km kayıt tutmuşum.
    4.121 litre yakıt tüketmişim.
    Tüm bu km'nin genel ortalaması 5.2 l/100 km çıkıyor.


    Aracın Bakım-Arıza-Masraf Tarihçesi

    Evet şimdi işin "Abi pejo dökülür yeaa", "Sanayiden çıkamazsın yeeaaa" kısmına gelelim

    Araç 2006 yılında 0 km alındı.

    İlk 60.000 km boyunca 15.000 km'de bir bakıma götürdüm.

    60.000 km'den sonra bakım aralıklarımı 10.000 km'de bire düşürdüm.

    Yaşadığım arızalar, hangi km'lerde karşılaştığım, sebepleri, sonuçları ve masrafları :

    - ~25.000 km civarları, 1. viteste 2500 devir civarlarında önden gelen "kırt kırt kırt" diye bir ses.
    30.000 km periyodik bakımı esnasında garanti kapsamında halledildi, para ödemedim. Sebep aks bilyası imiş. Bir daha da tekrarlanmadı.

    - 60.000 km civarlarında "Tyre Pressure(s) not monitored" (lastik basınç(lar)ı takip edilemiyor) uyarısı. Sebep : Yeni lastik almıştık, lastikçi sök-tak esnasında basınç sensörlerinden birini kırmış. Yine 60.000 periyodik bakımı esnasında halledildi, yeni sensör takıldı. Bakım faturasına +90 TL gibi artısı oldu. Daha sonrasında bir kere daha yaşadım bu sensör kırılma olayını. Lastik değişimlerinde dikkatli olmak gerekiyor.

    - 120.000 km'ye yaklaşırken; "Antipollution System Faulty" uyarısı. Sebep; kötü yakıt (servisin söylemi). Aracın 120.000 km ilk ağır bakımında enjektör ve katalizör temizliği yapıldı. Bir daha da tekrarlanmadı. Bakım faturasına +600 TL gibi bir ekstra yansıdı.

    - ~160.000 km civarları; sol cam açma düğmelerinin tek dokunuşta camı kapatma foksiyonunda sıkıntı. Camın bir süre yukarı hareket ettikten sonra sanki sıkışma algılamış gibi durarak hafif aşağı inmesi, normal kapatmada sorun yok, sadece tek dokunuş fonksiyonundaki bu pürüz. Sol cam kumandası değişti, sıkıntı gitti (~100 TL). İlerleyen zamanda tekrar oluşan bu durum için kronik bir sıkıntı diyebilirim.

    - Yine 160.000 km'ler, Sunroof'un içeri su damlatması. Sebep su tahliye kanallarının pislik-toz nedeni ile tıkanması. Temizlendi, problem ortadan kalktı. Bir daha da tekrarlanmadı. 150 TL.

    - 180.000 km civarları, sağ farın titreşip sönmesi. Sebep; Xenon beyni. Yine periyodik bakım esnasında değişim, bakım faturasına +500 TL gibi bir ek masraf. ~3 yılda bir tekrarlıyor, buna da kronik diyebiliriz, can sıkıcı bir şey.

    - 190.000 civarları, sağ ön teker rulmanı bozuldu (uğultu), değiştirdim.

    - 207.000 km; 2. viteste gaza bir yüklendim, emme manifoldunu patlattım Çıkma manifold bulduk bir tane taktık, 350 TL. Hazır manifold sökülmüşken turboya da temizlik ve balans yaptırdım, özel serviste.

    - 280.000 km; Ön takımdan gelen takırtı sesi, direksiyonda oluşan boşluk. Sebep, direksiyon kutusu arızası. Direksiyon kutusu ve rotiller değişti. Yetkili serviste yaptırdım toplam masraf 1.600 TL.

    - 290.000 km; yüksek hızlarda fren esnasında titreme; Sebep, salıncaklar. Ön salıncaklar ve salıncak burçları değişti, o da 1.000 TL gibi tuttu, yine yetkili serviste yaptırdım.

    5li CD değiştirici bozuldu bir kaç defa (bu da kronik sıkıntı), sonunda zaten kullanmadığım için elletmedim öyle duruyor. Arabayı değiştirmese idim geniş ekranlı multimedya takacaktım.

    Başka da önemli bir şey yok. Belli bir ömrü olan, belli bakım km'lerinde zaten değişmesi gereken şeyleri (disk-balata-rot-kayış vs.) yazmıyorum, onlar arıza kapsamında değil zira.

    Bunun dışında seneler önce bir kere klima radyatörüm delindi, kaynak yaptırıp yeni gaz bastırmıştım, hangi km'deydi hatırlamıyorum, pek bir masraf çıkmamıştı. Geçen sene klima gazını yine yenilettim, o var. Bir kere rotları değiştirdim. Belki daha unuttuklarım vardır ama eften püften, çok fazla maliyeti olmayan şeyler insanın aklından silinip gidiyor.

    Triger değişimleri 120.000 ve 240.000 km'lerde yapıldı. Baskı balata da bu ağır bakımlar esnasında değiştirildi.

    Yukarıdaki olayların hiç biri yolda kalma, çalışmama gibi sonuçlar doğurmadı. Neredeyse hepsi planlı periyodik bakımlar esnasında halledildi. Sadece manifold olayında zamansız şekilde servise gitmek zorunda kaldım.

    Motorun turbosu da enjektörleri de hala orijinal duruyor. Hiç yolda kalmadı, hiç çalışmama gibi bir olayı olmadı, tek marş, devam


    307.000 km'nin Araç İç Döşemesindeki Etkisi, Deformasyonlar

    Şimdi aracın güncel durumu dışarından şu şekilde :



    Taş vurukları, hafif göçük ve çizikler dışında kaporta durumu diri denilebilir. Bel altına bir kaporta bakımı, temizlik boyası istiyor aslında, değiştirmeseydim önümüzdeki ay yaptıracaktım kırıklarını döküklerini.


    Bagaj, HB kasa için gayet kullanışlı ve büyük denilebilecek bir bagaja sahip. Artık çocuklu aile olmamıza rağmen sıkıntı çekmedik :



    Bagaj fitilinde hafif bir deformasyon var :




    Aracın içine geçelim :




    Sol ön kapı içi alt plastiğinde zamanla kullanıma bağlı oluşan çizikler :




    Sol ön cam kumanda grubu ve dirseğimi koyduğum kapı içi döşemesindeki aşınma :




    Torpido üzerinde yolcu airbag izi :




    Sağ ön kapı cam kumandası ve kapı açma kolu ve çevresi :




    Koltuk döşemelerinde oluşan deformasyonlar :




    Tavan döşemesi, tam camın köşesinde çok hafif bir açılma mevcut :




    Yan airbag'ler çevresindeki koltuk kaplaması deformasyonu :




    Sağ arka kapı cam kumandası ve çevresi, kol desteği bölgesindeki yıpranma :




    Kabin genel görüntüsü :




    Orta konsol ve düğmeler, ilginçtir silinen, rengi atan bir şey yok :






    Direksiyondaki aşınma, kemer kilitlerindeki renk atması :




    Tavan döşemesi, sunroof kumandası, genel durum :




    Far ve cruise control kumandası :




    Silecek ve radyo kumandası :




    Sağ ön kapı içi fitilinde hafif bir açılma var :




    Bunlar dışında vites topuzu ve körüğünü yenilemiştim, orada da aşınnma vardı. 307.000 km'de döşemede meydana gelen yıpranmalar bunlar.


    Diğer bazı detaylar ;




    Davlumbaz içlerindeki yalıtım kaplamaları :




    Turbonun içinin durumu (~260.000 km civarları) :




    Debriyaj değişimi, volan :




    Aracın en ağır kazası :




    İşte böyle. Hep övecek değiliz, biraz da yerelim;

    - Süspansiyon sistemi gürültülü ve odun, bozuk yolda çekilmez.
    - Yine bozuk zeminlerde trim sesleri mevcut, kimisinin çözümü mümkün, kimisi ile yaşamak zorundasınız.
    - Ses sitemi vasat, orta sesler ve tizler temizdir fakat bas kabiliyeti sıfıra yakındır.
    - Radyosunun çekim gücü çok zayıf, en ufak engelde hemen parazitlenir.
    - Debriyaj ve direksiyon serttir.

    Benim için başka da olumsuz bir izlenimi olmadı aracın.

    Üniversiteye son iki yılımda bununla gittim geldim,
    Sevgilimle (artık eşim), arkadaşlarla çok gezdik tozduk ,
    Düğün arabamız oldu,
    Hastaneden kızımızı evimize bununla götürdük,
    neler neler.

    kimisine 307 dediğinde lanet eder ama ben bu arabayı hep tebessümle anacağım, hiç üzmedi beni.


    308 ile de ilerleyen zamanlarda paylaşımlara devam edeceğim, umarım sıkmamışımdır

    ---------------------------------

    Evet 308 ile 2 gün bitti, düşüncelerim :

    - Aracı aldığım gün yakıt bitikti, fulledim 170 TL aldı. 200 TL altına depo fullemek psikolojik rahatlık verecek gibi (307'de büyük depo olduğu için 220-240 bayılıyordum)

    - Tüketim aşağı yukarı aynı gibi, bu gün klasik iş güzergahımda 90 sabit hız ile 3.3 l/100 km ortalama çıkardı. Fakat güzergah üzerindeki yokuş kısımlarda eski araçta sabit 90 ile gördüğüm anlık tüketim değerleri arasında 0.5-1 litre gibi bir fark var, e-HDi lehine. Mesela eski araçta anlık tüketimde 5.4-5.6 gibi değerler okuduğum yokuşlarda aynı hızda yeni araç 4.9-4.4 gibi anlık tüketimler gösterdi. Zamanla araca alıştıkça daha da düşürebilirim herhalde.

    - Aldığım günden beri performanslı sürdüm (bu sabah hariç), ortalaması 5.9, eski arabayı aynı şekilde kullandığımda 6.5'a yaklaşıyordu.

    - Biraz garip gelebilir ama yüksek hızlarda (160+) 307 daha stabil gibiydi sanki. Yeni aracı otobanda 190'a kadar yokladım, bu hisse kapıldım. Aradaki 200 kg ağırlık farkından mıdır, yoksa bitik lastikler nedeni ile mi bilemedim. Lastiklerin durumu kötüydü, dün akşam değiştirdim. Değiştirdikten sonra fazla basmadım, düzelmiş gibiydi.

    - Araç farklı olduğunu iliklerinize kadar hissettiriyor. Sanki değişik bir şey sürüyormuş hissine kapılıyorsunuz, kesinlikle sıradanlığın ötesine geçiyor Öncesinde bir çok defa test sürüşü yaptım ama bu arabanın tadı kısa test sürüşüyle pek alınamıyormuş, bunu farkettim.

    - Yalıtım çok başarılı. Süspansiyon güzel, Peugeot sonunda adam gibi süspansiyon yapmayı başarmış

    - Denon ses sistemi oldukça başarılı, baslar dolgun ve bozulmuyor. Tek sıkıntısı bu opsiyonu alırsanız yedek lastiğiniz olmuyor. Çünkü bagajda yedek lastiğin yerinde sistemin bas kolonu var.

    - İlk 5 vitesin oranları 307 ile çok benzer, hatta 2. ve 3. vites birebir aynı. 6. viteste 130 km/h hızda 2000 devir çeviriyor.



    - Hafiflik performansa güzel yansıyor, bastığınız gibi fırlıyor araç, turbo boşluğu yok denecek kadar az. Motorun çekişi oldukça lineer, benzinli gibi hissettiriyor. Alt devirler eski motordaki gibi yine dolu.

    - Bazı özellikleri hala çözemedim, telefonumu henüz eşleştiremedim mesela, Jukebox da nedir ne işe yarar hiç bilmiyorum Dokunmatik ekranın hassasiyeti müthiş olmasa da menüleri ve kullanımı rahat, düşünülenin aksine çok kısa sürede alışılıyor.


    Vee forumun laneti dün işledi, sabah evden çıkarken sağ jantı kaldırıma sürttüm



    Neyse, nazarlık olsun.


    Lastikler de geberik haldeydi, dün akşam onları yeniledim.



    Her zaman gittiğim lastikçimde uygun ölçüde Michelin Primacy 3 vardı, fazla düşünmeden taktırdım gitti. Şimdi daha iyi oldu.

    Haftaya da içine detaylı temizlik yaptıracağım.

    ---------------------------------

    Haftasonu memlekette (Safranbolu) idik.

    Babam 2 gün önce gitmişti, ben de Cuma akşamı çıktım.

    Büyük buluşma gerçekleşti



    Arabalar temiz halde yan yana gelince gri renk almak zorunda kaldığıma bir kere daha lanet ettim, ah Montebello Mavi ah...

    Gitmişken köye yaylaya da çıktık, her yer sıcaktan kavrulurken burada hava 19 C, püfür püfür mis gibiydi




    Giderken Cuma akşamı eşimi iş çıkışından aldım. Levent trafiği, ardından köprü trafiği çektik. Sonrasında da otobanda performanslı kullanım (130+), Safranbolu'da gezip tozma, dönüşte otobanda yine tempolu sürüş (130+), ardından Körfez'de dönüş trafiği. Depoyu Körfez'de doldurdum. Klima hep açıktı, araçta 3.5 kişiydik

    100 km'de 5.5 litre yaktı.



    Yol bilgisayarı bu modelde de yine tutarlı galiba, pompa hesabı ile birebir tuttu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 28 Nisan 2017; 10:59:56 >



    _____________________________




  • Benim diyen dergicilere bin basarsiniz.Tek satir atlamadan okudum yazinizi.Hele sonda yazmissiniz ya arkadaslarla gezdik,dugun aracimiz oldu vs. diye.Iste boyle anilardan sonra zordur bu araci unutmak.

    Yeni araciniz hayirli olsun.Umarim bi 307 bin km daha yeni aracinizla yaparsiniz.Elinize emeginize saglik.

    Evet 308 ile 2 gün bitti, düşüncelerim :

    - Aracı aldığım gün yakıt bitikti, fulledim 170 TL aldı. 200 TL altına depo fullemek psikolojik rahatlık verecek gibi (307'de büyük depo olduğu için 220-240 bayılıyordum)

    - Tüketim aşağı yukarı aynı gibi, bu gün klasik iş güzergahımda 90 sabit hız ile 3.3 l/100 km ortalama çıkardı. Fakat güzergah üzerindeki yokuş kısımlarda eski araçta sabit 90 ile gördüğüm anlık tüketim değerleri arasında 0.5-1 litre gibi bir fark var, e-HDi lehine. Mesela eski araçta anlık tüketimde 5.4-5.6 gibi değerler okuduğum yokuşlarda aynı hızda yeni araç 4.9-4.4 gibi anlık tüketimler gösterdi. Zamanla araca alıştıkça daha da düşürebilirim herhalde.

    - Aldığım günden beri performanslı sürdüm (bu sabah hariç), ortalaması 5.9, eski arabayı aynı şekilde kullandığımda 6.5'a yaklaşıyordu.

    - Biraz garip gelebilir ama yüksek hızlarda (160+) 307 daha stabil gibiydi sanki. Yeni aracı otobanda 190'a kadar yokladım, bu hisse kapıldım. Aradaki 200 kg ağırlık farkından mıdır, yoksa bitik lastikler nedeni ile mi bilemedim. Lastiklerin durumu kötüydü, dün akşam değiştirdim. Değiştirdikten sonra fazla basmadım, düzelmiş gibiydi.

    - Araç farklı olduğunu iliklerinize kadar hissettiriyor. Sanki değişik bir şey sürüyormuş hissine kapılıyorsunuz, kesinlikle sıradanlığın ötesine geçiyor Öncesinde bir çok defa test sürüşü yaptım ama bu arabanın tadı kısa test sürüşüyle pek alınamıyormuş, bunu farkettim.

    - Yalıtım çok başarılı. Süspansiyon güzel, Peugeot sonunda adam gibi süspansiyon yapmayı başarmış

    - Denon ses sistemi oldukça başarılı, baslar dolgun ve bozulmuyor. Tek sıkıntısı bu opsiyonu alırsanız yedek lastiğiniz olmuyor. Çünkü bagajda yedek lastiğin yerinde sistemin bas kolonu var.

    - İlk 5 vitesin oranları 307 ile çok benzer, hatta 2. ve 3. vites birebir aynı. 6. viteste 130 km/h hızda 2000 devir çeviriyor.



    - Hafiflik performansa güzel yansıyor, bastığınız gibi fırlıyor araç, turbo boşluğu yok denecek kadar az. Motorun çekişi oldukça lineer, benzinli gibi hissettiriyor. Alt devirler eski motordaki gibi yine dolu.

    - Bazı özellikleri hala çözemedim, telefonumu henüz eşleştiremedim mesela, Jukebox da nedir ne işe yarar hiç bilmiyorum Dokunmatik ekranın hassasiyeti müthiş olmasa da menüleri ve kullanımı rahat, düşünülenin aksine çok kısa sürede alışılıyor.


    Vee forumun laneti dün işledi, sabah evden çıkarken sağ jantı kaldırıma sürttüm



    Neyse, nazarlık olsun.


    Lastikler de geberik haldeydi, dün akşam onları yeniledim.



    Her zaman gittiğim lastikçimde uygun ölçüde Michelin Primacy 3 vardı, fazla düşünmeden taktırdım gitti. Şimdi daha iyi oldu.

    Haftaya da içine detaylı temizlik yaptıracağım.

  • Binbaşı
    1333 Mesaj
    hayırlı olsun....
    |
    |
    _____________________________
    DENİZİN İÇİNDEKİ CANAVARI GÖRÜP DE ŞAŞMA... İÇİNDEKİ DENİZ OLAN CANAVARI GÖRDE ŞAŞ...
  • Yarbay
    16150 Mesaj
    Oncelikle hayirli olsun. Resimler gorunmuyor. 308 degil de 307 incelemesini bekliyoruz. Bakalim pejo yeaaa diyenler hakli cikacak mi



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    - Söylesene, hepsini öldürmen şart mıydı? Ben sana sadece korkut demiştim.
    + Insanlar ölürken çok korkuyorlar.
  • Yüzbaşı
    313 Mesaj
    Sevindim adınıza hayırlı olsun.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    3 Not
    Hayırlı olsun hocam yalnız resimlerde sorun var galiba?Takipteyim
    |
    |
    _____________________________
    Sadece Otomobil ve Genel
  • Yarbay
    8762 Mesaj
    Hayırlı olsun.uzun yıllar kazasız kullanın.
    308 fiyatları pazarlıkla ve kampanyalarla makul düzeye indi.Geçen sene araç almamış olsaydım 308 dizel otomatik alırdım herhalde



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    4993 Mesaj
    Hocam hayırlı olsun çok sevindim sizin adınıza eski hdi ile olan tüketimlerinizi hatırlıyorum
    Yeni 308i de tecrübe sahibi olacak kadar kullandım, gerçekten çok güzel bir araç, 18 jantlara rağmen süspansiyon konforu yalıtımı Skoda Octaviadan kesinlikle daha iyi, yakıt tüketiminde zaten kimse eline su dökemiyor, kasa gayet hafif 115 bg çekişi güzel olacaktır. Tasarımı, led farları, bagaj hacmi hepsi çok iyi

    Benim hoşuma gitmeyen şeyleri söyleyecek olursam; smeg ekranın biraz geç algılaması ve klima ayarının burada olması + arka diz mesafesinin biraz dar olması. Fakat çokta önemli sorunlar değil elbette, aldığınız fiyatta bu piyasada bu donanımdaki bir araç için fazlasıyla uygun, tekrardan hayırlı olsun, kazasız belasız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    2014 Skoda Octavia 1.6 TDI Optimal 105 HP
    2016 Seat Leon 1.2 TSI Style 110 HP




  • Yarbay
    2159 Mesaj
    Takipteyim



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    ~ PlayStation®4 Pro - DualShock®4 ~ iPhone XR - Black ~ AirPods ~ Logitech Z200 - S220 - H800 ~ Logitech G502 ~ Logitech G440 ~ Apple Magic Trackpad ~ Lenovo Y580 1080p ~ ViewSonic ~
  • Uzaklaştırılmış 3 gün cezanın, 2 gün 14 saat 31 dakika kadarı kaldı.
    1 Not
    Hayırlı olsun,
    Siz karadeniz turu yapıp forumda paylaşan arkadaşssınız sanırım. Aracın kilometresinden çağrıştırdı.
    Bu arada bence otomatik vites olmazsa olmazlarımızdan olmalı artık. Düşünsenize o 200.000 km de kaç defa debriyaja basıp vites değiştireceksiniz.
  • Yüzbaşı
    812 Mesaj

    hayırlı olsun kazasız belasız kullanın inşallah.
    |
    |
    rst78 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1213 Mesaj
    Pazarlığın hakkını vermişsiniz

    Bu arada daha geçenlerde 300 bini devirdiğinizde konu açmıştınız,240 ya da 260 binlerdeki paylaşımınızıda hatırlıyorum. Maşallah size
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    10622 Mesaj
    Hayırlı olsun abi, senin adına çok mutlu oldum inan. Güle güle kullan aracını.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Hayat, kötü kahve içmek için çok kısa...
  • Kurmay Yarbay
    11471 Mesaj
    Güzel fiyat güzel araç Güle güle kullanın 307 nin satışıyla ilgili detaylarida acacag8niz konuda paylasirsaniz bence çok faydalı olur çünkü forumun yaş ortalaması ve tecrübe düzeyi ortada bu km deki bir aracı kimsenin almayacagini düşünen bi ton insan var.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.
  • Yarbay
    11747 Mesaj
    resimler kırık
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1040 Mesaj
    Allah kaza bela vermesin. Güle güle kullanın inşallah. 307 gibi hacimli bir araçtan sonra biraz dar gelecektir alışma sürecinde. Fakat ağırlık avantajı sayesinde performans ve teknolojik yenilikler bu açığı tolere edecektir. Hayırlı olsun



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    742 Mesaj

    Hocam,307.000 km iyi yapmışsın

    Pazarlık ile 5.000 tl indirdiysen de helal olsun,araba alırsam beraber gidelim alalım

    307 ve 308 içinde inceleme bekliyoruz,bende 308 i merak ediyorum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: rst78
    _____________________________
    OTOMOBİL UÇAR GİDER
  • Yarbay
    3201 Mesaj
    Güle güle kullanın. Tecrübelerin aktarıldığı toplu bir yazı bekliyor olacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 21 Temmuz 2015; 12:21:01 >
    |
    |
    _____________________________
    hevaya düştün ey dil, meclis-i takvaya gelmezsin
    gözün aç, gafil olma, bir dahi dünyâya gelmezsin.
  • Yarbay
    8076 Mesaj
    vay hocam hayırlısı hadi. bununla da 300.000 km inşallah.
    |
    |
    _____________________________
  • Onbaşı
    28 Mesaj
    Kardeşim öncelikle hayırlı olsun 308 in benimde 6 aydır takip ettiğim bir araç.
    Ayrıca bendede son 4 yıldırpejo 307 1,4 hdi ve 2 yıldırda 1.6 hdi kullanıyorum.pejoya merak saran yada ,kötü düşünen varsa beni dinlesin.yok fransız kötü, yok dökülüyo gibi hurafelere inanmayın.1.4 dizeli kasayı kaldırmıyo ama 1.6 hdi lere diycek laf yok.zaten motor general&PSA motoru çekişi ve yakışı mükemmel 👌. Yoltutuş,donanım,iç hacim ve yakıt fazlasıyla sizi tatmin ediyor.rampalarda 1.6 segment arabaları rahatlıkla ipe dizersinizşu an kullandığım araba 188000 de olmasına rağmen motorda en ufak sıkıntı görmedim.rutin bakımlarını geçirmesseniz bu araçlar size sorun cıkarmaz ve 500.000 kmbile görür.ama bizim millet bakıma zamnında gitmez yağ ekler yada nerde ucuz mazot oraya gider,ondan sonra dizel kötü motoru yedi falan filan... Yok böyle bişey yoookkk



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    7359 Mesaj
    Abi hayırlı olsun senin adına çok sevindim. Yeni 308 benim beğendiğim ilk Peugeot modeli. Oldukça mantıklı bir tercih olmuş :)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Mobilya Takımları
SEO
son dakika
haberler
üniversite
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,641
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.