Şimdi Ara

Yeni 13m mercedes travego

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
295
Cevap
3
Favori
10.965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 hafta
  • Cevaplayan Üyeler 48
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 9
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 6 saat 27 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Favoriye Eklediklerim 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • The Division Bell (84 mesaj) lojistisyen (28 mesaj) icemy (21 mesaj) haluk 23 (20 mesaj) CapriceClassic (20 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (80 mesaj) Mobil (141 mesaj) Mini (68 mesaj) Uygulama (6 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1529 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Mercedes in yeni uzun otobuslerine binen oldumu hic?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
  • Ben de 1:43 koleksiyonumdan birkaç kare paylaşayım. Hazır konusu açılmışken, çocukluğumdan beri bayıldığım bu yürüyen devleri saygıyla analım. :)

    Mercedes-Benz O 404 SHD





    Mercedes-Benz Citaro




    Iveco-Irisbus Domino




    Mercedes-Benz O 403 SHD


    1:87 koleksiyonun da ufak bir kısmını atayım, hepsini atarsam konu katlolabilir. :p

    Mercedes-Benz O 404 RHD




    Setra TopClass S 531 DT




    MAN Lion's City




    Temsa Maraton




    Neoplan Tourliner




    Mercedes-Benz Tourismo 17 RHD




    Setra TopClass S 516 HDH




    MAN Lion's Star


    403 diyince aklıma 1997 karapınar faciası geliyor direkt.

    49 kişinin yanarak vefat ettiği korkunç kaza.

    Daha korkuncu, üst kademeler ve yöneticiler tarafından olayın üstünün örtülüp mercedese toz kondurulmamaya çalışılması...
    Evet. Ön tekerin hemen önünde bulunan devasa yakıt tankının bağlantıları yeterince dayanikli değildi ve önden yenilen büyük darbelerde devasa tank alev alıyordu. Yolcu koridoru ile arasini da sadece ucuz bir kontraplak la kapattıkları için yangın hemen yolcu bölümüne sirayet ediyordu.

    İşim ironik yanı avrupa için uretilen modellerde aynı bölge ve kazan dairesi yangına ve aleve dayanıklı daha pahalı bir malzemeden uretilme idi...


    Fotograf mevzubahis kazadan; otobüsün sol taraf sağlam kalmış lakin sağ tarafi orta kapıya kadar yırtıp atmış tanker. Patlayıp alev alan da sağdaki depo.



    Çok net değil ama önden hali;





    Merak edenler için güzel bir derleme;

    https://seyler.eksisozluk.com/49-kisinin-yanarak-olmesiyle-sonuclanan-korkunc-olay-24-ekim-1997-karapinar-trafik-kazasi
    Bir de hatırlayanlar var mı bilmiyorum ama o dönem Ulusoy da kırkayak neoplan MEGALINER lar vardı. Önde de iki tekeri olan yürüyen apartman gibi devasa bir otobüstu.



    Otobüs yolculuğu son 10 yıl içinde aslında bitti, belki çoğunlukla öğrecilere hitap ediyor, o yüzden yeni Travego dönemine denk gelmedim ama eski Travego çok kalas ve konforsuz araçlardı.

    Konfor olarak bana göre Setra ve Neoplan daha iyi. Tabi eski modellerden konuşuyorum.
    Maratonlari ben de severdim. Efsane bir V8 vardı üzerinde. İbreyi sona dayar hala da hızlanmaya devam ederdi düzde... O donemlerde şimdiki gibi dijital takograflar filan da yoktu Ankara tarafından Afyon'a girişteki düzlükte son hiz denerdi kaptanlar
  • Uzaklaştırılmış 1 gün cezanın, 19 saat 39 dakika kadarı kaldı.
    Otobüs yolculuğu son 10 yıl içinde aslında bitti, belki çoğunlukla öğrecilere hitap ediyor, o yüzden yeni Travego dönemine denk gelmedim ama eski Travego çok kalas ve konforsuz araçlardı.

    Konfor olarak bana göre Setra ve Neoplan daha iyi. Tabi eski modellerden konuşuyorum.
  • Yarbay
    12665 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Otobüs yolculuğu son 10 yıl içinde aslında bitti, belki çoğunlukla öğrecilere hitap ediyor, o yüzden yeni Travego dönemine denk gelmedim ama eski Travego çok kalas ve konforsuz araçlardı.

    Konfor olarak bana göre Setra ve Neoplan daha iyi. Tabi eski modellerden konuşuyorum.
    Konfor olarak zamanında ithal gelen O 404 lerin üzerine tanımam.

    Hala daha öyle bir otobüs gelmedi.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzaklaştırılmış 1 gün cezanın, 19 saat 39 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Konfor olarak zamanında ithal gelen O 404 lerin üzerine tanımam.

    Hala daha öyle bir otobüs gelmedi.

    Alıntıları Göster
    404 bence de iyiydi, 2003 yılında Çeşme'den Ankara'ya gelirken binmiştim, tadı damağımda kalmıştı o yıllara göre harika bir araçtı. 403'de kütük gibiydi mesela.
  • Yarbay
    12665 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    404 bence de iyiydi, 2003 yılında Çeşme'den Ankara'ya gelirken binmiştim, tadı damağımda kalmıştı o yıllara göre harika bir araçtı. 403'de kütük gibiydi mesela.

    Alıntıları Göster
    403, 404ün ucuzlatilmis ve birkaç tasarım değişikliği yapılmış yerli uretim versiyonu gibi biseydi. Ciddi kalite farkları vardı arasinda.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    9371 Mesaj
    valla otobüse bindiğimde genelde neoplan starliner'ı tercih ediyordum. o cam tasarımı bile yeter tercih için
  • Yarbay
    2548 Mesaj
    Üniversite yıllarında yeni çıkan maratonların arka dörtlü koltuğunda yaptığım yolculuklar aklıma geldi nedense! Bir çok kişi beğenmezdi maratonları ama benim çok hoşuma giderdi.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    14021 Mesaj

    Piyasada starliner kalmadı gibi bisey, kalanların çoğu da dökülüyor

    Ama seç turizm nasıl yapıyor bilmiyorum 2010 model starliner araçları hala sıfır gibi, adanaya giderken binmiştim bi kere en rahat ve sessiz yolculuğumdu.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Jeremy Klakson kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    14021 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    403, 404ün ucuzlatilmis ve birkaç tasarım değişikliği yapılmış yerli uretim versiyonu gibi biseydi. Ciddi kalite farkları vardı arasinda.

    Alıntıları Göster
    403 diyince aklıma 1997 karapınar faciası geliyor direkt.

    49 kişinin yanarak vefat ettiği korkunç kaza.

    Daha korkuncu, üst kademeler ve yöneticiler tarafından olayın üstünün örtülüp mercedese toz kondurulmamaya çalışılması...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    12665 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    403 diyince aklıma 1997 karapınar faciası geliyor direkt.

    49 kişinin yanarak vefat ettiği korkunç kaza.

    Daha korkuncu, üst kademeler ve yöneticiler tarafından olayın üstünün örtülüp mercedese toz kondurulmamaya çalışılması...

    Alıntıları Göster
    Evet. Ön tekerin hemen önünde bulunan devasa yakıt tankının bağlantıları yeterince dayanikli değildi ve önden yenilen büyük darbelerde devasa tank alev alıyordu. Yolcu koridoru ile arasini da sadece ucuz bir kontraplak la kapattıkları için yangın hemen yolcu bölümüne sirayet ediyordu.

    İşim ironik yanı avrupa için uretilen modellerde aynı bölge ve kazan dairesi yangına ve aleve dayanıklı daha pahalı bir malzemeden uretilme idi...


    Fotograf mevzubahis kazadan; otobüsün sol taraf sağlam kalmış lakin sağ tarafi orta kapıya kadar yırtıp atmış tanker. Patlayıp alev alan da sağdaki depo.



    Çok net değil ama önden hali;





    Merak edenler için güzel bir derleme;

    https://seyler.eksisozluk.com/49-kisinin-yanarak-olmesiyle-sonuclanan-korkunc-olay-24-ekim-1997-karapinar-trafik-kazasi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 25 Nisan 2020; 17:32:24 >




  • Yarbay
    12665 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    Üniversite yıllarında yeni çıkan maratonların arka dörtlü koltuğunda yaptığım yolculuklar aklıma geldi nedense! Bir çok kişi beğenmezdi maratonları ama benim çok hoşuma giderdi.
    Maratonlari ben de severdim. Efsane bir V8 vardı üzerinde. İbreyi sona dayar hala da hızlanmaya devam ederdi düzde... O donemlerde şimdiki gibi dijital takograflar filan da yoktu Ankara tarafından Afyon'a girişteki düzlükte son hiz denerdi kaptanlar



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    9544 Mesaj
    Temsayı geçmişten bu yana beğenirim.Safir güzel araç.
    Yeni travego ya binmedim ama tipi pek güzel değil



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    6137 Mesaj
    Travego'yu beğenmeyenler Safir 2'ye binsinler de göreyim

    Starliner, Cityliner üretilmiyor artık, sadece Tourliner'in yeni kasası çıktı, Kayseri'den gelirken binmişti, gayet konforluydu.

    Travego fena araç değil fakat piyasada 2+2'ye rağbet gösteren firma kalmadı, doğu firmaları hariç. O yüzden çoğu firma Tourismo'ya yöneldi Mercedes cephesinde. Bazı firmalar Travego'ya hilkat garibesi İnova koltukla 2+1 yaptı.

    Ama hem servis açısından hem de yürütme maliyeti bakımından çoğu firma Temsalara yöneldi, çünkü havayolu taşımacılığı karayolunu bitirdi. Kayseri-İstanbul için otobüs biletleri ortalama 120 lirayken uçak biletleri ortalama 100 lira en pahalı sezonda 180 lira civarında.
  • Yarbay
    9544 Mesaj

    Şıh hazretleri safirin direk rakibi tourizma sanırım.Travegoyu maraton la karşılaştırmak lazım gibi.Yüksek kasa ikiside.
    Maliyet açısından safir şuanki koşullarda iyi.Birde batmasa şu firma.
    Tourizma konforsuz ve dar.Eski kasası daha iyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icemy -- 24 Nisan 2020; 23:7:41 >
    |
    |
    Şıh Hazretleri kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2548 Mesaj

    Aynen, çok iyi hızlanırdı boşuna uçakla yarışan otobüs demiyorlardı. Ama çok da iyi sallardı. arka koltukta o sallantıyla çok uyumuşluğum vardır, ninni gibi gelirdi bana.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    The Division Bell kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    9544 Mesaj

    140 dan sonra ibre 0 a doğru ilerlerdi.Müthiş düzyolu vardı.
    Birde çoğu kişinin hatırlamadığı ayrıntıyı vereyim.
    Araç makyaj görmüştü.Makyajsız halinde arka cam oldukça büyük stopları çıkıntılıydı.Makyajda arka camı oldıçukça küçültüp stopları düz yaptılar.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    The Division Bell kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    4812 Mesaj
    4 yıl önce hostluk yaptım. Araçların çoğu güzeldi sıkıntı koltukları ve koltuk aralari idi. Koltuk aralari geniş koltukları güzel çok güzel safirlere bindim setradan daha rahattı. Ama 2+2 bir setra vardı yolcuya Allah kolaylık versin...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    3638 Mesaj
    Safir’ler bana hiç rahat gelmiyor.

    Doğru koltuk kombinasyonu ile Travego gerçekten rahat oluyor.

    2+1 akımı çıktığından beri Turismo alıyor firmalar,

    Anadolu Ulaşım’ın Jumbo’ları aşırı rahat.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    6137 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: icemy

    Şıh hazretleri safirin direk rakibi tourizma sanırım.Travegoyu maraton la karşılaştırmak lazım gibi.Yüksek kasa ikiside.
    Maliyet açısından safir şuanki koşullarda iyi.Birde batmasa şu firma.
    Tourizma konforsuz ve dar.Eski kasası daha iyi
    O karışık biraz hocam. Travego ile Tourismo arasında O403'ten beri çok bir fark yok. O403'lerin yurtdışına ithal edilen alçak şasili modelleri O350 adıya üretiliyordu. Bir de Avrupa kasa Travegolar var onlar bambaşka. Yani Travego'ya Golf dersek Tourismo Leon oluyor.

    Fakar Safir ile Marathon arasında ise çok ciddi bir fark var. Safir'e Polo dersek Marathon Golf olur.

    Hiçbiri Varan'ın Setraları kadar rahat değil, bir de Ulusoy'un bir dönem ithal edip çürüttüğü İrizarlar vardı onlar da güzeldi.




  • Yarbay
    14021 Mesaj

    Travego ile tourismo arasında da polo golf ilişikisi var, biri shd biri rhd, farklı segmentteler otobüs sektöründe.

    Golf leon ilişkisine tourismo ile setra 516 hd örneği verilebilir veya travego 17 ile setra 417 hdh. Aynı grup aynı segment ama biri daha kaliteli ve konforlu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 25 Nisan 2020; 1:12:9 >
    |
    |
    Şıh Hazretleri kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,599
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.