Şimdi Ara

Yakıt Tasarruf Cihazı (A Enerji) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
3
Favori
2.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    ODTÜ'den aldıkları raporda da 3908 cc'lik 35 bg üreten bir traktör motorunda denendiği yazıyor.
    Başka araç mı bulamamışlar ?
    Güncel bir turbodizel motorda deneselermiş ya.
     Yakıt Tasarruf Cihazı (A Enerji)
     Yakıt Tasarruf Cihazı (A Enerji)


    uretici soyadi: ACIKGOZ

    baska sorum yok... konuya cok uygun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Motorola RAZR MAXX - Power Ranger

    Golf MKVII 1.2 tsi dsg midline plus 2012 beyaz renk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lapya


    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    ODTÜ'den aldıkları raporda da 3908 cc'lik 35 bg üreten bir traktör motorunda denendiği yazıyor.
    Başka araç mı bulamamışlar ?
    Güncel bir turbodizel motorda deneselermiş ya.
     Yakıt Tasarruf Cihazı (A Enerji)
     Yakıt Tasarruf Cihazı (A Enerji)


    uretici soyadi: ACIKGOZ

    baska sorum yok... konuya cok uygun...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    quote:

    Orijinalden alıntı: RappeR07

    Neresine takıyoruz bunu aracın? Bir de işleyişi anlatacak olan yok mu

    Motora giden benzin borusuna

    Söylenen şu:

    Çalışma prensibini şu şekilde özetleyebiliriz:

    Kullandığınız yakıttaki hidrokarbonlar birbirlerine yakın moleküler gruplar oluşturur. Bu hidrokarbonların içerisine yeterli miktarda oksijen girmez. Bu yüzden de tam olarak yanma gerçekleşmez. Neticede aracınızın egzozundan yanmamış, çığ yakıt dışarı atılır. Yakıt tasarruf cihazları, yakıt borusuna monte edilir. Buradan geçen hidrokarbonlar, oluşturulan çok yüksek manyetik alan sayesinde parçalara ayırır. Bu sayede içine daha çok oksijen girmesi sağlanmış olur. Dolayısıyla da yanma işlemi en yüksek seviyeye ulaşır ve yakıtın tamamına yakınının yanması sağlanır. Bu sayede yakıtı tam verimle kullanmış ve tasarruf etmiş olursunuz.

    ben kimyager değilim ama hidrokarbonu mıknatısla nasıl parçalayabildiğini anlayamadım. hidrokarbonlar bileşiktir ve bileşikleri parçalamak yada ayırmak için çok yüksek sıcaklık ve basınç gerekir. (yanlışım varsa düzeltin.)

    hidrokarbon hidrojen ve karbon bileşimidir. hidrojen yanıcı yalnız karbonu eritmek için bile 4000c kadar ısı gerektiğini hatırlıyorum.
    oksijen hidrokarbonların sadece yanmasında kilit rol oynar. oksijeni zaten pistonun içindeyken veriyoruz. O zaman düz mantıkla bu alet hidrokarbonlarla oksijenin bileşik oluşturup farklı bir madde üretip daha farklı bir ürün çıkıyor gibi saçma sapan birşek çıkıyor ortaya.

    ayrıca bileşikler parçalamak çok zordur. suyu düşünelim hidrojen ve oksijenden oluşuyor. Eğer bileşik parçalamak o kadar kolay olsaydı dünyada hidrojenden daha bol ne olurdu ki.
    _____________________________




  • Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BohemAmca

    Boruyu Komple mıknatıs ile kaplasak

    Yada;

    Komple aracı mıknatısla kaplasak...

    Ne var ne yok ise, toptan halleder.
    _____________________________
    2025 MİNİ COUNTRYMAN E - SLATE BLUE.
    2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ.

  • Bu ıvır zıvırlara inanmanızı anlayamıyorum. Dünyanın en iyi mühendisleri bir araya gelip research and development adı altında bir yerlerini yırtıyorlar ve en iyisini yaptıklarını düşünüyorlar. Sonra Türkiyeden bir grup insan bir anda yapılanı daha da iyi hale getirecek sistemlerden bahsediyorlar. Kusura bakmayın ama komik geliyor bana.. Ha aralarında yakıt tasarrufu yapanlar var ama performansda düşüşe neden oluyorlar. Eco Mode gibi yani..

    Bence aracınızda bu tür değişiklikler yapmak yerine çevrenizde "bişey olmaz nasıl olsa ben hep 50 liralık benzin alıyorum" mantalitesine sahip insanları aydınlıga kavusturursanız aracınız daha az yakar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Angelica -- 16 Eylül 2013; 1:13:30 >
    _____________________________
    ///
  • Bi de bunun çakmaklık versiyonu vardı

    Gerçekten beyin bedava
    _____________________________
  • 2 tane mıknatısla hidrokarbondan oksijeni ayırıcan öylemi, öyle olsaydı MR a giren herkes ölürdü, o alette 100 kilo mıknatıs var
    _____________________________
    ''Eğer hayallerin seni korkutmuyorsa yeterince büyük değillerdir.''
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huawéi

    Adamların yüzlerce mühendisi bir tarafını yırtıyor aracı hafifletip,yeni motor teknolojileri bulalım diye bizde iki kıytırık mıknatıstan keramet bekliyoruz.

    Türbeye gidip çaput bağlayın araba daha az yakar

    Dogru soze ne denir ki baska

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    2013 Astra J Sport / 34 UV 0537

    2010 Otokar M2010 / 34 M 0537

    YILDIZ 24
  • Para vermeseydin bari
    _____________________________
    Karavana bakırdandır kışla yolu çamurdandır zengini bedel öder askerimiz fakirdendir...
  • Bircok kisi merak ediyor gercekten ise yariyormu diye deneyip gorucez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    ▁ ▂ ▄ ▅ ▆ ▇ █ ☾☆ | Togg | ☾☆ █ ▇ ▆ ▅ ▄ ▂ ▁
    [2024] Togg T10X V2 | [2012] Opel Astra J Cosmo | [2012] VW Polo 1.6 TDI DSG | Samsung Galaxy Z Fold 6 | Huawei P30 Pro | Huawei GT3 Pro | Sony PS4 20. Yıl Özel Sürümü | Sony PS5 Pro | Vestel 43UD9300 | Vestel 65O9930 | AMD Ryzen 9 7900X3D | Asus TUF Gaming X670E-Plus | Corsair 64GB DDR5 RAM | MSI 1 TB Spatium M480 | Nvidia 12GB GeForce RTX 4070Ti
  • %0,1 tasarruf sağlayabilir,işe yararsa yani %5 tasarruf alırsanız Yıldız'a uğrayın hocalarla çok konuşuldu diploma yırtacaklar var :D
    _____________________________
  • Bu cihaz gerçekten işe yarayabilir fakat bu ancak ve sadece dizel motorlar için geçerli olabilir. Her iki tip motor için de pazarlamaları enteresan olmuş.

    Çünkü benzinli araçlarda bujiler tek bir noktadan ateşleme yaptığından hidrokarbonların diziliminin pek bir önemi yoktur. Sonuçta benzinin tutuşma sıcaklığı ve hızına bağlı bir yanma verimi söz konusudur. Fakat dizel motorlarda basınçla sıkışan havanın içerisine yakıt püskürtüldüğünden hidrokarbonların birbirinden ayrışması daha homojen bir patlamaya neden olabilir.

    Bu da aynı miktar yakıt için daha fazla tork üretmek manasına geleceğinden, gazın basılma miktarına göre ilgili devir bandında püskürtülen yakıt miktarı ECU tarafından kısılarak motora yakıt tasarrufu yaptırılabilir.
    _____________________________




  • Bak ben daha iddialı konuşayım: Teknik üniversite mezunu makine mühendisiyim. yıllardır da otomotiv sektörün içerisindeyim. eğer o elindeki alet işe yarasın diplomamı yırtarım !!!

    Aha da hodri meydan!!! "%30 a varan değer artışıymış... "ODTÜ test etmiş" ba ba ba olaya gel olaya...

    Konuyla tam alakalı değil ama bi ara da power balance negatif iyonlu bileklik vardı. Basketçi shaquille o'neal'i falan oynatmışlardı reklamlarda. Bi bitmediler arkadaş, ne kadar meraklılarmış saf insanları dolandırmaya

    Sırf akaryakıt zamları yüzünden insanlar da vereyim 30-40 TL "BELKİ" işe yarar diyerek zengin ediyorlar bu dolandırıcıları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zulu1616 -- 16 Eylül 2013; 9:44:55 >
    _____________________________




  • Zaten bu "manyetik alan ile molekülleri düzene sokma" olayı tamamen hikaye. Ufacık el kadar mıknatısla olacak şey değil bu, olsaydı MR aygıtları bu kadar kocaman olmazdı.

    Hadi oldu diyelim, molekülleri yakıt borusundan geçerken düzene soktu bu alet, sonrasında ne olacak? Enjektörün içinden geçerken bozulmadan mı devam edecekler yollarına? Ya da enjektör ne için var? Enjektörün görevi zaten yakıtı mümkün olduğunca küçük partiküller halinde yanma odasının içine dağıtmak, bu nedenle çok yüksek basınç altındalar.

    HDi motor rölantide çalışırken bilgisayarda okuduğumuz enjeksiyon basıncı 370-400 bar civarında gidip geliyordu. Motor tam yük altında iken enjeksiyon basıncı 1350 bar'a kadar çıkıyor. Bu basınç ile enjektörden püskürtülen yakıt zaten neredeyse moleküllerine kadar dağılmış oluyor, mıknatısa gerek olacağını sanmam

    Başka bir şekilde faydası olabilir mi diye düşünüyorum, bir neden bulamıyorum.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Bu cihaz gerçekten işe yarayabilir fakat bu ancak ve sadece dizel motorlar için geçerli olabilir. Her iki tip motor için de pazarlamaları enteresan olmuş.

    Çünkü benzinli araçlarda bujiler tek bir noktadan ateşleme yaptığından hidrokarbonların diziliminin pek bir önemi yoktur. Sonuçta benzinin tutuşma sıcaklığı ve hızına bağlı bir yanma verimi söz konusudur. Fakat dizel motorlarda basınçla sıkışan havanın içerisine yakıt püskürtüldüğünden hidrokarbonların birbirinden ayrışması daha homojen bir patlamaya neden olabilir.

    Bu da aynı miktar yakıt için daha fazla tork üretmek manasına geleceğinden, gazın basılma miktarına göre ilgili devir bandında püskürtülen yakıt miktarı ECU tarafından kısılarak motora yakıt tasarrufu yaptırılabilir.

    Hocam bu dedigini dikkate alicam ve hem benzinli astrada hemde dizel polomda test yapicam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    ▁ ▂ ▄ ▅ ▆ ▇ █ ☾☆ | Togg | ☾☆ █ ▇ ▆ ▅ ▄ ▂ ▁
    [2024] Togg T10X V2 | [2012] Opel Astra J Cosmo | [2012] VW Polo 1.6 TDI DSG | Samsung Galaxy Z Fold 6 | Huawei P30 Pro | Huawei GT3 Pro | Sony PS4 20. Yıl Özel Sürümü | Sony PS5 Pro | Vestel 43UD9300 | Vestel 65O9930 | AMD Ryzen 9 7900X3D | Asus TUF Gaming X670E-Plus | Corsair 64GB DDR5 RAM | MSI 1 TB Spatium M480 | Nvidia 12GB GeForce RTX 4070Ti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source


    Söylenen şu:

    Çalışma prensibini şu şekilde özetleyebiliriz:

    Kullandığınız yakıttaki hidrokarbonlar birbirlerine yakın moleküler gruplar oluşturur. Bu hidrokarbonların içerisine yeterli miktarda oksijen girmez. Bu yüzden de tam olarak yanma gerçekleşmez. Neticede aracınızın egzozundan yanmamış, çığ yakıt dışarı atılır. Yakıt tasarruf cihazları, yakıt borusuna monte edilir. Buradan geçen hidrokarbonlar, oluşturulan çok yüksek manyetik alan sayesinde parçalara ayırır. Bu sayede içine daha çok oksijen girmesi sağlanmış olur. Dolayısıyla da yanma işlemi en yüksek seviyeye ulaşır ve yakıtın tamamına yakınının yanması sağlanır. Bu sayede yakıtı tam verimle kullanmış ve tasarruf etmiş olursunuz.

    offff, en çok sevdiğim konu. uzun zamandır paslanmıştık, hadi bir şeyler yazalım...




    şimdi şu bilimsel (!) çalışma mantığını uyduran mucit arkadaşa bir kaç sorum var :

    quote:


    Kullandığınız yakıttaki hidrokarbonlar birbirlerine yakın moleküler gruplar oluşturur. Bu hidrokarbonların içerisine yeterli miktarda oksijen girmez. Bu yüzden de tam olarak yanma gerçekleşmez.


    modern motorlarda, silindirlere emilen havaya benzin püskürtülür ve sıkıştırılır. sıkıştırma oranları da 1:10-1:12 ler civarı. yani normal halinin 10-12 katı oranda sıkıştırılan bir havadan bahsediyoruz. 12 kat sıkışan bir sıvı-gaz karışımının neresine oksijen girmiyormuş? sen gir o silindirin içine, 12 kat basınçla sıkış bakalım tüm hücrelerin oksijene doyuyor mu doymuyor mu? tam yanma olmazmış, görürüz o zaman yanıyor musun yanmıyor musun?






    quote:


    Neticede aracınızın egzozundan yanmamış, çığ yakıt dışarı atılır.


    günümüz motorlarında yanma verimi işletim sistemi tarafından sürekli kontrol edilir. eksozdaki gaz, oksijen (lambda) sensör tarafından sürekli kontrol edilip ECU'ya bildirilir. ECU burdan aldığı bilgiye göre yanmanın maksimum olması için ateşlemeyi ve diğer parametleri sürekli olarak düzenler. buna rağmen olası kaçmalar atmosfere atılmadan katalitik konvertörde yakılır/eritilir. ve bu sayede emisyonlar minimumda tutulur iken sen eksozdan çıkan hangi yanmamış, çiğ yakıttan bahsediyorsun? dünya, bu emisyon kontrolünün 5. aşamasına yükseldi (euro5) ahbap, sen nerde kaldın?








    quote:


    Yakıt tasarruf cihazları, yakıt borusuna monte edilir. Buradan geçen hidrokarbonlar, oluşturulan çok yüksek manyetik alan sayesinde parçalara ayırır


    1) mıknatıslar çok yüksek manyetik alan oluşturmazlar. hele de avuç içi kadar mıknatıstan nasıl bir "yüksek manyetik" alan bekliyorsun? senin önce "yükseklik" kavramını bir gözden geçirmen lazım.


    2) bilimsel veriler der ki : manyetik alanlar metalleri çekerler. peki karbon nedir?

    Karbon, doğada yaygın bulunan ametal kimyasal element. (kaynak :https://tr.wikipedia.org/wiki/Karbon)


    şimdi bu mıknatıs, metal olmayan karbon-hidrokarbonları nasıl çekiyor, parçalara ayırıyor? şunu da bir anlatıver. anlatıver çünkü, aynı kaynak ;

    Belirli karbon bileşikleri, canlılardaki maddenin yaklaşık %18'ini oluşturur (kaynak :https://tr.wikipedia.org/wiki/Karbon)

    diyor...

    hayır anlat ki, vücudumuzun %18'ini oluşturan karbonlarımıza sahip çıkabilmek için manyetik alanlardan uzak duralım. maazallah, yanlışlıkla bir mıknatısa filan yaklaşıp, karbonlarımız parçalara ayırmayalım...



    sorularıma acil cevap bekler, gözlerinden öperim, "AÇIKGÖZ" kardeşim...

    daha düne kadar mıknatısla, düzensiz karbonları düzene sokuyordunuz. şimdi bir şeyler öğrenmiş, işi biraz daha süslemişsiniz. peki olmuş mu : ııhhhhh, olmamış. daha çok çalışmanız lazım ama bu palavraları süslemeye değil, gerçekten işe yarar bir şeylere çalışmalısınız. sittin sene de uğraşsanız, bu çalışma prensibi masalına uzay teknolojisi lafları da sokuştursanız bu iş yemez. çünkü altyapısı yok, üstüne ne koyarsan koy, yıkılıyor...










    kapak olması dileğiyle...
    http://haber.gazetevatan.com/dogalgazda-tasarruf-balonu/504242/1/gundem






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 16 Eylül 2013; 18:11:10 >
    _____________________________
    Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...




  • Bunu yapan mühendis kör oldu. Böyle bir şey mümkün olsa sizce o dev gibi otomobil firmalarının akıllarına bunu kullanmak gelmez mi ?
    _____________________________
  • Babam denedi bunu 1 yıl önce hiçbir işe yaramıyor. Kendisi de çok iddialıydı ama o da kabul etti çıkarttı sonunda.
    _____________________________

    SE Xperia™ Neo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zulu1616

    Bak ben daha iddialı konuşayım: Teknik üniversite mezunu makine mühendisiyim. yıllardır da otomotiv sektörün içerisindeyim. eğer o elindeki alet işe yarasın diplomamı yırtarım !!!

    Aha da hodri meydan!!! "%30 a varan değer artışıymış... "ODTÜ test etmiş" ba ba ba olaya gel olaya...

    Konuyla tam alakalı değil ama bi ara da power balance negatif iyonlu bileklik vardı. Basketçi shaquille o'neal'i falan oynatmışlardı reklamlarda. Bi bitmediler arkadaş, ne kadar meraklılarmış saf insanları dolandırmaya

    Sırf akaryakıt zamları yüzünden insanlar da vereyim 30-40 TL "BELKİ" işe yarar diyerek zengin ediyorlar bu dolandırıcıları.


    Tamamda o ünlemler sinirlenip bağırıp çağırmalar niye?
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.