Şimdi Ara

X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
1.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, yeni aldığım inverter 12k klimanın montajı dün yapıldı. Daha önce de Zibro klima kullandığım için vakumlama yapılması gerektiğini az çok biliyordum.

    Servise ısrar etmeme rağmen vakumlama işlemini 1-2 dk ile sınırlı tuttu. İç ünite ile dış ünite arası boru mesafesi 3-4 metre civarı.
    Servisle orada tartışmamak için servise teşekkür ettim ama servis ayrıldıktan sonra X marka müşteri hizmetlerini aradım ve durumu anlattım. İlgili kişi, beni biraz hatta beklettikten sonra bu durumun bir sorun teşkil etmeyeceğini söyledi.

    Ben de teşekkür ettim ve kapattım. GERÇEKTEN İNANDIM çünkü sorun olmayacağına...

    Şu ana kadar klima sadece servis tarafından 10-15 dk çalıştırıldı. Elektrik tesisatım hazır olmadığı için henüz kullanmaya başlamadım. Ama 1-2 gün içinde kullanmam gerekecek.

    Klimanın kullanım kılavuzlarını incelerken İngilizce kitapçıkta 10 metreden daha az mesafeler için en az 10 dk, 10 metrenin üzerindeki mesafeler için en az 15 dk vakumlama yapılması gerektiği yazıyor.

    Durumu anlar anlamaz, tekrar X Marka Müşteri Hizmetleri'ni aradım ve durumu anlattım.
    Bana dün verilen bilginin yanlış olduğunu ses kayıtlarımızın olduğunu ve eğer sorunu çözmezlerse mahkemeye başvuracağımı söyledim.

    Şimdi bana geri dönüş yapacaklar...

    İlginç bir ayrıntıyı paylaşayım. Vakumlama süresi Türkçe dökümanda ya yok, ya da benim gözümden kaçıyor.

    Klimanın modelini merak edenler için:

    **** Merak edenler PM atabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi greenflash -- 4 Temmuz 2014; 14:33:29 >



    _____________________________




  • Müşteri Hizmetleri'nden sıfır ürün ile değişim talep ettim. Kabul edilmedi. Mecburen aynı servisin gelip işlem yapmasını kabul ettim. Klima 45 dk vakumlandı, daha sonra 900 gram gaz şarjı yapıldı. İşlem biterken göstergede 890 gram gördüm. Yani 10 gramlık bir kayıp oldu gibi geldi.

    X markaya tazminat davası açacağım. Sebebi müşteri hizmetlerinin yanlış bilgi vermesi ve servisin de suçu var ama müşteri hizmetleri bana göre ana suçlu...

    Not: Marka adını forum yönetimi için sıkıntı olmaması için X ile değiştirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi greenflash -- 4 Temmuz 2014; 14:34:17 >
    _____________________________
  • Samsung da ayni islemi yapiyordu ben sert bir tavirla vakumun yapilmasini sagladim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Tekrar merhaba,

    Geçtiğimiz günlerde vakumlama (45dk) ve ardından gaz şarjının yapılmasının ardından, Elektrikçi çağırarak elektrik hattını ayarladım.

    Klimayı açtığımız anda farketmedim ancak bir süre sonra iç ünitedeki borulardan tuhaf bir ses geliyor. Sesin frekansı zamanla değişkenlik gösteriyor ancak kesinlikle gürültüsüz ortamda rahatsız edecek bir ses. Videoya kaydetmeye çalıştım ancak videodan ne derece anlaşılır bilemiyorum. Videoyu şu an Youtube'a yüklüyorum.

    Bu arada yorum isteyen arkadaşlar vardı. Klimayı sağlıklı bir şekilde kullanamadım ki yorum yapayım.

    Montajla ilgili resimleri birazdan ekleyeceğim. Bugün Saat 12.00'de Müşteri Hizmetleri'ni arayarak yeni bir kayıt açtırdım.

    Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim.
    _____________________________
  • Ürünü kargodan teslim aldığım andaki kutulu görünümü ve montaj sonrası fotograflar aşağıda... Fotograflarda gördüğünüz önemli bir detay var mı? Mesela dış ünitenin arkasına boruların dolanması normal mi? Ben kesilmesi gerektiğini düşünmüştüm. Ayrıca iç tarafa yapışkan bir madde ile izolasyon yapılırken, borunun çıktığı balkon tarafına herhangi bir işlem yapılmadı.

     X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ
     X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ
     X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ
     X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ
     X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ
     X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ
     X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ
     X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ
     X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ
     X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ
     X MARKA INVERTER KLIMA HATALI MONTAJ VE SONRAKİ SÜREÇ
    _____________________________




  • greenflash kullanıcısına yanıt
    keşke hiç oynatmasaydın o cihaz birdaha orjinal performansını asla bulamaz
    hiç oynatmasaydın çok çok daha iyi olurdu
    tabii siz orjinal performansını bilmediğinizden farkı anlamayacaksınız

    sabaha kadar gaz bassınlar fabrika ayarı , basıncı ve gramajı gibi olmuyor

    gazı sisteme salmışlar daha sonradan tekrar neyin vakumunu yaptırıyorsun hiç elletmiyecektin

    eğer sistemde kaçak yoksa oynatmayın vakum birazda sistemde kaçak varmı yokmu kontrolü içindir
    sistemi vakumlayarak boruların içindeki diğer gazlar (oksijen azot karbondioksit falan filan....) boşaltmaktır
    sizin klimanın gazını sistyeme vermişler tekrar gazı boşalt tekrar gaz bas falan macera aramaktan başka birşey değil


    ayrıca iç üniteyi çok yukarı kurmuşlar buda elektrik sarfiyatınıda arttırır
    kışında performans düşüklüğü yapar

    eğer imkanın varsa kolonun altına aldır
    cihaz kışın daha randımanlı yazın ekonomik çalışır

    5442375778



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahçup -- 29 Haziran 2014; 13:40:15 >
    _____________________________




  • greenflash kullanıcısına yanıt
    Gaz sarjı neden yapıldı onu anlamadım gazı kaçmışmıydı. Kaçmamışsa boşaltıp tekrarmı doldurdular. Oysa boşaltmalarına gerek yoktu gazı dış ünitede toplayıp sonra vakum yapabilirlerdi. Orijinal gaz ayarını tutturmaları zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bps -- 29 Haziran 2014; 13:36:46 >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben gazın tamamen dışa boşaltılmasına şaşırdım zaten. Yanlarında R410 tüp vardı. O tüpten ölçerek gaz şarjı yaptılar.

    http://youtu.be/YXdEVsUBoYQ adresindeki videoda klimanın iç ünitesinden gelen sesi kaydettim.

    İç ünitenin konumu konusunda ise tavan yüksekliği çok fazla olmadığı için dediğiniz gibi biraz aşağıya aldırsam çok aşağıda kalmaz mı bu sefer?

    Klimanın gazını dış ünitede depolamadılar. Yapılan işlem balkonda yapıldı ve dış üniteden gazı tamamen boşaltarak yeniden gaz bastılar. İlk durumdaki gaz havaya karıştı...

    Ses konusunda fikriniz var mı?

    Bu arada ikinci raporda, 45 dk vakum, 900 gram gaz şarjı yapılmıştır. Gaz şarjı vakumlamadan sonra yapılmıştır diye yazdırdım imza atmadan önce...

    Şu an kendimi çok şanssız hissediyorum. Odaya taşınmam lazım ama klima olmadan o oda aşırı sıcaklarda çalışacabileceğim bir ortam değil.
    _____________________________




  • greenflash kullanıcısına yanıt
    İç ünitede gaz sesi geliyorsa, ilk açışta bir kaç saniye geliyorsa normaldir. Ancak sürekli geliyorsa normal değil. Sürekli yapıyorsa büyük ihtimalle gazın eksik olmasındandır.
    _____________________________
  • Vakum yapmadan vanaları açıp gazı saldılarsa gaz ile hava karıştı . Onu ayrıştırıp da vakum yapamazki. Bu yüzden gazı komple boşaltıp vakum yaptıktan sonra etiket değerinde gaz şarjı yapmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • greenflash kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun kardeşim.. Umarım tez zamanda çözülür..
    Biz de karar verdik aynısından alacağız.
    Yalnız merak ettim iç ünitede resimlerde kırmızı görünen bir alan var ve o alan sen de siyah (?)
    Gerçekten siyah mı yoksa resimlerde renk kayması mı var ?

    Teşekkürler,
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yellowcatz

    Geçmiş olsun kardeşim.. Umarım tez zamanda çözülür..
    Biz de karar verdik aynısından alacağız.
    Yalnız merak ettim iç ünitede resimlerde kırmızı görünen bir alan var ve o alan sen de siyah (?)
    Gerçekten siyah mı yoksa resimlerde renk kayması mı var ?

    Teşekkürler,


    resimleri forumda daha iyi görüntüleyebilmek için yeniden boyutlandırmıştım. Belki ondan kaynaklanıyordur renk farkı.
    Bu arada hayırlı olsun umarım sizin de başınız ağrımaz.

    Servisi arayın ve vakumlama yapacaklarından emin olun. Geldiklerinde de gerekli görürseniz kameraya kaydedin yaptıkları işlemleri. Açtıkları deliği hem içten hem dıştan izole etmeliler. Bana gelen servis bunu düzgün yapmadı ve şu an içeriden dışarısı gözüküyor.

    Özellikle kendim alçı ile kapatmadım ki, dava sürecinde elimde kanıt olsun.

    Bir de size gelen ürün kutusundan iki kitapçık çıkar diye düşünüyorum.

    Biri Türkçe ve İngilizce dili içeren Kullanım Kılavuzu, diğeri de İngilizce, ve 4 dil daha içeren kurulum kılavuzu. Vakumlama yapılması gerektiği Kurulum Kılavuzunda İngilizce olarak yazıyor.

    Ben ihtarname gönderdim ve sıfır kapalı kutu ürün ile değişim istedim.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bps

    İç ünitede gaz sesi geliyorsa, ilk açışta bir kaç saniye geliyorsa normaldir. Ancak sürekli geliyorsa normal değil. Sürekli yapıyorsa büyük ihtimalle gazın eksik olmasındandır.

    Gaz sesi saatlerce çalışsa da devam ediyor. Çok nadir sesin kesildiği oluyor ama makinayı kapatsam ve bir süre sonra tekrar açsam gaz sesi ile başlıyor. Hangi durumda gaz sesinin kesildiğini çözemedim. Zaten bu benim görevim olmamalı değil mi?

    Bu arada cevabınız için teşekkür ederim.
    _____________________________
  • greenflash kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle normal bir durum değil. Sıfır klimada böyle bir durum çok can sıkıcı. İşin takipçisi olun vazgeçmeyin.
    _____________________________
  • greenflash arkadaşım merhaba.klimanızla sıkıntılarınız için üzüldüm.umarım tez zamanda sizi rahatlatcak bir çözüme kavuşursunuz.

    şu klimanın borulardan gelen gaz sesi olayı benim me klimalardada var.bende bir ara çok taktım açıkcası tatmin edici bir cevapta alamadım.forumdaki ustalarımızada danıştım sorun olmadığını soylediler.

    servise sorduğumda ise normal bir durum olduğunu soylediler.bazı klimalarda bu ses olur dediler.oda sizi bulmuş dediler.gaza az miktarda yağ karışmasından olduğunu söylediler.açıkcası artık bende bu işlerden yorulduğum için bıraktım peşini gitti.

    ama benim bu ses klimanın ilk çalışma anında kapasitesini düşürene kadar oluyor.yada klimaya yüklendiğimde kompresör tam yükteyken oluyor.devrini düşürdüğünde çok belirgin olmuyor.

    bende 4 tane klima var nedense ikisinde bu sesin eseri bile yokken malesef me klimalarımda var.

    ama sizinki sanırım biraz daha fazla.klimayı kapatıncada devam ediyor sanırım.

    sizin için bir fikir olması açısından yazdım.umarım sorunlarınız bir an önce hallolur.saygılarımla
    _____________________________
    <span style='font-size: 11px; display: inline-block; text-align: center; width: 120px;'><a data-test="test" rel="nofollow" style="word-wrap: break-word; text-decoration: underline;" target="_blank" onclick="return dhExternalLinkRedirect(this)" href="/ExternalLinkRedirect?module=pgdcode&url=http://armut.com/HizmetVeren/bulent-d-bursa-osmangazi-dis-cephe-mantolama_54194" style="border:0;" data-href="http://armut.com/HizmetVeren/bulent-d-bursa-osmangazi-dis-cephe-mantolama_54194" style="border:0;">Bülent Dursun</a></span>




  • Merhaba arkadaşlar. Şu ana kadar cevap yazan herkese teşekkürler.

    Bu sabah ilk olarak montajı yapan servis dışında başka bir servis aradı ve gelip ücretsiz olarak montajı bakır boru kullanarak yeniden yapabileceklerini ve ses sorununu çözeceklerini söyledi. Başta yapılacak işlemi ihtiyaç dolayısıyla kabul edecektim; ancak görüşmenin ilerleyen dakikalarında vazgeçtim. Çünkü ses sorununu çözmeyi %100 olarak garanti edemeyeceğini söylüyor. Bence haksız da sayılmaz çünkü montaj sorunu ortada olan bir ürünün sorumluluğunu başka bir servis olsam ben de üzerime almazdım.

    Arkadaş sizin talebiniz nedir diye sordu. Ben de üreticinin İstanbul'daki genel müdürlüğüne ve satıcıya ihtarname gönderdiğimi belirttim.
    İhtarnamede yazdığım gibi ürünün sıfır kapalı kutu ürün ile değişimi yapılmazsa dava açacağımı ilettim.

    Süreçte satıcının bana göre kusuru yok. Kusurun tamamen montajı yapan ekipte ve üreticide olduğunu düşünüyorum.


    Öğleye doğru bu kez montajı yapan servis yetkilisi aradı. Özür diledi ve ürünün değişimini müşteri memnuniyeti için sağlayacaklarını söyledi. Ancak, ben konuyu çoktan avukatıma iletmiştim. Onlara da kusurlu davranışları için tazminat davası açacağımı söyledim. Üreticiye de tazminat davası açacağım.

    Mahkeme servis raporları dışında Müşteri Hizmetleri'nin kalite standartları gereği kaydettiği konuşmaların ses kayıtlarını isteyip delil sayabiliyor mu?

    Çünkü bana göre hileyle montaj kusuru gizlenmeye çalışılıyor.


    Bu forumu okumasak, biraz da İngilizce bilmesek yaptıkları yanlış yanlarına kar kalacak. Öyle bir şey yok!!!


    Belki kaybedeceğim ama en azından hakkımı arayacağım.

    Gördüğünüz gibi başta arıza yoksa değiştirilmez denen cihaz nasıl olduysa ciddi olduğumu anladıklarında değişim işlemi kabul ediliyor.

    Burada işini hakkıyla yapıp, insanları da yanlışa karşı bilgilendiren forum üyelerine teşekkür ediyorum.
    _____________________________




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.