Şimdi Ara

Vurdurma Nasıl Yapılır

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
89.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar aracım hyundai getz 2008 model.Şuanda hiç ihtiyacım olmadı ama ihtiyacım oldugunu düşünerekten bu soruyu soruyorum.Kontagı sonuna kadar cevirdik yani calıştıracagımız ışıklar fln yandı ama direksiyon hiç yerinden kımıldamıyor.Yeni nesil araclarda vurdurma işlemi yapılmıyormu acaba.



  • Vurdurma ile çalıştırmanın arabanınızın katalitik konvantörüne zararı olur. Benzin dolmasına ve arızalanmasına sebep olur. O yüzden 3-4 yıl bu yöntem yerine gerekli olursa takviye ile çalıştırma yapın derim.

    Ziyadesinde; Araba 1 veya 2 vites alınır kontak açık konuma getirilir debraja basılır araba insan gücüyle hareket ettirilir araba hızlanınca ara gazı verir gibi gaza basılır debrajdan ayak bir anda çekilir daha yavaş şekilde tekrar basılır motor çalışana kadar bu işlem tekrarlanır.

    Amaç burada marş motoru yerine volant dişlisine veya motora ilk hareketi vermektir. Akü tamamen bittiyse vurdurarak çalışmaz.

    Ayrıca not; Hyundailerde bildiğim kadarıyla hidrolik diksiyon yok yerine elektrikli direksiyon var. Bunun bir etkisi olurmu bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mississippi -- 13 Mayıs 2008; 12:19:31 >
  • Aku tamamen bitse bile vurdurularak calisir , ki ben calistirdim.
    ilk calistiginda araba sarsintili calisti ve tum ariza lambalari yanip sonuyordu.
    bir sure bekledim , nasil olsa sarj dinamosu donuyor dedim
    biraz bekleyip akuyu az doldurduktan sonra stop edip tekrar marsa basip calistirdim ve hersey duzeldi.
    iki seneye yaklasti bu olay ve hala ayni arac ayni akuyu kullaniyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: Numan06

    Vurdurma ile çalıştırmanın arabanınızın katalitik konvantörüne zararı olur. Benzin dolmasına ve arızalanmasına sebep olur. O yüzden 3-4 yıl bu yöntem yerine gerekli olursa takviye ile çalıştırma yapın derim.

    Ziyadesinde; Araba 1 veya 2 vites alınır kontak açık konuma getirilir debraja basılır araba insan gücüyle hareket ettirilir araba hızlanınca ara gazı verir gibi gaza basılır debrajdan ayak bir anda çekilir daha yavaş şekilde tekrar basılır motor çalışana kadar bu işlem tekrarlanır.

    Amaç burada marş motoru yerine volant dişlisine veya motora ilk hareketi vermektir. Akü tamamen bittiyse vurdurarak çalışmaz.

    Ayrıca not; Hyundailerde bildiğim kadarıyla hidrolik diksiyon yok yerine elektrikli direksiyon var. Bunun bir etkisi olurmu bilmiyorum...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    Aku tamamen bitse bile vurdurularak calisir , ki ben calistirdim.
    ...........
    iki seneye yaklasti bu olay ve hala ayni arac ayni akuyu kullaniyorum



    Demek ki akü tamamen bitmemiş ki siz bu aküyü iki yıldır kullanıyorsunuz.

    Akünün tamamen bitmesi durumunu kutup başlarını sökerek de oluşturabilirsiniz. Ve bu durumda ateşleme olmayacağından araç çalışmaz.

    Yani Numan06 arkadaşımızın da belirttiği gibi akü tamamen bitti ise vurdurarak çalışmaz.

    Kolay gelsin...
  • quote:


    Hyundailerde bildiğim kadarıyla hidrolik diksiyon yok yerine elektrikli direksiyon var. Bunun bir etkisi olurmu bilmiyorum


    motor çalışmazken elektrik destekli direksiyonlar klasik kayış tahrikli hidrolik direksiyonlara göre dehe serttir.
    ancak çok sert olmasına rağmen yine de tekerlek dönmeye başlayınca çevrilebilir.

    ayrıca aracı vurdurmak çok zorda kalmadıkça tabiki tavsiye edilmez.
    aktarma organları, dişliler, katalitik konvertör ve triger kayışı başta olmak üzere birçok aksama zarar verme riski vardır.

    ancak çok darda kalınca 2.viteste denenmelidir. 1. vites dişli oranı nedeniyle daha çok yük bindirir ve risklidir.

    otomatik araçlarda şanzuman tipi tamamen farklı olduğundan vurdurma kesinlikle denenmemelidir.
  • Ben aku bitmis derken icindeki sarjin bitmis olmasini ama tekrar sarj edilebilirligini anladim.
    yok eger aku tekrar sarj edilemiyecek sekilde omrunu tamamlamasini kast ediyorsaniz OK o aku tabii ki olmustur.
    araba dizel ise kutup baslarini soksenizde vurdurarak calistirabilirsiniz
    benzinli arabalar calisirken akuye ihtiyac duyarlar...dizeller akusuz de calisabilir...

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    Aku tamamen bitse bile vurdurularak calisir , ki ben calistirdim.
    ...........
    iki seneye yaklasti bu olay ve hala ayni arac ayni akuyu kullaniyorum



    Demek ki akü tamamen bitmemiş ki siz bu aküyü iki yıldır kullanıyorsunuz.

    Akünün tamamen bitmesi durumunu kutup başlarını sökerek de oluşturabilirsiniz. Ve bu durumda ateşleme olmayacağından araç çalışmaz.

    Yani Numan06 arkadaşımızın da belirttiği gibi akü tamamen bitti ise vurdurarak çalışmaz.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    Ben aku bitmis derken icindeki sarjin bitmis olmasini ama tekrar sarj edilebilirligini anladim.
    yok eger aku tekrar sarj edilemiyecek sekilde omrunu tamamlamasini kast ediyorsaniz OK o aku tabii ki olmustur.
    araba dizel ise kutup baslarini soksenizde vurdurarak calistirabilirsiniz
    benzinli arabalar calisirken akuye ihtiyac duyarlar...dizeller akusuz de calisabilir...

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    Aku tamamen bitse bile vurdurularak calisir , ki ben calistirdim.
    ...........
    iki seneye yaklasti bu olay ve hala ayni arac ayni akuyu kullaniyorum



    Demek ki akü tamamen bitmemiş ki siz bu aküyü iki yıldır kullanıyorsunuz.

    Akünün tamamen bitmesi durumunu kutup başlarını sökerek de oluşturabilirsiniz. Ve bu durumda ateşleme olmayacağından araç çalışmaz.

    Yani Numan06 arkadaşımızın da belirttiği gibi akü tamamen bitti ise vurdurarak çalışmaz.

    Kolay gelsin...




    Sanırım eski dizeller öyleydi yeni dizellerde yine aküye ihtiyaç duyuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mississippi -- 13 Mayıs 2008; 19:39:44 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Numan06

    Sanırım eski dizeller öyleydi yeni dizellerde yine aküye ihtiyaç duyuyor.



    Evet hocam eski mekanik pompalı, gaz telli dizeller aküsüz de çalışır.

    Ama yeni common-rail veya elektronik gaz kontrollü dizeller de aküsüz çalışmaz.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: Numan06

    Sanırım eski dizeller öyleydi yeni dizellerde yine aküye ihtiyaç duyuyor.



    Evet hocam eski mekanik pompalı, gaz telli dizeller aküsüz de çalışır.

    Ama yeni common-rail veya elektronik gaz kontrollü dizeller de aküsüz çalışmaz.

    Kolay gelsin...


    Teşekkür ederim Ustam.. Bende net bir şekilde öğrenmiş oldum..
  • arabanın çalışma esnasında aküye ihtiyacı yok . çalıştıktan sonra aküyü sökün karbiratörlü eski arabalar çalışmaya devam eder. eski antika araçlarda akü bile yoktu hatta bazı araçlarda akü yüzünden araba çalışmazas manuel marş yapmak için düzenek bile yapmışlar . şarj dinamosu sağlamsa rölantide iken bile aracın tüm elektrik ihtiyacını karşılar .
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.