Şimdi Ara

Araç hararet yaparsa ne yapılmalı, ne yapılmamalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
34.629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yolda her an her şey olabilir,

    Bugüne kadar hiç başıma gelmedi ama dün yolda (sanırım) hararet yapmış bir araç gördüm, kaputu açmışlar duman çıkıyordu,

    Araç hararet yaparsa neler yapmalıyız neler yapmamalıyız, bu konuda doğru bilinen yanlışlar var mıdır,

    Hararet ibresinin hızla yükseldiğini gördük diyelim, sağa çekip hemen kontağı mı kapatmalıyız, ne yapmalıyız

    bu konuda bilgisi olan arkadaşlar paylaşabilir mi



  • Kontagi kapatıp çekici çağırın, contayi yakma ihtimali var. Su ekleyip devam ederim filan demeyin, motoru kaybedersiniz.
  • benim bildiğim ve tecrübelerim doğrultusunda arac eğer ciddi bir hararet halindeyse boşta ve hızlı bir süratte gidilebiliyorsa gidilmeli (motor çalışır vaziyette) ancak eğer aracı kenara cekip durdurmuşsak motoru stop etmekte fayda var ondan hemen sonrada motorun bloğuna baskı yapan kaynayan antifirizden biran önce kurtulmak lazım aracın içindeki paspaslardan 1 tanesini su takviye bidonunun üzerini kapatıp kapağı dikkatlice acarak içerdeki baskıyı azaltabiliriz sonrasında iş çekiciye kalmalı... kaloriferi açmak gibi inanışlarda var bu tarz durumları eğer araç hararet yapmadan önce farkedersek işe yarayabiliyor diğer türlü araç hararet yapmaya başladıktan sonra kanaatimce 5 kuruşluk faydasıda yok..
  • arabanın kalorifer motorunu açıp fanı son seviyeye getirin çok acil değilse motoru durdurup kaputu açın
  • Kaloriferi son dereceye geçirin sıcak konumda en yakın tamirciye kadar işinizi görür.
  • Nerede ve hangü durumda olduğunuza bağlı.

    Yüklü olarak yokuşta sıcak havada gidiyorsanız hemen sağa çekin, motoru söndürmeyin, çalışmasına izin verin. Bir süre sonra hararet düşer, normal seviyeye geldiğinde motoru söndürün ve soğumasına izin verin.

    Asla radyatör kapağını açmayın, asla motora su tutmayın, kesinlikle yolculuk yapmaya devam etmeyin. Motor soğuduktan sonra su seviyesini kontrol edip gerekirse tamamlayın ve yolunuza devam edin. Esasen motorun termostatıyla, radyatör fanıyla ve motorun soğutulması ile ilgili teçhizatlara kasten mğdahalede bulunmayın. Uzun yolda ara sıra klimayı kapatıp camları açın, havalandırmayı ısıtmaya getirin, kaloriferdeki birkaç litre soğuk suyu sisteme gönderin.

    Yanınızda su yoksa ve cam yıkama suyunu kullanabilecekseniz ve çaresizseniz tornavidayla kabı söküp suyunu radyatöre dökün. Tavsiye edilmez ama başka çare yoksa başka yol da yok.




  • İyide hava girişi olmadıktan sonra rolantide motor nasıl sogur durduk yerde daha cok ısınır
    Yani en azından benim arabamda bu böy le benim kullandığım teknik eğimliyse veya düzse yol boşa almak gaz vermeden kendi hızıyla seyretmek ki bu benim arabamda işe yarıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrix22

    benim bildiğim ve tecrübelerim doğrultusunda arac eğer ciddi bir hararet halindeyse boşta ve hızlı bir süratte gidilebiliyorsa gidilmeli (motor çalışır vaziyette) ancak eğer aracı kenara cekip durdurmuşsak motoru stop etmekte fayda var ondan hemen sonrada motorun bloğuna baskı yapan kaynayan antifirizden biran önce kurtulmak lazım aracın içindeki paspaslardan 1 tanesini su takviye bidonunun üzerini kapatıp kapağı dikkatlice acarak içerdeki baskıyı azaltabiliriz sonrasında iş çekiciye kalmalı... kaloriferi açmak gibi inanışlarda var bu tarz durumları eğer araç hararet yapmadan önce farkedersek işe yarayabiliyor diğer türlü araç hararet yapmaya başladıktan sonra kanaatimce 5 kuruşluk faydasıda yok..


    sakın haaaa, genleşme kabının kapağıyla (eski arabalarda radyatör kapağı) uğraşmayın. hem yanma tehlikeniz var, hem de o suyu dışarıya boşaltmak çok gereksiz bir durum. genleşme kabının kapağı zaten yaylıdır ve eğer içerideki suyun basıncı belli bir değeri geçmişse, bu yay açılıp basıncı artan suyu kendisi tahliye eder. suy kaynamaya yakın bile olsa sistemde kalması faydalıdır. normal çalışan bir devirdaim zaten o kaynamış suyu radyatöre taşıyıp fan ile soğutup motora geri gönderecektir. sizin kapağı açıp kaynayan suyu dışarı atmanız, sistemdeki suyu eksiltmeye ve daha geç soğumaya neden olur...




  • İnsanın ateşi çıkınca nasıl hemen damarlarındaki asil kanı bir kaba boşaltmıyorsak otomobilin harareti yükselince bunu yavaşça ve stres (gerginlik) yaratmadan ve yaşatmadan düşürmemiz gerek.

    Öncelikle motor neden su kaynatır, araç neden hararet yapar? Soğutma suyunun motordan soğurup tahliye ettiği kalori biriminden ısı miktarı ile aslında bir esanjör (exchanger) olan radyatörde dışarıya yayabildiği ısı miktarı arasında (buraya dikkat!) motorun suyu ısıtma ısısı (motor sıcak su çıkışı) ile radyatörün suyu soğutma ısısı (radyatör soğuk su çıkışı) arasında suyu kaynatma noktasından uzaklaştırma arasında suyun kaynaması lehine olumsuz bir fark olursa (motordan çıkan sıcak su 120°C ve radyatörden çıkan soğuk su 100°C) motor su kaynatır.

    Radyatör artık işlevsiz bir haldedir, yapılacak tek şey motorun üzerindeki STRES yaratıcı yükü almak. Motoru kapatırsanız peki ne olur? Motoru kapatırsanız sadece elektrikli fan motoru radyatördeki peteklerde bulunan sıcak suyun ısısını hava akımı vasıtası ile dışarıya yayar (İng. "radiate"), sıcak su motorda kalır, halen çok sıcak olan motor bu ısısını motor kapalı olduğundan çalışmayan su pompası nedeni ile sirküle etmeyen soğutma suyuna veremez, bu da motor için bir tür İNTİHAR (İng. "OVERKILL") olur.

    Yapılması gereken:

    Sağa çekin, el frenini çekin, motordan güç alan ne kadar donanım varsa kapatın, camları açın, motor kaputunu açın, motorun çalışmaya devam etmesine izin verin, gözünüz haratet göstergesine olsun. 10-15 dk bu halde çalışan motor üzerindeki fazla ısıyı soğutma suyu ve radyatör petekleri/radyatör fanı yardımı ile atabilir. Kırmızı hararet uyarı ışığı söndüğünde ve/veya ibre 90°C'ye geldiğinde motoru kapatabilirsiniz veya isterseniz yolunuza devam edebilirsiniz. Mümkün olduğu kadar fazla donanım açmayın. Dağın tepesine üfleye püfleye çıkan şişman bir göbekli bir fabrikatör hayatta kalmak istiyorsa aynı şekilde geri inmesi gerekir. Kolay yol olarak görünen dağın tepesinden aşağıya atlamak ölmekle aynı anlama geleceğinden bu tür sorunların çözümü acıya giden yolun tersinden gitmektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PIERzig

    İyide hava girişi olmadıktan sonra rolantide motor nasıl sogur durduk yerde daha cok ısınır
    Yani en azından benim arabamda bu böy le benim kullandığım teknik eğimliyse veya düzse yol boşa almak gaz vermeden kendi hızıyla seyretmek ki bu benim arabamda işe yarıyor

    hava girişini fan düzenler sizin yolda gidişiniz zannedildiği gibi fazla etkilemez.çünkü dışarıdan vuran hava radyatör soğutucularının içinden rahat geçemez bu iş emmeyle olur.
    yapılacak iş:müsait yere çekip kaputu açmak,ve fanı kontrol etmek.çünkü su kaynatmaların büyük kısmı çalışmayan fan kaynaklı.SAKIN SOĞUTMA SIVISI KAPAĞINI AÇMAYIN.her kaynama oraya yeni soğutma sıvısı gelmesi demektir sistemin sıvısını dışarı atmayın.
    ha borular yırtılmış,radyatör delik,tapalardan biri fırlamış vs.o zaman zaten yapacak birşey yok.servis çağırmaktan başka..




  • O biraz da hararetin sebebiyle ilgili. Örneğin "hararet yapmış araç stop edilmez bir süre rolantide çalıştırılmalıdır." denir. Ama soğutma suyu komple boşalmışsa aracınızı rolantide çalıştırmaya devam etmeniz daha beter zarar verir.
  • Cevaplar için sağolun arkadaşlar,

    fakat motor ve bu tarz konulardan hiç anlamadığım için cevaplardan da çok bir şey anlayamıyorum malesef,

    örneğin radyatör kapağı nedir nerde durur bilmiyorum,

    quote:

    motorun bloğuna baskı yapan kaynayan antifirizden biran önce kurtulmak lazım

    antifiriz nedir nerdedir bilmiyorum


    Şöyle bir genelleme yapabilir miyiz,

    hararet ibresi hareket etmeye başladı ve sıcaklık olması gereken değerin üzerine çıktı, hemen sağa çekip kontağı kapatmadan bekelemeli ve yardım çağırmalıyız, eğer hararet göstergesi bir süre sonra düşmeye başladı ve normal değerler seviyesine indiyse kontapı kapatmalıyız.

    doğru yapmış olurmuyum
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.