Şimdi Ara

Yağ yakma ve motor katkısı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
30.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 98 Astra g araç sahibiyim. Şuan aracım 257.000 km civarında ve ustamın söylediğine göre hiç motor yapılmamış. 10.000 km de bi yağ değiştiriyorum ve bu sürede 1.5-2lt civarında yağ eksiktiyor. 5.000 km de 1lt yağ ilave ediyorum. Motor silk yada bor power kullansam yağ tüketimi azaltır mı.

    Forumda bu konuyla ilgili bir çok konu var çoğunu okudum. Genelde düşük km li araçlarda kullanılmış bir süre sessiz çalıştığını söyleyenler var. Düşük mesaj sayılı çoğu üye ise ürünlerin bol bol reklamını yapmış. Benim objektif ve doğru bilgiye ihtiyacım var. Moturun mevcut durumdan daha kötüye olmasını istemem.



  • Bor katkısı yağ yakan aracın yağ yakmasını azaltır, hatta belki sonlandırır. Fakat çözüm değildir. Sonraki yağ değişiminde gene bor kullanmanız gerekir. Ta ki motoru yaptırana kadar. Çünkü bor katkısı silindirlerinizde ince bir tabaka oluşturur. Yağ değiştirdiğinizde o tabaka sıyrılınca araç eskiye döner.

    Araç şirketleri bor katkısını kullanmaz çünkü onlar bu motorları direkt arızalı olarak nitelendirirler. Zaten sağlıklı motora da pek katkısı yok.

    Yağ yakma oranınıza bakarsam şunu söyleyebilirim. Yağ yakmanızı kesmez. Fakat azaltır. Zaten çok geçmeden size rektefiye yolu gözükecek gibi görünüyor. Şu anda da gözükmüş fakat motor uzatmaları oynuyor. Aman diyeyim belli bir aşınma miktarından sonra rektefiye pek olmuyor. Olsa da sağlıklı sonuç vermiyor.
  • Bulabiliyorsan 5 60 yağ koy iyi gelir
  • bence koymalısın bende araştırıyorum okuduğum yorumlar koyulması yanından özellikle yorgun araçlarda işe yarıyor benimkide 190.000 de bende koyacağım
  • Selam

    Benim polo 3 silindir dizel yağ yakardı üst kapaktan kaynaklı sorundan kaynaklı çıktı beyaz duman atıyo ise üst kapak olabilir.
  • 1000 km'de 0,7 Lt yağ eksilten şahinim var. Bor Power ekledim ancak yağ eksiltme azalmadı. Üstüne yaktığı yağ ile beraber bor power'i da yaktığı için maliyet de artıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    1000 km'de 0,7 Lt yağ eksilten şahinim var. Bor Power ekledim ancak yağ eksiltme azalmadı. Üstüne yaktığı yağ ile beraber bor power'i da yaktığı için maliyet de artıyor.

    Usta sizin motor zaten heder olmuş Silindir haricinde ne bulursa yakabilecek kıvama gelmiş. Yukarıdaki arkadaşa oranla 3.5 kat fazla yağ yakıyorsunuz.

    Bir de anlatmakta fayda var. Yağı sadece silindirlerden ötürü yakmaz. Süpap lastikleri bitmişse üst kapaktan içeri yağ akar. Kompresyon testi yaptığınızda anlarsınız zaten. Zor birşey de değil.




  • Babamın Kartalda Motorsilk ve Borpower kullandık. Faydası oldu.
    Fakat sizinki kadar problemli motorlarda işe yarayacağını zannetmiyorum.
  • snoppy123 S kullanıcısına yanıt
    BAZI ARAÇ URETİCİLERİ MOTOR ÖMRÜNÜ UZATMAK İÇİN BİR MİKTAR YAG YAKTIRIRLAR AMA SİZİN ARAÇ YIPRANAN SEKMANLARDAN DOLAYI BU İŞİ ÇOĞALTMIŞ YA MOTOR YAPTIRIN YADA YAG İLAVE EDEREK GİTTİGİ KADAR KULLANIN MOTOR KATKILARI KULLANMAYIN ZARARLI MOTORDA HONLAMA KANALLARINI DOLDURACAĞI İÇİN İLK ETAPTA İŞE YARAMIŞ GİBİ GELECEK AMA MOTOR AŞINMALARINI DAHADA ÇOGALTIR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Bor katkısı yağ yakan aracın yağ yakmasını azaltır, hatta belki sonlandırır. Fakat çözüm değildir. Sonraki yağ değişiminde gene bor kullanmanız gerekir. Ta ki motoru yaptırana kadar. Çünkü bor katkısı silindirlerinizde ince bir tabaka oluşturur. Yağ değiştirdiğinizde o tabaka sıyrılınca araç eskiye döner.

    Araç şirketleri bor katkısını kullanmaz çünkü onlar bu motorları direkt arızalı olarak nitelendirirler. Zaten sağlıklı motora da pek katkısı yok.

    Yağ yakma oranınıza bakarsam şunu söyleyebilirim. Yağ yakmanızı kesmez. Fakat azaltır. Zaten çok geçmeden size rektefiye yolu gözükecek gibi görünüyor. Şu anda da gözükmüş fakat motor uzatmaları oynuyor. Aman diyeyim belli bir aşınma miktarından sonra rektefiye pek olmuyor. Olsa da sağlıklı sonuç vermiyor.

    Bu katkı ürünleri hakkında çok yazı okudum. Kimisi yağ yakmayı azalttığını kimisi ise arttırdığını söylüyor ki ortada kesin bir sonuç bulamadım. Ancak ürün özelliklerinden o bahsettiğiniz film tabakasının 150.000 km boyunca koruma sağladığını söylüyorlar.

    Aracımı 2 sene önce aldım 200.000 km deydi. O zamanlar 10.000 km de 1 lt yağ tüketiyordu. Gösterdiğim bütün motorcular bu araçların bir miktar yağ yaktığını ve lpg li de olduğunudan normnal olduğunu söylediler. Şuan tahminim 10.000 km de 1.8 lt civarında yağ yakıyor. 60.000 km kullandımdan sonra yağ tüketimim 0.8 lt arttı.

    Babam sanayii de esnaf olduğundan tadığım bütün motorcu ve lpg ustalarına aracımı gösterdim. Katkı maddelerinin motora bir süre koruma sağladığını ancak motor açıldığında bütün parçalara katran gibi yağıştığın masraf arttırdığını söylediler. 6 yer gezdim hiç biri kullanma dedi. Üstelik hiç biride motorun aşırı yağ yakmadığını söyledi. Opel servisi ise bizim için reketefiye sınırı 1000 km de 0.5 lt dedi.

    Sürekli aracıma yağ koymaktan bagajta yağ bidonu taş sıkıldım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Bulabiliyorsan 5 60 yağ koy iyi gelir


    5-60 yağ daha yoğun bir yağ olduğundan kışın soğukta akışkanlığının daha düşük olacaktır. Bu yüzden motor soğukken yağ pompasının zorlayacak ve motoru daha çok aşındıracaktır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: racer007

    Selam

    Benim polo 3 silindir dizel yağ yakardı üst kapaktan kaynaklı sorundan kaynaklı çıktı beyaz duman atıyo ise üst kapak olabilir.

    Motor sıcak olsa dahi bir miktar beyaz duman atıyor




  • Benim 225.000 km'deki LPG'li Focus da 5000km'de 0.3 - 0.5lt. civarı yağ yakıyor.

    Ben ise bunu hiç dert etmiyorum, bakımdan sonra 5000km olunca yağ ekliyorum.

    Bir ara Motor Silk koymuştum, bir şey değişmedi.
  • Selam

    Sonradan tüp takılan araçların üst kapak conta supap lastikleri erkenden sorun çıkartıyor diye duydum yağ yakan aracın egsoz kokusu bile bir başkadır. motor önceden hararet gördü ise sonrasında kuru yakıttan aldığı yüksek dereceler motorun ömrünü erken süreçte bitiriyor. Tüplü araçların yağ yakma sorunları üst kapaktan kaynaklı sorunlar benzinli araçlarda kompresyon ölçümü yapılabiliyor. işiniz kolay aslında
  • arkadaşlar araçlarınızın yağ eksiltmesi normal 250 bin km yi geçmiş araçlarda bakıman bakıma tam yağ verecek bir bir şey yok ki zaten veremezdi. illaki o motorun segmanları artık yavaş yavaş bitiyor ve yağ eksiltme artıyor. belkide keçelerden kaçırıyor segman sağlam o motor açıldığı zaman belli olur. benim tavsiyem hiçbir katkı maddesi kullanmadan devam etmeniz. benim 94 model opelde eksiltiyordu. 10.000km de 1.5 litre normal o km bir araç için. bence sakın reflektiyeye sokmayın maliyetli çıkar. binmeye devam edin ne zaman 5.000km de yağı bitirir o zaman motor yaptırırsınız. daha 100.000km gider o araç.
  • bölgenizdeki iyi bir motor yenileme servisine gidin onlar zaten motorun ne kadar gideceğini söylerler.
    yenileme için ne kadar tutacağınıda öğrenirsiniz,borpower nano power bunlar para tuzağı zaman kaybı sadece kalın yağdan ibaret..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy123

    98 Astra g araç sahibiyim. Şuan aracım 257.000 km civarında ve ustamın söylediğine göre hiç motor yapılmamış. 10.000 km de bi yağ değiştiriyorum ve bu sürede 1.5-2lt civarında yağ eksiktiyor. 5.000 km de 1lt yağ ilave ediyorum. Motor silk yada bor power kullansam yağ tüketimi azaltır mı.

    Forumda bu konuyla ilgili bir çok konu var çoğunu okudum. Genelde düşük km li araçlarda kullanılmış bir süre sessiz çalıştığını söyleyenler var. Düşük mesaj sayılı çoğu üye ise ürünlerin bol bol reklamını yapmış. Benim objektif ve doğru bilgiye ihtiyacım var. Moturun mevcut durumdan daha kötüye olmasını istemem.

    Aynı aracın 2000.modeli bende vardı bende o yağ eksiltme olayı daha 65.000-binlerde başlamıştı yaklaşık iki yıl her ay 1.litre yağ ekleyip kulandım, iki yıl sonra muayeneye gittim,altına baktılar motor muhafazasının üstüne yağ sızmış ve zamanla tozlanmış, dedilerki buna baktır öyle gel neyse sanayiye gittim hemde kompla bakım yaptırayım oda aradan çıksın dedim tabii yağ eksiltme olayınkıda söyledim ve ustanı ilk söylediği şey keçelerden kaçırıyordur falan dedi neyse arabayı lifte kaldırdılar motor nuhafaza söküldü usta birde ne görsün yağ filtresi diş atlatılarak yerine takılmış sızdırmayı ordan yapıyormuş.! Ve ben öyle iki sene her ay 1.litre yağ takviyesiyle gezmişim neyse hepsi yenilendi 1.gün sonra tekrar muayeneye gittim ve muayeneden geçtim ve bir daha yağ eksiltme sorunum olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi novinovi -- 4 Mart 2014; 23:28:02 >




  • MB-CLS kullanıcısına yanıt
    Sanayiide sorduğum çoğu motor ustası sizden farklı birşey söylemedi. Yağ koymaktan bıkana kadar böyle devam edeceksin dediler :) Katkı maddlerinin motor açıldığında daha çok masrafa yol açtığını söylediler. Bende katkı maddesi koymaktan vazgeçtim. Yardımlarından dolayı herkese teşekkürler.
  • Ustad kesinlikle denemeye deger. Benim eski tipomda vardi 3.500 km de 0.6 lt civarinda bi yag eksiltiyordu. 10 liraya yag eklemektense 40 liraya yag ve filtreleri degisiyordum. 155.000km aldim 255.000km de sattim ilk aldigim gunku gibi yag eksiltmesi cogalmadi. Benden size takvise bor kesinlikle cozecektir yag eksiltmeyi. Inanin aracinizdaki motor sesi bile degisecektir isguzar ustalarin gazina gelip motor yaptirmayin inanin eskisinden daha kotu olacaktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.