Şimdi Ara

VOLVO V60 AUTOHOLD

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
2.790
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar. Anlayamadığım bir konuyu size danışmak istedim. Volvo v60 almayı düşünüyorum
    (D4 163 hp geartronic). Bu araçta volkswagen ve audilerdeki gibi autohold fonksiyonu var mı?. Yani otomatik viteste kırmızı ışıkta durduktan sonra frenden ayağımı çektiğimde aracı tutan bir fonksiyon mevcut mu(opsiyon dahi olsa) Bu aracı kullanan varsa, yardımcı olursa sevineceğim.



  • D3-D4 motorlar tam otomatik geartronic şanzımanla sunulduğu için yokuşlarda geri kaçırma yapmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayrton_SENNA -- 2 Nisan 2013; 22:18:47 >
  • Benim derdim yokuşlar değil, normal şehir trafiğindeki sürüş koforu zaten. Bu özellikle yeşil ışık yanana kadar ayağınızı serbest bırakabiliyorsunuz, orası güzel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfistii

    Selam arkadaşlar. Anlayamadığım bir konuyu size danışmak istedim. Volvo v60 almayı düşünüyorum
    (D4 163 hp geartronic). Bu araçta volkswagen ve audilerdeki gibi autohold fonksiyonu var mı?. Yani otomatik viteste kırmızı ışıkta durduktan sonra frenden ayağımı çektiğimde aracı tutan bir fonksiyon mevcut mu(opsiyon dahi olsa) Bu aracı kullanan varsa, yardımcı olursa sevineceğim.

    sizin beklentinizi karşılayacak bir özellik yok. Ya frene basmaya devam edeceksiniz ya da aracı P konumuna alacaksınız.

    Zevk ve tercih sizin tabi ama sadece merakımdan soruyorum. Kırmızı Işıkta neden ayağınızı frenden çekme ihtiyacı hissediyorsunuz? En uzun yana ışık 90 sn yanıyor, bu üsre zarfında ben bugüne kadar hiç ayağımı frenden çekeyim demedim. Zevkler ve renkler tartışılmaz tabiki benimki sadece bir merak, cevaplama zorunluluğunuz yok :).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfistii
    Selam arkadaşlar. Anlayamadığım bir konuyu size danışmak istedim. Volvo v60 almayı düşünüyorum
    (D4 163 hp geartronic). Bu araçta volkswagen ve audilerdeki gibi autohold fonksiyonu var mı?. Yani otomatik viteste kırmızı ışıkta durduktan sonra frenden ayağımı çektiğimde aracı tutan bir fonksiyon mevcut mu(opsiyon dahi olsa) Bu aracı kullanan varsa, yardımcı olursa sevineceğim.
    Sn. alfistii,
    Auto-Hold yoksa almayacak mısınız arabayı?
  • ssozen11,kurzweil;Önce teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.Bunu burada sorduğuma göre alıp almama meselesinde etkilidir, laf olsun diye sormadım . Zevkten renkten ziyade alışkanlık meselesi arkadaşlar 2 yıldır bu şekilde kullanıyorum aracımı ve bana göre kullanımda farkediyor.
  • sn. alfistii,

    direksiyonun sol tarafında far/park lambaları kumandalarının alt tarafındaki elektronik park freni tuşu sanırım tam olarak sizin istediğiniz işlevi görecektir, ben kırmızı ışıkta beklerken bu işlevi kullanıyorum, aynı mercedes'lerdeki benzer şekilde sabit durabilmek için sonuna kadar tam bir şekilde hafif sertçe frene bastığınızda olan hold özelliği gibi işliyor. test sürüşünde denemenizi öneririm. şahsen ben de bu tuşun VW veya BMW'deki gibi vites kolunun hemen arkasında olmasını tercih ederdim, çünkü hafif öne doğru doğrulmanız gerekiyor ilgili tuşa basmak için, yayılarak yapamıyorsunuz yani, bence volvo özellikle böyle düşünmüştür bunu aynı kol dayamada sadece dirsek ucuna değmesi olayı gibi (iki elin de direksiyonda olmasına yönlendirmek için diye düşünüyorum) :)

    saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi razi5000 -- 3 Nisan 2013; 10:25:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfistii

    ssozen11,kurzweil;Önce teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.Bunu burada sorduğuma göre alıp almama meselesinde etkilidir, laf olsun diye sormadım . Zevkten renkten ziyade alışkanlık meselesi arkadaşlar 2 yıldır bu şekilde kullanıyorum aracımı ve bana göre kullanımda farkediyor.

    sayın alfistiye katılıyorum küçük bir detay olarak gözükse bile bence autohold kullanıcı kriterlerine bağlı olarak önemli bir donanım. uzun süren yolculuklar ve mütemadiyen girilen trafiklerde yorulmamak adına can kurtaran olabiliyor.
  • Konuyu görünce kendi tecrübemi paylaşmak istedim. Yaklaşık iki sene kadar Passat ta kırmızılarda frene basmadan autohold kullandım cidden güzel bir özellik ama daha sonrasında yaklaşık 2 senedir de XC60 ımda frene basarak kullanıyorum. Fark var mı bence Volvo'yu aldırmayacak kadar bir fark yok. Sanırım Volvo'mu çok sevdiğimden dert etmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: razi5000

    sn. alfistii,

    direksiyonun sol tarafında far/park lambaları kumandalarının alt tarafındaki elektronik park freni tuşu sanırım tam olarak sizin istediğiniz işlevi görecektir, ben kırmızı ışıkta beklerken bu işlevi kullanıyorum, aynı mercedes'lerdeki benzer şekilde sabit durabilmek için sonuna kadar tam bir şekilde hafif sertçe frene bastığınızda olan hold özelliği gibi işliyor. test sürüşünde denemenizi öneririm. şahsen ben de bu tuşun VW veya BMW'deki gibi vites kolunun hemen arkasında olmasını tercih ederdim, çünkü hafif öne doğru doğrulmanız gerekiyor ilgili tuşa basmak için, yayılarak yapamıyorsunuz yani, bence volvo özellikle böyle düşünmüştür bunu aynı kol dayamada sadece dirsek ucuna değmesi olayı gibi (iki elin de direksiyonda olmasına yönlendirmek için diye düşünüyorum) :)

    saygılar..

    Anladığım kadarıyla o elektronik park freni tuşuna arabayı çalıştırdıktan sonra bir kez basmak yeterli olmuyor, trafikte her durduğumuzda basmamız gerekiyor. Bu durumda autohold yok . Adanada malesef test aracı otomatik viteste yok. Teşekkürler




  • Autohold'un varlık sebebi mekanik aktarmalı araçlarda ayağı frenden çekmeyle kavrama arasında geçen süreçte aracın arkaya kaymaması.

    Yani yokuşta beklerken sürücü ayağını dinlendirebilsin gibi bir amacı yok.

    Hidrolik aktarmaya sahip araçlarda zaten d konumundayken yeterli basınç elde edilmişse böyle bir ihtiyaç olmadağından araca autohold konmaması gayet normal. Ha ayrıca koyan üreticiler de var, fakat onların koyma sebebi de tork konvertörlerindeki basıncın bekleme sırasında düşmesine olanak tanıyarak tüketimi düşürmek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Autohold'un varlık sebebi mekanik aktarmalı araçlarda ayağı frenden çekmeyle kavrama arasında geçen süreçte aracın arkaya kaymaması.

    Yani yokuşta beklerken sürücü ayağını dinlendirebilsin gibi bir amacı yok.

    Hidrolik aktarmaya sahip araçlarda zaten d konumundayken yeterli basınç elde edilmişse böyle bir ihtiyaç olmadağından araca autohold konmaması gayet normal. Ha ayrıca koyan üreticiler de var, fakat onların koyma sebebi de tork konvertörlerindeki basıncın bekleme sırasında düşmesine olanak tanıyarak tüketimi düşürmek.

    Araç üreticilerinin niyetini bilmiyorum tabi ama vw deki otoholdun amacı hakkındaki 'yorumum' sadece aracın kaçmaması için değil, biraz da konfora yönelik olduğu yönünde. Öyle olmasa sadece eğimli yerlerde devreye girerdi sistem düz viteslerdeki yokuş kalkış desteği gibi. Ama önemli olan benim ne işime yaradığıdır Bu arada ayağım da pek kıymetliymiş onu farkettim




  • alfistii A kullanıcısına yanıt
    Volvo da start-stop özelliği kullanımında durduğunda frene basmak zorundasın . Ayağını frenden kaldırığında araç otomatik olarak çalışmaya başlıyor . He kullanmasanız dahi hareket etme gibi bir durum yok
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.