Şimdi Ara

Powershift Şanzıman Hakkında.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
2
Favori
14.288
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu yaz muhtemelen bir Volvo V40 veya S60 alacağım. Motor, iç dış donanım, güvenlik önlemleri üzerine oldukça araştırma yaptım, hepsi gayet tatmin edici sonuçlara vardı. Tek sorunum kaldı; Powershift Şanzıman.

    İnternette yaptığım araştırmalarda düşük oranda da olsa "titreme sorunları, vitese karar verememe" gibi şeyler ile karşılaştım. Otomatik vites tecrübem neredeyse hiç yok. Çift kavrama, tork konvertör, CVT şanzımanların davranışlarını tahlil edebilecek durumda değilim. Manuel vites kullanırken mesela birinci vitese inmemiz gereken ama trafiğin tekrar devam edeceğini gördüğümüz için iki ile devam ettiğimiz durumlar olur. O sırada tüm manuel araçlar biraz titrer, motor (sanayi tabiri ile) ağlar. Gaza yüklenip aşabildiğimiz bir durumdur. Manuel kullanmış herkes yaşamıştır tahminimce. Bahsi geçen titreme bu olay mı diye düşünmüyor değilim.

    Çift kavramalıların baskı balatalarının bile değişimi ciddi bir meblağ tutarken arızaları ocağa incir ağacı dikiyor. Özellikle, malum bir grubun meşhur kuru kavramalı vitesinde bu durum var. Peki aynı arızayı yapmış bir powershiftin tamiri ne kadar tutuyor?







  • Powershift'in kavrama kiti sanayide 4000 TL'ye halloluyor. Diğer mekatronik arızalarda ise işin ucu açık, ciddi rakamlar çıkabilir karşınıza.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Powershift'in kavrama kiti sanayide 4000 TL'ye halloluyor. Diğer mekatronik arızalarda ise işin ucu açık, ciddi rakamlar çıkabilir karşınıza.



    İşte bu durumu anlamıyorum. Yani bir şanzıman nasıl bu kadar pahalı olabiliyor. Geçenlerde duyduğum bir muhabbet; Adam asansörde eşinin polo marka arabası hakkında söyleniyor "ulan arabanın kendisi 40bin lira, şanzımanı 30bin lira". Yani bu kadar pahalı mı bu şanzıman gerçekten, yurt dışında birçok marka çok uzun süre şanzıman arızasını ücretsiz tamir ediyor diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panmkel


    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Powershift'in kavrama kiti sanayide 4000 TL'ye halloluyor. Diğer mekatronik arızalarda ise işin ucu açık, ciddi rakamlar çıkabilir karşınıza.



    İşte bu durumu anlamıyorum. Yani bir şanzıman nasıl bu kadar pahalı olabiliyor. Geçenlerde duyduğum bir muhabbet; Adam asansörde eşinin polo marka arabası hakkında söyleniyor "ulan arabanın kendisi 40bin lira, şanzımanı 30bin lira". Yani bu kadar pahalı mı bu şanzıman gerçekten, yurt dışında birçok marka çok uzun süre şanzıman arızasını ücretsiz tamir ediyor diye biliyorum.

    Polonun şanzımanı 30.000 TL değilde 18.000 TL'ye komplesini alabiliyorsunuz.
    Fakat Volkswagen'de iyi niyet garantisi adı alında, birkaç bakım dışarda yapılsa bile 8 yıla kadar DSG iyi niyete giriyor bütünüyle.

    Volvo'da bakımlar hiç aksatılmaz ise 5 yıla kadar iyi niyet garantisine giriyor SADECE POWERSHIFT şanzımanları.

    Tabi tamamı ücretsiz olmuyor, belirli bir kısmını Volvo karşılıyor. Örneğin şanzıman hız sensörünün 5. yıl garantisi yok, onun bedelini alıyor gibi.

    Maalesef şanzımanlar çoğu markada aynı şekilde, yedek parçaları ve onarımları yetkili servislerde çok pahalı.
    Müşteriye bu parçayı çok pahalı satarsak, müşteri bir daha bizim markamızı tercih etmez gibi bir düşünceleri yok, bulduğuna faturayı kesiyor acımadan..

    Fakat bir şanzımanın ömrünün 5-6 sene olmayacağının bilincinde olan markalar, mesela Renault , mesela Volkswagen iyi niyet garantisi adı altında 5. seneden sonra bile yardımcı oluyor. Biliyor ki müşteriyi küstürürse ,yeni alacağı araç Volkswagen veya Renault olmayacak bir daha.

    Volvo gibi bilinçsiz, müşterinin cebindeki paranın avcısı olarak dolanan markalar ise Geartronic şanzımanın ömrünü 3. yıl olarak kısıtlıyor ve 3. yıldan 3 hafta sonra bozulsa bile Geartronic şanzımana 20.000 TL fatura çıkartıyor maalesef.

    Türkiye'deki adalet sisteminin gevşekliğini, düzensizliğine sırtını dayayıp, 3. seneden sonra ne yaparsan yap diyorlar.

    Dava açınca, 6 ay gibi kısa sürede sonuçlansa, Volvo yetkilileri bedelsiz onarımları yapıp, yurtdışı merkezlerine ifade verse iş düzelir ama Türkiye'de 6 ayda sonuçlanacak tek dava 300 Liralık ayakkabının hatalı üretiminden kaynaklanan markaya iade davaları maalesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Panmkel


    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Powershift'in kavrama kiti sanayide 4000 TL'ye halloluyor. Diğer mekatronik arızalarda ise işin ucu açık, ciddi rakamlar çıkabilir karşınıza.



    İşte bu durumu anlamıyorum. Yani bir şanzıman nasıl bu kadar pahalı olabiliyor. Geçenlerde duyduğum bir muhabbet; Adam asansörde eşinin polo marka arabası hakkında söyleniyor "ulan arabanın kendisi 40bin lira, şanzımanı 30bin lira". Yani bu kadar pahalı mı bu şanzıman gerçekten, yurt dışında birçok marka çok uzun süre şanzıman arızasını ücretsiz tamir ediyor diye biliyorum.

    Polonun şanzımanı 30.000 TL değilde 18.000 TL'ye komplesini alabiliyorsunuz.
    Fakat Volkswagen'de iyi niyet garantisi adı alında, birkaç bakım dışarda yapılsa bile 8 yıla kadar DSG iyi niyete giriyor bütünüyle.

    Volvo'da bakımlar hiç aksatılmaz ise 5 yıla kadar iyi niyet garantisine giriyor SADECE POWERSHIFT şanzımanları.

    Tabi tamamı ücretsiz olmuyor, belirli bir kısmını Volvo karşılıyor. Örneğin şanzıman hız sensörünün 5. yıl garantisi yok, onun bedelini alıyor gibi.

    Maalesef şanzımanlar çoğu markada aynı şekilde, yedek parçaları ve onarımları yetkili servislerde çok pahalı.
    Müşteriye bu parçayı çok pahalı satarsak, müşteri bir daha bizim markamızı tercih etmez gibi bir düşünceleri yok, bulduğuna faturayı kesiyor acımadan..

    Fakat bir şanzımanın ömrünün 5-6 sene olmayacağının bilincinde olan markalar, mesela Renault , mesela Volkswagen iyi niyet garantisi adı altında 5. seneden sonra bile yardımcı oluyor. Biliyor ki müşteriyi küstürürse ,yeni alacağı araç Volkswagen veya Renault olmayacak bir daha.

    Volvo gibi bilinçsiz, müşterinin cebindeki paranın avcısı olarak dolanan markalar ise Geartronic şanzımanın ömrünü 3. yıl olarak kısıtlıyor ve 3. yıldan 3 hafta sonra bozulsa bile Geartronic şanzımana 20.000 TL fatura çıkartıyor maalesef.

    Türkiye'deki adalet sisteminin gevşekliğini, düzensizliğine sırtını dayayıp, 3. seneden sonra ne yaparsan yap diyorlar.

    Dava açınca, 6 ay gibi kısa sürede sonuçlansa, Volvo yetkilileri bedelsiz onarımları yapıp, yurtdışı merkezlerine ifade verse iş düzelir ama Türkiye'de 6 ayda sonuçlanacak tek dava 300 Liralık ayakkabının hatalı üretiminden kaynaklanan markaya iade davaları maalesef.




    Belki 10-12bin de işçilik alıyorlardır Polo şanzıman değişimi için.

    Sırf bu şanzıman belirsizliği yüzünden Volvo'dan vazgeçme aşamasına geldim. Ya iyice sınıf düşüp tam otomatik EAT6'lı bir 308 veya DS4 falan alırım veya bütçeyi iyice yükseltip (ki bu delilik olur) 116d falan alma yoluna giderim. En azından aklımda "her an 15-20bin lira girebilir" korkusu olmadan gezerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panmkel


    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Panmkel


    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Powershift'in kavrama kiti sanayide 4000 TL'ye halloluyor. Diğer mekatronik arızalarda ise işin ucu açık, ciddi rakamlar çıkabilir karşınıza.



    İşte bu durumu anlamıyorum. Yani bir şanzıman nasıl bu kadar pahalı olabiliyor. Geçenlerde duyduğum bir muhabbet; Adam asansörde eşinin polo marka arabası hakkında söyleniyor "ulan arabanın kendisi 40bin lira, şanzımanı 30bin lira". Yani bu kadar pahalı mı bu şanzıman gerçekten, yurt dışında birçok marka çok uzun süre şanzıman arızasını ücretsiz tamir ediyor diye biliyorum.

    Polonun şanzımanı 30.000 TL değilde 18.000 TL'ye komplesini alabiliyorsunuz.
    Fakat Volkswagen'de iyi niyet garantisi adı alında, birkaç bakım dışarda yapılsa bile 8 yıla kadar DSG iyi niyete giriyor bütünüyle.

    Volvo'da bakımlar hiç aksatılmaz ise 5 yıla kadar iyi niyet garantisine giriyor SADECE POWERSHIFT şanzımanları.

    Tabi tamamı ücretsiz olmuyor, belirli bir kısmını Volvo karşılıyor. Örneğin şanzıman hız sensörünün 5. yıl garantisi yok, onun bedelini alıyor gibi.

    Maalesef şanzımanlar çoğu markada aynı şekilde, yedek parçaları ve onarımları yetkili servislerde çok pahalı.
    Müşteriye bu parçayı çok pahalı satarsak, müşteri bir daha bizim markamızı tercih etmez gibi bir düşünceleri yok, bulduğuna faturayı kesiyor acımadan..

    Fakat bir şanzımanın ömrünün 5-6 sene olmayacağının bilincinde olan markalar, mesela Renault , mesela Volkswagen iyi niyet garantisi adı altında 5. seneden sonra bile yardımcı oluyor. Biliyor ki müşteriyi küstürürse ,yeni alacağı araç Volkswagen veya Renault olmayacak bir daha.

    Volvo gibi bilinçsiz, müşterinin cebindeki paranın avcısı olarak dolanan markalar ise Geartronic şanzımanın ömrünü 3. yıl olarak kısıtlıyor ve 3. yıldan 3 hafta sonra bozulsa bile Geartronic şanzımana 20.000 TL fatura çıkartıyor maalesef.

    Türkiye'deki adalet sisteminin gevşekliğini, düzensizliğine sırtını dayayıp, 3. seneden sonra ne yaparsan yap diyorlar.

    Dava açınca, 6 ay gibi kısa sürede sonuçlansa, Volvo yetkilileri bedelsiz onarımları yapıp, yurtdışı merkezlerine ifade verse iş düzelir ama Türkiye'de 6 ayda sonuçlanacak tek dava 300 Liralık ayakkabının hatalı üretiminden kaynaklanan markaya iade davaları maalesef.




    Belki 10-12bin de işçilik alıyorlardır Polo şanzıman değişimi için.

    Sırf bu şanzıman belirsizliği yüzünden Volvo'dan vazgeçme aşamasına geldim. Ya iyice sınıf düşüp tam otomatik EAT6'lı bir 308 veya DS4 falan alırım veya bütçeyi iyice yükseltip (ki bu delilik olur) 116d falan alma yoluna giderim. En azından aklımda "her an 15-20bin lira girebilir" korkusu olmadan gezerim.

    Şanzıman komple değişim işçiliği 1200 TL'yi geçmez asla.

    12.000 TL işçilikle aracı komple söktürüp, taktırırsınız




  • powershift kullanıyorum... daha önce dsg ve hondanın otomatik şanzumanını kullandım.. Çok şükür hiçbirinde bir problem yaşamadım.. Advance donanımda s60 alacaktım sırf ilk defa powershift kullanacağım diye donanımı kısıp model yılını yüselterek garantili bir premium s60 aldım. Pişman değilim daha 2 yıla yakın garantisi var aracın sonrasında da 2 yıl iyi niyet garantisi var doğal olarak her an cebimden 15-20 bin çıkacak diye bir endişem yok çok şükür... Otomatik sorunsuz istiyorsanız Honda tek geçerim onun dışındakilerde her halükarda sorun yaşama olasılığımız nispeten yüksek ama bu olasılığı çok yüksek bir olasılıkmış gibi lanse edip keyif kaçırmaya gerek var mı diye sesli düşünüyorum.. bence yok alın bir otomatik keyfini sürün..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: technoburak

    powershift kullanıyorum... daha önce dsg ve hondanın otomatik şanzumanını kullandım.. Çok şükür hiçbirinde bir problem yaşamadım.. Advance donanımda s60 alacaktım sırf ilk defa powershift kullanacağım diye donanımı kısıp model yılını yüselterek garantili bir premium s60 aldım. Pişman değilim daha 2 yıla yakın garantisi var aracın sonrasında da 2 yıl iyi niyet garantisi var doğal olarak her an cebimden 15-20 bin çıkacak diye bir endişem yok çok şükür... Otomatik sorunsuz istiyorsanız Honda tek geçerim onun dışındakilerde her halükarda sorun yaşama olasılığımız nispeten yüksek ama bu olasılığı çok yüksek bir olasılıkmış gibi lanse edip keyif kaçırmaya gerek var mı diye sesli düşünüyorum.. bence yok alın bir otomatik keyfini sürün..

    Ben de sürekli git gel halindeyim. Mümkün olduğu kadar yüksek model almak istiyorum, model eskidikçe görsellikten ziyade yıpranma faktörü katlanarak artıyor. S60 ve V40'a ilk karar verdiğimde 2012 kasa S60'lar ilk alternatifim idi. Şimdi 2014 ve üstü bakıyorum.




  • Merhabalar volvo s80 sahibiyim 2011 model powershift titreme sorunu manuelde daha cok hissediliyor sorun cikaracagini sanmiyorum 2 vitesle giderken gaz vermeyip kendisi vitesi 1e dusurmeden titreyip vites dusunce yada gaza basinca soru ortadan kalkiyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 s60 powershift drive sahibiyim. aracım 80000 km de ve henüz vites geçişlerinde herhangi bir titreme vs olmadı. Hatta bunu Nisan ayında özel servise gittim oradaki usta da söyledi. Volvo nun araçlarında vites geçişlerinde titreme vs olmaz kanımca
    .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hero_conqueror

    2013 s60 powershift drive sahibiyim. aracım 80000 km de ve henüz vites geçişlerinde herhangi bir titreme vs olmadı. Hatta bunu Nisan ayında özel servise gittim oradaki usta da söyledi. Volvo nun araçlarında vites geçişlerinde titreme vs olmaz kanımca
    .

    Kavrama kiti bitmeye yaklaştığında zangır zangır titriyor hocam, bu şanzımanların(çift kavrama) doğasında var.

    Volvo, Volkswagen, Ford, Renault, Audi vs.. fark etmiyor, kavramalar kullanımla aşınıyor ve sona doğru geldikçe titremeler, vuruntular baş gösteriyor.
  • ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU kullanıcısına yanıt
    Panmkel P kullanıcısına yanıt
    30.000 km de de kavrama kiti bitermi acaba.


    @Panmkel Aracı almadıysanız bence powershift şanzıman almayın. Ben focus kullanıcısıyom pişmanım. Powershift pişmanlıktır.
  • baybay kullanıcısına yanıt
    Biter hocam merak etme.
    Sen yine son hadde kadar kullan sonra ford tan değiştirirsin.
    Çünkü Ford ta kavrama değişimi hemen hemen yarı fiyatına ..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybay

    30.000 km de de kavrama kiti bitermi acaba.


    @Panmkel Aracı almadıysanız bence powershift şanzıman almayın. Ben focus kullanıcısıyom pişmanım. Powershift pişmanlıktır.
    Hocam 2015 model 25000 km de focus 1.6 ti-vct powershift almayı düşünüyorum fakat mesajınızı gördükten sonra sorma ihtiyacı hissettim. Powershift otomatik kullanırken neye dikkat etmeliyiz olası sorunlara karşı nasıl tedbir almalıyız?

    Edit : ya da almaktan vaz mi geçmeliyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crypto63 -- 14 Mayıs 2018; 18:58:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • crypto63 C kullanıcısına yanıt
    Dikkat etsenizde etmesenizde bişey değişeceğini düşünmüyorum. Bu kavrama problemi hepsinde çıkıyor galiba. Çok moral bozucu birşey. Ben satmayı düşünüyorum. Sizede bişey diyemeyeceğim kendi kararınızı verin. Ayrıca şunuda söyleyeyim bu şanzıman sıkıntısı olmasa satmazdım. Yolda gördüğüm Focuslara iç geçirerek bakacağım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • baybay kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam ford focus 1.6 ti-vct powershift almayı düşünüyordum fakat yorumlardan ve tecrübelerden yola çıkarak almaktan vazgeçtim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen gün Bursa'dan dönüşte yolda şanzıman arızası verdi. Araç ford B max powershift şanzıman. Afyondaki servise götürdüm 39 bin masraf çıktı. Sadece kavrama ücreti bu kadar. Arabanın 35 binde değişen kavraması 130 binde tekrar değişti. Powershift ne yazık ki pişmanlık. diğer araçların 10-12 bin civarı kavrama fiyatı varken bunun 22 binden başlıyor.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.