|
Bildirim
|
S60 ve Corolla arasında kaldıysanız size Toyota Corolla almanızı öneririm.
|
Audi a4 ile Volvo s60 Arasında kararsız mi kaldınız. Bence kıyas götürmez ama ben hiç objektif değilim. Burda ki çoğu arkadaş da benim gibi objektif değil. Çünkü bi çoğumuz sadece volvo kullanıcısı değil volvo fan ıyız. Ama işte tam da burda bi Ayrıntı ortaya çıkıyor. Volvo kullanmaya başlamadan önce bu farkı farketmemiştik. Bigün yolumuz volvo ile kesişti. O gün bu gün başka markalar bizi hiç enterese etmedi. Şuna karar verin bence. İstediğiniz sadece üst sınıf bir araç mı yoksa yaşamtarzınız haline gelicek, hayatınıza keyif katıcak yeni bir heyecan mı 😃😃 (cevabımı abartı bulanlar için:Demiştim ben objektif olamıyorum s60 la tanıştığım günden beri)
|
Arkadaşım buradaki S60 kullanıcıları, bazı değerleri bilen, bazı şeyleri aşmış insanlardır.
Baside indirgersem; Sen esmeri seviyorsun bunu zaten belli etmişsin. Biz ise sarışınlardan hoşlanıyoruz. Burası da sarışın sevenlerin konusu... Bize burada sarışınların orası kötü burası kötü deme, al esmerini git kendi konunda mutlu ol. Biz bu aracı alırken bir ev gibi, bir yazlık gibi, bir tekne gibi, bir eş gibi düşündük ve onu kullanırken, onunla mutlu olacağımız, kendimizi ve sevdiklerimizi güvende hissedeceğimiz anları yaşamak için aldık. Aracın kusurları yok mu ? Elbette vardır ama ya ihtiyaç olmadığı için kusur olarak gözükmüyordur yada bazı güzellikler o kusurları örtüyordur kullanıcılarının gözünde... İkinci el değer kaybıymış, geç satılıyormuş gibi hususları da bu saydığım maddelerin ardına dizdik. Merak etmeyin, dünya üzerinde her malın bir alıcısı satıcı vardır. Premium araç almayı düşünecek birinin, bu konudaki düşünceleri ve yaklaşımları da Premium olmalı... Al sat yapacak, araçta ticari kaygı yaşayan biri, zaten gidip premium markalardan araç almaz. Madem S60'tan kendi fikirlerinize göre vazgeçmişsiniz, saygı duyuyoruz, size hayırlı olsun ve güle güle.. Burada el altından Vw'yi övmenin mantığı yok, ne olduğunu dünya alem öğrendi zaten. Alın passatınızı, güle güle kullanın. |
Elimden geldiğince cevaplamaya çalışayım ama bu başlığı baştan sona kadar okursanız tüm detaylara ulaşırsınız;
2011'de basladı yeni kasa, 2012 temmuzdan sonra 2013 modellerde mini makyaj geldi sadece city safety etkisi max 30km/h'den 50 km/h'ye çıktı ve vites topuzu değişti. 1 yıl sonrasında 2014 modellerde asıl makyaj geldi (2013 temmuz), bu da mevcut kasadaki halini aldı, yani ön panjur, arka tampon, yan aynalardaki ir kamera tabanlı blis'in arka tampon içine radar tabanlı hale geçmesi, ön gösterge tablosunun dijital olmasını kapsadı, vs. Motor ve şanzımanlar ise (TR için) kronolojik olarak yaklaşık şu şekilde; 203 bg 6 ileri ıslak tip çift kavrama powershift 2 lt benzinli 2.0T (ford kökenli 4 silindir ecoboost) 2011-2012 temmuz, 0-100 8 sn, 215 bg 6 ileri tork konvertörlü geartronic 2,4 lt dizel awd D5 (volvo kökenli 5 silindir) 2011-halen, 0-100 7,5 sn, 180 bg 6 ileri ıslak tip çift kavrama powershift 1,6 lt benzinli T4 (ford kökenli 4 silindir ecoboost) 2011-2015 temmuz, 0-100 9 sn, 115 bg 6 ileri ıslak tip çift kavrama powershift 1,6 lt dizel Drive/2012 makyaj sonrası D2 (ford kökenli 4 silindir PSA) 2011-2015 temmuz, 0-100 11 sn, 163 bg 6 ileri tork konvertörlü geartronic 2,0 lt dizel D3/2012 makyaj sonrası D4(2013'e aralık'a kadar) (volvo kökenli 5 silindir) 2011-2013 aralık, 9,5 sn 240 bg 6 ileri ıslak tip çift kavrama powershift 2,0 lt benzinli T5 (2012 makyaj sonrası 2013 aralık'a kadar) (ford kökenli 4 silindir ecoboost) 2012-2013 aralık, 7,5 sn 181 bg 8 ileri yeni tork konvertörlü geartronic 2,0 lt dizel D4 (2015 temmuz'da 190 bg oldu) (volvo kökenli yeni 4 silindir) 2013 aralık-halen, 7,6 sn 245 bg 8 ileri yeni tork konvertörlü geartronic 2,0 lt benzinli T5 (volvo kökenli yeni 4 silindir) 2013 aralık-halen, 6,3 sn, 225 bg 8 ileri yeni tork konvertörlü geartronic 2,0 lt dizel fwd D5 (volvo kökenli yeni 4 silindir) 2015 temmuz-halen, 6,4 sn, Not: yeni motorlara awd geliyor yakında. Donanıma gelecek olursak, kabaca; Premium: arka park sensörü, elektrikli koltuk ve kapanan ayna, yağmur sensörü ve kozmetik extralar Advance: üsttekine ek olarak xenon, hafızalı koltuk, büyük ekran multimedia, 2013 makyajına kadar blis sonrasında dijital kadran Deri, koltuk ısıtma sunroof ve ön park sensörü her zaman opsiyonken çift taraflı otm. klima ve kararan ayna baz donanımda bile vardı. Umarım yardımcı olabilmişimdir, Saygılar.. |
Merhaba, herkese kazasız günler ve keyifli sürüşler dilerim. 2013 makyajlı kasa D2 advance paket ile aranıza katılmış bulunuyorum. Aracı isteyerek ve uzun süre araştırdıktan sonra aldım. Şu an 96.000 km de. Periyodik bakım uyarısı verdiği için 100.000 bakımını erkene çektim.Ve eski sahibinden çok sağlıklı bilgi alamadığım için içim rahat olsun diye şanzıman yağını da değiştirdim. Almadan önce forumu da takip ettiğimden bakım sürecinde yaşadıklarımı paylaşmak istedim. Ankarada ikamet etmekteyim. Hem forumdan hem arkadaşlardan edindiğim bilgilerden sonra servis olarak Volan da (03122786990,http://www.volan.com.tr) karar kıldım. Servis temsilcisi arkadaş iyi niyetli olarak gerekli parçalarla ilgili tüm bilgileri paylaştı benimle. Volvo orjinal kullanmadan ama kaliteli yedek parçaları almayı tercih ettim. 1-2 günlük bir internet araştırma sürecinden sonra aşağıda listesini verdiğim ürünleri temin ederek bakımı gerçekleştirdim.
1. Motor yağı: Mobil 1 0w30, 130 tl,(https://n11.com/) 2. Yağ filtresi: Mahle OX 171-2D, 15 tl (Ersan Peugeot, 03122780131) 3. Mazot filtresi: Fomoco AV6Q D410 (Ford orjinal),70 tl, (Merkez Oto, 02125295300,http://www.yedekparcaford.com) 4. Hava filtresi: Fuji 30748212P, 35 tl, (Dünya yedek parça, 03122782200,https://www.dunyayedekparca.com/) 5. Polen filtresi: No name, 30767024Y, 35 tl, (Dünya yedek parça, 03122782200,https://www.dunyayedekparca.com/) 6. Şanzıman yağı: Castrol Transmax Dual, 7 lt, 250 tl (Merkez Oto, 02125295300,http://www.yedekparcaford.com) 7. Şanzıman yağı filtresi: Ford orjinal 1 589 089, 90 tl, (Oto ikiler, 03122784964,http://www.otoikiler.com.tr/ Malzemeye 625 tl, servise de 180 tl vererek bakımı 805 tl ye mal etmiş oldum. Tüm bakım işlemi yaklaşık 1 saatte bitti. Ancak randevulu gittiğimi belirteyim. Eğer parçaları kendiniz temin etmekle uğraşmak istemezseniz paket bakım fiyatı 1200 tl. Umarım birilerine faydası olur bu bilgilerin. Bakımdan sonra araçta bariz bir rahatlama ve vites geçişlerinde farkedilir bir yumuşaklık olduğunu da ifade edeyim. Aracı aldıktan sonra depoyu doldurarak bir uzun yol seyahatine gidip geldim, şu an hala aynı depo ile şehir içinde kullanmaktayım. Mazotu bitirdiğimde tüketim değerlerini de paylaşacağım. Aracı kullandıkça Volvo seçimimde çok isabetli bir karar verdiğimi düşünüyorum. Genel dizayn, yol tutuşu, motor ekonomi/performansı ve herşeyden öte içindeyken verdiği güven duygusu benim için son derece tatminkar. Sevgiyle ve Volvoyla kalın.. |
İşe yaramayacağına %100 emin olun.
Parçanın global fiyatları mevcut, bunların üstüne navlun,gümrük masrafları vs.. ekleniyor. Yetkili servislerde satılan hava filtresi Avrupa'da 20 Euro ise Türkiye'de 110 TL civarı. Ülkenin para biriminin değeri düşük, vergisi yüksek vs.. diye global fiyattan indirim söz konusu olamaz.. Ayrıca diğer markalarda da aynı durumlar söz konusu, Honda-Nissan-Audi-Mercedes-Ford vs vs.. bakım fiyatları oldukça yüksek. Türk Lirası'nın diğer para birimlerine göre oldukça değer kaybettiği bu günlerde bakım ücretlerini düşürmek için çözüm Volvo' da değil, ülkemizin para birimine değer katacak hamleler yapmakta. Buna da vatandaş olarak bireysel yapılacak şeyleri yapmalıyız... |
Volvo'da mantıksız gibi görünen durumların altında mutlaka bir güvenlik tedbiri var diye tahmin ediyorum, kendim de otomotivde çalıştığım için şu örnekleri verebilirim;
- Anahtarı çıkarınca motor stop etmemesi / yolcu, çocuk vs. merak edip seyahat anında çıkarabilir, - El freni düğmesinin sol tarafta konumlandırılıp orta konsoldan uzak olması / araç durmadan da el freni çekilebildiği için (denedim) emniyet tedbiri. - Park edince el freninin otomatik çekilmemesi / soğuk bölgelerde balata donma yapışma sebebiyle aracın zarar görmesi. - Sürücü kapısını içeriden açınca diğer kapıların kilitli kalması / hırsızlık - kapkaç vs. - Sileceklerin Auto pozisyonda olmasına rağmen araç çalışınca ilk hareketi sürücüden beklemesi / sileceklerin donma sebebiyle yapışıp zarar görmesi bu örnekler çoğaltılabilir ama temel mantık başta da dediğim gibi en ufak bir ihtimal bile olsa güvenlik/emniyet açısından risk oluşturmamaktır. |
Konuyu dün itibariyle çözüme kavuşturduk çok şükür. 2 lastik değişimiyle bitti tüm ses. Bi önceki mesajımda neler yaşadığımı az çok anlatmıştım,orda lastik kontrolü yapıldığında bişey yok diyende bir ustaydı, tabi usta dersek bunlara. neyse konunun devamı olarak;
Yetkili servisin ardından bukezde şanzımancıya gittim ATCO firmanın ismi Ataşehirde, çok memnun kaldım karşılamadan ilgiden alakadan. içeride 15-20 kadar araba rahat vardı işin uzmanı oldukları belliydi. Şanzımandan şüpheleniyorsam şanzımancıya gitmek en mantıklısı diye düşündüm. Volvucu servisleri bi kenara bırakarak. Ersin usta ile bi kontrol sürüşü yaptık çok kısa bir zaman içerisinde bu ses şanzıman değil sil aklından dedi, ardından bilyayı söyledim bozukta olabilir ama bu ses bilyada değil dedi. Bu ses yol seçiyor, asfalt seçiyor ve ses değişiyor, lastikleri değiştir kesilecek kesin lastik sesi dedi. Şaşırdım ve çok memnun oldum tabiki. Israrla sordum tekrar tekrar kontroller yaptı aynı tanıyı koydu. Bu arada bu firmada hiç Geartronic araba gelmedi dedi oda beni sevindirdi, şanzımanı bu kadar sağlam bir arabaya bindiğim için. Ordan çıktım lastikçiye gittim Sarıgazi tarafında; Ali usta vardı rotçu, az buçuk anlattım olayı oda tüm tekerlek bilyalarının kontrolünü yaptı bilyalarda çok az bi sorun var ama bu ses lastiklerden dedi direk. Keşke ilk bu lastikçiye gitseymişim :) iki adet lastik taktık orda ve çok şükür %95 oranında ses yok oldu. Rot bozuk olduğu için lastik iç yanakları yenmiş, dışları dişli sağlam kalmış, Sese sebep bu olaymış. Çok şükür ucuz atlattım. Çünkü ilk ustaya güvenip arabayı bıraksaydım şuan şanzıman yerde, araba menliftteydi. Uzun uzun yazdım çünki başınıza ne gelirse gelsin yetkili servis özel servis en güzeli en güveniliri dahi olsa başka yere göstermekte fayda var. |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Laguna3 -- 7 Eylül 2008; 4:46:12 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 16 Aralık 2008; 16:45:08 > |
|