Selam,
normalde foruma yazmayı bırakmıştım, ancak bilgi kirliği hat safhaya ulaştığı için müdahale etme gereği duygum. Ocak ayına has, üretilen çok az sayıdaki XC40'ın üretim değişikliği tarihi geçtikten (2019 Kasım ayının son haftası) sonra 879 opsiyonlu High aydınlatma özelliğini City Pack'e ekleme kararı aldığımızdan, 25 civarında otomobilde 879 opsiyonu bulunmamaktadır. Bunun telafisini satış ekiplerimiz sağlayacaklardır, aracını teslim almış olanları satış danışmanları arayacaklardır. Henüz almamış olanlar için ise teslim anında bilgilendime yapılacaktır. Metalik- Opak renk ve Kontrast renk farkı için ise aynı durum geçerli değildir. Normalde Metalik renk ve/veya kontrast renk her markada fark ödenerek alınan bir opsiyondur. Biz City pack ile bu ilave donanım için fark talep etmeksizin sizlere tercih özgürlüğü sağlıyoruz. Yani dilerseniz opak fiyatına metalik alıyorsunuz. Kontrast tavan ise sadece beyaz tavan opsiyonudur. Siyah kontrast tavan sadece Inscription veya R-Design seçenekinde mevcut. Saygılarımla Sabri Sözen |
Selam,
beklenetılerinizin neden olmadığına dair elimden geldiğince cevap vereyim :). - Orta ekran tasarımı sürüş halinde kullanılmak üzere tasarlanmış, yani dikkatinizi dağıtmamak üzere tüm özellikler düşünülerek yerleştirilmiş. Yakıt ve mesafe, geçmiş seyahat bilgileri için Volvo On Call uygulamamız var. Türkiye'de çalıimıyor olması Volvo'nun değil TR'nin ayıbı :) - Yasal mevzuat gereği elinizi direksiyonda tutmak zorundasınız, kurallar tüm markalar için aynı. Unutmayın otonom sürüş henüz hayata geçmedi. - Bunun olması için akıllı iehirler olmalı ve şehir trafik sistemi otomobiller ile iletişime geçmeli. Otomobiller arası iletişim İsveçte başladı ama şehir trafiği iletişimi henüz aktif değil. 5G olmadan harita biligerinie güvenerek gerçek konum görülemeyeceğinden, iu an için harita konumuna göre hızlanıp frenleme mekanizması geliştirmek mümkün değil. Sevgilet |
Resimde gösterdiğiniz parça Motor Kulağı değil, ana yatakların oturduğu ara blok. Evet Motor kulağı da buraya oturuyor ama kulağın kendisi bu değil. Evet bu ara parça Yedekparça olarak sunulmuyor bu nedenle komple motorun değişimi gerekli. Siz sanırım aracın yeni sahibisiniz ve aracı Sovtajcı'dan satın aldınız zira bu araç 19 Ağustos'ta Samsun'da kaza yapıp onarım yapılmadan dosyası kapatılmış, yani piyasa tabiri ile Pert'e ayrılmış. Sız de bu pert aracı alıp piyasada ucuz onarım yapabileceğinizi düşündünüz ama evdeki hesap çarşıya uymadı. zaten ekonomik olarak onarılsaydı AXA neden aracı pert'e ayırsın. Bu konu hakkında burada yapılan bazı yorumlara cevap vermek isterim. Volvo Car Turkey 'de ana bayi - tali bayi ayrımı yok. Otokoç ne is Parlar da aynı statüde ve yetkide. Elbette SSH vermek zorundalar ve Parlar vermek istiyor zaten sadece ücrette anlaşılamıyor. Evet Motor stokta olmayabilir ancak 10 gün içerisinde rahatlıkla temin edilir. Not: Bu arada arac icin acilmis bir isemri yok, yani arac serviste dahi degil, resimlerin cekildigi yer yetkili servis degil. |
Sizi kırmamak ve soruları havada bırakmamak için yazıyorum. Buraya yazmaya başlayınca, bir süre sonra üzüm yemekten ziyade bağcıyı dövmek isteyenler ile muhatap olmak zorunda kalıyorum ki bu tutum benim iletişim tarzıma uymuyor. Bu nedenle bu mesajdan sonra cevap yazmayacağımı peşinen bildirerek anlayışınızı ve affınızı rica edeceğim. Takipteyim, gereken durumlarda PM olarak cevap atıyorum, merak etmeyin.
1- Araç oluşturucuya girip baktığınızda, City Pack I'i seçerseniz, Kontrast tavan rengi istediğini belirtmiş olursunuz ve bu durumda hangi renkleri tercih edebileceğinizi görürsünüz. Siyah tavan sadece Inscription ve R-Design donanım seviyesinde mevcut ve Momentum ile alınamıyor. ÖTV muafiyeti bariyeri için bu iki donanımı kullanamadığımızdan, bizim kısıtladığımız bir durum değil. 2- jant seçeneki ile ilgili uyarınızı araştıracağım, ancak limitler burada bizi yine seçenek dışı bırakabilir. ÖTV muafiyeti olmayan otomobiller için seçeneklerimizi gözden geçireceğim. 3- Bu ihtimalleri değerlendirdik ve otomobili ÖTV muafiyeti bariyerinde tutabileceğimiz seçenek olarak buna karar verdik. Bu tercihleri belirlerken, araç oluşturucuda en çok konfigüre edilen seçenekleri ve saha bildirimlerini dikkate aldık. Yani tüketicilerimizin "Araç Oluşturucuda" en çok tercih ettikleri seçenekleri eklemeye çalıştık. 4- bu uyarınıza da teşekkür ederim. gereken yapılıyor ve yapılmaya devam edecektir. Sevgiler |
Selam,
sürekli yeminimi bozduruyorsunuz bana ama bu hassas günlerde sizlere bilgi iletme ihtiyacı duyuyorum. ÖTV muafiteli Otomobiller; 1- Kaparo verip kesin fiyat garantisi alan müşterilerimiz her hal ve koşulda otomobillerini söz verdiğimiz fiyattan alacak 2- "Henüz fiyat belli değil ama çok zam gelmez" bilgisiyle sipariş/kaparo verenler için aynı durum söz konusu değil. YS'larımızın kendi inisiyatiflerinde bir durum bu, bizim verdiğimiz bir taahhüt değil. Yani bu durumda olan müşterilerimize ÖTV muafiyetli otomobil sunmamız şu aşamada mümkün görünmemektedir. 3- Yetkili Satıcılarımıza ÖTV muafiyeti için satış sözü vermemelerini ve kaparo almamalarını tavsiye eden yazılırımızı hem geçen ay hem de bu ay gönderdik. Bu nedenle henüz alım kararı vermemiş olanlar, bu konuda şimdilik yardımcı olamayacağız. Yeni alternatif ve çareler araştırıyoruz ancak henüz bir karar almış değiliz. Normal satış Otomobiller; 1- Kaparo verip kesin fiyat garantisi alan müşterilerimiz her hal ve koşulda otomobillerini söz verdiğimiz fiyattan alacak 2- "Henüz fiyat belli değil ama çok zam gelmez" bilgisiyle sipariş/kaparo verenler için aynı durum söz konusu değil. Ancak bu durumdaki arkadaşlara yeni fiyatlar bildirilerek, dilemeleri halinde bu yeni fiyat üzerinden garanti verilecektir. 3- Henüz hiç kaparo vermemiş müşteri adaylarımız için de sınırlı sayıda otomobil yine bu yeni oluşan rakam üzerinden fiyat garantili olarak satılacaktır. Umarım tüm sorularınıza cevap verebilmişimdir. Saygılarımla, |
Sevgili Mehmet kardeşim, ekspertiz dediğin şey araç üzerinde yapılan incelemedir. Arkadaşlarım aracı hiç görmediler, gördükleri tek şey aşağıda verdiğim ve sizin tarafınızdan sunulan talep listesi. ![]() Arkadaşlarımız da alıyor bu el yazması listeyi parça numaraları ile numaralandırıp Excel halinde anlaşılır hale getiriyorlar. Bir de karter'in montajı için gereksinim duyacağınızı öngördükleri parçaları ekliyorlar. Siz halen buna ekspertiz yaptilar diyorsunuz. Excell hali de aşağıda ![]() Volvo sistemlerinde ara krater diye geçiyor dediğiniz parça, eğer resminin yarısını değil tamamını koyduğunuzda göreceğiniz gibi "Silindir Bloğu" olarak geçiyor. Ben sizin daha kolay okumanız ve anlamanız için kırmızı ile çerçeveledim. Yine bu resimde 11 numaralı zamk'a atıftata bulundunuz ama parça no görünmediğinden insanlar bağlantıyı kurmakta zorlanıyor. Ama aşağıda sunduğum resimde 11 No'lu parçanın parça numarasına baktığımızda, excell listesinde göremiyorum. Hatta aşağıda sunduğum resimdeki hiç bir parça bu listede yok. Yani size vidasından zamkına her şey satılmış ama blok satılmamış gibi bir durum yok. Madem Silindir bloğunu satmıyor, neden diğer parçaları satıyor Volvo sorunuzun cevabı da çok basit. Blok değişimi gerektirmeyen ancak motorun açılmasını gerektiren arızalarda bu parçalara ihtiyaç duyuluyor. ![]() Siz olaya kazayı kendiniz yapmışsınız ve Volvo size yardımcı olmuyor izlenimi yaratarak başlamasaydınız bu kadar tepki çekmezdiniz. Konuya bir de bu açıdan bakın isterseniz, belki bu şekilde neden insanların size tepkili olduklarını daha iyi analiz edebilirsiniz. |
Evet sizin ve birkaç kişinin almıyorsanız ben alayım dediği, satılmak istenen araç.. İlan sahibi geçen mağdurum diye söylenen arkadaş.. Üzüldük halbuki arkadaşın durumuna bu zamana kadar bayi oyalamış diye.. Adam araç gelmeden ilana koymuş!..
Madem al-satçısın Volvo’yu ne diye şikayet ediyorsun vaktinde arasaydın hakkını.. 2 ay önce gelseydi çok daha uyguna satacaktın ekmeğine yağ sürmüşler, şimdi geldiği gibi paranı verip %50 karla satıyorsun.. Yeter kazandığınız, bırakın da artık aracı gerçek kullanıcılar alsın.. Burada çok algı yapan arkadaşta var.. Çok kazandılar volvodan.. Fiyatlar çok yüksek alınmaz diyor burda, bayiden çok Volvo satmış.. Kimse almasın tek kendi almak istiyor, yeni araç gelecek biliyorum bir tane var diyor.. Al-satçılık mesleğinizdir yaparsınız ticarettir ama milletin aklıyla dalga geçmeyin algı oluşturmayın.. Bazısı tüm forumları sırf piyasayı takip etmek, ticaret yapmak için kullanıyor.. Çok belli oluyorsunuz, Volvo Türkiye inşallah önlem alır sizler için.. |
Herkese Selamlar, Uzun bekleyiş ve maalesef otv farkı sonrasında ekim ayı sonunda xc40 T3 umuze kavuştuk. Araca kaparo verdiğim günden beri forumu takip etmekteyim. Süreç boyunca Volvo Altunizade Semih Bey ve Tolga Beyin destek ve yardımlarını hep yanımda hissettim. Aracı 1000-1500 km kullanmadan yazı yazmak istemedim. O nedenle bu güne kadar aracı tecrübe etmeyi tercih ettim. Öncelikle söylemem gerekir ki 2011 yılından 2020 yılına kadar sırasıyla -2011 316i, -2012 320d, -2014 320i, -2014 X3, -2016 116d ve son olarak Volvo öncesi 2014 520i araçlarım oldu. Anlaşılması çok zor tabi ki değil, BMW fanatiğiydim. 520i sonrası xc40 a geçme durumu birçoğunuza garip ya da anlamsız gelebilir ancak günümüz ve memleketimizin koşullarında alınabilecek optimum araç xc40 ti. Su ana kadar da pişman etmedi. Umarım bundan sonrada pişman etmez. Birçok üst sınıf marka, modellerde fiyat-performans araştırması yaptı. Lux segment bir suv olsun, motor performansından ziyade bana sunacağı teknolojiler, güvelik ve kalite on planda olsun, ayrıca bütün opsiyon listesini de ekleyelim, sokak tabiri ile gırtlak dolu bi araç olsun. En önemlisi de bunu belli bir bütçe dahilinde yapmak istiyorum diyorsanız oklar hep Volvo xc40 a donuyor. Her şeyden evvel xc40 ta beni en çok cezbeden şey kullanılan teknolojiler oldu. Infotainment sistemi ve auto pilot birçok lux segment araçta opsyonel olarak sunulmakta ve bu opsiyonlara neredeyse bi araba parası daha vermeniz gerekmekte. Sürüş dinamikleri olarak tabi 4. Silindirin eksikliği sanki hızlanmalarda ve biraz daha performans istenilen noktalarda hissediliyor. (tabi ki bunun farkında olarak aldık aracımızı) Vites geçişleri 10 üzerinden 9.5 verebileceğim güzellikte. 18 jant olmasına rağmen yoldaki birçok bozukluğu eze eze gitmesi aracın lastik süspansiyon amortisör gibi elemanlarının ne kadar uyum içerisinde çalıştığının göstergesi. Yakıt vs gibi herkesin kullanımına göre değişebilecek konulara girmiyorum çünkü çok geniş bi yelpazede yakıt tüketimi yaptırmanız(7-13lt gibi) mümkün bu araca. Ufak ta bir servis tecrübem oldu. Sağ on camin dış fitilinde bir deformasyon fark ettim. Kartal Ortaklar a götürdüm aracı Adem Bey ve Sinan Bey ilgilendiler. Hiç ikiletmeden dış etkenlerden olabileceğini ancak garanti kapsamında değişikliği yapacaklarını belirttiler ve 10 gün içerisinde parçam getirtilip yenisi ile değiştirildi. Kendilerine buradan teşekkür ederim tekrardan. Benim açımdan artılar: -Auto pilot un yollar elverdiğince kusursuz çalışması. -Çarpışma önleme sisteminin her zaman yanınızda olduğunu hissettirmesi -Silecek üzerindeki su fıskiyeleri (ilgimi çekti…) -Kolay kullanımlı orta konsol (bmw nun orta düğmesinden sonra zor oldu) -Kullanışlı gözler çekmeceler ve hatta poşet tutucuları. Benim açımdan eksik kalanlar -Tabi ki motoru geliştiren mühendis ordusu daha iyi biliyordur ancak biraz daha performanslı 1.5-1.6 motorlar mevcut. -Hararet göstergesini gözlerim hep arıyor -Bitek Volvo nun değil bütün markaların problemi bu, keşke Volvo on call özelliklerini kullanabilseydik. Okuduğunuz için teşekkürler... |
Herkese merhabalar. Sonunda Volvo XC40 T5 Plug İn Hybrid aracıma kavuştum. Deneyim ve düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Daha önce Volvo XC40 T3 1.5 benzinli ile ilgili aşağıdaki deneyim ve düşüncelerimi bu forumda paylaşmıştım. 👇 https://mobile.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/143738611 Bunların bir kısmı Hybrid araç içinde geçerli. Aynı zamanda bu forumda @Shadow-Slayer arkadaşta Volvo XC40 T5 Plug İn Hybrid ile ilgili deneyimlerini bizlerle paylaşmıştı. Benim aracımı Trabzon Volvo (Tunalar) bayii İzmir'e gönderdi ve İzmir'den Bodrum'a kadar uzun yolda ve Bodrum içinde üç defa aracı kullandım. Arayüzler, sensus, eğlence/müzik sistemi vs ile aynı zamanda benzinli motor tepki ve etkileşimleri T3 ile hemen hemen aynı diyebilirim. Tabi T3 motorlu araç 8 vites ama T5 motorlu hybrit araç 7 vitesli. Birde güç farkı var. Hybrid aracın beygir gücü toplamda 262 hp ve 100 km hızlanması 7.3 sn. Bu nedenle özellikle sollama ihtiyacında ve dik yokuşlardaki performansı belirgin bir şekilde farklı. Çok seri ve güçlü bir araç. Yaklaşık 290 km'lik İzmir-Bodrum uzun yol deneyimimde benzinli ve elektrikli karma kullanım tüketimi (hybrit modda) 4.6 lt/100 km oldu. Ortalama 110 km hızla genellikle otopilot ile kullandım. Aracın fabrika verisi ise kullanım kılavuzunda 2.0-2.4 lt/100 km olarak belirtilmiş. Şehir içinde ise Bodrum'da elektrikli (Pure) modunda kullandım. Burada yokuşlu, inişli, çıkışlı yollar olduğu için, kullanım sırasında da hafif frenlemelerde batarya bir taraftan şarj ediliyor. Bu nedenle şehir içi günlük kullanım testinde ilkinde 39 km, ikincide 43 km menzil yaparak, araç hep bataryayı kullanıp benzini hiç kullanmadı. Sonra lityum pil bitince hibrit moda geçti ve hibrit modda şehir içinde ilkinde 5, ikincide 8 km yaptım. İkisinde de yaklaşık 2 lt/100 km benzin tüketimi gösterdi. Bu arada aracın sadece bataryayı kullanarak kat ettiği mesafeyi bir çok şey etkiliyor. Özellikle dik yada az eğimli yokuşlarda aşağı inilirken "saldım çayıra, mevlam kayıra" diye aracı kendi halinde bırakmayıp, mümkün olduğunca hafif dokunuşlarla bolca freni kullanıp, eğimi en uzun sürede bitirmek bataryayı epeyce dolduruyor. Benim deneyimimde böyle kullanımımın bataryayı çok daha uzun kullanarak elektrikle gidiş mesafesini arttırdığını söyleyebilirim. Araç tüm sürüş modlarında gazdan ayağınızı çektiğinizde pili dolduruyor. Sürüş ekranında kadran kısmında damla, şimşek, pil gibi semboller çıkıyor. Pil simgesi çıktığında aracın ayak freni yada motor freni vasıtasıyla pili şarj ettiğini anlıyorsunuz. Damla simgesinin içi dolu olduğunda benzin kullanıldığı, boş olduğunda benzin kullanılmadığı belirtilmiş oluyor. Şimşek simgesinin içi dolu olduğunda lityum pil kullanıldığı belirtiliyor. (Fotoğrafın bir tanesinde simgeler görünüyor.) Aracı sürerken göstergede ince bir çubuk ile kalın bir çizgi var. (Fotoğrafta ready kelimesi altında ince çizgi hareket ederken konum değiştiriyor. Kalın kısa çizgi fotoğrafta boş damla simgesi ile dolu şimşek simgesi arasında. O da duruma göre yer değiştiriyor.) İnce çubuk kalın çizgiye yaklaştığında daha sakin kullanıma geçilip, kalın çizgiyi geçmezseniz tüketim oldukça az oluyor. Yani araba sizi çok güzel yönlendiriyor. Ben depoyu full yapıp 300 km sonra Bodrum’a geldiğimde yakıt çizgisinin 4’de biri bile bitmemişti. Yani çeyrek depo bile kullanmamıştı. Aslında çok fren kullanımı benzinli/dizel arabalarda bildiğimiz gibi balatayı erken bitiriyor. Ama elektrikli ve hybrit araçlarda sistem biraz daha farklı işliyormuş. (Rejeneratif fren sistemi) Yani frenin çok kullanımı balatayı diğer araçlarda olduğu kadar erken yıpratmıyormuş. Aşağıdaki videonun sekizinci dakikasına doğru bu durumdan bahsediliyor. Doğrusu ayrıntısını ve teknik durumu çok iyi bilmiyorum. https://www.youtube.com/watch?v=pDVQ8dqQPhM&feature=youtu.be Elektrikli kullanımda araç çok çok sessiz, bu nedenle özellikle yayalar için çok dikkatli olunması gerekiyor. En güzel taraflarından biri bu sessizlik. Çünkü harman kordon ses sisteminin farkını daha iyi anlıyor ve keyfine varıyorsunuz. Hibrit kullanımda şarj çok azalsa, hatta bitse bile benzinin en çok kullanıldığı durum olan, araç durduktan sonraki ilk kalkışlarda vs hep elektrikli motor kullanılıyor. Evim müstakil olduğu için otoparkımdaki prizden şarj ediyorum. Test için şarjı gözlemledim ve 23 derece hava koşullarında, yaklaşık 5 saatte sıfırdan tam doluluğa ulaştı ve yaklaşık 11 kwh elektrik sarfiyatı oldu. (Aracın lityum iyon hibrit bataryası 10.9 kwh gücünde) Bodrum'da gündüz kullanımda elektrik kwh birim fiyatı kdv ve vergiler dahil 0.75 TL. Gece ise 0.47 TL. Yani yaklaşık 40-45 km için bataryayı gece doldurursam 5 TL elektrik tüketimi yapmış oluyorum. Araçla birlikte verilen şarj kablosu 10 A (2.3 kwh) güç özellikli ve 4.5 mt uzunluğunda. Opsiyonel satılan 16 A (3.7 kwh) kablo ile bu süreler yarıya düşer gibi. Ama 3.7 kwh üstü şarjı şu an desdeklemiyor araç. E-şarj firmasından aldığım bilgiye göre yazlım güncellemeleri ile bu durum değişebiliyormuş. Bazı markalarda ilk başta en fazla 3.7 kwh hızlı şarja kadar destek sunan bazı arabalar yazılım güncellemesi ile 11 kwh hızlı şarjı destekler hale gelmiş. Böyle bir şey olursa araç bir saatte şarj edilebilir. Umarım böyle bir durum söz konusu ise Volvo’da bu konuyu ele alıp gerekli güncelleme ile daha yüksek (7.4 veya 11 kwh) hızlarda bataryayı şarj etmemizi sağlar. Bataryanın 10 yıla kadar %70 - %80 güç seviyesine gelecek şekilde kullanılabileceği belirtildi. Batarya bütün lityum pillerde olduğu gibi %80'e çok daha erken geldiği ve yukarıdaki kullanım şekliyle %80 şarjla rahatlıkla 30-35 km'lere kadar kullanılabildiği için, eğer gün içi 35 km menzil yeterli ise %80 şarj ile çok çok düşük maliyetlerle hem ekonomik hem de çevreci bir araç kullanımı yapılmış oluyor. Şarj ederken gözlemlediğimde %80'e yaklaşık 3 saatte ulaştı. Tabi farklı hava sıcaklığı koşullarında bu durum değişkenlik gösterebilir. Plug-in Hybrid araçlar özellikle günlük 30-40 km menzilde iş yeri uzaklığı olan araç kullanıcıları ve çalışanlar için çok uygun. Ayrıca gelecekte daha temiz kentler içinde epeyce revaçta olacaktır diye düşünüyorum. Her anlamda, hybrid veya elektrikli bir Volvo'yu olanağı olan ve evde/iş yerinde şarj koşulları uygun kişilere/çalışanlara kesinlikle öneririm. Gerçi Sabri Bey @ssozen11 bir mesajında tam elektrikli XC40’ın 2022’den önce gelmeyeceğini belirtmişti ama sanırım T5 Hybrid XC40’lar 2021’de gelmeye devam edecek. Bu arada forumda son zamanlarda konuşulan yakıt tüketimi yorumlarında da görülebileceği üzere yakıt tüketiminde en önemli unsurlardan biri “kullanıcı". Bir çok kişide çok farklı sonuçların çıkması Volvo XC40'a has bir durum değil. Yakıt tüketimini düşürebilmek için aracın hangi durumlarda yakıtı daha çok tükettiği ve bu durumlarda nasıl sürüş davranışları sergilenmesi gerektiğini internetten incelemek ve youtube'dan izlemek çok işe yarıyor. Ara hızlanmalardaki geçiş süreleri, gaz veya fren pedalına basmadaki ivmeler, aracın durduktan sonra ilk kalkıştaki kullanıcı alışkanlığı, pencerelerin açık olup olmaması, tekerleklerin yanak ve taban genişliği, tekerlekteki hava basıncı, rüzgar durumu bile tüketimi bayağı etkiliyor. Aynı şekilde hibrit araçtada kullanıcıya göre yukarıdaki benim deneyimimde verdiğim veriler değişkenlik gösterecektir. Volvo kampanyası ile araç alırken “akıllı servis kampanyası”ndan yararlanarak 3 yıllık servisi 8.000 TL'ye aldım. Yani 3 yıl boyunca ücretsiz servis hizmeti alabileceğim. Ayrıca daha önceki deneyimlerimde çook faydasını gördüğüm karter korumayıda yaptırdım. Aksesuar olarak linki, https://accessories.volvocars.com/tr-tr/XC40/Accessories/Document/VCC-515937/2021 Şimdiye dek 35 yıllık süreçte 8 farklı markada 14 farklı aracı kullandım. Ama rahatlıkla söyleyebilirim ki, bu T5 Plug-in Hybrid bambaşka. Teşekkürler Volvo diyorum. Volvo demek benim için güven ve güvenlik demekti. Şimdi aynı zamanda keyif demek. Muhakkak ki insan/çalışan faktöründen kaynaklı, satın alma süreçlerinde bayilerin bazılarında veya bakım süreçlerinde servislerin bazılarında zaman zaman sıkıntı ve olumsuzlukla karşılaşılabiliyoruz. Bu her marka için geçerli. Bu tür yaşanabilecek bazı olumsuzluklar, tonlarca para ve emek harcayarak, Ar-Ge çalışmaları yapan, sürekli yeni hedeflerle kendini geliştiren Volvo gibi markaları karalamamızı gerektirmemeli. Son olarak belirteyim, 53 yaşımdayım ve 35 yıla yakın süredir, hangi marka olursa olsun bütün araç satın alma/bayii, bakım/servis süreçlerimi, deneyimlerimi, satış veya servis yekilisi/çalışanları ile ilgili düşüncelerimi, mutlaka ilgili marka genel merkezine ve satış bayisi genel müdürlüğüne hep iletirim. Eskiden mektup yazıp posta atardım, tabi şimdi mail yeterli oluyor : ) Uzun yıllar yöneticilik yaptığım için, bu tür geri dönüşlerin önemli olduğunu düşünüyorum. Ayrıca sadece eleştiri ve şikayet değil, olumlu deneyim süreçlerini de paylaşmak gerektiğini düşünüyorum. Bu açıdan belirtmek isterim ki, Bodrum'dan yaklaşık 25 Volvo bayisini tek tek arayarak Volvo XC40 T5 Plug İn Hybrid arayışına girdim. Trabzon bayisinde aradığım beyaz ve içi bej aracı bulunca ısrarla satış yapmaları için aralıklı olarak 3 defa aradım. Mevcut sergi aracını Volvo merkezle görüşerek yeni sergi aracı gelmesi kesinleşince satabileceklerini söyleyip, sabit fiyat garantisi verdiler. Bu süreçte yaklaşımları nedeniyle Trabzon Tunalar Volvo Müdürüne ve çok genç, kendini geliştirmek için çabalayan ve müşteri odaklı olarak beni sürekli bilgilendiren, aracı tanımam için her türlü teknik bilgiyi araştırıp sorularımı yanıtlayan, satış temsilcisi Burcu Hanıma teşekkürler ediyorum. Fotoğraflardan görüleceği üzere üç anahtar veriliyor ve biri turuncu. Bu arada merak ettiğim bir şey var; bu süreçte Volvo gibi sabit fiyat garantisi sunan başka marka oldu mu acaba? Uzun uzun yazarak sıktıysam kusura bakmayın. Sağlıklı, kazasız günler dileğiyle. ![]() ![]() ![]() |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi corylus -- 30 Aralık 2019; 18:17:36 > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yugelus -- 7 Ocak 2020; 19:25:32 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|