Şimdi Ara

s40 1.6d düşük motor performansı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
6
Favori
84.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • düşük motor performansı yazısı arkadaşlar bu yazı nedir



  • Benim aracımda bir kez yakıt çok azaldığında çıkmıştı. Bu sırada turbo devreye girmiyor sanki. Yakıt alınca düzeldi.
  • muhtemelen turbo emiş hortumlarında yırtık vardır, araba istediği hava/yakıt oranını yakalayamadığından kendini korumak içik "düşük performans moduna" geçiyordur... servise gidip kaçak kontrolü yaptırın çıkar ortaya... başka bir arıza da olabilir tabi ki ama genelde bundan olur :)
  • özel bi servise gittim bi sorun yok dediler baktılar enjektöre pislik gelmiştir falan dediler
  • benim tavsiyem özel servis değil yetkili servisdir... arabanız bu arızayla ilgili kaydı almıştır ancak özel servisdeki yazılımların %99 u bu kaydı açamıyor yada arıza kodu olarak okuyor onuda yanlış yorumluyorlar.. yetkili servisde ki yazılım ise bu kayıda ulaşıp detaylı bir şekilde muhtemel sebeplerini yazıyor... tamir işini yetkili servisde yaptırmasanız bile TEŞHİSİ yetkili servisde koydurun...
  • muhtemelen yanlış alarm, motorun çekişinde sorun yoksa boşa kurcalatmayın,

    bakım zamanı yaklaştıysa beklemeden yağ- yağ filtresi-yakıt filtresini değiştirmenizde fayda var.
  • düşük motor performansı diye uyarıyı verdi o an için araç 3 bin deviri geçmiyor performans aşırı şekilde düşüyor kenara çektim kontağı kapatıp tekrar açtım sorun çözülmüştü bu olay 2 kere başıma geldi çok uzun zaman sonra dün tekrar oldu kontağı kapatıp açınca düzeliyor bakalım servise bi gideyim ilginizden dolayı teşşekür ederim arkadaşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinozkan

    muhtemelen turbo emiş hortumlarında yırtık vardır, araba istediği hava/yakıt oranını yakalayamadığından kendini korumak içik "düşük performans moduna" geçiyordur... servise gidip kaçak kontrolü yaptırın çıkar ortaya... başka bir arıza da olabilir tabi ki ama genelde bundan olur :)

    katılıyorum. bende 2008 (makyajlı) s40 1.6 d dynamic var. benzer bir sıkıntıyı ben de yaşıyorum. ford servisine gittim. turbo emiş hortumunda yırtık tespit ettiler. fakat yetkili servis olmadığı için parça garantisi vermiyoruz dediler. ben de bunun üzerine ankara'da grup volvoyu aradım. onlar 430 tl fiyat verdiler. bir kaç yerden daha fiyat aldıktan sonra parçayı değiştirteceğim
  • aracınızda partikül filtresi varsa muhtemelen tıkanıyor olabilir veya egr valfi. turbo veya turbo hortumlarında sorun yoksa dedigim gibi partikül filtresi varsa tıkanıyor olabilir yoksada egr valfi sorunu olabilir muhtemelen bunlardan biri
  • depoda yakıt kalmaması ile ilişkili böyle bir mesaj vermesi olamaz mı? Eğer böyle bir durum olamaz ise ben de servise göstermelimiyim acaba?
  • bence dediklerimi gözden geçirsinler dedigim gibi bakılacak işler
    1. partikül filtresi varsa!
    2.egr valfi
    3.turbo kontrolü
    4.turbo basınç hortumları
  • Merhaba,

    Depoda yakıt azaldığında yazıyor bu mesajı ve araç zor gitmeye başlıyor. Benim eski aracımda da (V50-1,6D) olmuştu bir kez. Yakıt doldurunca düzelmişti. 10.000 bakımına gittiğimde sevis arıza kaydında görmüş, boş depo ile gezmeyin dedi ve bir daha da olmadı.

    Emme manifoldu hortumu yırtılan arkadaş, focus hortumu tak ve devam et. Bu işi de bir an evvel yap, Yırtık hortumla gezme, toz emer, turboya ve motora zarar verir. Mümkünse çıkmacılarda ara, 50 TL ye bulursun. Ben öyle yapmıştım ve hiç bir zararını görmedim. Boşuna 430 TL verme, yazıktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmusluer -- 29 Ocak 2011; 18:04:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmusluer

    Merhaba,

    Depoda yakıt azaldığında yazıyor bu mesajı ve araç zor gitmeye başlıyor. Benim eski aracımda da (V50-1,6D) olmuştu bir kez. Yakıt doldurunca düzelmişti. 10.000 bakımına gittiğimde sevis arıza kaydında görmüş, boş depo ile gezmeyin dedi ve bir daha da olmadı.

    Emme manifoldu hortumu yırtılan arkadaş, focus hortumu tak ve devam et. Bu işi de bir an evvel yap, Yırtık hortumla gezme, toz emer, turboya ve motora zarar verir. Mümkünse çıkmacılarda ara, 50 TL ye bulursun. Ben öyle yapmıştım ve hiç bir zararını görmedim. Boşuna 430 TL verme, yazıktır.

    Yakın zamanda eski arabanızdan almayı düşünüyorum ama aracı kullanan hiçbir tanıdığım yok. Bilgisiz bir biçimde de aracı satın almak istemiyorum. Rica etsem, eski aracınız hakkında biraz bilgi verebilir misiniz..

    Performansı - kullanışlılığı - bagajının yeteliliği - işçillik kalitesi - spek 'lerine kıyasla asıl yakış oranı - servisi - ikinci eli - arıza oranı - özellikle diğer araçlara göre sevdiğiniz yönleri - sevmediğiniz yönleri - araç hakkında genel görüşünüz ve eklemek istediğiniz yönler gibi..

    Gerçi konunun başlığı S40 ama Volvo konuşulduğu için marka hakkında gelen bilgi de almış oluruz. Ancak uygun görmezseniz özel mesaj olarak ta iletebilirsrniz sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: argus77


    quote:

    Orijinalden alıntı: mmusluer

    Merhaba,

    Depoda yakıt azaldığında yazıyor bu mesajı ve araç zor gitmeye başlıyor. Benim eski aracımda da (V50-1,6D) olmuştu bir kez. Yakıt doldurunca düzelmişti. 10.000 bakımına gittiğimde sevis arıza kaydında görmüş, boş depo ile gezmeyin dedi ve bir daha da olmadı.

    Emme manifoldu hortumu yırtılan arkadaş, focus hortumu tak ve devam et. Bu işi de bir an evvel yap, Yırtık hortumla gezme, toz emer, turboya ve motora zarar verir. Mümkünse çıkmacılarda ara, 50 TL ye bulursun. Ben öyle yapmıştım ve hiç bir zararını görmedim. Boşuna 430 TL verme, yazıktır.

    Yakın zamanda eski arabanızdan almayı düşünüyorum ama aracı kullanan hiçbir tanıdığım yok. Bilgisiz bir biçimde de aracı satın almak istemiyorum. Rica etsem, eski aracınız hakkında biraz bilgi verebilir misiniz..

    Performansı - kullanışlılığı - bagajının yeteliliği - işçillik kalitesi - spek 'lerine kıyasla asıl yakış oranı - servisi - ikinci eli - arıza oranı - özellikle diğer araçlara göre sevdiğiniz yönleri - sevmediğiniz yönleri - araç hakkında genel görüşünüz ve eklemek istediğiniz yönler gibi..

    Gerçi konunun başlığı S40 ama Volvo konuşulduğu için marka hakkında gelen bilgi de almış oluruz. Ancak uygun görmezseniz özel mesaj olarak ta iletebilirsrniz sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler..


    Sn. Argus 77,

    V50 aracım 2007 modeldi. 2008 şubat ayında, 28.000 km. de almıştım. 2010 Nisan ayında kaza yaptığımda 104.000 km. olmuştu. Ben çok memnundum. 6 lt civarında yakıyordu ve performansı çok çok iyi idi. EGR valfini iptal ettirmiş, 50 ve 80.000 de iki kez carbon clean yaptırmıştım. Speklere uygun (90 km/h) kullanmadığım için, hiç bir zaman 5 lt / 100 km. yakıtı görmedim.

    Bagaj kapasitesi benim için yeterli idi, arka koltukları yatırıp tıka basa kumaş doldurduğum zamanlarda bile oldukça seri sürüşü vardı.

    Sınıfına göre malzeme ve işçilik kalitesi oldukça iyi idi (bence).

    Türkiyede SW araç çok tutulmaz, bu nedenle V50 nin ikinci eli zayıftır. Bu nedenle ben 2. el almıştım. Eğer az kullanılmış, temiz 2. el bulabilirsenz daha iyi olur.

    İlk aldığımda garantisi devam ettiği için 3 periyodik bakımı yetkili serviste yaptırdım. 500 TL civarında tutuyordu. Garanti dolduktan sonra dışarıda yarı fiyatına hallediyordum. Motor ve yürüyen aksam parçaları Focus ile aynıdır. Bu nedenle zorluk çekmezsiniz.

    Asıl önemli konuyu sormamışsınız. Nisan ayında havalar ısınıverince kış lastiklerini çıkarmak gafletine düştüm. Nisan ortalarında, sabah erken vakitte, aracın bagajı tıka basa dolu yola çıktım. İhraç edilecek ürünlere etiket yetiştirmem gerekiyordu. Dış sıcaklık o sabah 2 dereceye düşmüştü, önemsemedim ve her zaman ki süratimle viraja girdim. Sabah çiği soğukla birleşince kaymaklanmış, araç arkadan kaymaya başladı. Vites küçültüp, gaza yüklendim toparlamak için ama bu arada sağ ön teker bankete indiği için patinaja girdi ve araç tamamen savruldu.

    3 takla attıktan sonra tavan üzerinde ters olarak kaldı araba.Tabii ben de kemer sebebiyle baş aşağı kaldım aracın içinde. Önce kontağı kapattım, kemer tokasını açıp, tavana oturdum. Çarpma olmadığı için sanırım, hava yastıklarının hiç biri açılmadı. Kapıları açmaya çalıştım, yumuşak toprağa battığı için kapıları açamadım., göbek sebebiyle yan camlardan da çıkamadım. Bagaj dolu olduğu için arkaya da geçemedim. Ön cama bir kaç tekme attım, onu da kıramadım. Bir müddet öylece bekledim, yoldan geçen bir minibüs beni görüp yardıma geldiler, 5-6 kişi aracı çevirdiler. Araç tekerleri üstüne kalkınca kapıyı açıp çıktım.

    Sigortacımı aradım, jandarmaya heber verdi, çekici gönderdi. Şirketi aradım yeni bir araç gönderdiler. Bagajdaki eşyaları yeni araca yükleyip yola devam ettim.

    Allaha çok şükür burnum dahi kanamadı. Tekrar VOLVO almamın ana sebebi budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmusluer -- 1 Şubat 2011; 21:05:28 >




  • Sn. mmusluer,

    Detaylı anlatım için çok teşekkürler. Oldukça faydalı olduğunu söyleyebilirim.
    Siz yazıktan sonra baktım da ikinci el 'de de uygun kilometrede V50 bulmak oldukça zor gibi görünüyor.
    Uygun kilometerede bir araç bulabildim o da neredeyse 53000 istiyor..

    Güvenli konusunu özellikle sormadım çünkü bu zaten Volvo almak istememin sebebidir :) Siz de anlattıklarınızla bunu teyit etmiş oldunuz.

    Tekrar teşekkürler, kazasız sürüşler..

    Selçuk
  • aracımı bugün itibari ile yaptırdım arkadaşlar kızdırma rolesinde göründü arıza onu değiştirdiler sorun hallolldu :)
  • arkadaşlar bu uyarı bendede çıktı, ayrıca anti patinaj sistemi arızası çıktı. yakınlarda servis olmadığı için bir süre devam etmek durumunda kaldım, aracın hızlanmasında hiç bir sıkıntı yoktu sadece 100 km hızı geçmiyordu.

    izmitte es oto volvoyada bakmaya başlamış oraya gittim, ilgilenmemek için ellerinden geleni yaptılar, motoru bir çalıştırayım belki düzelmiştir dedim düzeldi kendi kendine. yola sorunsuz devam ettim. 1 hafta sonra aynı arızayı yine verdi bu sefer yağ lambasının üstündeki en soldaki ikaz lambası yanmaya başladı, araba 100 km hızı geçiyor fakat hızlanma sıkıntılı, klima açarsam dahada kötü oluyor fakat yakıt tüketimi düştü 110 km hızda 3.5 litre yakıt tüketmeye başladı. ankaraya geldim yarın arabayı servise götüreceğim. turbonun çalışmadığının farkındayım araç 88000 km de ben 50000 kmde almıştım aracı, bundan önce turbosu değişmiş garanti kapsamında. servisteki tanıdığım partikül filtresiyle ilgili sorun olabileceğini söylemişti, oldukça pahalı bir parça olduğu yazılmıştı forumda. bu parçayı değiştirmek durumunda kalırmıyım yoksa başka bir parçanın değişmesiyle sıkıntı hallolurmu hortumda sızıntı gibi birşey olabilirmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    arkadaşlar bu uyarı bendede çıktı, ayrıca anti patinaj sistemi arızası çıktı. yakınlarda servis olmadığı için bir süre devam etmek durumunda kaldım, aracın hızlanmasında hiç bir sıkıntı yoktu sadece 100 km hızı geçmiyordu.

    izmitte es oto volvoyada bakmaya başlamış oraya gittim, ilgilenmemek için ellerinden geleni yaptılar, motoru bir çalıştırayım belki düzelmiştir dedim düzeldi kendi kendine. yola sorunsuz devam ettim. 1 hafta sonra aynı arızayı yine verdi bu sefer yağ lambasının üstündeki en soldaki ikaz lambası yanmaya başladı, araba 100 km hızı geçiyor fakat hızlanma sıkıntılı, klima açarsam dahada kötü oluyor fakat yakıt tüketimi düştü 110 km hızda 3.5 litre yakıt tüketmeye başladı. ankaraya geldim yarın arabayı servise götüreceğim. turbonun çalışmadığının farkındayım araç 88000 km de ben 50000 kmde almıştım aracı, bundan önce turbosu değişmiş garanti kapsamında. servisteki tanıdığım partikül filtresiyle ilgili sorun olabileceğini söylemişti, oldukça pahalı bir parça olduğu yazılmıştı forumda. bu parçayı değiştirmek durumunda kalırmıyım yoksa başka bir parçanın değişmesiyle sıkıntı hallolurmu hortumda sızıntı gibi birşey olabilirmi?


    turbo çalışmıyor olsa 110 km de 3.5 litreyi bırakın 110'u görmek bile mucize olurdu.

    arkadaşınız dediği gibi partikül filtresi olma ihtimali daha yüksek.

    Eğer sadece sıvı eklemeyle çözülecekse 300-400 tl, tüm filtre değişecekse 4000 gibi bir masrafı var.

    4000 tl vermek yerine araca dpf'siz euro4 versiyonlarının yazılımını yükletip, filtreyi araçtan sökmek çok daha akıllıca ve ucuz bir çözüm olur.

    forumun garaj bölümünde bu işlerle profesyonelce uğraşan insanlar var.




  • servisten biraz önce geldim ellerinde partikül filtresi yokmuş yaktırdım eski filtreyi, bir süre idare edermiş beni.

    yedek parçalarda kampanya varmış %40 indirim 1.400 tl ye yenisinin siparişini verdim fakat sensörsüz sipariş ettim sensörde kampanya yokmuş.

    focusun motorunda sensör yokmuş volvoda varmış bu nedenle sıkıntı yaşanabilirmiş.

    arabamın son aylarda performanssız olduğu gibi bir his vardı içimde binen arkadaşlarımda dizel megane ların (105 lik olanlar değil) çok daha iyi kaçtığını söylüyorlardı, filtre değişince performans artışı olurmu acaba?
  • 2008 dizel volvom var. Gecen hafta dik bir yokuş hem indim hermde çıktım yokuş çıkarken dusuk motor performansı yazdı. Düzelmedi servise gittim aracı pc ye bağladılar kizdirma bujileri ve partikul filtresi hatası verdi. Hatayı sildi. 5 gündür kullanıyorum su an icin bir hata çıkmadı. Çıktığında ilk önce kizdirma bujilerini değişecem toplam dort adet fiyati 250tl, sonuc alamazsam partikul filtresine sıvı takviyesi yapacam onun tutarıda 350tl. Ondanda sonuc alamazsam partikul filtresinin icinde porselen aksam varmis sadece onu değişecem onun tutarıda 800tl. İnşallah hiç bir sıkıntı vermezse masrafa girmem.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.