Şimdi Ara

Volvo s40 2011 D2 silkeleme / titreme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
14.452
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Aracımda uzun süredir, motor soğuk iken hızlanmada 2000 deviri geçince bir tekleme / kesinti oluyordu. Baktırdığımda enjektör hatası göründü. Servis, yazılım güncellemesi gerektiğini, soğukken enjektörlerden gelen fazla yakıtın anlık olarak yakılamadığını teklediğini söyledi.

    Dedikleri gibi yazılım güncellemesi yapıldı. Partikül filtresinin çok dolduğu söylenerek kurum yakma denilen bir işlem yapıldı ve enjektör adaptasyonu yapıldı. Ayrıca uzun yolda yine bir adaptasyon yapıldı (5. viteste yaklaşık 3000 devire çıkarıp tekrar 1600 devir seviyelerine düşene kadar gazdan çekerek yaklaşık yarım saatlik sürüş).

    Daha önce yaşadığım tekleme / kesinti giderildi ancak bu sefer de sabah ilk çalıştırma sırasında çok sarsıntılı çalışma, ısınıncaya kadar rolantide stop etme, düşük devirle kalkamama, düşük devirde silkeleme sorunu yaşamaya başladım.

    Sizce sorun ne olabilir? Bilenlerin yorumunu almadan tekrar servise götürmek istemedim.

    Teşekkür ederim.



  • benim 2011 model s40 d2'm var
    bende benzer bir nedenle;
    -ilk çalıştırma da özellikle kış aylarında motorda aşırı bir ses boğulmaya benzer aracı sarsan bir titreme oluyordu
    çok korktum motorla ilgili bişey mi var diye
    -bir de şehir içinde yoğun trafikte mecburen yavaş gitmek gerektiğinden stop etme ve titreme oluyordu
    tamirci arkadaşıma arabamı gösterdim.
    beraber binip test sürüşü yaptık, hatta benmi kullanamıyorum diye kendime kızmıştım ama tamirci arkadaşım sürerkende aynı problem oldu titreme falan
    o bunun normal olduğunu düşük viteste gaza daha fazla yüklenmek gerektiği ama şehir içi yoğun trafikte ayak debriyajda kontrollü seyirin normal olduğunu çok uzun süre bu şekilde sürüşün debriyaj balatasını yiyeceğini ve motoru açmak için boğulmayı önlemek için biraz sizin yaptığınız gibi yüksek devirli sürüş önerdi
    Bana bu aracın ağır bir araç olduğunu şehirler arası yollar için daha uygun bir araç olduğunu (ki bakınız ikinci elde s40 lar genelde şehirlerarasında kullanılmak üzere şirketler tarafından daha çok tercih edilir +yakıt dolayısıyla) şehir içinde hantal kaldığını ve bu sürüşün normal olduğunu dizel motorlarda yüksek devirli sürmek gerektiğini söylediler

    ilk çalıştırmadaki boğulmanında arac ısındıktan sonra hareket etmek gerektiğini söylediler

    çözümü sizde yazarsanız sevinirim, iyi sürüşler...
  • 2012 model d2 var bende de arada 2. viteste devirsiz attığımda bi zıplama tarzı öne atılma oluyor o kadar acaba bahsettiğiniz sarsıntıyla alakası var mı bilmiyorum
  • İkinci viteste bir sallama/calkalama en bastan beri var. Onu çok dert etmiyorum aslında. Ama şu an yaşadığım çok daha sert bir durum. Acemi kullanıyor gibi oluyor arabayı. :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba;
    Benimde 2012 model D2 aracım var ve aynı şekilde 1 ve 2. viteslerde düşük devirde ve hızlanmada silkeleme yapıyordu. Servise 2 kez gittim enjektör adaptasyonu yapıldı. Birincisinde ilk 10-15 gün sorun yok gibiydi fakat sonradan yine tekrarlamaya başladı ve bu seferde gaza yüklenince kısa bi süre motordan şıkırtı sesi gelmeyede başladı sonradan kesiliyordu. İkincisinde serviste enjektör arızası denildi ve adaptasyon yapıldı ve yine 1 hafta sonra aynı sorunlar tekrarlıyor.
    Servis düşük devirde silkelemenin aracın ağırlığından dolayı normal olabileceğini söylüyor yani volvo mühendisleri bunu düşünememiş. Şıkırtı sesininde enjektör arızasından dolayı olduğunu söylüyor. Aracımın garantisi var değiştirelim diyorum adaptasyon yaptık sorun çözüldü arıza vermiyor diyorlar.
    Bu sorun nasıl çözülecek bilmiyorum fakat Volvo Müşteri İlişkilerine konuyu anlattım yardımcı olacaklarını söylediler bekliyorum.
  • Bu problem aksın iç kafalarından kaynaklanıyor olabilir. Bende de bir süredir 2. Viteste silkeleme oluyor. Bana gösterdiğim iki ayrı güvendiğim ustada aksların zamanla yıpranıp boşluk oluşturmasından kaynaklı dediler. İlk fırsatta tamire götüreceğim sonucu yazarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tahas T kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz durumu daha önce broadway ile yaşamıştık. Dediğiniz gibi aks kafalarındaki boşluk veya hatalardan arabanın ön tarafı sarsılıyor, hatta zıplıyor yüksek devirde. Özellikle ön taraf yüke bindiğinde çok hissediliyor.
  • mrb.lar bende astra h 1,3 cdtı var bende de dediğiniz gibi 2 3 vites 1800, 2000 gibi silkeleme gaz kesme gibi problem vardı cok uğraştım araştırdım sonunda budum. astrada EGR valfi var bu valf kromdan dolayı kapak takılıyor bu valfı temızler-tmek gerekır 30 bine 40 binde disel motoru biz benzinli gibi düşük devirde kullandığımızdan motor açılmıyor krom yapıor. EGR valfını WD 40 ile temizleyin geçer.. kolay gelsin...
  • EGR valfi tıkalı olduğunda araçta uyarı lambası yanmakta, sizinki yanmışmıydı. Birde temizlik işlemini siz kendiniz mi yaptınız. Servisin dediği benim arızamı enjöktörler veriyor, bakalım volvo geri dönüş yaptı iyi niyet kapsamında enjöktörlerin değişimi yapılacak denildi. Sonucu bende merak ediyorum çünkü enjöktörler garantiye girmiyormuş her ne kadar iyi niyet olsada belli bir kısmını sizden karşılıyorlar. Zaten böyle firmalardan garantiden yararlanmak çok büyük şans olsa gerek çünkü aracı kullanan insan; aracın kullandığı yakıt herşeyi bu iki noktaya eninde sonunda bağlıyorlar...
  • Merhaba,



    Ayni sorun bende de var, acaba bir cozum bulabildiniz mi ? Benim de 2011 model s40 d2 var ve sabah soguk havalarda calistirdigimda rolantide titreme oluyor, acaba problemi cozebilen var mi diye merak ettim.



    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aeneas1163

    Merhaba,



    Ayni sorun bende de var, acaba bir cozum bulabildiniz mi ? Benim de 2011 model s40 d2 var ve sabah soguk havalarda calistirdigimda rolantide titreme oluyor, acaba problemi cozebilen var mi diye merak ettim.



    Tesekkurler

    Sadece soğuk havada yapıyorsa enjektör adaptasyonu ile sorun %90 çözülecektir.

    Güncel ECM yazılımı varsa yükletmenizi de öneririm.

    Adaptasyonu yetkili serviste yaptırırsanız iyi olur, güncel ECM yazılımını zaten sadece yetkili servisler yükleyebiliyor.

    Geçmiş olsun.
  • Merhaba,



    Cevabiniz icin tesekkur ederim, iki kere enejektor adaptasyonu yapildi bir sure icin gecmisti ama problem geri dondu, hatta bir kere de enjektorler sokulup tamir takimlari degistirildi ve tekrar adaptasyon yapildi ve en yeni yazilim yuklendi yetkili serviste (2016 da oldu bu)



    Aslinda sadece soguk havada yapmiyor. arabayi yaklasik 2 yildir kullaniyorum, birkac gozlemim var Asagiya sirayla yazayim:



    1) yazin sicakliklar 25 derece ustu oldugu zaman hic sikinti olmuyor



    2) sicakliklar 15 derece ve altina indiginde ilk calistirmada oluyor (hava soguk devir dusuk)



    3) sicakliklar 0 derece civari oldugunda ilk calistirmada titreme olmuyor (hava soguk ama devir yuksek oluyor) ama biraz kullandiktan sonra sonra isinip devir dustugunde yine titresim oluyor. Titresim bir yarim saat kullandiktan sonra gidiyor



    4) bunlardan bagimsiz olarak bazen arabanin sag sol egimi titresimi etkiliyor, mesela eve geliyorum araba park yerinde hafif sola yatik oldugu zaman titresim fazla, arabayi ters cevirip saga yatik hale getirdigimde titresim az oluyor



    5) yine bagimsiz olarak arabayi sogukken calistirip markete gitsem 5 10 dakika sonra arabaya donup tekrar calistirsam hic titresim olmuyor



    Su ana kadar farkettigim seyler bunlar. Volvo dan konfor olarak surus hissi olarak cok memnunum ama enjektorlerde bir problem varsa motora zarar gelirse diye icime kurt dusuyor acikcasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aeneas1163

    Merhaba,



    Cevabiniz icin tesekkur ederim, iki kere enejektor adaptasyonu yapildi bir sure icin gecmisti ama problem geri dondu, hatta bir kere de enjektorler sokulup tamir takimlari degistirildi ve tekrar adaptasyon yapildi ve en yeni yazilim yuklendi yetkili serviste (2016 da oldu bu)



    Aslinda sadece soguk havada yapmiyor. arabayi yaklasik 2 yildir kullaniyorum, birkac gozlemim var Asagiya sirayla yazayim:



    1) yazin sicakliklar 25 derece ustu oldugu zaman hic sikinti olmuyor



    2) sicakliklar 15 derece ve altina indiginde ilk calistirmada oluyor (hava soguk devir dusuk)



    3) sicakliklar 0 derece civari oldugunda ilk calistirmada titreme olmuyor (hava soguk ama devir yuksek oluyor) ama biraz kullandiktan sonra sonra isinip devir dustugunde yine titresim oluyor. Titresim bir yarim saat kullandiktan sonra gidiyor



    4) bunlardan bagimsiz olarak bazen arabanin sag sol egimi titresimi etkiliyor, mesela eve geliyorum araba park yerinde hafif sola yatik oldugu zaman titresim fazla, arabayi ters cevirip saga yatik hale getirdigimde titresim az oluyor



    5) yine bagimsiz olarak arabayi sogukken calistirip markete gitsem 5 10 dakika sonra arabaya donup tekrar calistirsam hic titresim olmuyor



    Su ana kadar farkettigim seyler bunlar. Volvo dan konfor olarak surus hissi olarak cok memnunum ama enjektorlerde bir problem varsa motora zarar gelirse diye icime kurt dusuyor acikcasi.

    Merhaba,

    Motor ve şanzıman kulağı zaamanla bozulabiliyor. Motor takozu yağlıdır, yağın bulunduğu yerde patlak kaçak var ise yenisi ile değiştirmek gerekiyor. FoMoCo markalı takzoları uygun fiyata temin edebilirsiniz, yetkili serviste Volvo kutulu ürün pahalıdır.

    Ayrıca motor takozunun şasiye bağlanması için takoz üstünde açılan delikler, takılan cıvataya göre daha büyük.
    Takozun konumu ile oynanabiliyor. Merkezli olarak takılması gerekli aksi takdirde değişseniz bile titreşim devam edebilir hatta artabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 30 Ocak 2018; 14:6:57 >
  • Tesekkurler, bakim icin gittigimde sorayim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aeneas1163 A kullanıcısına yanıt
    Ayni durum benim aractada var grup volvoya goturdum aracin beynini degistirmemiz gerekiyor dediler sorunu bulamadilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soul havlarda motorun titremesini iste miyor saniz 0 30 yag kullanin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uzun süredir benzinli araba sürdükten sonra ağabeyim yurtdışına giderken aracını bana bıraktı.Acaba bende mi sorun var diyordum.kasisten geçerken 2.viteste durmak üzereysem araba böbrek taşı düşürecekmiş gibi titriyor, düz yolda 1. vitesten 2.vitese her atışımda sanki yanlış bir şey yapmışım gibi araba tepki veriyor gidip gitmemek arasında kalıyor zor topluyordu.enjektör temizleyici katkı kullandım depoya döktük.100km sonrasında araba sanki benzinli arabaymış gibi tepkiler vermeye başladı.yani yokuş yukarı çıkarken 2000 devirde vites değiştirince 2.vites toplamaya titreme ya da silkeleme yapmıyor artık.Bütün sorun enjektörden kaynaklanıyor bence.aracı çeyrek deponun altında kullanmamak gerek.
  • Benim araç 1.4 dizel fiesta , soğuklarda hissedilmeye başladı. İlk kalkışta sağdan silkeleme yapıyor , bir süre gittikten sonra motor ısınmaya başladığında sorun olmuyor. Usta sağ iç aks ta boşluk olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi. Motor takozundan değil çünkü değişimde de aynı sorun devam etti.
  • merhabalar,
    bu tarz silkeleme stop etme gibi problemlerin genel anlamda iki önemli faktörü var.
    araç otomatik ise bunun şanzıman yağı veya şanzıman iç vites değişimini kontrol eden valf kitinden olma ihtimali yüksek.
    stop etme durumunda ise enjektörlerin sökülerek işeme dediğimiz püskürtme miktarları ve yönlerinin kontrol edilmesi gerekiyor. tamir takımı değişimi yapılabiliyor. bunun üzerine adaptasyon yapılarak sorun gideriliyor.
    yetkili servise şikayetiniz ile gittiğinizde mutlaka bir yönlendirme yapacaklardır.

    iyi günler.
  • merhaba;

    Bende de 2011 model volvo s40 d2 var. aracın ilk sahibiyim. çoğunlukla şehir içinde işe gidip gelirken kullanıyorum. ilk 1,5 yıl opet dizel yakıt kullandım. bu titreme sorunu oluştu. yetkili serviste adaptasyon işlemi yapıldı. ve sonrasında shell'in nitro yakıtını kullanmaya başladım. adaptasyon ile azalan titreme shell kullanmaya başladığım 1. yıl sonunda neredeyse tamamen ortadan kalktı. ondan sonra da hep shell nitro kullandım.

    eylül 2016'da periyodik bakım için ilk kez aracı özel servise götürdüm ve araca mobil yağ koydular. (kataloglarında castrol yazıyor, biliyorsunuz.) aslında yağı boşaltmadan bana sordular. ben de usta biliyordur herhalde demiştim. neyse. aracın çekişinde net bir azalma, hissettim. pütürlü bir zeminde piston hareketi gibi. neyse 2 -3 ay sonra yağı castrol ile değiştirdim piston hareketindeki pütürlü durum gitti. ancak çekiş bir miktar düzelse de mobil konulmadan önceki haline dönmedi.

    2018 eylül'de bakıma götürdüğüm zaman enjeksiyon hatası verdi. bakıma götürmeden önce motorun çalışması garipleşmişti. belli bir noktada gaza basmaya (gaz pedalını aşağıya indirmeye) devam ettikçe şıngırtılı sesler geliyordu. neyse bir kaç ay önce enjeksiyonları temizlettim. bahsettiğim sorun ortadan kalktı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.