Şimdi Ara

Chevrolet Aveo 1.4 HB Otomatik vurma tekleme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
7.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Chevrolet Aveo 1.4 HB Otomatik vites aracım ile yolda giderken vites geçişlerinde bazen itme vurma gibi bir olay oluyor. Örnek: saatte 45 km hızla gidiyorum kırmızı ışık geliyor firene yavaşça dokunuyorum vites düşerken 2den 1 e indiğinde araçta bir itme oluyor. bazen de 3 den 4. vitese geçereken yokuşta aynı durum oluyor. her zaman yapmıyor. Kullanıcı hatalı mı bu sorun yoksa faklı bir sorun mu var.
    Araç yeni kasa Aveo 1.4 16v otomatik 66binde

    yardım ve önerilerinizi bekliyorum.

    teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Chevrolet Aveo 1.4 HB Otomatik Vurma Tekleme Sorunu

    Chevrolet Aveo 1.4 HB otomatik araçlarda görülen vurma ve tekleme sorunları yaygın bir sorundur. Bu sorun, çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir ve sürüş deneyimini olumsuz etkileyebilir.

    Chevrolet Aveo Otomatik Şanzıman Sorununun Nedenleri

    • Bujiler: Arızalı veya aşınmış bujiler, ateşleme sisteminde sorunlara neden olabilir ve vurma veya teklemeye yol açabilir.
    • Bobinler: Arızalı bobinler de ateşleme sorunlarına neden olabilir.
    • Yakıt Pompası: Arızalı veya tıkanmış bir yakıt pompası, motora yeterli yakıt sağlamayabilir ve bu da vurma ve teklemeye neden olabilir.
    • Yakıt Enjektörleri: Tıkanmış veya arızalı yakıt enjektörleri, silindirlere doğru miktarda yakıt püskürtmeyebilir ve bu da vurma ve teklemeye neden olabilir.
    • Oksijen Sensörü: Arızalı bir oksijen sensörü, motor yönetim sistemine yanlış veriler sağlayabilir ve bu da hava-yakıt karışımının yanlış olmasına ve vurma veya teklemeye neden olabilir.

    Hold Işığının Yanıp Sönmesi

    Chevrolet Aveo otomatik şanzımanlı araçlarda görülen vurma veya tekleme sorununun bir başka belirtisi de hold ışığının yanıp sönmesidir. Hold ışığı, şanzımanda bir sorun olduğunu gösterir ve göründüğünde aracı yetkili bir servise götürmeniz önerilir.

    Chevrolet Aveo Otomatik Şanzıman Nasıl Çalışır?

    Chevrolet Aveo 1.4 HB otomatik araçlar, 4 ileri oranlı otomatik bir şanzıman kullanır. Bu şanzıman, bir tork konvertörü ve bir dizi dişli içerir. Tork konvertörü, motor gücünü şanzımana aktarırken dişliler, aracın hızını ve torkunu kontrol eder.

    Sorunu Çözme

    Chevrolet Aveo 1.4 HB otomatik aracınızda vurma veya tekleme sorunu yaşıyorsanız, sorunun kaynağını belirlemek ve uygun şekilde çözmek için yetkili bir servise başvurmanız önerilir. Servis, aşağıdaki adımları izleyerek sorunu çözebilir:

    • Bujileri ve bobinleri kontrol etme
    • Yakıt pompasını ve yakıt enjektörlerini test etme
    • Oksijen sensörünü kontrol etme
    • Şanzıman sıvısını kontrol etme
    • Şanzıman kontrol modülünü kontrol etme

    Sorunun kaynağı belirlendikten sonra, servis sorunu çözmek için gerekli onarımları veya değiştirmeleri yapacaktır. Vurma veya tekleme sorununun tekrarlanmasını önlemek için aracınızın düzenli bakımını yaptırmanız ve üreticinin önerdiği bakım programını takip etmeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bahsettiğiniz geçiş vuruntuları klasik tam otomatik şanzımanlarda normal sayılır, yokuşta yükteyken geçiş hissedilir. Araç frenlerken de bilhassa 1. vitese düşüş hissedilir normaldir. Benim kullandığım araçta da vardı. Bazı otomatiklerde geçişler biraz kemiklidir.
  • Selenoid valfleri degistirirseniz sorununuz cozulecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maliyet li ve montajı uzun süren bir parça mıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hafif vuruntular için şanzımanı açtırmayın, vakti geldiyse veya evsafı bozulduysa şanzıman yağını değiştirin. Selenoid valflerin değişimi tabiki maliyetli ve uğraşlı bir iştir.

    Peki ne zaman değişmeli?

    Vuruntular ileri düzeye çıkar ve sesli hale gelirse veya viteslerin birine veya birkaçına geçmeme şeklinde kendini gösterirse revizyon gerekir. Sizin dediğiniz ise normal sayılır.
  • Tesekkur ederim. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam Merhaba benim de 1.4 2012 Aveo var vites 5 den 4 e geçerken vuruntu yapıyor. Ayrıca bazen vites 2 den 1 e geçerken de az da olsa yapıyor. Motor soğukken daha çok yapıyor motor ısınınca azalıyor. Sizce ne yapmalıyım ? Siz ne yaptınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan.2727

    Hocam Merhaba benim de 1.4 2012 Aveo var vites 5 den 4 e geçerken vuruntu yapıyor. Ayrıca bazen vites 2 den 1 e geçerken de az da olsa yapıyor. Motor soğukken daha çok yapıyor motor ısınınca azalıyor. Sizce ne yapmalıyım ? Siz ne yaptınız ?
    Aynı problem bende de mevcut 5 den 4 e geçinceacayip sarsıyor nedenini bulabıldiniz mi
  • serguzest25 kullanıcısına yanıt
    Hocam bende de vuruntudan ziyade sarsıntı şeklindeydi. Oraya öyle yazmışım. Opel yetkili serviste adaptasyon attırdım. Sarsıntı bayağı azaldı ve servisteki usta ile konuştuğumda bunun bir kronik sorun olduğunu ve 5 ten 4 e geçerken sarsıntının normal olduğunu söyledi. Eğer vites geçmez ya da gaza basınca gitmez gibi bir problem yaşarsam sorun olduğunu söyledi
  • Merhaba;


    2009 moden 1.4 HB aveo otomatik vites aracım var ve araç parktan D ye atdığımda yada R ye aldığımda ileri doğru sarsıntı yapıyor.Aynızamanda yolda giderken vites geçilerinde yapmakta ve 5.vitese geçmemekte. Arac beyine bağlanamadığı için problemin nereden kaynaklandığı bulunamıyor.Daha önce bu tarz bir problem ile karşılaştınız mı?Yardımınız ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

  • bende de 1.4 aveo( 2008 model) var. bir kaç gün önce, motor ışığı arızası aldım. hemen sonraki gün, arabayı ilk çalıştırdığımda devir dalgalanması ve d-r viteslerinde vuruntu oldu. halen durum aynı. araştırdım. şanzıman yağını değiştirin lpg ayarını yenileyin, hatta gaz kelebeğini temizletin gibi bilgilere ulaştım. can sıkıcı bir durum durduk yere masraf sorunun ne olduğunu bilmiyorum. arkadaşlar eğer benzer durumlar yaşayanlar varsa ve yardım ederlerse mutlu olurum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuturuk -- 16 Mayıs 2021; 0:52:17 >
  • Merhaba, benim de 2011 model otomatik vites aveo aracim var. Arabanin sorunu gaza bastığımda hemen vites degistirmiyor, vitesi atabilmesi için devirin çok yükselmesi gerekiyor ve bu süreçte araba çok bağırıyor sanki zorlaniyor gibi. Ayrica gaza bastığım halde hemen hizlanmiyor. 2 kere de fren sorunu yaşadım. Frene bastığımda cok sertti ve araba gitmeye devam etti. Park etmeye calisirken bu sorunu yaşadım ve az kalsın duvara carpiyordum. Ayağımı frenden kaldırıp tekrar denedim ve bu sefer fren bastı. Acaba böyle sorunlar yaşayan var mi? Bu yaşadıklarım şanzıman sorunu mu? Ne yapmam gerekir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Violala V kullanıcısına yanıt

    Şanzımanda s modu falan varsa ve açık kalırsa vites değiştirme devri yukarı çekilir.

    Fren tutmaması ise başka bir durumdan kaynaklanır, westinghouse dediğimiz motordan güç alan ve merkeze basınç beslemesi yapan parçada problem olabilir, sürekli oluyorsa kaçak kontrolü gerekir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Violala

    Merhaba, benim de 2011 model otomatik vites aveo aracim var. Arabanin sorunu gaza bastığımda hemen vites degistirmiyor, vitesi atabilmesi için devirin çok yükselmesi gerekiyor ve bu süreçte araba çok bağırıyor sanki zorlaniyor gibi. Ayrica gaza bastığım halde hemen hizlanmiyor. 2 kere de fren sorunu yaşadım. Frene bastığımda cok sertti ve araba gitmeye devam etti. Park etmeye calisirken bu sorunu yaşadım ve az kalsın duvara carpiyordum. Ayağımı frenden kaldırıp tekrar denedim ve bu sefer fren bastı. Acaba böyle sorunlar yaşayan var mi? Bu yaşadıklarım şanzıman sorunu mu? Ne yapmam gerekir?

    düz yolda gaz pedalına yavaş yavaş bas, abanma 2250-2500 devirlerde vites değiştirir, yokuşta ise yavaş başlarsan 4000 devire kadar çıkabilir,


    @mustyyyyy ; araçta s modu yoktur, fren ile ilgili tespitin doğru westinghouse/emme manifoldu/hava filtresi bağlantısı yapan hortumda kaçak olabilir





  • Hakan.2727 H kullanıcısına yanıt

    bu 5 den 4 düşerken tekmeleme olayına çözüm bulan oldu mu acaba?

  • Benim 2000 model otomatik vectram var 2 den 1'e düşerken çıt diye geçiş sesini duyarım ama hiç sarsıntı veya vuruntu yok bu çıt sesini bile kafaya takıyorum 6 ay önce D konumuna alınca vuruntu yaptı birkaç kere servise gittim aks sebepli olduğunu öğrendim değiştik sorun kalmadı bence vuruntularda ilk bakılması gereken yerler aks,sensörler,adaptaston yazılımı ve enson şanzıman olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.