Şimdi Ara

Volkswagen yeni 1.5 TSI evo2 motorunu gösterdi: İçten yanmalı motordan vazgeçmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Otomotiv devleri bir yandan sektörün geleceği olarak görülen elektrikli araçlara hazırlanırken diğer yandan fosil yakıtlı motorlarını da güncellemeyi sürdürüyor.



    Volkswagen de bu kapsamda yeni 1.5 TSI evo2 motorunu piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Yüksek verimlilik ve performansı bir arada sunduğu belirtilen yeni nesil dört silindirli benzinli motor ilk olarak 150 hp formunda T-Roc ve T-Roc Cabriolet modellerinde karşımıza çıkacak. İlerleyen süreçte motorun türevlerini ve farklı modellerde yer aldığını da göreceğiz.



    Yapılan açıklamaya göre, Volkswagen mühendisleri, 1.5 TSI evo2'de üç yollu katalitik konvertörü ve benzin partikül filtresini tek bir emisyon kontrol modülü içerisine alıp motora yaklaştırarak emisyon kontrol sisteminin verimliliğini daha da artırdı. Üretim aşamasında değerli metallerin daha az kullanılmasına imkan veren bu değişikliğin aynı zamanda gelecekteki emisyon standartlarına uyumun da temellerini oluşturduğu ifade ediliyor.





    1.5 TSI evo2'de yakıt tüketimini azaltmaya yönelik anahtar özelliğin geliştirilmiş ACTplus (aktif silindir yönetim sistemi) olduğu belirtiliyor. evo2'de yapılan iyileştirme ile iki silindirin aktivasyon ve deaktivasyon işleminin daha pürüzsüz yapılması sağlanmış. Ayrıca, iki silindirli çalışmada yanma süreci optimize edilerek aktif silindir yönetim sisteminin çalışma aralığı da genişletilmiş. Bilindiği üzere söz konusu sistem ile araç orta yük veya hızlarda iken 2 ve 3. silindirlerde yanma gerçekleşmiyor. 



    Ayrıca Bkz.700 beygirlik Ford F-150 Raptor R tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Volkswagen'in açıklamasında ayrıca TSI evo2 motorların yenilenebilir enerji kaynaklarıyla üretilen içeriğe sahip yakıtlarla çalışmak için tasarlandığı belirtiliyor. Bu da gelecekteki standartları karşılayacaklarını garantiliyor. Buna ek olarak motorların çeşitli hibrit seviyelerine de uyumlu olduğu belirtiliyor. Bu noktada uç seviye olarak 200 kW'a (272 PS) kadar PHEV yani şarj edilebilir hibrit desteği söz konusu.



    Alman üretici, geleceğin elektrikte olduğunu düşünüyor ve bu bağlamda 2030 itibarıyla satışlarının %70'inin elektrikli modellerden oluşmasını hedefliyor. Öte yandan önemli içten yanmalı motorlarını da güncelliyor. Bunun ilk nedeni olarak Euro 7 emisyon standartlarını gösteren şirket ikinci sebep olarak da elektrifikasyon sürecinin yavaş ilerlediği ülkelerde içten yanmalı motorlu modellerin hala çok popüler olmasını örnek gösteriyor.









  • Bir 30 yıl daha gideri var bu motorların neden vazgeçsinler
  • Motor çok güzel lakin daha da geliştirmeleri lazım,daha fazla güç alabilmeliler bu üniteden yıllardır 150 hp alabiliyorlar istisnalar hariç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • içten yanmalı motorlarda henüz daha verimli noktaya ulaşamadık ama önümüzde yıllarda çok daha verimli içten yanmalı motorlar çıkacak.
    tümüyle elektrikliye geçmek gibi planlar doğru değil. çünkü batarya teknolojisi çok eski ve hantal. çok sıcak ve çok soğuk havalarda bataryaların performansı düşünüyor.
    içten yanmalı hidrojenli arabarda çıkacak .
    bekleyelim bakalım.
  • içten yanmalı motorlarda henüz daha verimli noktaya ulaşamadık ama önümüzde yıllarda çok daha verimli içten yanmalı motorlar çıkacak.
    tümüyle elektrikliye geçmek gibi planlar doğru değil. çünkü batarya teknolojisi çok eski ve hantal. çok sıcak ve çok soğuk havalarda bataryaların performansı düşünüyor.
    içten yanmalı hidrojenli arabarda çıkacak .
    bekleyelim bakalım.

  • niye vazgeçsin? aklın yolu bir. vazgeçsinler de millet saatlerce şarj istasyonunda mı beklesin?

  • arkadaşımda golf 8 var geçen gün bursa-istanbul arasında ben kullandım aracı. 140km hızla giderken araç hibrid moda geçti ve bir kaç dakika düz yolda bu şekilde kullandım ve epey hoşuma gitti. ben anlamadım zaten arkadaşım söyledi bak şimdi hibrid'e geçti diye. ben şahsen elektrikli araçları beğenmiyorum malum sebeplerden ötürü. hibrid motorlu araçları daha kullanışlı görüyorum. özellikle phev araçların piyasada iyice yayılması lazım diye düşünüyorum. ablam londra'da yaşıyor o bana danıştı ne alayım diye. ev-iş arası kullanacak direkt phev model önerdim hatta kia xceed'i gönderdim bakacağım dedi.

  • Zaten bir noktadan sonra çoğu firma tekrar yatırım kapsamına alacak. Elektrikli aracın katkısı bu motorların da veriminin artırılması oldu ancak. Gelecek illaki elektrikli ama ciddi teknolojik kırılmalar olmadan bu iş beklenenden uzun sürecek görünüyor.

  • Elektrikli araçlarda en korktuğum husus bataryalarının ömürlerini tamamlayınca değişim maliyeti ne olacağı.
    Sıfır bir elektrikli aracın pili muhtemelen 200 bin km veya 10 yıl sonra ömrünü tamamlayacak. ve pilin değişimi aracın yarı fiyatı kadar.
    son 5 sene içinde elektrikli araçlar popüler olmaya başladı haliyle henüz bu handikapları ortaya çıkmış değil. Bataryaları biten bu araç sahipleri biz ne bok yedik demezler umarım.

    Bence şimdilik benzinli araçlar en mantıklı tercihtir.

  • dissel gate mimarı içten yanmalı motoru bırakmaz tabi ki...

  • Euro 8'e kadar yolu var. Euro 8 muhtemelen içten yanmalı motorların tabutuna çakılan son çivi olacak.

  • petrole bağımlılık yada petrolün sonu ile tamamen elektrikliye geçecekleri gün yakındır.

  • Wv yakında motorun tamamını pilastikten yapacak galiba ,

  • Sıfırdan yeni motor yapmış gibi başlık atılmış


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Euro normlari nedeniyle "zorla" bitireceklerdi yalniz bu Rusya olayi Avrupa'nin tam bir Greta oldugunu yani dumenden, yazilani ezberleyip yalandan rol yaptigini gosterdi.


    Yesil enerji diye aglayan Almanya bir anda komure dondu :)


    10-20 yildir bu elektrikli olayini sallayip piyasaya gaz verdiler. 2009-2010 yilinda bir suru haber cikti 2020 yilinda Avrupa'da sehir merkezlerine icten yanmalilar giremeyecek. 2022 yilindayiz var mi giremediginiz bir sehir? Gecenlerde Alman eyalet mahkemesi de reddetti bunlari zaten. Ufacik sehirde bile kabul edilmedi.


    Su an Afrika'yi batarya sirketleri ozellikle Cinli olanlar delik desik etmeye basladi. Ne kadar maden varsa cokuyorlar. Elektrikli arac uretimi arttikca, eski bataryayi getir yeniyi gotur donemleri de geldikce Dunya baska krizlere girecek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başka bir konuya yazmıştım buraya da yazmış olayım;

    Daha dün sayılabilecek bir tarihte , 2014 -2015 te Jeep markasının dizel modellerine bakın , arkasındaki dizel logosu yeşildir , ağaç yaprakları falan vardır altında. Çünkü en çevreci yakıt dizeldi o zaman, Carbon emisyonu en düşük dizel çünkü.



    7-8 sene önce bakın. 30-40 yıl öncesinden bahsetmiyorum. 7 senede ne değişti de bu kadar taban tabana zıt kararlar veriliyor ? Fizik kanunları mı değişti ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açlıktan ağzı kokanlar almanya şöle almnya böle die ergen mesajları yazmışlar. Sen tarlayı eşşekle sürmeye devam et. Yıl 2022.

  • darthskywalker kullanıcısına yanıt
    Golf'un TR'de satılan modelleri mild hybrid. Yani full EV modunda gidemez, gücü elektrik motoruna verecek bir bataryası yok. Sadece dur kalk trafikte motoru erkenden stop edip geç çalıştırmaya yarıyor. Sizin dediğiniz muhtemelen süzülme modu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Demeye çalıştıkları hiç bi geliştirme yok reklamla deneyeceğiz

  • XX58 X kullanıcısına yanıt

    evet öyle oldu zaten ama bu süzülme esnasında araç yakıt yakmıyor ve motoru kapatıyor o yüzden diyorum bu hibrit teknolojisi daha da gelişmeye açık diye.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.