B

Haber Editörü
26 Ocak 2018
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 528 (Bu ay: 1)
Gönderileri

İtalya Bolonya'nın ilk 18 metre elektrikli otobüsleri Karsan'dan



Yüksek teknolojili mobilite çözümleri ile yurt dışındaki atağını sürdüren Karsan, hedefleri doğrultusunda İtalya’daki yapılanmasını daha da kuvvetlendiren bir anlaşmaya daha imza attı.



Şirket, İtalya’nın Bolonya şehrinin toplu taşıma sistemleri için toplam 31 adet 18 metrelik elektrikli otobüs ihalesini e-ATA modeli ile kazandı. Karsan, anlaşma doğrultusunda TPER Bologna firması ile 24 adet kesin 7 adet opsiyonel olmak üzere toplam 31 adetlik 18 m elektrikli e-ATA otobüs alımı için sözleşme imzaladı.



Taraflar arasındaki sözleşme kapsamında araçların teslimatının önümüzdeki yılın son çeyreğinde gerçekleştirilmesi planlanıyor. İhale ile otobüs alımının yanı sıra, 18 yıl boyunca araçların bakımının da Karsan tarafından üstlenilmesi planlanıyor.



İtalya Bolonya'nın ilk 18 metre elektrikli otobüsleri Karsan'dan



İlklerle dolu anlaşma



Karsan’ın yurt dışı çalışmalarına değinen Karsan CEO’su Okan Baş, bu kapsamda özellikle İtalya pazarının önemine dikkat çekti. Kazandıkları son ihalenin kendileri için ayrı bir öneme sahip olduğunu anlatan Okan Baş,



“İtalya’da elde ettiğimiz başarılara yenilerini eklemenin gururunu yaşıyoruz. Kazandığımız bu ihale pek çok açıdan ilklerle dolu. Bu ihale ile e-JEST ve e-ATAK satışlarımızdan sonra şimdi de e-ATA ile İtalya pazarına giriş yapıyoruz. Yine bu anlaşma; Karsan’ın Romanya’dan sonra İtalya’daki ilk 18 metre elektrikli otobüs satışı olması açısından ayrı bir öneme sahip. Ayrıca kazandığımız bu son ihale ile İtalya’da 18 metre sınıfında ilk pantograf elektrikli otobüs satışını yine biz gerçekleştirdik. Karsan olarak, elektrikli araçlarımızda ilerleyen dönemde İtalya’da ciddi bir büyüme hedefliyoruz” diye konuştu.



İtalya Bolonya'nın ilk 18 metre elektrikli otobüsleri Karsan'dan



Karsan’ın İtalya’da elde ettiği konumun pazara özel olarak oluşturulan yapılanmaları ile daha da kuvvetleneceğini vurgulayan Okan Baş,



“Elektrikli araçlar konusunda İtalya pazarı özelinde ciddi hedeflerimiz var. Önümüzdeki yıl İtalya’nın dört bir yanında elektrikli araçlarımızla hizmet vereceğiz. Daha önceki imza attığımız diğer ihalelerle 75 adede ulaşan İtalya’daki elektrikli araç filomuzu yeni anlaşmamızın ardından gelecek sene sonunda 106 adede çıkaracağız. İtalya pazarında imza attığımız bu dönüşüm diğer Avrupa ülkeleri ile devam edecek” dedi.



Ayrıca Bkz.Benzinli araçlar için yolun sonu yaklaşıyor: New York, 2035’e kadar elektrikli araçlara geçiyor



Emilia-Romagna bölgesinin en büyük yolcu taşıma şirketi



Kazandığı son ihalenin ardından elektrikli otobüs alım sözleşmesi kapsamında 18.2 milyon euroluk sözleşmeye imza atan Karsan’ın, ihale çerçevesince elektrikli otobüslerin yanı sıra, araç bakım hizmetini de sunması öngörülüyor. Karsan’ın sözleşme imzaladığı TPER Bologna firması İtalya’da Emilia-Romagna bölgesinin en büyük yolcu taşıma şirketi olarak biliniyor. Bolonya kentinin toplu ulaşımını yapan kamu şirketi olan TPER Bologna, şehrin toplu taşıma sistemlerinde yaşanan dönüşümde de etkin bir rol üstleniyor.




Arabalardaki otomatik fren desteği ne kadar başarılı çalışıyor? İşte araştırma sonucu



Günümüzde üretilen araçların çoğunda çarpışmaları önlemek ya da çarpışmayı daha az hasarla atlatmak için çalışan güvenlik teknolojileri mevcut. Bunlardan biri de otomatik acil durum freni (AEB).



Diyelim ki şehir içi trafikte seyrederken önünüzdeki araba aniden durdu veya anlık olarak dikkatiniz dağıldı ve önünüzde duran arabayı fark etmediniz. Otomatik acil durum freni, bunun gibi düşük hızdaki arkadan çarpmalı kaza riski olan durumlarda 'çoğunlukla' iyi çalışarak kaza yapmanızı önler. Peki bu sistem biraz daha yüksek hızda veya farklı çarpışma senaryolarında ne kadar başarılı?



Amerikan Otomobil Birliği (AAA), Chevrolet, Ford, Honda ve Toyota marka dört model üzerinde otomatik acil durum freninin 65 km/s gibi biraz daha yüksek hızlara çıkıldığında nasıl bir performans sergilediğini görmek için bir dizi test gerçekleştirmiş. Ayrıca, kavşaklarda sıkça meydana gelen 'T-bone', yani başka bir araca tam yandan çarpma gibi kazalarda ne derece etkili olabildiği de test edilmiş.



Ayrıca Bkz.Elon Musk, Cybertruck'ın tekne gibi suda gidebileceğini açıkladı



48 km/s hızda yapılan arkadan çarpma testlerinde otomatik acil durum freni 20 denemenin 17'sinde kazayı önlemiş. Bu da kabaca yüzde 80 civarında başarı demek oluyor. Kazanın gerçekleştiği diğer üç durumda ise aracın hızı sistem sayesinde ortalama yüzde 86 azaltılmış ve böylece çarpışmanın etkisi fazlasıyla hafifletilmiş.



Arabalardaki otomatik fren desteği ne kadar başarılı çalışıyor? İşte araştırma sonucu



65 km/s hızda yapılan ikinci test ise AAA yetkililerini memnun etmeyen noktalardan biri. Çünkü bu testlerde 20 denemenin sadece 6 tanesinde kaza önlenebilmiş. Bu da başarı oranının yüzde 30'a kadar düştüğünü gösteriyor. Kazanın gerçekleştiği durumlarda ise sistemin aracın hızını ortalama yüzde 62 azalttığı tespit edilmiş.



48 km/s hızda yapılan yandan tam çarpmalı kaza testlerinde ise dört araç da herhangi bir tepki gösteremeden karşısındaki araca çarpmış. Yetkililer, otomatik acil durum freninin karşıdaki aracı algılayamadığı için kazayı engellemek bir yana etkisini bile azaltamadığını belirtiyor. Organizasyona göre bu durum oldukça kritik çünkü ölümlü kazaların yüzde 40'a yakınının bu tür bir çarpışmada meydana geldiği ifade ediliyor.



Son olarak karşıdan araba gelirken yapılan sola dönüş testinde de otomatik acil durum freninin tepki vermediği ve kazayı önlemediği görülmüş.



Yetkililer bu sonuçlara göre otomatik acil durum freninin tüm araçlarda standart olması gereken bir güvenlik teknolojisi olduğuna ancak sistemin henüz emekleme aşamasında olduğunun da bilinmesi gerektiğine dikkat çekiyor. Organizasyon ayrıca otomotiv üreticilerine bu tür standart güvenlik ekipmanlarını testlerdeki gibi daha karmaşık senaryolarda da çalışabilir hale getirmeleri için çağrıda bulunuyor.






Kaynak:
https://www.consumerreports.org/cars/car-safety/automatic-emergency-braking-must-evolve-to-prevent-crashes-a6857724529/
Kaynak:https://www.carscoops.com/2022/09/braking-bad-automatic-emergency-braking-systems-struggle-and-fail-where-they-would-be-most-useful/

Elon Musk, Cybertruck'ın tekne gibi suda gidebileceğini açıkladı



Tesla'nın popüler elektrikli pickup modeli 2019 yılında tanıtılmasına rağmen üretimi sürekli ertelendiği için henüz yollara çıkamadı. Ancak bu durum Tesla CEO'su Elon Musk'ın Cybertruck ile ilgili yeni duyurular yapmasına engel değil.



Bu kez Musk'tan Cybertruck'ın sahip olacağı özelliklere ilişkin oldukça ilginç bir tweet geldi. Musk, "Cybertruck, kısa süreliğine bir tekne görevi görebilecek kadar su geçirmez olacak. Böylece nehirleri, gölleri ve hatta çok dalgalı olmayan denizleri bile geçebilecek" açıklamasında bulundu. Musk 2020 yılında da buna benzer bir açıklama yapmıştı.






Tesla Cybertruck, ilk tanıtıldığında farklı tasarımı ve paslanmaz çelikten üretilen gövde panelleriyle dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Yıllardır üretime girememesi ve rakiplerinin artması nedeniyle popülaritesini yitirmeye başlasa da elektrikli pickup'ın gelişim süreci devam ediyor. Zira son dönemde ilk prototipten farklı olarak kapı kolları olmayan, geleneksel yan aynaları ve sileceği bulunan prototipler görmüştük.



Ayrıca Bkz.Yeni Alfa Romeo Tonale'in dizel versiyonu da geldi: İşte fiyat listesi ve özellikleri



2019 yılındaki tanıtımda Tesla Cybertruck'ın üç farklı versiyonla geleceği açıklanmıştı. Buna göre en tepedeki Plaid versiyonu üç motorlu dört tekerlekten çekiş düzeniyle 0-100 km/s hızlanmasını 2,9 saniyede tamamlayacak ve 800 kilometrenin üzerinde sürüş menzili sunacaktı.



Öte yandan, elektrikli pickup'ın üretimi sürekli ertelense de hala merakla beklenen modeller arasında. Son olarak Cybertruck için üretime 2023 yılında başlanacağı ve ilk teslimatların da aynı yıl içerisinde yapılacağı belirtildi. 


Yeni Alfa Romeo Tonale'in dizel versiyonu da geldi: İşte fiyat listesi ve özellikleri



Şubat ayında örtüsü kaldırılan 2022 Alfa Romeo Tonale, geçtiğimiz haziran ayında 1.5 litre 160 hp'lik hibrit versiyonuyla Türkiye'de ön satışa sunulmuştu. Şimdi de Alfa Romeo Tonale'in 1.6 litre 130 hp'lik dizel versiyonunun fiyatı açıklandı. Dizelin de ürün gamına eklenmesiyle 2022 Alfa Romeo Tonale fiyatı 1.251.500 TL'den başlıyor.



2022 Alfa Romeo Tonale fiyat listesi ??
Motor Donanım Fiyat
1.6 130 HP DCT Dizel Sprint 1.251.500 TL
1.6 130 HP DCT Dizel Ti 1.301.500 TL
1.5 160 HP TCT Hafif Hibrit Ti 1.351.500 TL
1.5 160 HP TCT Hafif Hibrit Veloce 1.401.500 TL
1.5 160 HP TCT Hafif Hibrit Edizione Speciale 1.401.500 TL


Dünkü lansmanla birlikte yeni Alfa Tonale ürün gamında dizel ve hibrit seçenekler yer almaya başladı. Önümüzdeki yıl 275 beygir gücündeki Q4 -dört çeker şarj edilebilir hibrit- seçeneğinin aileye katılması ile Tonale ürün gamı tamamlanmış olacak. İtalyan marka bu yıl 1000 adet Tonale getirmeyi hedefliyor.



Alfa Romeo Tonale, özellikleriyle neler sunuyor?



Alfa Romeo Tonale, Türkiye’de Sprint, Ti ve Veloce olmak üzere 3 donanım seviyesiyle satışa sunuluyor. Giriş versiyonundan itibaren anahtarsız giriş ve çalıştırma, Akıllı Adaptif Cruise Control, ön ve arka park sensörleri, 12,3 İnç Full Dijital Hayalet Gösterge Paneli ve 10,25 inç Multimedya Ekranı ile kablosuz Apple Car Play ve Android Auto gibi teknolojik özellikler standart olarak sunuluyor.



Yeni Alfa Romeo Tonale'in dizel versiyonu da geldi: İşte fiyat listesi ve özellikleri



Bu üç donanım seviyesinin üzerinde ise geçtiğimiz haziran ayında ön satışa sunulan Lansman Özel Serisi “Edizione Speciale” yer alıyor. 160 beygirlik hibrit motor seçeneği ile alınabilen ve serinin en donanımlısı Veloce’den 20 inç jantlar, özel logo ve özel alcantara döşemeleri ile ayrışan Speciale’de ikinci seviye otonom sürüş özelliklerini barındıran Advanced Driving Assistance Pack ve 5 yıl uzatılmış garanti de fiyata dahil.



Hafif hibrit motor



Yeni Alfa Romeo Tonale'in hafif hibrit versiyonunda 7 ileri otomatik şanzıman, 1.5 litre 160 HP’lik değişken geometrili Turbo motor ve 48 volt “P2” elektrik motoru bulunuyor. Bu versiyon, performansını 1,5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli motor ile 48-Volt bataryaya sahip 15 kw’lık elektrik motorun sinerjisinden alıyor. Tonale’nin hibrit teknolojisi; aracın sessiz, akıcı, yakıt harcamadan, “%100 elektrikli modda kalkış” yapabilmesine (e-launch) ve düşük devirde tamamen elektrikli modda ilerlemesine (e-creep) imkan sağlıyor.



Ayrıca Bkz.Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım



Kompakt sınıf için iddialı boyutlara sahip olan model, 4,53 metre uzunluk, 1,84 m genişlik ve 1,6 m yüksekliğiyle Alfa Romeo’ya özgü, yenilikçi tasarım anlayışını yansıtırken, geçmişle gelecek arasında kusursuz bir uyum sergiliyor. Yeni -Full LED Matrix “3+3” Üç modüllü farlar, otomobilin ön kısmında benzersiz bir görünüm oluştururken, gündüz sürüş farları, dinamik sinyaller ve “Karşılama ve Uğurlama” işlevleri ile her zaman en iyi aydınlatma koşullarını sunuyor.



Yeni Alfa Romeo Tonale'in dizel versiyonu da geldi: İşte fiyat listesi ve özellikleri



Üç modüllü far, hayatı kolaylaştıran ve sürüş güvenliğini destekleyen farklı teknolojileri de bünyesinde barındırıyor. Otomobilin çekiciliği ve dinamizmi, 8C Competizione tarzında arka camı kadar, “çevirmeli telefon kadranı”nı andıran jantlarıyla da Alfa Romeo tarzını yansıtıyor. Kabin içinde ise alüminyumun sağlamlığı ve Alcantara, deri koltukların sıcaklığı ve yumuşaklığı konforlu yolculuğu garanti ediyor. Tonale’nin “Teleskopik” gösterge paneli ve 3 kollu spor direksiyon ve direksiyondan kumanda edilen aliminyum vites kulakçıkları gibi detaylar, markanın ruhuna sadık kalarak sürüş tutkunlarına dinamik bir iç mekân sunuyor.



Geniş Ekran ve Sezgisel HMI Arayüz



Alfa Romeo Tonale, segmentinde bir ilk olan toplam 22,5 inçlik 2 büyük ekrandan oluşan sofistike, smooth ve sezgisel bir kullanım sunan İnsan Makine Arayüzü’nden (HMI) oluşan yeni bir bilgi-eğlence sistemi sunuyor. Kişiselleştirilebilen Android işletim sistemi ve 4G bağlantılı kablosuz (OTA) güncellemelerle yeni bilgi-eğlence sistemi her zaman güncel içerik, işlev ve hizmetler sunuyor. Gösterge panelinin ortasında, geleneksel “teleskopik” tasarımıyla, otomobilin tüm verilerine ve otonom sürüş teknolojileri ayarlarına erişim sağlayan tamamen dijital 12,3 inç TFT ekran bulunuyor.



Yeni Alfa Romeo Tonale'in dizel versiyonu da geldi: İşte fiyat listesi ve özellikleri



Gösterge ayrıca, Gelişmiş (Evolved), Rahatlatıcı (Relaxed) ve markanın ikonik renklerine sahip Gelenekçi (Heritage) olmak üzere üç seçenek halinde yeniden yapılandırılabiliyor. Ön konsolun ortasına yenilikçi 10,2 inçlik dokunmatik ekran güncel akıllı telefonlarla benzer kullanım arayüz ile kullanım kolaylığı sunuyor. Her kullanıcının kendine ait otomobil ayarlarının ve uygulamaların olduğu bir anasayfa oluşturabildiği, “Sürükle ve bırak” mantığı ile kullanılan arayüz kişiselleştirme, sezgisel bir kullanım sunma ve gelişmiş grafik bileşenler ile widget’lar ile çalışmak üzere geliştirilmiş olmasıyla dikkat çekiyor. Yatay kaydırma ile Alfa D.N.A., radyo, medya, telefon, uydu navigasyon, klima, bağlantılı hizmetler ve ADAS olmak üzere menülere ulaşılabiliyor.



Yeni ADAS sistemleri, 2’nci Seviye Otonom Sürüş



Tonale, sürüş keyfini engellemeden maksimum sürüş güvenliği sunmak üzere; hızlanma, fren ve şerit takibini otomatik yöneten 2’inci seviye otonom sürüş için yeni Alfa Romeo Gelişmiş Sürüş Destek Sistemleri (ADAS) ile donatıldı. Tonale, otomobilin çevresini dikey ve yanal olarak izleyen ön kamera ile “Akıllı Uyarlanabilir Hız Sabitleme” (IACC) ve “Şerit Ortalama” (LC) sistemlerini birleştirerek Seviye 2 otonom sürüşü mümkün kılıyor.



Yeni Alfa Romeo Tonale'in dizel versiyonu da geldi: İşte fiyat listesi ve özellikleri



Sistem, öndeki araçlarla güvenli bir mesafeyi korumak için otomobilin hızını otomatik olarak ayarlayan “Akıllı Uyarlanabilir Hız Sabitleme”, “Trafik İşareti Tanımlama Sistemi” ve “Akıllı Hız Sabitleme” sistemlerini kullanıyor. Entegre kamerayı kullanan sistem trafik işaretlerini algılıyor, bunları ekranda gösteriyor, sürücüyü mevcut hız sınırı konusunda uyarıyor ve sürücünün hızını tespit edilen sınıra düşürmesini öneriyor. Sürücü kabul ederse, hız sabitleyici ayarları otomatik olarak ayarlanıyor. Şerit Ortalama sistemi ise yoğun trafik koşullarında bile aracı şeridin ortasında tutmak için aracın yanal hareketini kontrol ediyor.



Tonale’de ayrıca yenilikçi donanım ve teknolojiler standart olarak sunuluyor. Yaya veya bisikletliyi algılayarak sürücüyü tehlikeye karşı uyaran ve çarpışmayı önlemek veya için aracı tamamen durduran “Hassas Yol Kullanıcıları ile Otonom Acil Durum Fren” veya sürücü yorgunluğunu algılamak için aracın hareketlerini denetleyen “Sürücü Yorgunluk Algılama” gibi sistemler, Tonale’deki standart özelliklerden birkaçı olarak öne çıkıyor.



Otomobilde ayrıca “Arka Koltuk Hatırlatma Uyarısı” da bulunuyor. Sistem, bagaj kapağından arka koltuğa yerleştirilen nesneleri algılayabiliyor. Tonale’de “Kör Nokta Algılama”, “Arka Çapraz Trafik Uyarısı”, gibi güvenlik unsurları da yer alıyor. “360° Görüşlü Kamera” ön ızgaraya, dikiz aynalarına ve bagaj kapağına entegre edilen dört adet yüksek çözünürlüklü kamera ile yakaladığı aracın çevresine ait görüntüyü kılavuz çizgileriyle birlikte 10,2 inçlik dokunmatik ekranda gösteriyor.



Resim Galerisi

Resimin Açıklaması
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı
Yeni Alfa Romeo Tonale, 275 beygirlik PHEV versiyonuyla tanıtıldı




Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım



Lamborghini, geçtiğimiz ay sevilen süper SUV modeli Urus'un daha ateşli versiyonu Performante'yi görücüye çıkarmıştı. Şimdi ise doğrudan giriş seviye Urus'un yerini alacak olan 2023 Lamborghini Urus S ile karşımızda.



Yeni Lamborghini Urus S, tıpkı Performante gibi twin turbo 4.0 litre V8 motorun güncellenmiş versiyonunu kullanıyor. Urus S bu sayede 657 hp (666 PS) güç ve 850 Nm tork sunuyor. Orijinal Urus'ta ise güç değeri 641 hp (650 PS) olarak karşımıza çıkıyor.



Urus, 0-100 km/s hızlanmasını 3,6 saniyede tamamlarken Urus S'te bu süre 3,5 saniyeye düşüyor. Urus Performante ise aynı değerlere sahip olmasına rağmen 3,3 saniye ile Urus S'ten daha hızlı çünkü ondan 47 kg daha hafif. Öte yandan Urus S'in son hızı ise (305 km/s) orijinal Urus ile aynı.



Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım



Urus S'in 0-200 km/s hızlanması 12,5 saniye sürüyor. Urus'ta ise bu süre 12,7 saniye. Fren sisteminde de önde 10 pistonlu monoblok ve arkada 1 pistonlu yüzer kaliperlerle birlikte karbon seramik diskler görev yapıyor. Bu sistem ile Urus S'in 100 km/s hızdayken tamamen durma mesafesi 33,7 metre olarak karşımıza çıkıyor.



Ayrıca Bkz.Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu



Tasarım olarak baktığımızda yeni Urus S'i orijinal Urus'tan ayıran bazı ufak değişiklikler mevcut. Mat siyah boyalı paslanmaz çelik koruma plakasını standart olarak sunan yeni ön tampon bunlardan bir tanesi. Bunun dışında mat siyah hava girişlerine sahip karbon fiber ön kaput ve aracı daha agresif gösteren yeni arka tampon da farklar arasında gösterilebilir.



21 inçlik standart jantların yanı sıra yeni 22 ve 23 inçlik opsiyonların da sunulduğu Lamborghini Urus S'in iç mekanında ise yeni trim ve renk seçenekler karşımıza çıkıyor. Urus S'in İtalya'daki fiyatı vergiler hariç 195 bin 538 euro olarak açıklandı. Bu noktada Performante'nin yaklaşık 220 bin euroluk fiyatına göre daha uygun bir model olarak karşımıza çıkıyor.



Resim Galerisi

Resimin Açıklaması
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım
Yeni Lamborghini Urus S tanıtıldı: Daha fazla güç ve agresif tasarım


Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı



Kısa süre önce logosunu güncelleyen Citroen, bu logoyu ilk kez bir konsept araç üzerinde göreceğimizi açıklamıştı. Şirketin sözünü ettiği Citroen Oli isimli konsept bugün tanıtıldı. Sıra dışı tasarımıyla dikkat çeken Citroen Oli, markanın geleceğe yönelik sürdürülebilirlik vizyonunu gözler önüne seriyor.



Citroen Oli konsepti maliyet ve sürdürülebilirliğe odaklanıyor



Yeni Citroen Oli, ilk bakışta bir anlam karmaşasına neden oluyor çünkü tasarımı oldukça ilginç ve arkasında pickup'ların kasasını anımsatan açık bir depolama alanı mevcut. Maliyeti kısmak açısından ön-arka tamponlar aynı tasarıma sahip. Önde ve arkada C şekilli aydınlatmalar dikkat çekerken, tamamen dik bir şekilde konumlandırılan ön cam da konsepte farklı bir hava katmış diyebiliriz.



Profilden baktığımızda farklı görüntüsü daha da ortaya çıkan Citroen Oli'de geriye ters açılan arka kapılar ile içeriye giriş için geniş bir alan yatarılmış. Bunun dışında araçta kullanılan Goodyear Eagle GO konsept lastiklerle çevrili çelik/alüminyum karışımı hibrit jantlarda oldukça dikkat çekici. Yeni Citroen logosu da siyah-kırmızı kombinasyonuyla araca renk katarken, şarj girişinin de ön taraftaki logonun hemen altına gizlendiğini görmekteyiz.



Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı



Citroen, Oli konseptini 'tekerlekler üzerinde giden bir laboratuvar' olarak tanımlıyor. Bu demek oluyor ki Citroen Oli'yi doğrudan herhangi bir üretim versiyonunun ön gösterimi olarak karşımızda değil. Aksine, konseptin tasarımından tutun da kullanılan sürdürülebilir malzemelerden imalat şekline ve teknolojisine kadar pek çok detay, gelecek Citroen modellerinde kendine yer bulabilir. Citroen'in buradaki asıl amacı ise elektrikli araçların yürüyen saraylar gibi 'ağır' araçlar olmak zorunda olmadığını göstermek.



Ön camı aerodinamik bulmayanlar için Citroen, bu aracın otobanda 200 km/s ile kullanılacak şekilde değil genelde şehir merkezi veya etrafındaki yollarda düşük hızda seyredilecek şekilde tasarlandığını belirtiyor. Hatta bu nedenle Citroen Oli'nin son hızı 110 km/s ile sınırlandırılmış. Ayrıca ön tarafta 'Aero Duct' olarak adlandırılan deneysel hava kanalları var. Bunlar havayı ön camın üzerine yönlendirerek sürtünmeyi hafifletmeyi amaçlıyor.



Ayrıca Bkz.Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu



Citroen Oli, yüzde 50'si geri dönüştürülmüş ve tamamı geri dönüştürülebilecek malzemelerden yapılmış bir konsept araç olarak karşımıza çıkıyor. Aracın ön kaputu, tavanı ve arkadaki kasa panellerinde fiberglas ile güçlendirilmiş paneller arasına sıkıştırılan geri dönüştürülmüş oluklu karton kullanılmış. Citroen bu sandviç yapının çeliğe göre yüzde 50 ağırlık tasarrufu sağlamakla birlikte fazlasıyla sert ve güçlü olduğunu belirtiyor.



Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı



Öyle ki tavanın bisiklet taşıma, tavan çadırı ve ağır eşyalar taşıma gibi tüm kullanım koşullarına dayanacak şekilde yapıldığı ifade ediliyor. Ayrıca bu panellerin üzerinde kullanılan kaplamanın da ekstra güç sağlamanın yanı sıra yağmur ve UV ışınlarına karşı dayanıklılık kazandırdığı belirtiliyor.



400 km'ye varan sürüş menzili



Citroen Oli, tamamen elektrikli bir araç olmasına rağmen kuru ağırlık hedefi 1000 kg. Hatta bunun için (+daha ucuz olması için) araçta 40 kWsa gibi görece küçük bir batarya paketi kullanılmış. Öte yandan konseptin enerji tüketimi 10 kWsa/100 km gibi düşük bir değer olduğu için 400 kilometreye kadar sürüş menzili sunabildiği belirtiliyor. Batarya, 23 dakikada yüzde 20'den yüzde 80 doluma ulaştırılabiliyor.



Konsept modelde V2G (vehicle to grid) ve V2L (vehicle to load) teknolojisi de bulunuyor. V2G, özetle elektrikli aracın şarja bağlı olduğu süreçte şarj olmak yerine şebekeye elektrik enerjisi aktarabilmesini sağlıyor. V2L ise yine aracın bataryası ile çeşitli elektronik cihazlara güç verebilmeyi mümkün kılıyor.



Son olarak, Citroen Oli'nin yaşam alanı da oldukça minimalist. Dacia'nın Manifesto konseptinde olduğu gibi multimedya sistemi yerine 'kendi cihazını getir' yaklaşımı mevcut. Yani bilgi-eğlence sistemi olarak cep telefonunuzu kullanıyorsunuz. Koltuklarda ise boru şeklinde çerçeveler, 3D baskılı sırtlıklar ve %100 geri dönüştürülmüş çıkarılabilir döşemeler kullanılmış. 





Resim Galerisi

Resimin Açıklaması
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı
Citroen, legodan yapılmış gibi görünen elektrikli araç konsepti Oli'yi tanıttı




Kaynak:https://www.media.stellantis.com/em-en/citroen/press/citroen-oli-all-e-radical-responsible-and-optimistic-approach-initiates-audacious-future-intentions-for-the-brand

Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu



Elektrikli araç dünyasındaki kompakt ve görece daha erişilebilir modellere bir yenisi eklendi. Bu noktada aklınıza doğrudan Çin geliyor olabilir ancak bu kez Tata Motors'un Hindistan pazarı için geliştirdiği Tiago EV isimli küçük elektrikli araçtan bahsediyor olacağız.



Tata Tiago EV, özellikleriyle neler sunuyor?



Tata Tiago'nun %100 elektrikli versiyonu olan Tiago EV, tasarım olarak da içten yanmalı motorlu kardeşine oldukça benziyor. Farklı olarak farlar arasında panjur yerine parlak siyah bir panel kullanıldığını görüyoruz. Tamponda ise Y şekilli detaylara sahip merkez hava girişi ve sis farları dikkat çekiyor.



Tiago EV'nin ön tarafında ve 14 inçlik jantlarında, elektrikli bir araç olmasına vurgu yapmak için mavi detaylara yer verilmiş. Yan ayna kapakları ve tavanı siyah renkte tasarlanan kompakt modelin arkasında ise gövde rengi spoyler ve kavisli hatlara sahip stop lambaları göze çarpıyor. Bu taraftaki tasarım standart Tiago ile neredeyse tamamen aynı.



Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu



Tata Tiago EV, boyut olarak 3769 mm uzunluğa, 1677 mm genişliğe, 1536 mm yüksekliğe ve 2400 mm aks mesafesine sahip. Kullanıcısına 240 litre bagaj hacmi sunuyor. Kompakt modelde iki farklı lityum iyon batarya seçeneği bulunuyor. Araçtaki elektrik motorunun gücü de tercih edilen batarya paketine göre değişiyor.



Batarya, menzil ve şarj



Giriş seviyesindeki 19 kWsa batarya paketiyle 250 kilometre menzil hedefleniyor. Opsiyonel olarak satılan 24 kWsa bataryada ise bu değer 315 kilometreye kadar çıkıyor. Elbette bu değerlerin ülkede geçerli olan ve pek de tutarlı olmayan MIDC'ye (Modified Indian Driving Cycle) göre yapıldığını belirtelim. Gerçekte sunulan menzil bundan çok daha az olacaktır.



Tiago EV'de küçük batarya ile kombine edilen motor 60 hp güç ve 110 Nm tork sunuyor. İkinci seçenekte ise bu değerler 74 hp ve 114 Nm'ye yükseliyor. Kompakt model bu motorlarla 0-60 km/s hızlanmasını sırasıyla 6.2 saniye ve 5.7 saniyede tamamlıyor. 



Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu



Standart şarj gücü her iki versiyonda da 3.3 kW, ancak opsiyonel olarak 7.2 kW dahili şarj cihazı da alınabiliyor. Normalde büyük batarya 3.3 kW ile 6.4 saatte yüzde 10'dan yüzde 100 doluma ulaşırken, 50 kW hızlı şarj ile 57 dakikada yüzde 10'dan yüzde 80'e dolum vadediliyor.



Fiyat



Tata Tiago EV'nin fiyatı 849.000 rupiden (192.600 TL) başlayıp 1.179.000 rupiye (267.500 TL) kadar çıkıyor. En tepedeki XZ+ Tech Lux donanım seviyesinde otomatik klima, yağmur sensörü, otomatik farlar, hız sabitleyici, arka park sensörü ve kamera gibi donanımlar bulunuyor. Ayrıca araçta dört farklı seviyede ayarlanabilen rejeneratif fren sistemi de mevcut.





Resim Galerisi

Resimin Açıklaması
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu
Tata Motors, uygun fiyatlı elektrikli otomobili Tiago EV'yi Hindistan'da satışa sundu




Kymco ve Türkiye temsilcisi Doğan Trend Otomotiv, bugün Adile Sultan Yalısı’nda düzenlenen etkinlikte şirketin Türkiye'de üretim yapma planlarını ilk kez açıkladı. Ayrıca üç tekerlekli Kymco CV3'ün tanıtımını gerçekleştirdi.



Kymco CV3, şirketin ürün gamındaki en teknolojik scooter olarak nitelendiriliyor. 2022 model Kymco CV3'ün fiyatı 369.900 TL olarak açıklandı ve model Türkiye'de satışa sunulmaya başlandı.



Kymco CV3'ün öne çıkan teknik özellikleri ??




  • Motor tipi: Sıralı, 2 Silindir, DOHC, 8 Valf

  • Hacim: 550,4 cc

  • Maksimum güç: 38 kW / 7500 d/d

  • Maksimum tork: 53 Nm / 5750 d/d

  • Vites: Otomatik (CVT)

  • Kuru ağırlık: 280 kg

  • Fren (ön-arka): çift disk-tek disk

  • Yakıt deposu: 15.5 litre



Kymco CV3'ün önde çift, toplam 3 tekerlekli model sınıfının en güçlüsü olduğu belirtiliyor. Ünlü AK 550 modeliyle aynı motor bloğuna sahip olan model, 550cc’lik 8 supaplı, çift silindirli, sıvı soğutmalı motora sahip ve 2 kademeli güç modu bulunuyor. 52 beygirlik maksimum güç 7500 d/d’de sağlanırken 5750 d/d’de 53 Nm maksimum tork değerine ulaşılabiliyor. CVT otomatik şanzıman ile de kesintisiz güç aktarımı gerçekleşebiliyor.





CV3, kişiselleştirilebilir özellikleriyle dikkat çekiyor



Kymco’nun ilk 3 tekerlekli scooter modeli olan CV3, ayarlanabilir özellikleri ile sürüş konforunu maksimum seviyede sağlıyor. Kişiselleştirilebilir sürücü sırt desteği, ayarlanabilir ön cam, anahtarsız çalıştırma sistemi, sele altı güç çıkışı ve ısıtmalı elcik ile sürüş konforunu en üst düzeye çıkaran CV3, siyah ve yeşil renk seçenekleri ile satışa sunuluyor.



Ayrıca Bkz.Motosiklet üreticisi Kymco, Türkiye'de fabrika kurmak için harekete geçti



LED farlar, sinyaller ve stoplar, elektronik kilitlenebilir ön süspansiyonlar, 6 inçlik Noodoe dijital ekran, hız sabitleyici gibi güvenlik teknolojileri ile destekleniyor. Kymco CV3’te ayrıca 4 kademede ayarlanabilen fren sistemi, manuel el freni ve ayak freni de bulunuyor.



2140 mm uzunluk, 960 mm genişlik ve 1475 mm yüksekliğindeki Kymco CV3’ün sele yüksekliği 795 mm ve aks mesafesi ise 1580 mm. Kuru ağırlığı 280 kg olan motosikletin yakıt deposu ise 15,5 litre. Sele altındaki eşya gözü bir adet tam boy kaska ev sahipliği yapabiliyor. Ayrıca güç çıkışı ve aydınlatmasıyla da karanlık ortamlarda pratiklik sağlıyor.





Resim Galerisi

Resimin Açıklaması
Üç tekerlekli Kymco CV3 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri
Üç tekerlekli Kymco CV3 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri
Üç tekerlekli Kymco CV3 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri
Üç tekerlekli Kymco CV3 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri
Üç tekerlekli Kymco CV3 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri
Üç tekerlekli Kymco CV3 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri
Üç tekerlekli Kymco CV3 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri
Üç tekerlekli Kymco CV3 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri
Üç tekerlekli Kymco CV3 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri
Üç tekerlekli Kymco CV3 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri
Üç tekerlekli Kymco CV3 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri


Motosiklet üreticisi Kymco, Türkiye'de fabrika kurmak için harekete geçti



Türkiye’de Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen KYMCO, üç tekerlekli CV3 modelinin lansmanını Adile Sultan Sarayı’nda gerçekleştirdi. Tanıtımın yanında, şirketin Türkiye'de motosiklet üretme planları da ilk kez bu toplantıda açıklandı.



Lansman kapsamında Türkiye'ye gelen KYMCO CEO’su Chun-Ping Ko, “Türkiye’de bir montaj tesisi kurmanın olasılığını değerlendirmeye başladığımızı bildirmek isteriz” diyerek yatırım müjdesini verdi. Doğan Trend Otomotiv Grubu CEO’su Kağan Dağtekin de açılış konuşmasında konuyla ilgili şu ifadelere yer verdi:



“KYMCO ile ikinci sezonumuzu yaşıyoruz. Kullanıcılarımızdan aldığımız olumlu geri dönüşlere dayanarak motosikletlerin kalite ve sağlamlıklarını deneyimledik. Beraber çalışmaya başladığımız ilk günden itibaren üretim için gerekli zeminin oluşmasını beklemiştik. Nihayet bu ziyaretlerinde ikna oldular ve bu güzel haberi paylaşmak mümkün oldu. En kısa zamanda çalışma gruplarımızı kurarak üretim için uygun modeli ve diğer önemli hususları değerlendirmeye başlayacağız”



Ayrıca Bkz.Yeni Opel Astra GSe, 225 beygirlik hibrit sistemiyle tanıtıldı



CKD (montaj) tipi üretimle başlanacak



Yeni iş birliği süreciyle ilgili basın toplantısında soruları yanıtlayan Doğan Trend CEO’su Kağan Dağtekin, “Türk pazarına uygun ürünlerin ilk etapta CKD (montaj) tipi üretimle bu yolculuğa çıkmaya karar verdik. Ardından hedefimiz yerlileştirilme oranının artırılması olacak. Bir mertebe vermek açısından bir montaj tesisinin anlamlı olması için model başına 5000 adet ve üzeri üretmek gerekiyor. Böyle başlayıp zamanla geliştireceğiz. KYMCO’nun Avrupa’daki pazar payı %11’e ulaştı. Heyecanımız uzun vadede Türkiye’den Avrupa’ya ihracat yapabilmek. Bu hayalle yola çıktık, başarırız. En üst düzeyde ziyaretimize gelen KYMCO’dan tüm desteği alacağımızın sözünü aldık” açıklamasında bulundu.



Bu yıl ülke genelinde 26 yetkili satış noktasına ulaşılacak



Türkiye’de bayi ve servis ağını her geçen gün artıran markanın CV3 lansmanında, Doğan Trend Otomotiv Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Acar; “2 senede Türkiye genelinde 22 yetkili satış noktası ve 30 yetkili servis noktasına ulaştık. Yıl sonuna kadar hedefimiz Tekirdağ, Çanakkale, Balıkesir, Mersin ve Samsun’u da dahil ederek toplam 29 bayi noktasına ulaşmak. Bu daha ilk faz. İlerleyen yıllarda hem satış hem de servis noktalarımızı arttırmayı hedefliyoruz” dedi.


Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli



Alman otomotiv devi BMW, bundan yaklaşık bir yıl önce yeni XM konseptini tanıtarak bizleri şaşırtmayı başarmıştı. Keskin çizgilere sahip agresif tasarımıyla dikkat çeken model şimdi de üretim versiyonuyla karşımızda. M1'in ardından gelen ikinci bağımsız M modeli olan 2023 BMW XM, özel olarak PHEV yani şarj edilebilir hibrit sistemle donatılmış.



2023 BMW XM, özellikleriyle neler sunuyor?



Yeni BMW XM'in dış tasarımına baktığımızda konseptteki genel hatların korunduğunu görebiliyoruz. Kaslı motor kaputunun hemen altında büyük böbrek ızgara dikkat çekiyor. Yatay çizgilere sahip ızgarada farklı renklere sahip iki ayrı çerçeve kullanılmış. Bölünmüş far tasarımında üstteki gündüz LED'lerinin tasarımı konsepttekiyle aynı. Tamponda ise parlak siyah detaylar ve hava girişlerinden oluşan sportif bir hava hakim.



Ayrıca Bkz.Yeni Opel Astra GSe, 225 beygirlik hibrit sistemiyle tanıtıldı



Hibrit SUV'a profilden baktığımızda ilk göze çarpan detay 23 inçlik devasa jantlar oluyor. Bunun dışında camları boydan boya çevreleyen kalın krom parçalar, çamurluk ve eteklerdeki parlak siyah eklentiler ve farklı tasarıma sahip kapı kolları da dikkat çeken detaylar arasında. Arkada ise fren lambasına sahip küçük bir spoyler, ince LED stoplar ve dörtlü egzoz çıkışı bulunuyor.



Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli



Kaputun altında güçlü kombinasyon



2023 BMW XM'in kabuğunun altında şirketin yeni S68 motoru bulunuyor. 4.4 litre twin turbo V8 motor tek başına 5.400 dev/dak'da 483 beygir güç ve 1.600 dev/dak'dan itibaren 650 Nm tork üretiyor. 8 ileri otomatik şanzımana entegre edilen elektrik motoru ise 194 beygir güç ve 280 Nm tork desteği sağlıyor. İki motor birleştiğinde ortaya toplamda 644 beygir güç ve 800 Nm tork değerleri çıkıyor.



Elektrikli destekli SUV bu değerlerle 0-100 km/s hızlanmasını 4,3 saniyede tamamlıyor. Son hız ise 250 km/s ile sınırlı ancak M Sürücü Paketi ile bu sınır 270 km/s'e çıkarılabiliyor. BMW XM'deki elektrik motoru 25.7 kWsa kullanılabilir kapasiteye sahip lityum iyon batarya paketinden güç alıyor. 140 km/s hıza kadar saf elektrikli sürüş modunda kullanılabilen SUV, bu modda WLTP'ye göre 82-88 km aralığında menzil sunuyor.



BMW XM, sürekli dört tekerlekten çekiş sistemiyle çalışıyor ancak 4WD Sport modu seçildiğinde tork dağılımı arka aksa öncelik veriyor. Bunun dışında M sport diferansiyel ve elektronik olarak kontrol edilen viraj denge çubukları ve arka aks yönlendirme sistemi de yine hibrit SUV'un özellikleri arasında.



Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli



748 beygirlik versiyon: XM Label Red



2023'ün sonbahar aylarında BMW XM'in Label Red isimli özel bir versiyonunu da göreceğiz. BMW M departmanından çıkan en güçlü seri üretim aracı olacağı belirtilen bu SUV, daha güçlü içten yanmalı motoru ile toplamda 748 beygir güç ve 1000 Nm tork sunacak. Bu modeldeki elektrik motoru aynı değerlere sahip fakat benzinli motor tek başına 585 beygir güç ve 750 Nm tork sunabiliyor.



BMW XM, güçlü olduğu kadar ağır bir araç. 2750 kg ağırlığıyla BMW'nin şimdiye kadar ürettiği en ağır model olma özelliği taşıyor. Ağırlık dağılımı ise 50:50'ye yakın bir şekilde ayarlanmış. Aslında bu ağırlık SUV'un büyük V8 motorunu, elektrik motorunu, bataryasını ve ölçülerini hesaba kattığımızda kulağa çok da abes gelmiyor. Zira XM; 5110 mm uzunluğa, 2005 mm genişliğe, 1755 mm yüksekliğe ve 3105 mm aks mesafesine sahip büyük bir model olarak karşımıza çıkıyor.



Yeni BMW XM'in ABD'deki fiyatı 159 bin dolar olarak açıklandı. Daha sonra aileye eklenecek olan Label Red versiyonu ise 185 bin dolara satışa sunulacak. Sizler BMW XM'in tasarımı ve özellikleri hakkında ne düşünüyorsunuz?





Resim Galerisi

Resimin Açıklaması
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli
Yeni 2023 BMW XM tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü M modeli


Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 15 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 9 sa. önce
Mesaj Sayısı: 4.368
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 4.379
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 430.743 (Bu ay: 62.013)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 21.370 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Anasayfa Haberleri
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.