Şimdi Ara

Uzun süre 4000 devir civarında kullanmak zararlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
11.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar
    Aracimiz Toyota Corolla 2017. Atmosferik olduğu için uzun yolda 6. Viteste 100 km civarında yapistirsam bile hızlanmak istemiyor. Gerek ranpalarda gerek de düz yolda(ses rahatsız etmeyecek seviyede ayarlanarak) 4000 devir civari kullanabilir miyim? Bir zararı(yakıt ekonomisi disinda) olur mu? Arac yeni 20000 km oldu. Allah kaza vermezse binmeyi düşünüyoruz şimdilik. Örneğin yarım saat keyifli kullanım için bu devirlerde gitmek uygun müdür?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Selam. 2005 te sıfır olarak aldığımız Toyota corolla 1,6 vvti manuel modeli 2018(LPG yok) de sattık. 205bin kilometre yol yaptık 13 senede. Araç 5 vites olduğu için uzun yolda 120 yapmak için 3500 devirde olmak gerekiyordu. Tabi asla 120 aşağısında süremiyorsun. Torku vermeye başlayınca bi bakmışsın 160-170.

    Özetle uzun yolda 3500 devir altına inmeden (ki bunun çoğu 4000 devir üstü) sorunsuz bir şekilde 205bin kilometre katettik.

    Firma zaten motor yüksek devirlerde gezen motor olduğu için bakım süresini 10bin km de bir tavsiye ediyor. Soğutma sistemi de ona göre tasarlanıyor. Stressiz bir şekilde devir çevirip uzun süre kullanabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Bu arada 6.vites 100 km hızda devir kaç oluyor. Hızlanmak istediğiniz zaman bir vites küçültüp araç uzar gider. İlla basınca gitmesi için 4000 devirde sabit gitmeyin. Bir vites düşür devam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakıt tüketimi dışında bir dezavantajı olacağını sanmıyorum.

    sonuçta redline'da kullanmıyorsunuz. benim kendi aracım asx 4000 devir'de tam tork devrine ulaşıyor mesela, yani 154 nm'yi dolu dolu veriyor. düz yolda 5. viteste 120 ile giderken 3000 devirde gidiyor ve hiç sorun yaşamıyorum. 100'le giderken de 2500-2600 devir gibi bişey çeviriyor.

    kendi aracınızın devir bandı da 4400 civarı zaten (1.6 132 hp corolla 160 nm tork autodata'nın yalancısıyım yanlışsa düzeltin) toyota'ya kolay kolay bişey olmaz
  • Herkese teşekkür ediyorum.
    Vites düşürerek hızlanma konusunda haklısınız öyle yapmak lazım elbette. Demek istediğim alt devirde hiç istek yok merette.
    Uzun yol Kütahya Uşak arası sanki yumurta var gibi kullanımda 5 kisi olarak yalan olmasın ya 6.0 ya 5.0 di görmüştüm. (100 km civariydi hızın başlamıştım)
    Ancak 6 da olsa 5 de olsa 1 lt fazla takip çok daha keyifli surulebilirdi ayrı mesele.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gereksiz yere 4000 devir çevirirseniz ya da saatlerce aynı devirde kalırsanız parçalar devir hızından dolayı daha hızlı aşınır,bu da bakımda size ekstra sürprizler olarak geri döner.Ama yokuşlara gelmeden 4000 devir civarı gelirseniz yokuşları zorlanmadan ve vites düşürmeden rahat rahat çıkarsınız,özellikle Toyotanın ve tüm diğer atmosferiklerin gücü ve torku yüksek devirlerde gelecek şekilde tasarlanmışlardır.

    1.5 105 hp atmosferik 4 ileri 4wd Teriosumuz var,bu kadar ayrıntı yazmamın sebebi çoğu şeyin motordan güç çalacak şeyler olması.4000 devir altındaysam çoğu yokuşta araç bayılıyor,4400 de 140nm gibi düşük bir tork geliyor bu motorda haliyle yokuşları en azından makul biçimde hız düşmeden çıkabiliyorum 4000 devir civarı olduğu zaman.Otobanlarda da boşsa yapıştırırım,1-2 saat boyunca 170 le 5300 devir gittiğimde oldu,sollamalarda 6500 devire kadar zorladığımda oldu.Bizim araçta 105 bin kmde,9 senelik araba ve motorunda tık yok ve bu zamana kadar hiç arıza verip yolda bırakmadı.Ancak bakımlarının eksiksiz ve 10k km de bir yetkili serviste yapıldığını da belirteyim.Yüksek devir çevirmenin(4000-5000),sağlıklı,bakımları tam bir atmosferik motora bir zararı olmaz,daha yüksek devirlerde ya da devir çevirdiğiniz zaman süresi arttıkça parça aşınımı artar,yakıt tüketimi artar,ses seviyesi artar.Bu etmenlerden ötürü gereksiz yere motoru devirli sürmemenizi tavsiye ederim,ancak ihtiyacınız olduğu vakitte devir çevirmekten kaçınmayın derim.Atmosferik motor bu,doğasında var devir çevirmek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • fatihburak95 kullanıcısına yanıt
    valla keşke altıncı vites benim arabamda da olsaydı

    yokuşlarda haklısınız can sıkıyor, vites düşürmek zorunda kalıyorsun (mesela 6'dan 4. vitese hatta yokuş çok dik araba da çok doluysa belki 3. vitese bile düşebilirsiniz) ama düz yolda bu avantaja dönüşüyor. dümdüz bir yolda tak altıya hızı da 110'a sabitle aksın gitsin

    şimdi bu yazdıklarımı kimse kabul etmez, özellikle turbo dizel sahipleri. hatta gülerek okuduklarına eminim, yazık adamlara la yokuşta vites düşürüyorlar bir sürü uğraşıyorlar diyorlardır içlerinden. ama atmosferiğin zevki, motor sesi, bakımlarının daha ekonomik olması vb. faktörler de insana atmosferik aldırıyor (en azından bana )




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • fatihburak95 kullanıcısına yanıt
    Şöyleki insana keyif veren şey hızlanmadır. 160 km hızda sabit giderseniz de sıkılırsınız hatta yorulursunuz. Zaten 6.vites ekonomik gitmek için kullanılan vitestir. Aracın maximum hızını görmek için 5.vitesi kullanmalısınız 6. viteste tekerleğe iletilen tork düşeceğinden hızlanması daha yavaş olur genede net konuşmayayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten atmosferik motorun olayı o. Alt devirlerde pek bir güç alamazsınız. En çabuk hızlanma için vites küçültüp devri 3500-4000 civarına getirmelisiniz. Sonra tapa gaz.
  • Lpg varsa yüksek devirli kullanımda daha fazla ısınacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç karşıdan rüzgarı aldığı sürece, hiçbir problem olmaz
  • Sıkıntı olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Bu arada 6.vites 100 km hızda devir kaç oluyor. Hızlanmak istediğiniz zaman bir vites küçültüp araç uzar gider. İlla basınca gitmesi için 4000 devirde sabit gitmeyin. Bir vites düşür devam.
    Viteslere tv üstüne konan süs amaçlı örgü muamelesi yapmaya çalışan turbo fanlarının düşüncesinin aksine şanzımanı araçlara bir lüzum üstüne koyarlar ve turbo, atmosferik farketmeksizin, belli bir oranın üstünde hızlanmak istendiğinde vites düşürmek doğru olan yaklaşımdır.
    Vites düşürmeyi gurur meselesi yapmayın. Eriniyorsanız otomatik alın.

    Not; senden alıntı yaptım ama sözüm vites düşürmeden hızlanma sevdalılarına..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 15 Temmuz 2019; 22:37:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Gereksiz yere 4000 devir çevirirseniz ya da saatlerce aynı devirde kalırsanız parçalar devir hızından dolayı daha hızlı aşınır,bu da bakımda size ekstra sürprizler olarak geri döner.Ama yokuşlara gelmeden 4000 devir civarı gelirseniz yokuşları zorlanmadan ve vites düşürmeden rahat rahat çıkarsınız,özellikle Toyotanın ve tüm diğer atmosferiklerin gücü ve torku yüksek devirlerde gelecek şekilde tasarlanmışlardır.

    1.5 105 hp atmosferik 4 ileri 4wd Teriosumuz var,bu kadar ayrıntı yazmamın sebebi çoğu şeyin motordan güç çalacak şeyler olması.4000 devir altındaysam çoğu yokuşta araç bayılıyor,4400 de 140nm gibi düşük bir tork geliyor bu motorda haliyle yokuşları en azından makul biçimde hız düşmeden çıkabiliyorum 4000 devir civarı olduğu zaman.Otobanlarda da boşsa yapıştırırım,1-2 saat boyunca 170 le 5300 devir gittiğimde oldu,sollamalarda 6500 devire kadar zorladığımda oldu.Bizim araçta 105 bin kmde,9 senelik araba ve motorunda tık yok ve bu zamana kadar hiç arıza verip yolda bırakmadı.Ancak bakımlarının eksiksiz ve 10k km de bir yetkili serviste yapıldığını da belirteyim.Yüksek devir çevirmenin(4000-5000),sağlıklı,bakımları tam bir atmosferik motora bir zararı olmaz,daha yüksek devirlerde ya da devir çevirdiğiniz zaman süresi arttıkça parça aşınımı artar,yakıt tüketimi artar,ses seviyesi artar.Bu etmenlerden ötürü gereksiz yere motoru devirli sürmemenizi tavsiye ederim,ancak ihtiyacınız olduğu vakitte devir çevirmekten kaçınmayın derim.Atmosferik motor bu,doğasında var devir çevirmek.
    Hocam Diahatsu'nun yetkili servisliğini kim yapıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Hocam Diahatsu'nun yetkili servisliğini kim yapıyor?

    Alıntıları Göster
    Akyıldız var şuanda Mazdaya bağlı,yıllardır Daihatsunun yetkili servisidir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg de 4000 devir ve üzeri subapların daha çabuk aşınmasına neden oluyor ancak lpg yoksa problem olmaz zira atmosferikler maksimum torku 4000 devir civarında veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu motorlar o kadar zayıf olsa hiç biri 100.000 km bile gitmezdi. Yağ bakımı tam olsun, hararet sorunu olmasın hiç bir motor 4000 devir çevirdi diye eskimez. Mühendis tasarlarken en uç noktaları da hesaplıyor. yani bu demek oluyor ki 5000 devirde çevirebilir 6000 devir de.
  • Yağ seviyesi ve bakımı düzgün olduğu sürece hiçbir problem olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4000 devir diyo arkadaşlar motoru zorlamak hararet görmesine neden olabilir motoru bagirtmak zorlamak iyi değil şahsen tavsiye etmem kalkipda 3,4 vitesde 4000 devir akil işi değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik motorlar zaten devir çevirmeye en müsait motorlardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.