Bildirim
Lpg'li aracımı sürekli düşük devir kullanıyorum. Zararı var mı?


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

5 Misafir - 5 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
çeyrek pedal prensibi ile aracı kullanırsanız sorun olmaz.
yani dediğini hız ve viteslerde ve düz yolda pedala çeyrek basıyor ve aracınızda gidiyorsa sıkıntı olmaz. yanlız rampada yapmayın aynı şeyi..motorun yanında şanzımanada da zarar verirsiniz... vites oranları kısa anladığım kadarı ile
benim eski r19 vardı onunda öyleydi. 120 km hız için 4 bin devir çevirirdi. -
Benzin olsa motor kurum bağlar fakat lpg'de ne olur bilememquote:
Orijinalden alıntı: Michael Wittmann
çeyrek pedal prensibi ile aracı kullanırsanız sorun olmaz.
yani dediğini hız ve viteslerde ve düz yolda pedala çeyrek basıyor ve aracınızda gidiyorsa sıkıntı olmaz. yanlız rampada yapmayın aynı şeyi..motorun yanında şanzımanada da zarar verirsiniz... vites oranları kısa anladığım kadarı ile
benim eski r19 vardı onunda öyleydi. 120 km hız için 4 bin devir çevirirdi. -
Aracı çok boğmayın hem fazla yaktırır hem de enjektörleri zorlarsınız. Gaza az basın devir yüksek olsun 2000-3200 civarı devir aralığı idealdir. -
quote:
Orijinalden alıntı: L.J
Aracı çok boğmayın hem fazla yaktırır hem de enjektörleri zorlarsınız. Gaza az basın devir yüksek olsun 2000-3200 civarı devir aralığı idealdir.
Alt limit neye göre belirleniyor devir için? -
aynı şeyi bende yapıyorum aracımla... skoda felicia aracımla şehir içi 55 km hızla giderken 5 vitesi kullanıyorum...55-60 km hızda , 5 viteste devir saati 1.800-2000 civarı oluyor...müthiş ekonomi sağlıyor... kayseri gibi biyerde rampada yok zaten , şehir içi 17 -18 krş luk tüketim yakalıyorum...quote:
Orijinalden alıntı: L.J
Aracı çok boğmayın hem fazla yaktırır hem de enjektörleri zorlarsınız. Gaza az basın devir yüksek olsun 2000-3200 civarı devir aralığı idealdir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wehby -- 11 Temmuz 2012; 14:27:40 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Michael Wittmann
çeyrek pedal prensibi ile aracı kullanırsanız sorun olmaz.
yani dediğini hız ve viteslerde ve düz yolda pedala çeyrek basıyor ve aracınızda gidiyorsa sıkıntı olmaz. yanlız rampada yapmayın aynı şeyi..motorun yanında şanzımanada da zarar verirsiniz... vites oranları kısa anladığım kadarı ile
benim eski r19 vardı onunda öyleydi. 120 km hız için 4 bin devir çevirirdi.
120 km'de 3500 devir çeviriyor. 6. vites olsaydı iyiydi -
quote:
Orijinalden alıntı: wehby
aynı şeyi bende yapıyorum aracımla... skoda felicia aracımla şehir içi 55 km hızla giderken 5 vitesi kullanıyorum...55-60 km hızda , 5 viteste devir saati 1.800-2000 civarı oluyor...müthiş ekonomi sağlıyor... kayseri gibi biyerde rampada yok zaten , şehir içi 17 -18 krş luk tüketim yakalıyorum...
ilginç:) ben 90 da görüyorum o deviri:) -
quote:
Orijinalden alıntı: dogandd
quote:
Orijinalden alıntı: wehby
aynı şeyi bende yapıyorum aracımla... skoda felicia aracımla şehir içi 55 km hızla giderken 5 vitesi kullanıyorum...55-60 km hızda , 5 viteste devir saati 1.800-2000 civarı oluyor...müthiş ekonomi sağlıyor... kayseri gibi biyerde rampada yok zaten , şehir içi 17 -18 krş luk tüketim yakalıyorum...
ilginç:) ben 90 da görüyorum o deviri:)
vites oranlarım kısa ayarlanmış şehir içi aracı benimkisi...işte bu yüzden ben uzun yolda 90 ile giderken , yakıt değerlerim şehir içinden daha düşük olmuyor... yani aracımın uzun yol ve şehir içi değerleri nerdeyse aynı... 120 ile giderken resmen böğürüyor araba...
-
quote:
Orijinalden alıntı: wehby
quote:
Orijinalden alıntı: dogandd
quote:
Orijinalden alıntı: wehby
aynı şeyi bende yapıyorum aracımla... skoda felicia aracımla şehir içi 55 km hızla giderken 5 vitesi kullanıyorum...55-60 km hızda , 5 viteste devir saati 1.800-2000 civarı oluyor...müthiş ekonomi sağlıyor... kayseri gibi biyerde rampada yok zaten , şehir içi 17 -18 krş luk tüketim yakalıyorum...
ilginç:) ben 90 da görüyorum o deviri:)
vites oranlarım kısa ayarlanmış şehir içi aracı benimkisi...işte bu yüzden ben uzun yolda 90 ile giderken , yakıt değerlerim şehir içinden daha düşük olmuyor... yani aracımın uzun yol ve şehir içi değerleri nerdeyse aynı... 120 ile giderken resmen böğürüyor araba...
anladım, ben genelde sehir dışında kullandığım için benim araç sehir içinde homurdanıyor:)
-
Yüksek devir pek mantıklı değil LPG için çalışma sıcaklığı bakımından,düşük devirde sıkıntı olcağını sanmam.quote:
Orijinalden alıntı: doganddquote:
Orijinalden alıntı: wehby
quote:
Orijinalden alıntı: dogandd
quote:
Orijinalden alıntı: wehby
aynı şeyi bende yapıyorum aracımla... skoda felicia aracımla şehir içi 55 km hızla giderken 5 vitesi kullanıyorum...55-60 km hızda , 5 viteste devir saati 1.800-2000 civarı oluyor...müthiş ekonomi sağlıyor... kayseri gibi biyerde rampada yok zaten , şehir içi 17 -18 krş luk tüketim yakalıyorum...
ilginç:) ben 90 da görüyorum o deviri:)
vites oranlarım kısa ayarlanmış şehir içi aracı benimkisi...işte bu yüzden ben uzun yolda 90 ile giderken , yakıt değerlerim şehir içinden daha düşük olmuyor... yani aracımın uzun yol ve şehir içi değerleri nerdeyse aynı... 120 ile giderken resmen böğürüyor araba...
anladım, ben genelde sehir dışında kullandığım için benim araç sehir içinde homurdanıyor:)
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: kajmer88
quote:
Orijinalden alıntı: L.J
Aracı çok boğmayın hem fazla yaktırır hem de enjektörleri zorlarsınız. Gaza az basın devir yüksek olsun 2000-3200 civarı devir aralığı idealdir.
Alt limit neye göre belirleniyor devir için?
Arabasına göre değişir ama gaza dokunduğunda anında tepki verip devirlendiği en alt devir ideal ekonomik devirdir. Daha düşük devirler zengin karışıma neden olur. Saatte 40km ile giderken 4'e 5'e atıp deviri sabit tutmaya çalışın ne kadar fazla gaz isteyecektir araç, ama 2. viteste azıcık dokunmak yetecektir, hangisi daha az yaktırır? Ha bu arada az yaktırması demek bir nevi zaten motora zarar vermemek demek nitekim çiğ gaz yanmadan atılıyorsa kurumlanma da yapabiliyor, sağır motor der eskiler carbon clean gerektiren motorlardır yani.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 11 Temmuz 2012; 16:36:14 >
-
Ben de genellikle 3. viteste 30'la, 4. viteste 50 ile gidiyorum. Bize öğretilen sürüş şekli buydu.quote:
Orijinalden alıntı: L.Jquote:
Orijinalden alıntı: kajmer88
quote:
Orijinalden alıntı: L.J
Aracı çok boğmayın hem fazla yaktırır hem de enjektörleri zorlarsınız. Gaza az basın devir yüksek olsun 2000-3200 civarı devir aralığı idealdir.
Alt limit neye göre belirleniyor devir için?
Arabasına göre değişir ama gaza dokunduğunda anında tepki verip devirlendiği en alt devir ideal ekonomik devirdir. Daha düşük devirler zengin karışıma neden olur. Saatte 40km ile giderken 4'e 5'e atıp deviri sabit tutmaya çalışın ne kadar fazla gaz isteyecektir araç, ama 2. viteste azıcık dokunmak yetecektir, hangisi daha az yaktırır? Ha bu arada az yaktırması demek bir nevi zaten motora zarar vermemek demek nitekim çiğ gaz yanmadan atılıyorsa kurumlanma da yapabiliyor, sağır motor der eskiler carbon clean gerektiren motorlardır yani.
Alıntıları Göster
-
Motorunuz kurum bağlar. Çok düşük devirde tam gaz yapmayın , motorunuzu ideal devirinde kullanın , motorunuzu boğmayın.quote:
Orijinalden alıntı: İsveç Köftesi
Ben de genellikle 3. viteste 30'la, 4. viteste 50 ile gidiyorum. Bize öğretilen sürüş şekli buydu.
Alıntıları Göster -
Şimdi 4. viteste 1750-2000 civarı mı az yakar yoksa 2000-3000 devir arası mı?quote:
Orijinalden alıntı: Exit to DOS
Motorunuz kurum bağlar. Çok düşük devirde tam gaz yapmayın , motorunuzu ideal devirinde kullanın , motorunuzu boğmayın.
Alıntıları Göster -
6.vites artık her sınıfta şart oldu. İnsanlar 120-130km/s hızlarda giderken 2000-2500 devir çeviren araçları istiyor.quote:
Orijinalden alıntı: Huka Sampos
Şimdi 4. viteste 1750-2000 civarı mı az yakar yoksa 2000-3000 devir arası mı?
Alıntıları Göster
Motor kurum yapmasın diye ayda 1-2 kere 5000-6000 devirde 5-6 dakika kullanmak yeterli olacaktır. -
Ara sıra gazı diplemekte fayda vardır.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Devirsiz kullananın, devri tutturamayanın birde devir ibresini oraya buraya vurduranın aracına bindikmi hemen anlarız. Motoru diriltecem diye bir vakit geçer tabi.quote:
Orijinalden alıntı: Lazarotti
Ara sıra gazı diplemekte fayda vardır. -
quote:
Orijinalden alıntı: kajmer88
Şimdi 4. viteste 1750-2000 civarı mı az yakar yoksa 2000-3000 devir arası mı?
1750-2000 de az yakar ancak o devirin altına indi mi sıkıntı olur, o yüzden o devirlerde tutmak zor olur. bence 2000-2500 arası devirler ideal. -
quote:
Orijinalden alıntı: senersongur
6.vites artık her sınıfta şart oldu. İnsanlar 120-130km/s hızlarda giderken 2000-2500 devir çeviren araçları istiyor.
Sadece 6. vitesi koymakla olmaz o iş.
Yüksek hızda düşük devir çevirip makul bir tüketimle ilerleyebilmek için, araçtaki motorun makul bir gaz pedalı konumuyla 2000 devirde ürettiği gücün, kasayı o hızda rahat taşıyabilecek düzeyde olması lazım.
Bunu da her motor başaramaz. Ancak düşük devirleri güçlü olan aşırı beslemeliler ya da yüksek hacimli atmosferikler yapabilir.
Yoksa istense 2000 devirde 120 yapacak şekilde her arabaya 6. vites koyulabilir, ya da 5. vites 2000 devirde 120kmh yapacak şekilde uzun tutulabilir fakat, 120kms hızı koruyabilmek için deli gibi gaza basmak gerekecekse bunun bir anlamı olmaz.
Benzer içerikler
- ford courier yağ lambası anahtar işareti
- dizel araba hava yaparsa nasıl çalışır
- toyota servis geçmişi sorgulama
- yokuşta yol hakkı kimindir
- renault clio 1.4 8 valf motor yorumları
- byd yangwang u9 fiyat
- bmw ix menzil
- quasar araba
- en iyi yaz lastiği
- fiat egea cross 2025 fiyat listesi
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X