Şimdi Ara

Lpg'li aracımı sürekli düşük devir kullanıyorum. Zararı var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
2.140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şuan elimde 2003 model 1.3 Accent var. Aracımın vites aralıkları birbirine çok yakın. 3. viteste 20 ile 4. viteste 40 ile düz yolda çok rahat gidiyorum ve araba zorlanmıyor. Fakat bu durumun motora bir zararı var mı? Bu şekilde inanılmaz yakıt tasarrufu sağlıyorum şehir içinde.



  • çeyrek pedal prensibi ile aracı kullanırsanız sorun olmaz.

    yani dediğini hız ve viteslerde ve düz yolda pedala çeyrek basıyor ve aracınızda gidiyorsa sıkıntı olmaz. yanlız rampada yapmayın aynı şeyi..motorun yanında şanzımanada da zarar verirsiniz... vites oranları kısa anladığım kadarı ile

    benim eski r19 vardı onunda öyleydi. 120 km hız için 4 bin devir çevirirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    çeyrek pedal prensibi ile aracı kullanırsanız sorun olmaz.

    yani dediğini hız ve viteslerde ve düz yolda pedala çeyrek basıyor ve aracınızda gidiyorsa sıkıntı olmaz. yanlız rampada yapmayın aynı şeyi..motorun yanında şanzımanada da zarar verirsiniz... vites oranları kısa anladığım kadarı ile

    benim eski r19 vardı onunda öyleydi. 120 km hız için 4 bin devir çevirirdi.
    Benzin olsa motor kurum bağlar fakat lpg'de ne olur bilemem
  • Aracı çok boğmayın hem fazla yaktırır hem de enjektörleri zorlarsınız. Gaza az basın devir yüksek olsun 2000-3200 civarı devir aralığı idealdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Aracı çok boğmayın hem fazla yaktırır hem de enjektörleri zorlarsınız. Gaza az basın devir yüksek olsun 2000-3200 civarı devir aralığı idealdir.


    Alt limit neye göre belirleniyor devir için?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Aracı çok boğmayın hem fazla yaktırır hem de enjektörleri zorlarsınız. Gaza az basın devir yüksek olsun 2000-3200 civarı devir aralığı idealdir.
    aynı şeyi bende yapıyorum aracımla... skoda felicia aracımla şehir içi 55 km hızla giderken 5 vitesi kullanıyorum...55-60 km hızda , 5 viteste devir saati 1.800-2000 civarı oluyor...müthiş ekonomi sağlıyor... kayseri gibi biyerde rampada yok zaten , şehir içi 17 -18 krş luk tüketim yakalıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wehby -- 11 Temmuz 2012; 14:27:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    çeyrek pedal prensibi ile aracı kullanırsanız sorun olmaz.

    yani dediğini hız ve viteslerde ve düz yolda pedala çeyrek basıyor ve aracınızda gidiyorsa sıkıntı olmaz. yanlız rampada yapmayın aynı şeyi..motorun yanında şanzımanada da zarar verirsiniz... vites oranları kısa anladığım kadarı ile

    benim eski r19 vardı onunda öyleydi. 120 km hız için 4 bin devir çevirirdi.

    120 km'de 3500 devir çeviriyor. 6. vites olsaydı iyiydi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehby

    aynı şeyi bende yapıyorum aracımla... skoda felicia aracımla şehir içi 55 km hızla giderken 5 vitesi kullanıyorum...55-60 km hızda , 5 viteste devir saati 1.800-2000 civarı oluyor...müthiş ekonomi sağlıyor... kayseri gibi biyerde rampada yok zaten , şehir içi 17 -18 krş luk tüketim yakalıyorum...

    ilginç:) ben 90 da görüyorum o deviri:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogandd

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehby

    aynı şeyi bende yapıyorum aracımla... skoda felicia aracımla şehir içi 55 km hızla giderken 5 vitesi kullanıyorum...55-60 km hızda , 5 viteste devir saati 1.800-2000 civarı oluyor...müthiş ekonomi sağlıyor... kayseri gibi biyerde rampada yok zaten , şehir içi 17 -18 krş luk tüketim yakalıyorum...

    ilginç:) ben 90 da görüyorum o deviri:)

    vites oranlarım kısa ayarlanmış şehir içi aracı benimkisi...işte bu yüzden ben uzun yolda 90 ile giderken , yakıt değerlerim şehir içinden daha düşük olmuyor... yani aracımın uzun yol ve şehir içi değerleri nerdeyse aynı... 120 ile giderken resmen böğürüyor araba...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehby

    quote:

    Orijinalden alıntı: dogandd

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehby

    aynı şeyi bende yapıyorum aracımla... skoda felicia aracımla şehir içi 55 km hızla giderken 5 vitesi kullanıyorum...55-60 km hızda , 5 viteste devir saati 1.800-2000 civarı oluyor...müthiş ekonomi sağlıyor... kayseri gibi biyerde rampada yok zaten , şehir içi 17 -18 krş luk tüketim yakalıyorum...

    ilginç:) ben 90 da görüyorum o deviri:)

    vites oranlarım kısa ayarlanmış şehir içi aracı benimkisi...işte bu yüzden ben uzun yolda 90 ile giderken , yakıt değerlerim şehir içinden daha düşük olmuyor... yani aracımın uzun yol ve şehir içi değerleri nerdeyse aynı... 120 ile giderken resmen böğürüyor araba...

    anladım, ben genelde sehir dışında kullandığım için benim araç sehir içinde homurdanıyor:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogandd

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehby

    quote:

    Orijinalden alıntı: dogandd

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehby

    aynı şeyi bende yapıyorum aracımla... skoda felicia aracımla şehir içi 55 km hızla giderken 5 vitesi kullanıyorum...55-60 km hızda , 5 viteste devir saati 1.800-2000 civarı oluyor...müthiş ekonomi sağlıyor... kayseri gibi biyerde rampada yok zaten , şehir içi 17 -18 krş luk tüketim yakalıyorum...

    ilginç:) ben 90 da görüyorum o deviri:)

    vites oranlarım kısa ayarlanmış şehir içi aracı benimkisi...işte bu yüzden ben uzun yolda 90 ile giderken , yakıt değerlerim şehir içinden daha düşük olmuyor... yani aracımın uzun yol ve şehir içi değerleri nerdeyse aynı... 120 ile giderken resmen böğürüyor araba...

    anladım, ben genelde sehir dışında kullandığım için benim araç sehir içinde homurdanıyor:)

    Alıntıları Göster
    Yüksek devir pek mantıklı değil LPG için çalışma sıcaklığı bakımından,düşük devirde sıkıntı olcağını sanmam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Aracı çok boğmayın hem fazla yaktırır hem de enjektörleri zorlarsınız. Gaza az basın devir yüksek olsun 2000-3200 civarı devir aralığı idealdir.


    Alt limit neye göre belirleniyor devir için?

    Arabasına göre değişir ama gaza dokunduğunda anında tepki verip devirlendiği en alt devir ideal ekonomik devirdir. Daha düşük devirler zengin karışıma neden olur. Saatte 40km ile giderken 4'e 5'e atıp deviri sabit tutmaya çalışın ne kadar fazla gaz isteyecektir araç, ama 2. viteste azıcık dokunmak yetecektir, hangisi daha az yaktırır? Ha bu arada az yaktırması demek bir nevi zaten motora zarar vermemek demek nitekim çiğ gaz yanmadan atılıyorsa kurumlanma da yapabiliyor, sağır motor der eskiler carbon clean gerektiren motorlardır yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 11 Temmuz 2012; 16:36:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Aracı çok boğmayın hem fazla yaktırır hem de enjektörleri zorlarsınız. Gaza az basın devir yüksek olsun 2000-3200 civarı devir aralığı idealdir.


    Alt limit neye göre belirleniyor devir için?

    Arabasına göre değişir ama gaza dokunduğunda anında tepki verip devirlendiği en alt devir ideal ekonomik devirdir. Daha düşük devirler zengin karışıma neden olur. Saatte 40km ile giderken 4'e 5'e atıp deviri sabit tutmaya çalışın ne kadar fazla gaz isteyecektir araç, ama 2. viteste azıcık dokunmak yetecektir, hangisi daha az yaktırır? Ha bu arada az yaktırması demek bir nevi zaten motora zarar vermemek demek nitekim çiğ gaz yanmadan atılıyorsa kurumlanma da yapabiliyor, sağır motor der eskiler carbon clean gerektiren motorlardır yani.

    Alıntıları Göster
    Ben de genellikle 3. viteste 30'la, 4. viteste 50 ile gidiyorum. Bize öğretilen sürüş şekli buydu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İsveç Köftesi

    Ben de genellikle 3. viteste 30'la, 4. viteste 50 ile gidiyorum. Bize öğretilen sürüş şekli buydu.

    Alıntıları Göster
    Motorunuz kurum bağlar. Çok düşük devirde tam gaz yapmayın , motorunuzu ideal devirinde kullanın , motorunuzu boğmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    Motorunuz kurum bağlar. Çok düşük devirde tam gaz yapmayın , motorunuzu ideal devirinde kullanın , motorunuzu boğmayın.

    Alıntıları Göster
    Şimdi 4. viteste 1750-2000 civarı mı az yakar yoksa 2000-3000 devir arası mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Şimdi 4. viteste 1750-2000 civarı mı az yakar yoksa 2000-3000 devir arası mı?

    Alıntıları Göster
    6.vites artık her sınıfta şart oldu. İnsanlar 120-130km/s hızlarda giderken 2000-2500 devir çeviren araçları istiyor.
    Motor kurum yapmasın diye ayda 1-2 kere 5000-6000 devirde 5-6 dakika kullanmak yeterli olacaktır.
  • Ara sıra gazı diplemekte fayda vardır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti

    Ara sıra gazı diplemekte fayda vardır.
    Devirsiz kullananın, devri tutturamayanın birde devir ibresini oraya buraya vurduranın aracına bindikmi hemen anlarız. Motoru diriltecem diye bir vakit geçer tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    Şimdi 4. viteste 1750-2000 civarı mı az yakar yoksa 2000-3000 devir arası mı?

    1750-2000 de az yakar ancak o devirin altına indi mi sıkıntı olur, o yüzden o devirlerde tutmak zor olur. bence 2000-2500 arası devirler ideal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    6.vites artık her sınıfta şart oldu. İnsanlar 120-130km/s hızlarda giderken 2000-2500 devir çeviren araçları istiyor.

    Sadece 6. vitesi koymakla olmaz o iş.

    Yüksek hızda düşük devir çevirip makul bir tüketimle ilerleyebilmek için, araçtaki motorun makul bir gaz pedalı konumuyla 2000 devirde ürettiği gücün, kasayı o hızda rahat taşıyabilecek düzeyde olması lazım.

    Bunu da her motor başaramaz. Ancak düşük devirleri güçlü olan aşırı beslemeliler ya da yüksek hacimli atmosferikler yapabilir.

    Yoksa istense 2000 devirde 120 yapacak şekilde her arabaya 6. vites koyulabilir, ya da 5. vites 2000 devirde 120kmh yapacak şekilde uzun tutulabilir fakat, 120kms hızı koruyabilmek için deli gibi gaza basmak gerekecekse bunun bir anlamı olmaz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.