![]() Yıllar önce arabada bulunsun diye Bim' den 20 TL' ye almıştım. Hiç kullanmak nasip olmadı. Akşam mesai çıkışı arkadaş aradı, araç marj almıyormuş takviye sordu, ben de derhal işe döndüm. Konferanstaki ustanın direktifleri ile arabaları bağladık ama tık yoktu. Araç marş almaya teşebbüs bile etmedi. Bir kaç defa daha denedik sonuç değişmedi. Ardından ustanın gelmesini bekledik, usta aracıyla ve kendi kablosuyla geldi ve ilk marşta araba çalıştı. Benim kabloyu görünce "Sen bunu çöpe at" dedi. 8 yaşındaki arabanın aküsü hiç değişmemiş ve Varta marka S/S 60 Amperlik yeni akü aldı arkadaş, 1700 TL ödedi... < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Üç Harflilerden Takviye Alınmaz



-
-
akü fiyatı normal.
takviye için ise elektrikçiye gidip akü takviye kablosu yaptırıp 150 tl civarı ödüyorsun kolum kadar kablodan set yapıp veriyor.
ya da desülfatör yapımına bakıp aküyü şarj ediyorsun 1700 tl vermek yerine 150 tl'ye sıfır gibi akün oluyor ceykal hocam
-
Ben benzinlikten aldım, o da farklı değildi. Gece vakti hem acil işimi halletmek için emanet arabayla ekstra yol yaptım hem de boşa strese girdim büyük arıza var diye.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
biraz bekleyip (10-15dk) deneseniz muhtemelen basardı, hazır kablolar çok ince olduğundan ve bakır olmadığından çok az akım geçirebiliyorlar bu da marş basmaya yetmiyor.
en temizi sanayide yaptırmak, n11 gibi sitelerde satanlarda var.
@emir.ksk o fiyatlara çıkmaz artık, ben 3-4 sene önce 200tl vermiştim yanlış hatırlamıyorsam, benimki biraz abartı 35mm2 kablodan 5 metre olması lazım, ancak şuan 25mm2 kablo en ucuz 100tl n11de, 2 metre yaptırsanız 400tl kablo 100de maşalar tutsa minimum 500.
-
Oğlanın akülü arabaya kuru akü aldım geçen hafta Yiğit marka.
12 V, 9A
400 Lira :)
El kadar küçücük şey.
60 Amper akünün 1500 liralarda olması çok çok normal.
-
-
Ben de ayni kabloyu kullaniyorum. Defalarca kullandim hep calisti. Sizin kabloda kirik olabilir. Alt tarafi 12v. Kapkalin kabloya gerek yok. Evdeki prizinize bakin ince kablodan 220v geliyor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Böyle bir şey alırsanız kafanız rahat eder. Aynı zamanda telefonu da şarj ediyor
-
12V ama anlık 400-500 amper veriyor.
Evde ise 220 V ama 3-5 amper veriyor.
Voltaj bakıp küçük görmemek lazım, işin içine amper girince olaylar değişir 🙋
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
2 hafta önce, akü kesti geldiğim yerden çalıştıramadım aracı, ben de takviye ile gittim, 60 Amper varta akü getirdiler 1100 TL verdim eski akü ile beraber.
-
şerefsiz usta iyi geçirmiş en kralı orjinal 2022 üretim 950 tl ye satılıyor
-
Bir düzeltme gerekiyor: Amper kablo kalınlığını belirler, voltaj değil. Aksine voltajı yükseltirseniz amper aynı kalmak şartıyla kabloyu inceltebilirsiniz çünkü voltaj yükseldikçe kablonun iç direnci azalacaktır. Evdekiler 220V ama 16 veya 32 amper. Aküler ise ilk çalıştırmada 500-600 amper akım verirler ve bu nedenle akü bağlantı kabloları ve kutup başları hep kalındır.. Aküler eğer 12V olmasaydı, aküdeki amper bizi pişirirdi. 12V olduğu için derinin yalıtkanlığını aşamıyor akım.
1990'ların ortalarında otomobil üreticileri bir ara oto voltajını 12V'tan 42V'a çıkarmayı düşündüler. Amaç kalın kablo yerine daha ince kablo kullanıp ağırlıktan ve yakıttan tasarruf etmekti ama o zamanın flamentli ampülleri 42V ile düzgün çalışamayacağından vazgeçtiler. Çünkü voltaj yükselince flamenti de inceltmek gerekiyordu ve daha ince flamentler arabanın sarsıntısına dayanamayıp erkenden kopuyordu.
-
Biz askerde akü zırt pırt bitiyo diye bildiğin telin ucuna plastik falan dolayıp takviye yapıyoduk. Bence kablonun kalitesi çokda önemli değil. Çok ısınır o ayrı konu
En Beğenilen Yanıtlar

12V ama anlık 400-500 amper veriyor.
Evde ise 220 V ama 3-5 amper veriyor. Voltaj bakıp küçük görmemek lazım, işin içine amper girince olaylar değişir 🙋 |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X