Şimdi Ara

ilk kez motor alacak biri için tavsiyeniz saydıklarımdan hangisi olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
8.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bajaj pulsar ns200 (arka fren abs olmaması bende soru işareti oluşturuyor), yeni çıkan pulsar n250(yağ soğutmalı,5 vites, ve 2 valfli olması soru işareti)


    dominar d250(400 lük motorlar kadar ağır deniyor , soru işareti)


    ktm duke 250(parçalar pahalı deniyor)


    honda cb250r (bayilerde sıfır yok, galericiler uçuk fiyatlara satıyor)


    yamaha mt25( hondadaki durum bunda da geçerli)


    kawasaki z400


    A2 ehliyetim var, sadece direksiyon eğitimi alırken 3-4 saat kadar sürdüm o kadar. Hangi motorla başlamam daha iyi olur?




  • Hocam ilk motorunuz olacağı için şimdilik Honda'dan ve Yamaha'dan parça, servis fiyatları bakımından uzak durmanızı tavsiye ederim. Malum illaki bir kaç kere yatacak o motor yere. Kawasaki'nin parçaları bu ikisinden de pahalıdır ve 400'lük olması size biraz fazla gelebilir şimdi. Duke'nin de parçaları uçuk. Dominar D250 alınır bence. 400'lük ile aynı şaseyi kasası kullanıyor o yüzden o muhabbet var fakat hiçbir engel teşkil etmez. 160 kiloluk motorla başladım ben. Çok sağlam, parçaları bulunabilir ve kendini kanıtlamış bir markanın motorudur. Arka fren de ABS olmaması sizi korkutmasın ben hep şunu derim evet ABS güzel bir sistem fakat ABS'ye güvenip motora bineceksen binme daha iyi.
  • pilotaFerrari kullanıcısına yanıt

    Cevap için sağolun hocam. D250 deki yan yatma sorunu devam ediyor mu acaba? 2022 ve önceki modelleri sol yada sağa yatıyormuş gidonu bırakınca, ayrıca 180kg

    ns 200 158kg


    pulsar ns200 alsam, motoru satmak istediğimde alıcı kolay çıkar mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hereiam -- 16 Ocak 2023; 13:10:58 >
  • hereiam kullanıcısına yanıt

    Devam ediyor mu bilmiyorum fakat gidonu zaten bırakmamanız gerekiyor. Pulsar NS200'ün de piyasası çok iyidir. Tabiri caizse peynir ekmek gibi gider. Ayrıca bu durumlarda önemli olan biraz da sizin beklentiniz. Ben piyasası yok denilen RX3 Evo'yu 2 günde sattım :)

  • Ben ilk motorsiklet olarak Pulsar rs200 aldım sıfır,çok memnunum 2 hafta oldu.
  • pilotaFerrari kullanıcısına yanıt

    teşekkür ederim hocam, normalde chopper hayalim var, kawasaki vulcan s gibi, ama fiyatı uygun olan motorlar çin motorları oluyor ben de çin motoru almak istemiyorum.


    sanırım pulsar ns200 en mantıklısı , bu motora alışıp tecrübe edindikten sonra japon motoruna geçebilirim

  • ccc123 C kullanıcısına yanıt

    hayırlı uğurlu olsun hocam, benim de aklımda pulsar ns200 var, kullanıcı kılavuzunu okudun mu?


    rodaj için ilk 1000km ve 2000km hız ve vites sınırı var, yani ilk 1000 km için 6.viteste bile 50 60 gibi bir sınır var, o sınırı aşmamak mı gerekiyor?

  • Ben geçen sene ilk motorum olarak CB250R almıştım, çok da memnun kaldım. Kesinlikle tavsiye ederim. Yeni kasa değil de 2019 modellere falan bakılabilir. Çok, çok güzel motordu.

  • hereiam kullanıcısına yanıt

    Sıfır derken 1500 km deydi aldığım kişi rodajını ve ilk bakımını yapmıştı,lastikleri anlas ile değiştirmiş,koruma takozu takmış hesapta olmayan bir sebepten ötürü satılığa koymuştu.

  • ccc123 C kullanıcısına yanıt

    sıfır sayılır dediğin gibi, az kullanılmış güzel makine bulunursa alınır

  • Aklı Selim A kullanıcısına yanıt

    sıfırı şuan 125bin bayi fiyatı, bayide belki olmayabilir o yüzden sahibinden.com da fiyat artırıyorlar

    2018 cb250r 3bin km, 124bin tl ye koymuş.


    ilk süreceğim için hindistan motoruna sıcak bakıyorum şuan, japon motorunu daha çok tecrübe edindikten sonra almak mantıklı geliyor şuan

  • hereiam kullanıcısına yanıt

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-cbr-250r-kullanilmadi-1072213804/detay


    Bu da şahane görünüyor,2023 sıfır cbr250 ilk kez görüyorum

  • ccc123 C kullanıcısına yanıt

    güzel duruyor ama supersport duruş şeklinden dolayı çok yorar, ben şimdilik naked motor düşünüyorum

  • ilk motor olarak duke 250 tercih etmistim ben. cfmoto nk250 ve pulsar ns200 diger seceneklerim arasindaydi (uc motoru ve mt-25 de kullandim denemek icin). ktmnin digerlerine gore avantajlari, ayni model/fiyat bandinda daha yuksek teknolojili ve tek silindirli olmasindan kaynakli daha yuksek kalkis torkuna sahip olmasiydi. ancak herhalde simdilerde hepsinde yeterli guvenlik donanimi vardir.

    yeni baslayacaginiz icin size guven veren, tabiri caizse 'acemi affeden' bir motor olarak duke'u onerebilirim, duydugunuz gibi parcalari diger markalara gore biraz daha pahalidir ancak abartilacak bir yani yok, pulsarin bir cok parcasi da uyar zaten (iki motor da bajaj'in fabrikalarinda uretiliyor). kesinlikle sifir alacagim diyorsaniz eger bajaj fiyat/performans olarak su siralar en iyi noktadadir, piyasasi da gayet yerindedir.

    son olarak, acemilikte motoru saga sola devirmek olagandir, kirdiginizda icinizin gitmeyecegi ve acemiliginizde sizi surekli tamirciye suruklemeyecek temiz bir ikinci el alip devirmekten de korkmadan keyfini cikarin :)




  • hereiam kullanıcısına yanıt

    Vulcan S benim de çok istediğim bir motordu fakat sağlık sebeplerinden dolayı RX3 Evo ile noktaladım şimdilik motor olayını. Evo'dan sonra F650 GS düşündüm hatta biriyle de anlaştım fakat kibirli herif sen BMW binecek kadar adam olamamışsın diyince noter yolundan geri döndüm. Pulsar 200NS sizin için çok mantıklı. Ha yarın dersiniz bu motora alıştım satmayayım bakımlarını yaparsanız 100-150 bin km çok rahat görebilirsiniz. İlanlardaki KM'lere fazla takılmayın zira çoğu 200 bin km yapmış fakat KM düşürülmüş makineler. Aslında 3-4 bin km yapmış ikinci el de düşünebilirsiniz. Hem rodajı bitmiş olur. Tabi sıfır alayım herşeyini bileyim derseniz saygı duyarım.

  • ampenidas A kullanıcısına yanıt

    eyvallah hocam teşekkürler cevap için, parçaları daha uygun fiyatlı ve servis ağının da yakınlarda ulaşılabilir olmasından dolayı ns200 aklımda.


    ikinci el uygun fiyat ve temiz bulunabilirse iyi olur ama şimdikiler 2.eli sıfır fiyata yakın ilana koyduklarından sıfır da alabilirim bakıyım, (kararı verdim sayılır, yıl içerisinde alabilirm)

  • pilotaFerrari kullanıcısına yanıt

    Allah şifa versin hocam,


    cevap için teşekkürler, aynen ns200 çok mantıklı

  • Çok kişi cevaplamış zaten fakat 3 yıldır pulsar kullanan birisi olarak ben de yazmak istedim. Saydığın modellerde evet en kolay ve bir tık daha uygun olanı bajajdır yedek parça konusunda (tabi yeri geliyor bazı parçaları japondan pahalı olabiliyor bilgin olsun). Satarken piyasası hızlı olsun dersen direkt bajaj pulsar derim. Kawasaki ve ktm bir kaç tık yavaş kalabilir satış konusunda (tabi hiç belli olmaz alıcısı şansına denk geldi mi aynı gün bile gidebilir, istisnai durumlar bunlar). Ben rs kullanıyorum. İlk motosikletim sayılır. Benimkisi 2018 model olduğu için arka abs'si var gibi gözüküyor fakat aktif değil. 2020'sinden sonrasında arka da çalışıyor. Büyük ihtimalle 2020 ve sonrası NS içinde böyledir. Ama emin ol arka abs'yi pek aramıyorsun. Hatta ben iyi ki abs yok diyorum arkada. ABS'li ön bybre fren işini bolca görüyor :) Fren konusunda pulsar iyi. Gidiş yakıt konusunda asla üzmez. En iyi fiyat/performans motosikletidir. Motorunu zaten kesinleştirmişsin bende bir kaç şey ekliyim dedim ama EN ÖNEMLİSİNİ söylüyorum! EKİPMAN!!! Ben geçen seneye kadar sadece kask ile binen birisiydim. Çevremdeki sevdiğim bir abimin baskısı sayesinde korumalı mont aldım ve keşke onu biraz daha dinleyip botunu, pantolonunu veya dizlik falanda alsaymışım. Geçirdiğim kaza sonrası tüm bunların önemini anladım ve şu an ful ekipman biniyorum. İş işten geçtikten sonra değil şimdiden ekipman bak. Benim gibi bazılarını 2. el al eski al yeni al sıfır al bir şekil tamamla. Hayırlısıyla almak nasip olur inşallah. Tekerin düz bassın.





  • mertoz80 M kullanıcısına yanıt

    cevap verdiğin ve tecrübeni aktardığın için teşekkürler, geçmiş olsun bu arada :) umarım tamamen atlatmışsındır, evet ekipmana ben de çok önem veriyorum, küçük şehirlerde çoğu kişi ekipmansız motor kullanıyor (tahminimce motorları pek güzel olmadığı için ekipmana önem vermiyorlar diye düşünüyorum, yanlış tabi, bisiklet bile olsa ekipman gerek aslında)

    ns200 şuan 73bin, 75 diyelim, ekipmana da en azından 10-15bin ayırmak gerek, kask mont dizlik eldiven vs,

  • Aslında önerilen, motorun trafikteki yerini öğrenmek amaçlı, vites karmaşasına girmeden sukuter ile başlamak. Kolay kullanımı olması ve sadece trafiğe odaklanacak olman yeni başlarken çok önemli.


    Ben 50cc de olsa sukuter kullanımı sonrası vitesli motora geçtim. Motor ehliyetim yokken B sınıfı ehliyetim ile 50cc sukuter kullanarak başladım. Daha sonra 50cc yetmediği ve yetmeyeceği için, daha büyük bir motor almak amacıyla ehliyet kursuna yazıldım. Aslında amacım 250cc bir sukuter almaktı. Hatta gözüm Forza 250'den başkasını görmüyordu. Ancak sürücü kursunda mt07 kullanınca vitesli motor almak istediğime karar verdim ve sadece direksiyon kursundaki yetersiz eğitim ile Dominar 400 alarak vitesli ve ilk büyük motoruma sahip oldum. Şimdilik 2000km civarında kullandım ve gerek dengesi olsun, gerek performansı olsun beni çok memnun ediyor. Artçılı uzun yol düşündüğüm için 400cc olanı tercih ettim. Eğer tek kullanacak olsam kesinlikle 250cc olanını alırdım. Hem fiyat, hem vergi, hem de yakıt olarak daha avantajlı. Benim hızla çok işim yok, o yüzden yüksek ccyi sadece torku için tercih ettim. 2 kişiyi uzun yolda rahatça kaldırabilsin diye.


    Daha yüksek bütçem olsa ben de herkes gibi bir japona sahip olmak isterdim ama eldeki imkanlarla alabileceğim bu oldu. Bu motorun kredisini bitirene kadar kullanıp, hem de iyice alışıp, tecrübe kazanıp vstrom dl650 veya türevi rahat bir yol motoru hayalim var.


    Sormak istediklerin varsa elimden geldiğince cevaplarım.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.