|
Öncelikle merhabalar. Turknet’in TT FTTH altyapıda içerik üreticilerine 1Gbps tanımlamaları zaten mevcuttu. Bunu hepimiz gördük izledik. Kendileri her ne kadar bunu kabul etmeseler de test adı altında şu şekilde https://www.youtube.com/watch?v=U3z0u8HfYXI&t=64s kullanım mevcuttu. Fakat son zamanlarda bireysel kullanıcılara da 200Mbps ve 1Gbps gibi tanımlamalar yapıldığı görülüyor. Bu tanımlamaları bireysel olarak talep ettiğimizde halen 100Mbps üzeri tanımlama olmadığını TT ile anlaşmasının bu yönde olduğunu kimsenin 100Mbps üzeri kullanmadığını iddia ediyorlar. Gerek Facebook gruplarında gerek Telegram gruplarında 100Mbps üzeri hızların kullanıldığını görüyoruz. Nasıl tanımlatıldığı sorusunu yönelttiğimde kimi hizmetini iptal etmek istediğini ilettiğinde hızını iki katına çıkartmayı teklif ettiklerini iletiyor. Kimi ilk kurulum anında 1Gbps olarak bağlantı sağlandı diyor. Yine örnek bir video. TurkNet'in TT Fiber Altyapısı Üzerinden 100Mbps Üzeri Hız Tanımlamaları. https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/162326317@TurkNetDestek Bu nasıl bir anlaşma ki 100Mbps olarak toptan anlaşıp arasından seçtiğiniz insanlara 200Mbps-1Gbps hizmet tanımlaması yapıyorsunuz. TürkNet Forum üzerinde konu açmaya kalktığımda sesimi çıkartmaya çalıştığımda konularım onaylanmıyor siliniyor. Not: 100Mbps üzeri hız istiyorsan TT geç diyecek olan fanatik TurkNet'li arkadaşlarım zaten TT 1Gbps aboneliğim mevcut. TurkNet 2. aboneliğim. Çifte standart uygulamasına karşı çıkıyorum. TurkNet hizmetimi bende sonlandırmayı düşünüyorum. 17.10.2025 Tarihli Güncelleme ; An itibari ile benimde Turknet hizmetin 200/30 şeklinde tanımlandı. Taraflarında halen 100Mbps olduğu söylense de hizmet şu şekilde: Kesinlikle OIM üzerinden iletişime geçmedim. Tamamıyla bütün yazışmalar BTK üzerinden. Durumun tamamen takibi BTK tarafından olsun. BTK şikayetimde ki yazışmaların tamamı gün gün konu içerisinde yorumlarda mevcut. İtirazlarıma devam ediyorum. En azından bu hizmet herkese eşit tanımlanmalı.! Hatta herkese içerik üreticilerine sundukları 1Gbps hizmet tanımlanmalı.! Kimse özel değil!. Güncelleme BTK Örnek Şikayet Metni Sayın Yetkili, TurkNet, Türk Telekom FTTH fiber altyapısı üzerinden resmi olarak yalnızca 100 Mbps hız sunduğunu belirtmektedir. Ancak, sosyal medya platformları ve forumlarda (https://tpc.net.tr/forum/konu/turknetin-tt-fiber-altyapisi-uzerinden-100mbps-uzeri-hiz-tanimlamasi-iddialari.847/ https://forum.donanimhaber.com/turknet-in-tt-fiber-altyapisi-uzerinden-100mbps-uzeri-hiz-tanimlamalari--162304562) yer alan kullanıcı paylaşımlarına göre, bazı bireysel kullanıcılara ve içerik üreticilerine 200 Mbps ve 1 Gbps hız tanımlamaları yapılmaktadır. Ayrıca, hizmet iptali talep eden bazı kullanıcılara hız artışı teklif edildiği iddia edilmektedir. TurkNet’in müşteri hizmetleri ve altyapı sorgu sisteminde ise FTTH altyapısında maksimum 100 Mbps hız sunulduğu belirtilerek aboneler yanıltılmaktadır. Şirketin kendi web sitesinde 1000 Mbps’ye varan hızlar sunduğu iddia edilmesine rağmen, bu hizmetin yalnızca seçili kullanıcılara ve sadece kendi altyapısında sağlandığı görülmektedir. Bu durum, eşit hizmet ilkesine aykırı bir çifte standart oluşturmakta, tüketici haklarını ihlal etmekte ve yanıltıcı bilgilendirme yoluyla aboneleri mağdur etmektedir. 100 Mbps hız, modern internet ihtiyaçları (4K/8K yayınlar, evden çalışma, bulut servisleri) için yetersiz kalmaktadır ve FTTH altyapısının potansiyeli tüm abonelere sunulmalıdır. Ben de TurkNet abonesiyim (Abone No: ---------) ve altyapımın FTTH olduğu halde 100 Mbps üzeri hız alamamaktayım. Müşteri hizmetleri, bu hızların sağlanamayacağını belirtmiştir. Yukarıda belirtilen nedenlerle, TurkNet’in Türk Telekom ile olan altyapı anlaşmalarının, hizmet tanımlama politikalarının ve abone bilgilendirme süreçlerinin incelenmesini, çifte standart uygulamasının araştırılmasını ve tüketici hakları kapsamında gerekli yaptırımların uygulanmasını talep ediyorum. Gereğinin yapılmasını saygılarımla arz ederim. Güncelleme Reklam Kurulu Örnek Şikayet Metni Sayın Yetkili, TurkNet İnternet Servis Sağlayıcısı’nın yanıltıcı reklam ve bilgilendirme uygulamalarıyla ilgili şikayetimi tarafınıza iletmek istiyorum. TurkNet, resmi web sitesinde (turk.net) 1000 Mbps’ye varan hızlar sunduğunu iddia etmektedir. Ancak, Türk Telekom FTTH altyapısı üzerinden hizmet alan aboneler için müşteri hizmetleri ve altyapı sorgu sisteminde yalnızca 100 Mbps hız sunulabileceği belirtilmektedir. Sosyal medya platformları ve forumlarda (örneğin, https://tpc.net.tr/forum/konu/turknetin-tt-fiber-altyapisi-uzerinden-100mbps-uzeri-hiz-tanimlamasi-iddialari.847/ https://forum.donanimhaber.com/turknet-in-tt-fiber-altyapisi-uzerinden-100mbps-uzeri-hiz-tanimlamalari--162304562) yer alan kullanıcı paylaşımlarına göre, bazı bireysel kullanıcılara ve içerik üreticilerine 200 Mbps veya 1 Gbps hız tanımlanmakta, ancak bu hizmet genel abonelere sunulmamaktadır. Bu durum, şirketin reklamlarının yanıltıcı olduğunu ve tüketicileri yanlış yönlendirdiğini göstermektedir. Bu durum, reklamla sunulan hizmetin uyuşmaması nedeniyle mağduriyete yol açmaktadır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 61. maddesi uyarınca yanıltıcı reklamların yasak olduğunu dikkatinize sunar, TurkNet’in reklamlarının ve bilgilendirme süreçlerinin incelenmesini, tüketicileri yanıltıcı uygulamalara son verilmesini ve gerekli yaptırımların uygulanmasını talep ederim. Şikayetime ilişkin ekler (web sitesi ekran görüntüleri, forum linki, hız testi sonuçları) ektedir. Gereğinin yapılmasını saygılarımla arz ederim. ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sametcolakoglu -- 17 Ekim 2025; 23:47:26 > |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler





kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
Hızlı






