Arkadaşlar ne yalan söyleyim, daha önceleri 0.8/0.9/1.0 motor arabalarla millet dalga geçerken, ben bu motorsiklet motorlarından neden 4 kapılı butik/küçük bir araba üretilmiyor diye düşünüyordum meğersem bajaj qute diye bir araç varmış. Tabi çok daha önce öğrendim ama konuyu yeni açtım işte. Bajaj Qute'yi bilenler bilir, motorsiklet motoruna sahip 4 kapılı, 4 koltuklu bir araç. Ruhsatta motorsiklet geçtiği için düşük ötv,düşük mtv ile karşılaşıyorsunuz. Ayrıca 3 lt benzin tüketiyormuş 100 km'de. Düşük yakıt tüketimi de var. Artıları: *Tek kalemde düşük hızlada olsa istediğin yere gitme özgürlüğü (yakıt azaldıkça benzinlikten 30 saniyede depoyu doldur devam et.) elektrikli ufak araçlarda bunu yapmak zor, menzil sıkıntıları var. hemde elektrikli en ucuz araç qute'den çok daha pahalı.. *Tek silindirli 216 cc motor olduğu için bakım maliyeti çok düşük, binbir türlü sensör,soket ıvır zıvır olmadığı için arıza ihtimalide düşük diyebiliriz. *vergiler konusunda avantajlı + hgs geçişlerinde motor sayılıyor. *özellikle köy/kırsal alanlarda çok avantajlı. Bu tarz bir araç üretmek Türkiye'de neden zor olsun ki? bir motorsiklet motoru koyup geçiyorsun. Bizde girişimcilik sorunu mu var acaba? |
Türkiye'de Bajaj Qute Tarzı Araç Neden Üretilmez?





-
-
Aslında o kadar kolay olmuyor o işler.
Üretmek kolay fakat ucuza üretip pazarlayabilmek mesele. Kaç yıldır piyasada olan bajaj qute ne kadar sattı? Birkaç yüz ya vardır ya yoktur.
Bajaj Hindistan'da üretilmesine rağmen Türkiye'de 60-70 bin liraya satılıyor. Türkiye'de üretilse daha da artacağını düşünüyorum fiyatın. Çünkü hindistanta işçilik bedava sayılabilecek düzeyde düşük. Günlük 160 rupi yani 19 TL.
Türkiye'de sanayisi gelişmiş bir yer istenildiği taktirde her şey üretilir biz 60 yıl önce devrim arabasını üretmiş toplumuz fakat günümüzde ucuza üretip satabilmek rekabet edebilmek en önemlisi.
Ayrıca 70 bin liraya bajaj qute çok mantıksız bir araç, bunun yerine 60-70 bin liraya temiz Palio alınır binilir. En azından uzun yola çıkarken kafan rahat olur, trafikte kazada ezilir miyim korkusu yaşatmaz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Şuan bajaj'ın fiyatı gerçekten yüksek.
Benim yaptığım hesaba göre fiyatı dünyadaki diğer ülkelerden daha yüksek.
Distribütörü yüksek kar oranı ile çalışıyor gibi geliyor. Başka bir açıklama bulamadım.
ÖTV,KDV hepsini hesapladım, yok yine yüksek çıkıyor rakam.
Şuanda bu araç maximum 30 bin tl civarlarında olsaydı alınırdı.
-
Küçük bir hesap yaptım, bu araç hindistanda 260 bin rupi yani 31 bin TL.
İlave gümrük vergisi %30: 31000*1.30=40300 TL.
ÖTV %8: 40300*1.08=43524 TL.
KDV 18: 43524*1.18= 51318 TL.
Daha bunun bunun lojistiği, bayi kârı falan derken 67 bin lira çıkıyor ve normal bence.
Nasıl hesap yaptınız bilmiyorum ama 30 bin liraya satılması imkansız.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Biz 3. dünya ülkesi miyiz,
Türkiye Hindistan olamaz, biz Avrupa pazarında çok iyi bir konumdayız, otomotivde Avrupa kıtasında 6. büyük pazarız, belirli prosedürler belirli pazar koşulları var.
Burada asgari düzeyde yönetmeliklerde yer alan koşulları sağlamayan modeller üretilmez, satış yapamaz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
O yüzden mu trafikte bol miktarda R12,ler Tofaslar dolasiyor. 25bin TLye ölüsü peynir ekmek gibi satılıyor. Demekki ihtiyaç var. Belirli kesim hariç insanların alım gücü düşük, yüksek oranda işsiz var, asgari ücretle kayit dışı ve kayıtlı çalışan sayısı çok yüksek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
madem Türksün göster ürksün.
1 milyona togg satmak varken kim 100 binlik araç satmaya çalışır?
-
Smart tarzı küçük motorlu araç üretse Türkiye uygun fiyatlı ama smart a yakın kalite de çokta güzel olur ülkemiz için ben şahsen isterdim türk malı minik tarz bir araç
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir yatırımcının böyle bir yatırıma girmesi için ya kazanacağına neredeyse emin olması ya da teşvik alması (bunun nakit olması şart değil, kamu ihtiyacını karşılamak için bu araçlardan alacağız denmesi de teşvik mesela) lazım.
Yatırımcının 100 lirası var, faiz, doviz, arsa gibi düşük riskli yatırımlar varken, üstüne daha araç piyasaya çıkmadan “bunu alacağıma çin malı alırım” diyen bir kitle ile karşılaşacakken neden girsin bu işe?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bajaj'a gelene kadar ülkemizde neler üretilmiyor ki... Bu gerçeği herkes biliyor. İşte biz x bir ürün ortaya koyacağız ancak bazı parçaları Bosch'tan temin edeceğiz diyor. Kendimiz yapmaya kalksak "sözde" 10 yıl kaybederiz diyor. Bu söylem hiç değişmiyor. Kendi ürünümüz olduktan sonra ilk etapta "sözde" 10 yıl geriden gelmek de bir ilerlemedir. Zamanında fırsat verilse bu ülke o on yılı çerez gibi yer, ileriye de götürdü.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoyWalsh -- 12 Ekim 2021; 18:17:18 > -
Ben dolar bazında hesapladım.
3447 dolar yapıyor hindistandaki satış fiyatı. Hindistandan buraya getiren distribütör daha düşük fiyattan ithal ediyor, onu da hesap etmek lazım.
TL çevirelim bir de öyle hesap edelim.
3447 dolar 8,5 TL üzerinden: 29.000 TL
29.000 TL x %8 ÖTV: 31.320 TL
31.320 TL x %18 KDV: 36.957 TL
36 bin TL eden araç şuan hususi kullanım şeklinde olanı kuralkan tarafından 71 bin TL'ye satılıyor. Aradaki fark çok yüksek. %20 kar ile bile satsa fiyat 42 bin TL yapıyor. 71 bin TL neresi, bu rakamlar neresi..
-
Yalnız bu otomobil değil motosiklet olarak satılıyor, zaten özünde de araç 4 tekerlekli üstü kapalı motosiklet. Sizin bahsettiğiniz kriterler otomobil statüsündeki araçlar için geçerlidir.
-
%30 gümrük vergisi var biliyorum
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yuki Hector bişey var, hatta Youtubeda meraklilari tarafından epey paylaşım yapılmış.
O araç dahi 67binTL iken Citroen Ami 100bin TL civarında olur diye tahmin ediyorum.
60bin TL olsa alır koyardım, çok kısa mesafe sağa sola gitmek için.
https://www.yukimotor.com.tr/product-details/bm1500-hector-elektrikli/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 13 Ekim 2021; 11:36:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
haberler.com
Motosiklete ek gümrük vergisi indirimihttps://www.haberler.com/motosiklete-ek-gumruk-vergisi-indirimi-13857249-haberi/Böyle bir haber buldum. %20 olarak gözüküyor.
%20 vergi ekleyelim nihai fiyata: 43.200 TL ediyor.
Firma %25 karla satsa: 53.750 TL yapıyor.
%25 kar çok mu bu sektörde bilmiyorum. Bilenler aydınlatsin.
-
Valla hocam hepsini toplayıp değerlendirince bence en iyisi bajaj qute gibi geldi.
Bildiğin ömürlük araç normal şartlarda. Bunun ne bakım masrafı olacak ki, ıvır zıvır sensörde yok arıza yapabilecek.
Bu tip araçlardaki vergileri daha düşük tutmalılar normalde, çünkü araç ithal edince kaybedilen döviz ile bu tip motosikletlerden kaybedilen döviz aynı değil ki, hemde halk ucuza ulaşım aracı sağlamış olacak.
KDV %8
ÖTV'de bence hiç olmamalı.
-
Bizim millet hava atamayacağı b.ku bile sı.maz. Bajaj tarzı araca binmez kimse o yüzden üretilmiyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
araba üretmek basit iş. üretmedigin arabadan yüzde 200 vergi almak zor olanı ve bunu başarıyoruz. (dünyada 22 ülke kendi araba markasını, 40a yakın ülke de başka markalari üretiyor, arabadan en çok vergi alan biziz)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Girişim var.
https://forum.donanimhaber.com/yeni-yerli-mini-otomobil-girisimi-yeni-resimler--149810723
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Reis RTE size TOGG yapacak lüks elektrikli SUV heryeri deri kamera elektronik fiyatı 800 bin TL altı olmaz ona binin az çalışın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Aslında o kadar kolay olmuyor o işler.
Üretmek kolay fakat ucuza üretip pazarlayabilmek mesele. Kaç yıldır piyasada olan bajaj qute ne kadar sattı? Birkaç yüz ya vardır ya yoktur. Bajaj Hindistan'da üretilmesine rağmen Türkiye'de 60-70 bin liraya satılıyor. Türkiye'de üretilse daha da artacağını düşünüyorum fiyatın. Çünkü hindistanta işçilik bedava sayılabilecek düzeyde düşük. Günlük 160 rupi yani 19 TL. Türkiye'de sanayisi gelişmiş bir yer istenildiği taktirde her şey üretilir biz 60 yıl önce devrim arabasını üretmiş toplumuz fakat günümüzde ucuza üretip satabilmek rekabet edebilmek en önemlisi. Ayrıca 70 bin liraya bajaj qute çok mantıksız bir araç, bunun yerine 60-70 bin liraya temiz Palio alınır binilir. En azından uzun yola çıkarken kafan rahat olur, trafikte kazada ezilir miyim korkusu yaşatmaz. |
O yüzden mu trafikte bol miktarda R12,ler Tofaslar dolasiyor. 25bin TLye ölüsü peynir ekmek gibi satılıyor. Demekki ihtiyaç var. Belirli kesim hariç insanların alım gücü düşük, yüksek oranda işsiz var, asgari ücretle kayit dışı ve kayıtlı çalışan sayısı çok yüksek. |
madem Türksün göster ürksün. 1 milyona togg satmak varken kim 100 binlik araç satmaya çalışır? |
Benzer içerikler
- araba on cam güneşlik tavsiye
- araba neden yağ eksiltir
- motor üflemesini kesen katkı
- en sorunsuz benzinli arabalar
- megane 4 en dolu paketi hangisi
- yaşa göre trafik sigortası fiyatları
- xiaomi su7 sahibinden
- xiaomi su7
- byd yeni model
- nissan murano
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X