Yarbay
05 Ekim 2009
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 193 (Bu ay: 3)
Gönderileri

Nokian, yeni dört mevsim lastiği "Seasonproof" için şöyle diyor;

Beş yıllık geliştirmeden sonra, tamamen yeni bir ürün sunuyoruz… bir kış lastiği alıp dört mevsim lastiği haline getirmedik, ancak biz sıfırdan başladık, tamamen yeni ve özellikle yaz performansına odaklanan bir lastikle. "Dört mevsimin ötesinde gönül rahatlığı". Ancak temel fikir, "birinci sınıf yaz performansı ve zahmetsiz sürüş hissi ile karlı ve çamurlu kış günleri için güvenilir ve emniyetli bir dört mevsim lastiği"

https://www.nokiantyres.com.tr/dort-mevsim-lastikleri/nokian-seasonproof/

https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/02/f1/84/02f18442385973a8d5913b7e4c184b13.jpg&t=0&width=480&text=1
https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/ab/c7/be/abc7bea494e8148156440aaf199ec2cf.jpeg&t=0&width=480&text=1
https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/56/e9/a7/56e9a74949b43eb881ca4c8b198c6d78.jpeg&t=0&width=480&text=1

Yeni Sandero'nun tanıtımı sırasında sızdırılan bir belgeyle Dacia Duster'ın 2021 yılında (6. aydan itibaren) yeniden EDC şanzımanla (1.3 TCE 7-EDC) makyajla birlikte sunulacağı, 2024 yılında ise 3. nesline kavuşacağı ortaya çıktı 

Duster'da otomatik vites bekleyenlere şimdiden hayırlı olsun...

https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/b9/a1/f6/b9a1f6f884aeb85a2c5067d80ad9d25a.jpg&t=0&width=480&text=1
https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/f2/df/b3/f2dfb3bd921b99e7a35b6d448ab2e6e1.jpeg&t=0&width=480&text=1
https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/db/13/f1/db13f12305e753ba4b0b7d63aae6b03c.jpeg&t=0&width=480&text=1
https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/b4/d9/d2/b4d9d23925ece66649f9ba4f8fe96fcb.jpeg&t=0&width=480&text=1

Ortak platforma sahip A segmentinde yer alan kuzenler Kia Picanto ve Hyundai i10, 2020 yılının 11 ayında toplam 2400 adetlik satışa ulaştı.

Satışlarının %90dan fazlasını otomatik şanzımanlı versiyonlardan oluşan bu segmentte i10da manuel ve AMT (Robotize) şanzıman seçenekleri sunulurken, Picanto'da ilk 7 ay tam otomatik, 8. aydan itibaren ise AMT (robotize) şanzıman sunuluyor.

Kuzenlerin rekabetinde yıllardır bayrağı i10a bırakan Picanto, 11aylık satış performansında i10u geride bıraktı.


Hyundai i10'da 1.0 ve 1.2 motor seçenekleri ve 3 donanım paketi sunulurken 6 hava yastığı sadece Elite paketle alınabiliyor.


Kia Picanto'da 1.0 motor ile Live ve Cool donanım paketleri sunulurken, her iki pakette de 6 hava yastığı standart sunuluyor. Ancak, hiçbir bayide test aracı bulunmayan Picanto, buna rağmen A segmentinde gizliden bir yükseliş içerisinde...

https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/ec/ac/92/ecac926411e60a79fc1188cb353b8ef4.jpeg&t=0&width=480&text=1

Landirenzo S.P.A. Dünya çapında şimdilik 30 farklı markaya fabrikasyon kit ve parça tedariği sağlamaktadır.

Bünyesinde özel bir departman oluşturarak araca özel yazılım ve kit üretimi yapmaktadır.

Detaylı Bilgi için;

https://landirenzo.com/tr/otomobil-ureticileri-sistemleri-landirenzo

Ülkemizde ortak platforma sahip A segmentinde yer alan kuzenler Kia Picanto ve Hyundai i10, 2020 yılı ilk 9 ayda toplam 1670 adetlik satışa ulaştı.

Satışlarının %90dan fazlasını otomatik şanzımanlı versiyonlardan oluşan bu segmentte i10da manuel ve AMT (Robotize) şanzıman seçenekleri sunulurken, Picanto ise ilk 7 ay tam otomatik, 8. aydan itibaren ise AMT (robotize) şanzımanla satışa sunuluyor.

Kuzenlerin rekabetinde yıllardır bayrağı i10a bırakan Picanto, ilk 9 aylık satış performansında i10u geride bıraktı.


Hyundai i10'da 1.0 ve 1.2 motor seçenekleri ve 3 donanım paketi sunulurken 6 hava yastığı sadece Elite paketle alınabiliyor.


Kia Picanto'da 1.0 motor ile Live ve Cool donanım paketleri sunulurken, her iki pakette de 6 hava yastığı standart sunuluyor. Ancak, hiçbir bayide test aracı bulunmayan Picanto, buna rağmen A segmentinde gizliden bir yükseliş içerisinde...


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/54/b6/65/54b665ad896ae916b10c00a3fc812467.jpeg&t=0&width=480&text=1
Picanto'da 2020 yılı Ağustos ayı itibariyle kuzeni yeni i10'daki gibi AMT (Yarı Otomatik) şanzıman sunulmaya başlandı.

Bunları ayırt etmek için, vites topuzuna bakmamız yeterli.

Tam Otomatik şanzımanda, zikzak yollu, mandalsız tip,
P-R-N-D-3-2-1 sembolleri



Yarı Otomatik şanzımanda ise, düz yollu, mandallı tip,
R-N-D, +,- sembolleri bulunmaktadır.

Kuzeni i10'da olduğu gibi 2020 model yılı olarak Picanto da AMT şanzıman (Otomatiklestirilmis Manuel 5 ileri) seçeneğiyle 8bin TL kampanya indirimiyle 134.900 TL'den başlayan fiyatlarla 1 Ağustos itibariyle satışa sunuldu.

https://www.kia.com/tr/modeller/yenipicanto.html


3. Nesil Kia Picanto testini sunuyorum
Keyifli seyirler...
3. Nesil Picanto'yu ne kadar iyi tanıyoruz?
3.nesil Picanto, ülkemizde 2017 yılı Mart ayında, başlangıçta sadece 1.25 motor, otomatik vites ve Comfort donanım seçeneğiyle satışa sunuldu. Bu versiyon günümüze değin ülkemizde satışa sunulan en güçlü ve donanımlı Picanto versiyonu oldu. 2018 model yılından itibaren Comfort donanım kaldırılarak, aşağıda yer aldığı şekliyle motor ve donanım seçenekleri ile bugünlere kadar geldi. Tork Konvertorlu Tam Otomatik şanzıman sunulan son sürümleri olan bu Picantolar 8. aydan itibaren tıpkı kuzeni i10 gibi AMT şanzıman ile satilmaya devam edecek.
2018- 1.0 A/T Live
2018- 1.25 A/T Cool
2019- 1.0 A/T Live
2020- 1.0 A/T Live
2020- 1.0 A/T Cool

Picanto'nun, kendini Avrupada ispat etmiş olan akrabası i10 ile haklı bir rekabete girebilmesi için 3. nesil Picanto'da KIA mühendisleri ciddi bir çalışma yaparak bazı geliştirmeler yaptılar.
Bu geliştirmelerin bazılarını sıralayacak olursak;
1) %22 olan AHSS (Geliştirilmiş Yüksek Mukavemetli Çelik) kullanımı, 3. nesil Picanto'da %44e çıkarılarak, hem gövdenin yeni nesil çelik kullanımıyla hafiflemesi sağlandı, hem de daha rijit bir gövde yapısı elde edildi.
2) Torsiyon çubuklu arka aksta iyileştirme yapılarak, daha yumuşak bir sürüş hissi hedeflendi.
3) Direksiyon turu 14.3:1'e düşürülerek, geri bildirimi yüksek ve hassas,2,8 tur çaplı bir manevra kabiliyeti sağlandı.
4) Ön konsol, kabin tabanı, A ve B sütunlarının alt bölgelerine yalıtım malzemeleri ve sönümleyici köpükler koyularak yalıtım ile ilgili sorunlar minimize edildi. Bu çalışmalar sayesinde rolanti gürültüsünde 38 db gibi iddialı bir veri elde edildi.
5) Arka koltukların sırtlık eğimi 27 dereceye çıkartılarak ,arka yaşam alanı konforu artırıldı.

Hyundai modellerinden de tanıdığımız 1.25 lt hacimli 84ps güç ve 122Nm tork üreten motorla ilgili de bir dizi iyileştirmeler yapıldı. Motorun CVVT sisteminin valf zamanlaması optimize edildi, sürtünme azaltıldı ve Hyundai i10da sağ çamurluk yönüne ve motor içine bırakılan emiş sistemi, yeni bir soğutma sistemi ile kapatma valfli tasarımla ön panjura alındı. Böylece soğuk hava emiş performansı artırıldı.


Test Aracımızı Tanıyalım
Ülkemizdeki en donanımlı ve güçlü Picanto'lardan biri olan test aracımız Pop Turuncu renginde ve 2017 model. Aynı karede beyaz renk Picanto ise 2020 model ve Live donanım. Aralarında göze hitap eden farklar olduğu kesin. Ayrica test aracımız da 4 disk fren mevcutken, 2020 Picanto'da arka aksta kampanaya yer verilmiş.



Test aracımızın öne çıkan donanımlarını kısaca sıralarsak; krom çerçeveli projeksiyon tip sis farları, krom görünümlü dış ve iç kapı kolları, far sensörü, 6 airbag, hıza duyarlı otomatik kilitlenen kapılar, çift açılı sürücü dikiz aynası, 15'' alaşım jantlar, piano black ön tampon koruması,stepne...



Performans ve Tüketim
Picanto, 1.25 motoru, tam otomatik şanzımanı, 1028 kg net ağırlığıyla şehiriçinde yeterince kıvrak, pratik bir araç. Tam otomatik şanzımanın 4 ileri olması size günlük kullanımlarda son derece stabil bir sürüş hissiyatı yaşatıyor. Seçim yapmayı gerektirecek çok oran ve dişli (5-6- veya 7 ) olmadığından, herşey 4 oran arasında en optimize şekilde gerçekleşiyor. En dik rampalarda dahi tam otomatik şanzıman ve yokuş kalkış desteği birleşimi, adeta milim kaydırmadan kalkış yapmanıza olanak sağlıyor.
Covid19 sürecinin normalleşmedeki ilk günü olan 1 Haziranda, İstanbul trafiği her zamankinden çok daha yoğundu. Bu trafikte Picanto ile sayısız dur kalklar yaparak ortalama tüketim 7.4 lt'ye kadar çıktı. Ama trafiğin açılmasıyla birlikte bu değeri 4.6 lt'ye kadar düşürebildim.




Kullanışlılık
Picanto'nun iç mekanındaki bazı detaylar, sizi A segmenti bir şehir otomobilinden çok, üst sınıf bir otomobildeymişsiniz hissine kapılmanıza neden olabiliyor. Örneğin ağebeylerinden alınmış deri kaplı direksiyon simidi, A segmentinde bir ilk olan ileri-geri hareket ettirilebilen saklama gözlü kolçak, piano black kaplamalar ve krom detaylar, twiterlı 6 hoparlör, far sensörü, otomatik camlar,elektrikli dikiz aynaları,hareket halinde kilitlenen kapılar vs...







Picanto'nun segmentinin üzerindeki detayları bunlarla da sınırlı kalmıyor. Örneğin birçok B ve C segmentinde dahi olmayan çift açılı (kör nokta) sürücü dikiz aynası da Picanto'da kendine yer edinmiş.


Ayrıca birçok B ve C segment otomobillerde yer almayıp da yerini lastik tamir kitine bırakan Acil Durum Lastiği de Picanto'nun 255 lt (Segmentinin en büyüğü) bagaj hacminde kendine yer bulmuş.




Picanto, tüm bunları küçük gövdesinde barındırırken arka koltuk yolcuları için de boyutuna göre oldukça ferah ve konforlu bir yaşam alanı ayırmayı başarmış.


Picanto'nun detaylı test videosuyla , bu minik şehirliyi daha da iyi tanıyacağız. Şimdilik bu kadar. Görüşmek üzere...
Hakkında
Konum: İstanbul
Forum İmzası:
Lastiğin dört mevsimse, sana her yol açık
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 8 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 5.855
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 6.128
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 231.050 (Bu ay: 3.860)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4.896 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.