Şimdi Ara

Türk Malı turbo , Garrett turbodan daha kaliteli çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
2
Favori
5.712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende kia rio var , bunda era 1.5 dizel motoru var. Fabrika bunlara garett gt1544v model turbo takmış. Bu turbo hangi markada olursa olsun sorun çıkarttı. 35.000 km önce gittim sıfır garett turbo aldım. Adamlar piyasaya sattığı malları garantiden fabrikaya geri dönüş olmasın diye 2. versiyonunu üretmiş. FAbrikanın taktığına göre basınç düşürülmüş alt devirler toplamıyor vs.

    GEçen gün turbo yine dağıldı. Bütün motor yağını egsozt katalizör hattına ve intercoolerin içine basmış. Gittim ucuz olsun diye yerli turbo araştırdım. Egts diye bir turbo buldum. 4de 1 fiyatına satılıyor. Tüm parçaları Türkiyede üretiliyormuş .Arabaya taktık araba eskisi gibi uçmaya başladı.
    Yerinde durmuyor umarım uzun süre kullanırım. Yakıt tüketimide garette göre 0.5 litre düştü.

    Gt1544v turbo kullanan araçlar Egts turboyu bir denesin derim.

    Ömür konusunda birşey diyemiyorum daha 1 haftadır kullanıyorum.İlerde mesajımı güncellerim duruma göre



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0145B01C9 -- 12 Ağustos 2020; 17:13:3 >



  • Turbo her devirde aktif çalışır Öyle basıncı açtım çalıştı falan durumu söz konusu değil verimli çalıştığı devirde tork patlaması yaşatır,
    westgate ayarı eski nesil arabalarda bile çok nadir yapılır yeni nesil araçlarda kurcalamaya kalkarsanız turboyu elinize alırsınız ayrıca forumda Ahmetin mehmetin söylediği baz alınacak bir kaynak değil
  • Yerli olarak bir de Supsan var. Aracımda BorgWarner turbo var.
  • Valla yedek parçada yerli üretimin gerçekten gözünü seveyim.Yerli üretim sayesinde 1200 lira olan vites halatını 120 tl ye aldım.2 yıldır kullanıyorum ve sorun yok şükür.
  • turbonun dağılmasının nedenleri
    yağ
    tozlu hava
    yüksek basınç
    yüksek devir

    garrett olsa ne yazar olmasa ne yazar senin aracın 55hp turbo 55hp verdirtiyor. Benim araç 55hp turbo 10hp... bozulma imkanı yok...

    alt devirde toplamamasının nedeni turboyu takan kişinin kazmalığı. turbo basınç valfini ayarlayamamışsa turbo laga girer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 10 Ağustos 2020; 17:40:53 >
  • Garret 1544v sorunlu bir turbo ve çok dayanıksız zaten Garret borgwarner gibi markaların dayanıklılık olarak bence gerisinde fakat 2 tip turbo ürettiklerini sanmıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 10 Ağustos 2020; 17:45:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    turbonun dağılmasının nedenleri
    yağ
    tozlu hava
    yüksek basınç
    yüksek devir

    garrett olsa ne yazar olmasa ne yazar senin aracın 55hp turbo 55hp verdirtiyor. Benim araç 55hp turbo 10hp... bozulma imkanı yok...

    alt devirde toplamamasının nedeni turboyu takan kişinin kazmalığı. turbo basınç valfini ayarlayamamışsa turbo laga girer.
    Basınç kontrol valfini ecu ayarlar 90 lardaki gibi bir ayar durumu yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Turbonun gireceği devir ayarlanıyor. Benim araçta ayarlattım.

    Örnek buyur mesela..

    https://vwturk.com/forum/mesajlar/turbo-revizyonu-ve-cekis-duesuekluegue.98410/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 10 Ağustos 2020; 18:1:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Yıldız pompa 1.9 TDI'larda ayar manuel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 10 Ağustos 2020; 18:12:23 >
  • Uyumlu ise Dönmez markasına da bakmak lazım. Kamyon grubunda satıyoruz çok şükür sıfır sorun. O Garrett turbo orijinal mi bakmak lazım. Piyasada binek araç olsun, kamyon olsun öyle "çakma" ürünler var ki yan yana koy farkı anlayamazsın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Turbonun gireceği devir ayarlanıyor. Benim araçta ayarlattım.

    Örnek buyur mesela..

    https://vwturk.com/forum/mesajlar/turbo-revizyonu-ve-cekis-duesuekluegue.98410/
    Turbo her devirde aktif çalışır Öyle basıncı açtım çalıştı falan durumu söz konusu değil verimli çalıştığı devirde tork patlaması yaşatır,
    westgate ayarı eski nesil arabalarda bile çok nadir yapılır yeni nesil araçlarda kurcalamaya kalkarsanız turboyu elinize alırsınız ayrıca forumda Ahmetin mehmetin söylediği baz alınacak bir kaynak değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Konuda bahsi geçen turbo bizim Citroen C5 te de var peki sana sorum şu piyasadaki neredeyse 20 farklı motorda kullanılan bu turbo neden hepsinde farklı devirde devreye giriyor. İkinciside neden sıfır turbo taktığında eski söktüğünde olmayan alt devirdeki isteksizlik oluyor. Konunun uzmanısın sanırım açıklaman bilgilendirmen iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Turbo her devirde aktif çalışır Öyle basıncı açtım çalıştı falan durumu söz konusu değil verimli çalıştığı devirde tork patlaması yaşatır,
    westgate ayarı eski nesil arabalarda bile çok nadir yapılır yeni nesil araçlarda kurcalamaya kalkarsanız turboyu elinize alırsınız ayrıca forumda Ahmetin mehmetin söylediği baz alınacak bir kaynak değil

    Alıntıları Göster
    Yav salliyor iste. Arabanin ecu su mal, haritasindaki basinc degerlerinden fazla basinc olunca limp mode girmeyecek sanki.
    Ayrica era nin turbosunda westgate yok, vgt tiptir. Vgt nin akuvatoru ile oynayip yuksek degirde basinc artiriyorlar oda limitler dahilinde degilse aninda limp mode giriyor. 1.5 crdi motorda yazilim olmadan Az bir oynama sansiniz var, zaten pamuk ipligine bagli turbo bu sekil kullanimda bir kac bin km sonra cat diye mil kiriyor.
    Hepsi denendi bunlarin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun. Ben de aynı arabayı kullanıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yav salliyor iste. Arabanin ecu su mal, haritasindaki basinc degerlerinden fazla basinc olunca limp mode girmeyecek sanki.
    Ayrica era nin turbosunda westgate yok, vgt tiptir. Vgt nin akuvatoru ile oynayip yuksek degirde basinc artiriyorlar oda limitler dahilinde degilse aninda limp mode giriyor. 1.5 crdi motorda yazilim olmadan Az bir oynama sansiniz var, zaten pamuk ipligine bagli turbo bu sekil kullanimda bir kac bin km sonra cat diye mil kiriyor.
    Hepsi denendi bunlarin...

    Alıntıları Göster
    Haklısın kabul ettiremiyorsun insanlar bilmese dahi biliyormuş gibi davranıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kaliteli olup olmadıgını en az 50k sonra anlarsın bi dene önce ömrü yoksa önemi kalmaz
  • hazır çok bilenler toplanmışken turbo revizyonu sağlıklımıdır yoksa 0 almak mantıklı olanmı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emekkk

    hazır çok bilenler toplanmışken turbo revizyonu sağlıklımıdır yoksa 0 almak mantıklı olanmı.
    Turbo tipine göre tamir takımının kalitesine göre ustasına göre değişir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu 1 hafta kullanmışsın daha, kendi ağzınla diyorsun. Nereden anladın daha kaliteli olduğunu?
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Ya söylediğine cevap ver verebiliyorsan yada üçüncü şahıslarla çekiştirme edebinle sus. Ben biliyorum diye birşey yazmadım başımdan geçeni yazdım. Senin ve o diğer ukala gibi herşeyi bilemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 10 Ağustos 2020; 23:18:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.