




İlandaki araç nasıl ?
Epeydir araç arayışındayım , chery, civic 182 lik, ateca derken sanırım Tucson alacağım , comfort donanım olması satarken üzermi önceliğim satarken üzmeyecek yerden yüksek araç arayşındayım bu fiyat bandına ? ne önerirsiniz
Bir sürü ilan favorimde ekli ve son dönemde dikkatimi çeken olay var 1785 yazdığı ilanı 1615e çekip ilandan kaldırıyor böyle bir sürü ilan denk geldi takip ettiğim araçlardan galericiler bunu niye yapıyor pazarlık yaparken 5-10 bintl iniyorlar genelde
1.5 - 1.7 BANDINA NE ALINIR SUV?
PPF Kaplı Araç Alma ?
Aracımı sattım ve yeni model arayışı içindeyim ancak gözüme kestirdiğim ilanlara bakıyorum artık geneli ppf kaplı diyor, ppf konusu güzel ancak eksper yaptırırken sıkıntı firmalar folyo yazıp geçiyor boya değişen var yok diye bir garanti veya iddada bulunmuyor haliyle buda içe sinen bir durum değil daha önce böyle alıp eksper yaptıran varmı veya söktürtmek istesek eksper öncesi sökme ücretini kim ödemeli tecrübe etmişlerden fikir bekliyorum
508 gt nasıl ?
2022 2023 508 gt kullanan varsa nasıl araçtır arıza çıkarmaya meyili kronik sorunu felan varmı
Seat ateca Nasıldır 2021 ve üzeri
Tucsonlar nasıl?
2021 makyajlı kasa 2023 arası modellere bakıyorum elite donanım almayı düşünüyorum dizel full diye geçen ancak pert kayıtlıları bile 1,500 bandında çoğuda zaten galericilerin elinde bi enayi bekler durumdalar ancak bu aracın temizinin ederi nedir ?
Güvenli ödeme ile araç satışı vekalet durumu
Ben aracımı satıcağım, alacak kişi vekaletname ile ile gelip başkası adına alıcak, alıcı diyorki vekaletname ile gelen değil parayı ben göndereyim diyor böyle birşey mümkün mü işlemi yapacak kişide paranın olup onun göndermesi gerekmiyor mu güvenli sistemde vekalet olayı nasıl oluyor
Satıcısından TOGG hakkında yorum
Aracı kullanmış ve satmak için ilana koymuş bir kişi açıklamasına togg için güzel ve objektif yorum yapmış
ÇOK SORULDU, SİZE TOGG VE ELEKTRİKLİ ARAÇLARLA İLGİLİ BİLGİ VEREYİM.
Öncelikli sıkıntı şu: Malum, elektrikli araçlar için Tesla, Hyundai, Kia, BYD gibi markalar menzil belirtiyor. 400 km diyorlar, 500 km diyorlar, 530 km diyorlar.
Ancak bu değerler ideal koşullar için geçerli. Kış geldi mi, uzun yola çıktınız mı, elinizde kalan menzil 300-350 km oluyor.
Peki, bu araçların ideal şarj aralığı %20 - %80 değil mi? (Evet, öyle.) O zaman sizin şarj aralığınız 200-250 km oluyor.
Uzun yolda bu aralıklarla şarj ettiniz mi? (Ben Diyarbakır’dan İstanbul’a geldim, uygulama 6 defa şarj etmem gerektiğini gösterdi.)
Bir de gece yolculuğundaysanız; soğukta, karda, kışta in-bin, şarj et, üstün çamur olur, QR kodu okumaz, arızalanır, sıra olur vs.
Şimdi, 1200-1400 kilometrelik araçlar gelene, 800 kW istasyonlar kurulana, piller çok hızlı şarj olmaya başlayana kadar elektrikli araç olayı yalan.
O istasyonlarda boş boş 15-20 dakika bekliyorsunuz ya, ilk sefer tamam, ikinci sefer hadi olsun, üçüncü seferden sonra
o dükkanlar, mağazalar üstünüze geliyor, dakikalar geçmek bilmiyor. Yok kardeşim, henüz elektrikli araç olayı hazır değil!
Şimdi, evinizde şarj ettiniz mi bu araç kilometrede 1 TL yakıyor. İstasyondan şarj ettiniz mi 2 TL yakıyor. Normal benzinli araçlar ise ortalama 3 TL yakıyor.
Tamam, güzel ama bunların hepsinin yıllık vergileri yüksek. Mesela ben sahip olduğum benzinli Kodiaq araçlarıma 1.200 TL öderken, bu araca
7.600 TL gibi bir vergi ödedim, hem de tek taksit. Tesla’lar, Mercedes’ler filan 30.000-40.000 TL’lere çıkıyor. Ne anladım ben bu işten?
A sınıfı beyaz eşyalar gibi; 10.000 TL’ye B sınıfı alıyorsun, 20.000 TL’ye A sınıfı alıyorsun. 10 yıl kullanırsan anca elektrik faturalarından amorti ediyor.
Zaten 10 yıl sonra da bozuluyor veya yepyeni bir teknoloji çıkıyor. Evet, bunun neresi ekonomik? 10 yılda elektrik firmasına ufak ufak
ödeyeceğin parayı, bir defada beyaz eşya firmasına bayılıyorsun. (Bu saçmalık yıllardır benim kafama yatmadı zaten.)
Evet, demem o ki; ekonomik diye veya teknolojisi yeni diye elektrikli araba alınmaz. Peki, ben niye aldım? Ben bir sitede çalışıyorum ve 130.000 m²
yani 130 dönümlük bir alanda sürekli dönüp duruyoruz. Bu araç işimiz gereği dükkanımın önünde hem istasyondan hem de dükkanımdan şarj edilebiliyor.
Fakat düşünün ki %30 şarjla “Nasılsa bir iki gün yeter” dediniz ve otoparka aracınızı çektiniz. Gecenin bir yarısı Ankara’dan, Adana’dan, Trabzon’dan
komşular aradı (Allah göstermesin), “Babanız fenalaştı.” dediler. Elektrikli araçla şarj beklerken cinnet geçirirsiniz. İzmir’de yaşayan
oğlunuz (Allah göstermesin), “Emniyete aldılar.” dediler. O şarj dolmaz arkadaş! O istasyonları kırarsın yani. Ne demek? Evde zaten ikinci bir benzinli
aracın yoksa elektrikli araç yalan! Ha, bende 3-4 tane daha benzinli araç var, rahatım. Denemek için aldım fakat biz müşteri taşıyoruz ve kısa süreli
yolculuklar yapıyoruz. 5’er, 10’ar dakikalık, yani site içinde bir bloktan diğerine turluyoruz. Arkadakiler emniyet kemeri taksın diye
her yerinden “ding-don”, “zart-zurt” sesler geliyor. “Öndeki araca yanaştın, kapın açık, kemer takmadın…” Eee, arka kemerleri aparatla baypas edelim
dedik veya bazen müşteriler susun diye arkadan kemeri takıyorlar, unutup çıkıyorlar. Bu defa da sabaha kadar içinde adam var gibi düşünüp aküyü bitiriyor.
İki üç defa karda kışta uygulama okumayıp elim ayağım donunca, ıslanıp şarj edemeyince satmaya karar verdim.
Aman diyeyim, servis ufak birkaç şikayetim vardı, bir defa havaalanının oradaki servise gittim, şimdi rezilliği anlatayım.
Binlerce araç ve sahibi kapıda bekliyor. (Hatta bir YouTube kanalında “İkame araç verdiler, ne güzel.” diye videosunu izleyip TOGG’u almaya karar vermiştim.
O ahlak yoksunu, o terbiyesiz adama da hakkımı helal etmiyorum. Çünkü ikame araç 10 günü geçmeden asla ve katta verilmiyor. Sen YouTuber’sın ve bu yüzden
sana ikame araç verdilerse, öyle söyle, insanları kandırma, ahlaksız!) Neyse, sıra size geliyor. Benim şikayetim şu: Otomatik uzun far arızası vardı, bir de
şu emniyet kemerinden akü boşaldı ya, acaba aküde arıza mı var, onu kontrol ettirmek istedim. Servis elemanı demesin mi: “Abi 10 gün kadar
burada kalacak, görüyorsun araçları, ne zaman sıra gelirse.”
İyi dedim, ikame araç verin, gideyim. “Yok abi.” dedi, “Ne aracı? 10 günü geçerse ikame araç veriliyor.” Dedim, “Ne zaman işim biter peki?” “Bir hafta, 10 günde biter.” dedi.
Yani taa Allah’ın Tayakadın’ında aracım 10 gün yatacak, ne zaman iş biterse çağıracaklar. Hem de giden, çalışan, aktif bir araç için! Veya ikame araç
ya da aracımı almak için oraya gideceğim! Vay be! Orada tabii en az 30-40 kişi isyan halindeydi. Aracı bırakmadan aldım, geldim.
Arkadaşlar, TOGG alacaksanız İstanbul’daki servislerine önce bir telefonla ulaşın, ulaşabiliyorsanız sonra alın. (Bakın, TOGG Care ilgi merkezine değil!)
İstanbul’daki herhangi bir servislerine bir telefonla ulaşın, sonra alın. Benden demesi!
Bu arada, 8-9 ay yatan Tesla’lar da var. Ben servisleri kötülemiyorum, sadece diyorum ki: Eğer TOGG alacaksanız, servisini
unutacaksınız! “Allah kerim, arıza vermeyecek” diye inanacaksınız. Veya hiç arıza vermeyen bir tanesini seçip öyle alacaksınız.
Son olarak, en saçma soru:
- “Ne kadar olur abi?” OLMAZ kardeşim, sana bu araç OLMAZ.
- “Ben ciddi alıcıyım.” Ciddi alıcı klavye başında OLMAZ arkadaşım, araç başında olur!
- “Uzaktan geliyorum.” Eee, gelme! Burası İstanbul, ben burada satacak adam bulamıyorsam, satmam, acelem yok.
- “Abi hemen geleyim, alayım.” Alma canım kardeşim, benim acelem yok, senin acelen varsa 1.520.000 TL.
- TAKAS OLMAZ. Olursa ancak 2024-2025 Kodiaq veya Tiguan gibi üzerine para vereceğim araçlarla olur.
kendi aracına pasta cila yapan varmı
![]() |
d520b2e2966b9822770f40fb8f56705cd.jpg |

Son Giriş: 3 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 5 sa.
Mesaj Sayısı: 6.330
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 12.543
İkinci El Bölümü Mesajları: 46
Konularının görüntülenme sayısı: 560.772 (Bu ay: 12.499)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 19.983 (Bu hafta: 5)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası

