![]() DSG Şanzımana Sahip Araç Kullananların Dikkat Etmesi Gereken Noktalar https://eksiseyler.com/dsg-sanzimana-sahip-arac-kullananlarin-dikkat-etmesi-gereken-noktalarşöyle bir yazı buldum ilk 2 maddeyi uygulamak pek kolay değil ancak genel olarak yanlış olan veya eklemek istediğiniz bir şey var mı? |
DSG şanzıman kullanırken nelere dikkat etmeliyim?






-
-
sırf bu sebepten DQ200 olan şanzıman 108bin'de sallama ve titreme ile beyin değişikliğine gitmek zorunda kalan bir çok araç var...
benimde başıma geldi...istediğiniz kadar tembihleyin işi bilen dikkat ediyor... 245bin km çevirip hala ilk günkü gibi çalışana da rastlarsın
40bin km'de garantiden veya cepten ödeyip sistemi yenileyende görürsün (günümüz şartlarında 80-100bin tl arası)
kritik nokta burası...aracı sürekli kavramada tutmak yerine yükten alıp N konumunda beklemek hareket edilecek alan varsa hareket etmek.
ve dur kalk 15km hızın altında ise manuel 1'e çekip 1.viteste dur kalk yapılması lazım...
1-2 1-2 1-2 yaptığı anda ömrü kısalıyor ve aşırı ısındıktan sonra bir sürü sorun...
boşa almayın demiş ancak devir saatine dikkatli bakarsan çok fazla kullanıcıda karşılaştım çoğu frene tam basmadığından araç kavramada kalıyor...
böyle böyle volan + baskı yiyor kendini 80-100bin'de değişim istiyor...ki bazılarında kronik volan sesi var...arabanın içinde çamaşır makinası çalışıyor sanarsın...
creeping dedikleri mevzu arabayı yarım debriyajla götürmek anlamına geliyor.
özellikle yokuş yukarı yapıldığında balataların aşınmasına ve şanzımanın ısınmasına neden olur.
o yüzden sürekli yarım debriyaj gitmektense, öndeki araçla arayı biraz açıp adam gibi gidecek mesafe olduğunda harekete geçmek daha doğru...
-
Hocam ne 1,-2 si yahu....araba 1 de durmuyor nerdeyse hic..hep yarim debriyaj 2...Benim 10 binde dq200 de manuel de 2 den 3 e atarken( yuklendiginden) vuruyor araba...ikame arac bekliyorum bakalim vericez ustaya
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
vurma konusunu çözmek çok zor... özellikle aşırı ısınan kart bildiğim helva gibi dağılıp eriyor...
ben kendi şahsi aracımda son yazılımı yüklediğini söyledi şanzımanı yapan ustamız
5292 g (2017 DQ200 1.4 tdi için sondu mesela) ancak farklı versiyonları çıkmıştır, sorduğum zaman pek fazla bilgi vermek istemezler
he he öyledir diyip geçmek zorunda kalıyorsun...
sinir bozucu şekilde erken vites atıyor son versiyon güncelleme ile...
yıllardır alışkınım ilk versiyon böyle değil emisyon düşürmek için daha erken devirde vites değişiyor
özellikle dieselgate sonrası dsg davranışını çok değiştirdiler...düzlüğü bulduğu anda 46km ile giderken mesela 5.vites
...ve dediğin gibi sürekli 2.vites kalkış mevzusu...
2013 yazılımlı araçlarda 1-2 sürekli gezinir...hatta yazılım ile bu sorunu çözüyorlar...
geçenlerde bir yakınım aracına yaptırdık 2024 fiyatlarını bilmiyorum 3-4 bin liraya çözüyorlar...
US Performanceyoutube
DSG şanzımanlarda araba hareket ettiğinde hemen 2. vitese geçmesi arabayı düşük devirde kalkarak kavramanın aşırı bir yük ile karşılaşması zamanla aşınmasına yol açmaktadır. Düşük devirde 2. vitesde kalkması yoğun trafik yaşanan durumlarda dpf( dizel partikül filtresi) 'nin tıkanmasına sebebiyet vermektedir. Bunların önüne geçmek için DQ200 kodlu DSG 7 ileri şanzımanlara geliştirmiş olduğumuz yazılım ile bu durumun önüne geçmekteyiz. Video içeriğinde öncesi ve sonrası olarak sizlere net bir şekilde anlatmak istedik. Keyifli seyirler dileriz.https://www.youtube.com/watch?v=oAU5NXnjEzQ
-
Ne kadar nazlı bir şanzımanmış bu böyle. Yok boşa al yok manuel 1 de dur kalk yap. Olmadı kullanıcı hatası 80-100 bin TL
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sen mi arabayı alıyorsun, yoksa araba seni hizmetine mi alıyor belli değil. Ama savunani ve sanane biz memnunuz diyeni çok ☺️
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sakin kullanırsan hiçbir şey olmaz. Maganda gibi araba kullanırsan DSG sana uygun değil.
-
Tork konvertörlü planet dişli sistemine sahip şanzımanlar ile CVT'de arabaya binince D'ye alıp park ederken P konumuna alıyorsun. Başka da dikkat edilecek bir durum yok.
DSG bozulmasın diye otomatik vitesin asıl lazım olduğu dur kalk trafikte manuel kullan, park ederken tekken kombosu yap düz yolda ve otobanda vites değiştirme ihtiyacı azalınca lütfedip kendi vites atsın.
Sözde otomatik şanzıman kullanıcıya hizmet edecek ama DSG'de kullanıcı şanzımana hizmet ediyor. Eziyetten başka birşey değil. Şanzıman bozulmasın diye kendini parçalasan bile yine de bozulacağı varsa bozuluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hepsi palavra. Bunların hiçbirini yapmıyorum ve sıfır sorun
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
arabayı stop ederken çalışır vaziyette ilk önce boşa (n) alıyorum sonra el freni çekiyorum frenden çekince araba salıyor kendini, kontak kapattıktan sonra p ye alıp çıkıyorum inşallah dogrudur bu şekilde.
-
Kullanırken Manuel kullanacaksınız
Satarken otomatik vites diye satacaksınız.
DSG budur artık.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2 tip dsg var.
Mesela 2018 sonrasi passatlarinki sorunsuzdur. Yag degisim periyodu bile yok. Alirken sorgulayip almak lazim.
Ayrica sirkette 30a yakin dizel otomstik passat var. Hayvan gibi kullaniyorlar sirket araci oldugu icin. 400 bin km olan bile var henuz dsg sorunu yasayan olmadı hepsi 2018 ve üstü.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çift kavramalı yarı otomatik araçlar ve kullandıkları şanzımanlar
Audi-Volkswagen-Seat-Skoda ( DSG Şanzıman )
Renault ve aynı grup markaları ( EDC Şanzıman )
Ford-Volvo ( Powershift Şanzıman )
Hyundai-Kia-Fiat ( DCT Şanzıman )
Bmw M ( DCT Şanzıman )
Yukarıda ki şanzımanlar hemen hemen aynı mantıkla çalışan yakıt tüketimi az ve kullanım konforu en üst düzeyde olan şanzıman markalarıdır.Ama en fazlada sorun yaşanan otomatik şanzımanlar da bunlardır.Örnekleri çok ve bu şanzımandan müzdarip olan o kadar çok kişi varki.Hatta bu şanzımanlardan dolayı yolda kalan Volkswagen ve Ford otomobil sahipleri biliyorum.
Kimine göre kullanıcı hatası kimine göre ise fabrikasyon ve Şanzımanın kendi yapısından kaynaklı.
Bu kadar fazla şikayet varken bazıları Şanzımanı kullanmasını bilmiyorsunuz diyor. Sıkışık trafikte ve dur kalkın çok olduğu zamanlarda ne yaparsanız yapın bu sorunlar yukarıdaki şanzımanlarda olacaktır vede şanzımanlarda çoğu zaman ısınacaktır.Uzun yolda sorun olmaz keyifli sürüşü güzel deniyor.Uzun yolda belli bir devri aldıktan sonra zaten sık sık otomatik vites değişmiyor ki sorun olsun.
EAT6 - EAT8 (Aisin) Şanzıman sorunu olan çok fazla otomobil kullanıcısı gördünüz mü ? Yada bazılarının beğenmediği CVT Otomatik Şanzımanda sorunu olan gördünüz mü ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 20 Ocak 2024; 17:24:42 >
-
CVT de de geçmişte çok sorunlar yaşandı. 2010 öncesi C-Max lerde bir ara vardı, sorunlar sonrasında üretim durmuştu. Nissan grubunda da sorunlar yaşandı diye biliyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam tahminim yüksek km dayandıran uzun yolda kullanmış. Bu şanzımanı en çok yıpratan şey şehiriçi dur kalk trafiği yoksa mantık olarak manuel vites ile aynı yapıda..
Renault Captur 1.5 EDC vardı o da aynısı, şehiriçinde manuelde kullanıyordum. Araç 5 6km hiza düşmesine rağmen 2.viteste böğürerek hızlanmaya çalışıyordu ki yarım debriyaj yaptığını hissettiriyordu.. Aynı şey arkadaşımın 2018 Golf'unde de vardı.. Şu an aracım 208 i almadan önce Polo da bakmaya gittim test ettim yine aynı sonra dedim bir ton para veriyorum başa ağrı almayayım (istanbul şehiriçi ağırlıkli kullanıyorum)
Dsg ve türevlerinde yoğun trafikte manuele almak mantıklı ve robot vites değiştirirken gaza basmamak lazım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Anladigim kadariyla,araci kullanmayarak sanzumanin omrunu uzatabiliyoruz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Forumun performansi yerinde, her zamanki gibi CVT ve tork konvertorculer cift kavramayi gommeye gelmis :)
Attiginiz linkde kritik maddeler aciklanmis. Sunlari ekleyebilirim;
- Arabayi ilk calistirirken, motorun isinmasini bekleyin. Devir dustugunde yani hazir konuma geldiginde DSG hidroluk basincida olmasi gerektigi seviyeye gelecektir. Bazi modellerde(vw grubu 1.0 tsi olanlarda) surucu kapisi acilinca alt takimdan bi vizzz diye ses gelmeye baslar. O ses DSG hidrolik basinc tupunun dolma sesidir. Siz daha araci calistirmadan hazir olmasi icin onden ise koyulur.
- Dik yokuslarda dur kalkda manueli tercih edin, yarim kavrama yaptigindan kavramayi baya siyirir.
Aracin kavrama siyirmasi problem teskil etmez, sonucta sarf malzemesi ve zamani gelince degistirilir. Bilincli kullanirsaniz daha uzun dayanir. Asil sorun yarim kavramadan ortaya cikan isidir, hemen yaninida bulunan sanziman beyni olan elektronik kart isinmaktadir. Bir sure sonra sicak-soguk yiye yiye kart kavruluyor. O yuzden, ozellikle yazin cok dur kalkli trafikde manuele alinmasi onerilir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-FA876DFFEHocam tahminim yüksek km dayandıran uzun yolda kullanmış. Bu şanzımanı en çok yıpratan şey şehiriçi dur kalk trafiği yoksa mantık olarak manuel vites ile aynı yapıda..
Renault Captur 1.5 EDC vardı o da aynısı, şehiriçinde manuelde kullanıyordum. Araç 5 6km hiza düşmesine rağmen 2.viteste böğürerek hızlanmaya çalışıyordu ki yarım debriyaj yaptığını hissettiriyordu.. Aynı şey arkadaşımın 2018 Golf'unde de vardı.. Şu an aracım 208 i almadan önce Polo da bakmaya gittim test ettim yine aynı sonra dedim bir ton para veriyorum başa ağrı almayayım (istanbul şehiriçi ağırlıkli kullanıyorum)
Dsg ve türevlerinde yoğun trafikte manuele almak mantıklı ve robot vites değiştirirken gaza basmamak lazım
aktardığın gibi şehir içi dur kalktan kaynaklı ve biliçli kullanılmaması sebep...
araç son 1 yıldır bence ve yol yapmadı ancak bunun öncesinde 5 sene 4-5 km içinde sıkı dur kalkta kaldı araç (dpf 'yi 2 kere doldurduk bu sebeple)
araç aslında en zor şartlarda amacı dışında kullanılmış oldu... bırak dsg'yi hangi şanzıman olsa ömrü törpülenir...
bu arada herşeyini yaptırdım ciddi masraf ettim ancak hala uğraşıyorum...
bir sürü eksiği sorunu çıkıyor...aracı tam yaptırmadan da satmak istemiyorum satacağım insana zulüm olmasın...
esasında arkadaşlar bahsetmiş, aracı sıkıştırmadan güzelce kullanmak lazım...
millet olarak araçlara genelde çökerek kullandığımız için ne şanzıman kalıyor ne turbo...
Kullanırken Manuel kullanacaksınız
![]() Satarken otomatik vites diye satacaksınız. DSG budur artık. |
Ne kadar nazlı bir şanzımanmış bu böyle. Yok boşa al yok manuel 1 de dur kalk yap. Olmadı kullanıcı hatası 80-100 bin TL
|
Tork konvertörlü planet dişli sistemine sahip şanzımanlar ile CVT'de arabaya binince D'ye alıp park ederken P konumuna alıyorsun. Başka da dikkat edilecek bir durum yok.
DSG bozulmasın diye otomatik vitesin asıl lazım olduğu dur kalk trafikte manuel kullan, park ederken tekken kombosu yap düz yolda ve otobanda vites değiştirme ihtiyacı azalınca lütfedip kendi vites atsın. Sözde otomatik şanzıman kullanıcıya hizmet edecek ama DSG'de kullanıcı şanzımana hizmet ediyor. Eziyetten başka birşey değil. Şanzıman bozulmasın diye kendini parçalasan bile yine de bozulacağı varsa bozuluyor. |
Anladigim kadariyla,araci kullanmayarak sanzumanin omrunu uzatabiliyoruz.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X